نرم افزار افتر افکت چیست ؟


تاریخچه نرم افزار افتر افکت :

افتر افکت برای اولین بار توسط شرکت علم و هنر (company of Science and Art) در شهر پراویدنس ایالت رود آیلند ساخته شد  و در دو ورژن اول 0/1 و 1/1 این نرم افزار توسط این شرکت به بازار آمد. شرکت Aldus  در جولای سال 1993 این شرکت را به همراه نرم افزار افکت خرید و خود این شرکت به همراه نرم افزار PageMaker  در سال 1994 توسط شرکت Adobe خریداری شد.

خرید دوره نرم افزار پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژهٔ سینمایی افتر افکت CC 


نرم افزار افتر افکت چیست ؟

افترافکت یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای انیمیشن دوبعدی و جلوه های ویژه سینمایی در جهان است که انقلاب عظیمی در نگرش نسبت به پویانمایی و تلویزیون به وجود آورد. این نرم افزار هماهنگی بسیاری با نرم افزارهای Adobe Premiere , Adobe Photoshop , Adobe Audition دارد.

برنامه نرم افزار پویانمایی دو بعدی و جلوه های ویژه سینمایی افتر افکت cc به سرعت در صنعت متحرک  و فیلم های ویدیویی و تیتراژ فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود. بسیاری از هنرنمایی های سینمایی و تبلیغات تلویزیونی ساخت برنامه AE  یا همان افتر افکت است.

برنامه After Effects در زمینه آراستن و به هم پیوست دادن تصاویر متحرک همان نیروی را در اختیار شما قرار می دهد که ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار هنرمندان قرار داده است. در حال حاضر جزو اولین گزینه فیلم سازان مطرح می باشد.

فیلم های هزینه دار هالیوودی مانند Die Hard 4, Gladiator, Spider Man ، فیلم جنجالی 300، Samurai, Rush Hour و ردیف فیلم های Blade و فیلم ماتریکس و 350 فیلم دیگر هالیوودی همگی از افترافکت برای جلوه های ویژه، تیتراژ و میکس ویدیویی خود استفاده نموده اند.
 

نرم-افزار-افتر-افکت-چیست


دوره آموزش افتر افکت :

بسیاری علاقمندان برای درست کردن جلوه های ویژه فیلم نیازمند آموزش هستند، که در همین راستا مرکز آموزش مجازی پارس برای این علاقمندان دوره آموزش افترافکت را برگزار کرده که علاوه بر آموزش و ارایه مدرک بازار کار بسیار خوبی برای آن ها فراهم می کند .


جلوه ویژه چیست ؟

جلوه ویژه به آن چه که در فیلم سازی انجام و مشکل می باشد و از دست عوامل فیلم بر نمی آید، و برای ایجاد آن تیمی دیگر وارد عمل می شوند، جلوه ویژه می گوییم. به عنوان نمونه بتوان برای ایجاد کردن انفجار در صحنه فیلم ها، تصادف ها، استفاده کردن از بدلکاران در افتادن از ارتفاع و .... اشاره کرد.

تعریفی دیگر از جلوه ویژه ، هر آنچه که در ذهن پدید می آید و در در دنیای حقیقی امکان پذیر نیست! مانند درست کردن غول پیکر، ساختن یک دنیای رویایی و غیر واقعی، ایجاد انفجارهای عظیم و .... تقسیم می شود. در جلوه های ویژه گاهی می خواهید یک اتفاق به چشم آید، مثل صحنه های تصادف و انفجار و .... و گاهی می خواهید یک اتفاق زیاد نمایان نشود! مانند ایجاد کردن یک شهر یا سرزمین رویایی به طوری که تماشاچی اصلا متوجه نشود به صورت مصنوعی تولید شده و وجود خارجی ندارد.
 

آموزش نرم افزار پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژهٔ سینمایی افتر افکت CC 

 

جلوه-ویژه-چیست
 

آموزش جلوه های ویژه با افترافکت

موشن گرافیک چیست ؟

موشن گرافیک (Motion graphic) به طرح هایی گرافیکی متحرک ( دارای حرکت) می گویند، در قدیم طرح های گرافیکی در سطح یک پوستر یا عکس ثابت بود، اما امروزه طرح های گرافیکی متحرک بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، موشن گرافیک در زمینه های مختلف از قبیل تبلیغات، تیزرهای تلویزیونی، تیتراژ فیلم ها و ... کاربرد بسیاری دارند.

ترکیب بندی یا composition  جز تفکیک ناپذیر جلوه های ویژه می باشد، معمولا در زمان گذشته جلوه های ویژه از ترکیب چند فیلم (چن لایه) ایجاد شده است و این لایه ها باید در آخر با هم ترکیب می شدند. Composition جز بخش های آخر یک پروژه می باشد لایه های مختلف از فیلم را در کنار هم قرار داده و اصلاحات رنگی و نوری را بر روی آن ها اعلام می دارد تا به یک ترکیب قابل قبولی برسند.

در کل جلوه های ویژه از پدید آمدن سینما شروع شد و تا به امروزه نیز ادامه دارد و هر روز نسبت به ورژت قدیمی پیشرفته تر می شود. کاربرد این نرم افزار افتر افکت این است بازار کار خوبی دارد مثل قرار دادن افکت ها برای فیلم های عروسی، تولد و .... می باشد که به راحتی می توانید با خرید پکیچ دوره آموزشی افترافکت  و استفاده از پروژه های ، بر روی فیلم های خانوادگی خود، افکت های جالبی قرار دهید.

نکته : جلوه های ویژه خود نرم افزار افتر افکت یک سری مهارت هایی منحصر به فرد دارد. در کل ، این نرم افزار با ترکیب دیگر نرم افزارهای موجود در این زمینه است که باعث صحنه های زیبا می شود. به عنوان مثال اگر بخواهید یک ربات در حال حرکت را طراحی کنید و آن ربات در اتاق شما راه برود! باید ربات و حرکات را در برنامه های دیگر مانند تردی مکس یا مایا و .... نیز طراحی شوند، از اتاق فیلم گرفته و در انتها با تکنیک های ویژه، تصاویر آن ربات را به صورت طبیعی بر روی فیلمی که گرفته شده است قرار دهید.

ضروری ترین پیش نیاز برای رسیدن به موفقیت در امور طراحی و ارتقا دادن سطح کیفی طرح ها، خلاقیت فردی و ذوق هنریست. اگر افراد دارای این خصوصیت هستند می توان گفت که شانس بیشتری در گرافیست بودن و با کمی پشتکار به هدف خود برسید. داشتن مهارت نقاشی و فهم هنری ، برای رسیدن به یک کیفیت بالا از ساخت انیمیشن یاری می کند. هر چقدر به نقاشی تسلط داشته باشید و قانون های آن را رعایت کنید نتیجه زیباتری را خواهید داشت.

گرافیک دو بعدی شامل دو زیر شاخه برداری (وکتور) و نقطه ای (پیکسل) می باشد. مهم ترین نرم افزارهای طراحی برداری : adobe illustrator, Corel draw macromedia freehand ,adobe flash (برای ساخت عکس ها و کلیپ های متحرک استفاده می شود)

مهم ترین نرم افزارهای پیکسلی : adobe Photoshop, Corel photo paint, Corel painter ( سبک دیجیتال پینتینگ را در بر می گیرد) . یک طراح حرفه ای باید با هر دو نرم افزار پیکسلی و برداری مسلط باشد.


آموزش جلوه های ویژه با افترافکت :


در افتر افکت لایه ها after effects Layer بخش هایی هستند که یک کامپوزیشن را می سازند. برای ساخت composition  ، برای آن ها لایه می سازیم. لایه در افترافکت ، شبیه تراک ها در ادوبی پریمیر پرو (tracks in Adobe Premiere Pro ) هستند. مهم ترین تفاوت لایه ها در افتر افکت، نمی توانند بیشتر از یک footage (به هر فایل تصویری چه فیلم چه عکس و گرافیکی که تو محیط افتر ایمپورت می کنیم) به عنوان سورس داشته باشند. در حالی که تراک های نرم افزار Premiere احتمال دارد شامل چند کلیپ باشند. لایه ها در افتر افکت ، شباهت زیادی به لایه های فتوشاپ دارند.
 

آموزش-جلوه-های-ویژه-با-افترافکت


چند نوع لایه در افتر افکت  می توانیم طراحی کنیم:

1-    لایه های ویدیویی (video) و صدایی (audio layer) بر اساس آیتم های footage هست که وارد می کنیم.  به عنوان مثال تصاویر ثابت image, movies و ترک های مربوط به صدا و .....

2-    لایه های سایلد کالور (Solid-color) ، که بر اساس رنگ فوتیجی  است که خود افترافکت، آن ها را طراحی می کنیم.

3-    لایه های همگام سازی (Synthetic Layers) که عنصرهای بصری را که در خود افتر افکت، می سازیم را در خود جای می دهند. مثلا لایه مربوط به اشکال shape layers  
 

مدرک نرم افزار پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژهٔ سینمایی افتر افکت CC 

برچسب ها : انتشار دهنده: احمدی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس