نکات مهم در خرید ارز دیجیتال

اولین چیزی که باید از سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و خرید ارز دیجیتال بدانید این است که این حوزه نیازمند دانش و آگاهی است. با اینکه بطور کلی سرمایه گذاری همیشه همراه با خطر است و نمی‌توان درصد ریسک را به صفر رساند، اما با این حال کسب دانش در این حوزه شما را یاری می‌کند که این ریسک را به حداقل برسانید.

در این راستا اولین قدمی که باید بردارید این است که هدف خود را از ورود به بازار مشخص کنید. آیا قصد شما از ورود به این بازار خرید و فروش است یا قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید؟

هرکدام از این دو مورد، دو شرایط متفاوت ایجاد میکند. در سرمایه گذاری کوتاه مدت نوسان گیری اهمیت زیادی دارد زیرا هدف تریدر خرید در قیمت پایین و فروش در اوج قیمت و کسب سود می‌باشد. اما در سرمایه گذاری بلند مدت زمان ورود به بازار مهم است اما زمان خروج مشخص نیست. بنابراین مهم است که رمز ارز مورد نظر شما آینده دار است یا نه. اما چطور می‌شود این موضوع را تشخیص داد؟ بررسی چه عواملی لازم است؟

نکات قبل از خرید ارزهای دیجیتال

چه نکاتی در خرید ارز دیجیتال مهم است؟

white paper:

یکی از نکات مهمی که در خرید رمز ارز مورد نظر خود می‌توانید با توجه آن مناسب بودن قیمت را بررسی کنید white paper رمز ارز می‌باشد. وایت پیپر در واقع اهداف ایجاد رمز ارز، ویژگی‌ها و نحوه تایید تراکنش‌ها را شرح می‌دهد. بررسی وایت پیپر به شما کمک می‌کند تا ارزش ذاتی یک رمز ارز را با قیمت فعلی آن بسنجید.

 

بررسی ارزش بازار:

از آنجایی که شما قرار است سرمایه خود را روی یک رمز ارز سرمایه گذاری کنید، بنابراین مهم است که بدانید تا کنون چه حجم سرمایه‌ای به منظور معاملات وارد بازار رمز ارز شده است. سرمایه گذاری روی رمز ارزهایی که ارزش بازار یا مارکت کپ بلایی دارند، به نسبت به آن‌هایی که ارزش پایین‌تری دارند کم ریسک‌تر خواهد بود.

 

کیف پول دیجیتال:

یکی از مواردی که می‌تواند در افزایش ارزش یک رمز ارز تاثیر گذار باشد، کیف پول‌هایی است که از آن حمایت می‌کند. بطور مثال با حمایت کیف پولی مثل Metamask از یک رمز ارز تازه عرضه شده، بر اعتبار و در نهایت بر ارزش رمز ارز افزوده می‌شود. این موضوع حتی شامل صرافی حامی نیز می‌باشد. مثال بارز این اتفاق حمایت صرافی بایننس از رمز ارزها می‌باشد. از آنجایی که این صرافی از بزرگ‌ترین و معتبر ترین صرافی‌ها می‌باشد، زمانی که اقدام به حمایت از یک رمز ارز می‌کند، ارزش آن رمز ارز بطور چشمگیری افزایش می‌یابد.

 

کاربردهای رمز ارز:

از آنجایی که در حال حاضر بیش از ۱۸هزار رمز ارز در دسترس است،‌ رقابت بر سر کاربرد رمز ارزهاست. مثلا رمز ارزی مانند اتریوم، از آنجایی که بستر لازم برای ایجاد رمز ارزهای دیگر را فراهم می‌کند،‌ همیشه کار ‌آمد خواهد بود.

 

میزان پذیرش میان مردم:

یکی از دلایلی که باعث می‌شود بیت کوین همیشه در اوج باشد میزان پذیرش آن میان مردم است. پذیرش یک رمز ارز میان مردم باعث می‌شود بستر لازم برای خرید و فروش آن همیشه فراهم باشد و از این بابت بر ارزش آن می‌افزاید.

نکات قبل از خرید ارزهای دیجیتال

عرضه کل و حجم در گردش ارز دیجیتال:

عرضه کل به معنی میزان تعداد کل یک رمز ارز می‌باشد که قرار است وارد بازار شود. بررسی عرضه کل به شما این امکان را می‌دهد که چشم اندازی نسبت به آینده رمز ارز بدست آورید. اما حجم در گردش،‌ میزان موجود ارز مورد نظر در بازار است. هرچه این میزان بیشتر باشد برای سرمایه گذاری مناسب‌تر خواهد بود.

سخن نهایی

مواردی که در بالا ذکر شد تنها بخش کوچکی از عوامل مهمی هستند که باید به هنگام سرمایه گذاری به آن توجه کنید. در نظر گرفتن این عوامل بسیار ضروری است چرا که اگر توجه لازم را نداشته باشید، شاید همه سرمایه‌تان نه، اما قطعا به مرور زمان بخش بزرگی از آن را از دست خواهید داد.

 

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس