آشنایی با آموزش مجازی


آشنايي با  آموزش مجازي 
معرفي آموزش مجازي

  آموزش مجازي که به  آموزش از راه دور | Virtual Learning  نيز معروف است يکي از شيوه هاي آموزشي به تقريبا نوين است که در سال هاي اخير به شدت مورد استقبال فراگيران قرار گرفته است . از عمده ترين دلايل استقبال از دوره هاي آموزش مجازي  تغيير شرايط زندگي افراد و ازدياد  مشغله هاي روزمره آن ها در همه جاي جهان است همچنين دوره هاي مجازي مناسب ترين گزينه براي آموزش هاي حين خدمت يا اشتغال به شمار مي رود زيرا اين افراد با توجه به مشغله کاري و اشتغال به کار در ساعات معمول تنها در بازه هاي زماني خاصي را مي توانند به آموزش مباحث مورد نظر خود اختصاص دهند و آموزش مجازي اين قابليت را دارد که افراد با توجه به برنامه هاي روزمره خود ساعاتي را به امر آموزش اختصاص دهند . 
آموزش مجازي يا  همان مبحث آموزش از راه دور به روش نويني از آموزش گفته مي شود  که حضور فيزيکي و هم زمان آموزش دهنده  و آ موزش گيرنده در يک مکان مشترک الزامي نبوده و نيست  ودر عوض با به کار بردن ابزارهاي مدرن و  تکنولوژي نوين  از قبيل کتاب هاي الکترونيکي ، جزوه ، فايل هاي صوتي و تصويري ، آموزش هاي آنلاين و غيره در راستاي پر کردن اين گپ  اقدام مي کنند . 
آموزش مجازي يا آموزش از راه دورکه  نخست تحت عنوان مطالعه تيترهاي آموزشي ، عناوين ، سرفصل هاي آموزشي و محتواي معرفي شده توسط سازمان هاي آموزشي متولي انجام مي شد و تنها در زمان آزمون هاي نهايي به صورت حضوري بود با گذشت زمان و پيشرفت بيشتر تکنولوژي به صورت مدرن تر در آمده و با به کار گيري تجهيزات مدرن و تکنولوژي روزدنيا به آموزش هاي الکترونيک و آنلاين تبديل شد و حتي شرکت در آزموون هاي نهايي نيز از حالت حضورب به حالت آنلاين تغيير شکل داد . به اين طريق که متقاضيان با استفاده از آموزشي هاي الکترونيکي و آنلاين محتواي آموزشي مورد نيازرا دريافت مي کنند و در پايان دوره  به صورت آنلاين نيز در آزمون هاي آموزشي شرکت مي کنند . 

ثبت نام دوره های آموزشی مجازی

آموزش مجازی شیوه جدیدی از آموزش در دنیای آموزش است .

تاريخچه آموزش مجازي 

عليرغم اين که برخي از محققان و تاريخ نويسان عقيده دارند که ظهور و پيدايش آموزش مجازي يا همان آموزش از راه دوربه زمان ها بسيار کهن بر مي گردد ، اين گرئوه بر اين باورند که آموزش مجازي نه به صورت نوين و امروزه اما به صورت آموزش از راه دور به زمان افلاطون و شاگردانش بر مي گردد ، اما آثار، مدارک وشواهد به جاي مانده در زمينه آموزش مجازي به مربوط به سال 1728ميلادي است ، زماني که جزوه هاي آموزشي با استفاده از پست انجام مي شد . 
آموزش  بواسطه  رسانه ملي سرآغاز آموزش هاي مجازي يا همان  آموزش از راه دور در ايران به شمار مي رود . ارائه برنامه هاي آموزشي بر اساس چارت اعلام شده از تلويزيون نمنه بسيار بارز اين نوع آموزش ها به شمار مي رود .  بعد از ورد آموزش مجازي به ايران به صورت آموزش هاي تلويزيوني  اولين بار در سال 1350 شمسي مرکز دانشگاهي ابوريحان بيروني به طور کاملا رسمي و حرفه اي اقدام  به ارائه هشت رشته تحصيلي در قالب آموزش هاي مجازي يا آموزش از راه دور کرد . پس ازسال 1350 به مدت  هفت سال  هيچ نوع فعاليتي درزمينه آموزش مجازي يا آموزش از را ه دور در ايران انجام نشد اما مطالعات ، بررسي ها  و تحقيقات انجام شده در اين دوران در نهايت منجر تاسسيس شعبه هاي مختلف دانشگاه هايي تحت عنوان دانشگاه  پيام نور شد . دانشگاه هاي پيام نوردانشگاه هايي هستند که به صورت تخصصي و جدي در زمينه آموزش مجازي يا آموزش از راه دور فعاليت مي کنند . واحد هاي مختلف دانشگاه هاي پيام نورهمچنان نيز در ليست بزرگترين و موفق ترين مراکز آموزش مجازي يا آموزش از راه دور در ايران به شمار مي روند . 
با گذشت زمان و با در نظر گرفتن نياز جوامع و استقبال چشمگير و قابل توجه علاقه مندان و متقاضيان از دوره هاي آموزش مجازي در رشته ها و گرايش هاي مختلف برخي از مراکز آموزشي معتبر نيز اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي به صورت مجازي کردند . 
از سردمداران پيشکسوتان حوزه آموزش مجازي مي توان به مرکز آموزش مجازي پارس اشاره کرد . 

آموزش مجازی برای افراد شاغل بسیار مناسب است

فوايد آموزش مجازي 

آموزش مجازي يا آموزش از راه دور فوايد و مزايا بسيار زيادي براي فراگيران به دنبال خواهد داشت . که درادامه  به برخي از مهمترين آن ها اشاره خواهيم کرد . 
عدم نياز به حضور فيزيکي فراگيران در کلاس هاي درس يکي از کاربردي ترين ، مهم ترين وموثرترين فوايد سيستم  آموزش مجازي | آموزش از راه دور محسوب مي شود .در کليه سيستم هاي آموزش مجازي به دليل اين که  استاتيد و دانشجويان با استفاده از تجهيزات مختلف الکترونيکي از قبيل بسته هاي آموزشي وو آموزش هاي  آنلاين از قبيل ويدئوکنفرانس و غيره  با هم در ارتباط هستند بنابراين  الزامي براي حضور فيزيکي همزمان در يک مکان خاص وجود ندارد . عدم حضور فيزيکي مدرسان و فراگيران در کلاس هاي درس در نهايت به کاهش هزينه هاي آموزشي ، صرفه جويي در زمان  و انرژي فراگيران  منجر خواهد شد و به همين دلايل سيستم  آموزش مجازي موفق شده شرايط ادامه تحصيل براي افراد شاغل و افراد کم بضاعت را نيز فراهم کند . از ديگر مزاياي سيستم آموزش مجازي يا آموزش از راه دوراين است که فراگيران مي توانند به صورت کاملا مستقل براي خود ريزي کنند و در ساعات مختلفي از شبانه روز با توجه به برنامه زندگي شخصي خود به فراگير مباحث و مطالب مورد نظر مشغول شوند . 
کاهش هزينه هاي آموزشي : کاهش چشمگير هزينه هاي توليد محتواي آموزش در سيستم آموزش مجازي |آموزش از راه دور به ميزان چشمگير و قابل توجهي کاهش پيدا مي کند . افزايش تعداد مخاطبان در اين سيستم منجر به کاهش هرچه بيشتر هزينه هي خواهد وشد و از سوي ديگر محتواي آموزشي توليد شده قابليت استفاده مجدد را خواهد داشت . کاهش هزينه هاي آموزشي تاثير مستقيم به سزايي در افزايش تعداد تحصيل کرده ها در جوامع خواهد داشت . 
ايجاد تناسب درآموزش و سرعت يادگيري افراد : در سيستم آموزش مجازي |آموزش از را ه دور فراگيران سرعت آموزش را بر اساس توانايي ها و قابليت هاي خود تنظيم مي کنند و افراد مستعدتر زمان کمتري براي آموزش اختصاص مي دهند و افراد با ضريب هوشي کمتر مي توانند با صرف زمان بيشتر و اسفاده چند باره از محتواي آموزشي روند آموزش خود را پيگيري نمايند.
آموزش محتوا بر اساس نياز : يکي ديگر از مزاياي بسيار موثر و کاربردي آموزش مجازي |آموزش از راه دور صرفه جويي در زمان و انرژي  به لحاظ تمرکز برسرفصل ها و عناوين آموزشي مورد نظر و از سوي ديگر افزايش کيفيت آموزش مطالب مورد نظر است . 
استفاده ازجذابيت ديداري و شنيداري: با توجه به اين که در سال هاي اخير تکنولوژي به کمک آموزش مجازي |آموزش از راه دور آمده است مي توان به نقش ابزارهاي الکترونيکي در هرچه جذاب تر کردن روند آموزش اشاره کرد . به اين دليل که استفاده از فايل هاي متنوع صوتي و تصويري در مقايسه با کتاب هاي يکنواخت و خسته کننده از جذابيت و قدرت جذب بيشتري برخوردار است . که منجر به ايجاد علاقه و انگيزه هاي آموزش در افراد خواهد شد . 
به روز بودن محتوا: يکي ديگر از مزاياي بسيار چشمگير و حائز اهميت در سيستم آموزش مجازي | آموزش از راه دور افزايش سرعت عرضه و توليد محتواي جديد است به اين دليل که سرعت توليد محتواي الکترونيکي در مقايسه با  محتواي چاپي و فيزيکي بسيار بالاتر است  و از سوي ديگر سرعت عرضه و انتقال محتواي آموزشي  جديد به فراگيران بسيار بالاتر از ساير روش ها است . حال آنکه ايجاد تغيير و ويرايش محتواي آموزشي چاپي در قالب کتاب و جزوه به علت هزينه هاي بالاي توليد و عرضه محتوا بسيار پرهزينه ، زمان بر و دشوار است . 
افزايش کيفيت يادگيري: بهبود سطح آموزش نيز يکي ديگر از مزاياي استفاده از سيستم آموزشي مجازي | آموزش از راه دور است . استفاده از محتواي سمعي و بصري  درقالب رسانه هاي مختلف منجربه  درگير شدن قسمت هاي مختلف مغز فراگيران خواهد شد و  کمک مي کند تا محتواي آموزش داده شده براي مدت زمان طولاني تري  در ذهن فراگيران ثبت شود که در مقايسه با محتويات آموزشي يکنواخت ارائه شده در کتاب ها و جزوات آموزشي که بسيار فرار هستند  و به سرعت از ذهن مخاطب پاک مي شود مزيت بسيار مهمي به شمار مي آيد . 
کمک به برقراري عدالت آموزشي: با استفاده ازسيستم آموزش مجازي | آموزش از راه دور  امکان استفاده از آموزش براي کاربران و فراگيران مناطق دوردست و محروم نيزفراهم مي شود و به گسترش هرچه بيشتر عدالت و به اين طريق برابري در سيستم آموزشي کمک مي کند .
امکان استفاده از اساتيد برجسته : با توجه به اين که در سيستم آموزش مجازي | آموزش از راه دور نيازي به حضور فيزيکي استاتيد نيست مي توان از دانش  اساتيدي که در دانشگاه هاي مختلف حضور دارند استفاده کرد.
با توجه به تمامي مزاياي برشمرده براي سيستم هاي آموزش مجازي| آموزش از راه دور لازم به ذکر است يکي از مهم ترين مسائل در حوزه آموزش مجازي تحقيق و بررسي در مورد مرکز آموزشي مورد نظر و حصول اطمينان از اعتبار و سابقه مرکز مورد نظر است . 

دوره های آموزش مجازی در زمان افراد صرفه جویی می کند .

ثبت نام دوره های آموزشی مجازی

معرفي مرکز آموزش مجازي پارس 

مرکز آموزش مجازي پارس  يکي از پيشکسوتان و رهبران حوزه آموزش مجازي در کشور است . مرکز آموزش مجازي پارس با ارائه کليه دوره هاي آموزشي مورد نياز متقاضيان د رمقاطع و گرايش هاي مختلف در قالب آموزش هاي آنلاين  و بسته هاي آموزشي و با رعايت کليه قوانين و مقرارت مصوبه حوزه آموزش و در حد استانداردهاي جهاني يکي از بهترين هاي حوزه آموزش مجازي در کشورمحسوب مي شوند  . 
مرکز آموزش مجازي پارس با کسب تمامي مجوزهاي مورد نياز از کليه سازمان ها و مراجع قانوني ذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي ذکر شده به صورت آنلاين کرده است . لازم به ذکر است کليه مدراک ارائه شده توسط مرکز آموزش مجازي پارس مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کور نيز مي باشد و به لحاظ اعتبار از درجه اعتبار بسيار بالايي برخوردار است . 
از اين رو فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي مجازي | آموزش از راه دور علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز موفق به کسب مدرک معتبر نيز خواهند شد . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس