ماساژ شیاتسو (فشاری) چیست؟

ماساژ شیاتسو( فشاری)

شیاتسو، کلمه ای ژاپنی به معنی فشار انگشت ست. شیاتسو نوعی ماساژ است که خاستگاهش ژاپن و طب سنتی چینی است و از دهه 1970 به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده بوده است. در درمان شیاتسو، بااستفاده از  شست، دست، آرنج، زانو یا پا به نقطه مورد نظر بدن فشار اعمال می شود. 

این ماساژ همچنین بر روی اندامهای چرخشی و کششی بدن، مفاصل، مریدین، همانطور که در طب سنتی چینی نامیده می شود، تمرکز دارد. تئوری شیاتسو این است که بدن ما از انرژی تشکیل شده است که qi نامیده می شود و در صورتی که مسیر این انرژی مسدود شود، فرد احساس درد و و رنج دارد. ماساژ شیاتسو از طریق همانگی مجدد نقاط مریدین، نقاط qiرا متعادل کرده  و بدن و ذهن را از رنج و درد می رهاند. سیستم های عصبی و سیستم ایمنی هر دو با فشار دادن مریدین ها تحریک شده و موجب آرامش و راحتی بدن و ذهن میشوند.

از جمله مزیت هایی که ماساژ شیاتسو برای بدن دارد میتوان به موارد کاهش تنش و اضطراب و افسردگی، حفظ انرژی بدن برای کسانی که از خستگی و ضعف کلی رنج می برند، بهبودگردش خون ، تسکین سردرد، کمک به ترمیم جراحی ها و آسیب های مشابه، درمان سرفه، سرماخوردگی و سایر مشکلات سینوسی و تنفسی، موثر برای بیخوابی های مزمن، کمک به بیماران مبتلا به آرتریت و مشکلات ناشی از گردن و شانه و همچنین کمر درد (از جمله سیاتیک) و کمک به درمان انواع مختلفی مانند اختلالات گوارشی، مشکلات روده و مشکلات قاعدگی اشاره کرد.  انجام ماساژ کامل شیاتسو هیچ عارضه جانبی ندارد اما ممکن است بعضی  از افراد بعد از درمان، کمی احساس ناراحتی داشته باشند.

مزیتهای ماساژ شیاتسو یا فشاری چیست؟

تکنیک های ماساژ شیاتسو برای تقویت عضلات و بهبود جریان خون به بخش های خاصی از بدن استفاده میشود. کارآموزان شیاتسو از ترکیبی از تکنیک های ماساژ به همراه کشش عضلانی استفاده میکنند.  علاوه بر این، از طب فشاری و تکنیک های ماساژ در ترکیب با کشش و چرخش های مشترک نیز بهره گرفته میشود. هدف از استفاده از این تکنیک ها،  حفظ سلامت جسمی و ذهنی و درمان بیماری یا کاهش ناراحتی است. و هر جلسه معمولا بین 40 دقیقه تا یک ساعت طول میکشد.

 یکی از بهترین رو شهای یادگیری ماساژ شیاتسو، گرفتن مدرک دیپلم ماساژ شیاتسو از موسسه ها و کالج های معتبرست. این کالج ها ، همه موارد و اطلاعات مورد نیاز ،شامل تکنیک های خاص، برای تبدیل شدن به ماساژور مجاز شیاتسو را آموزش میدهد.

اهداف دوره ماساژ شیاتسو

دوره ماساژ شیاتسو شامل دانش وسیع تئوری و مهارتهای عملی مفید، استفاده از دانش پایه سیستم عضلانی انسان، استفاده از مهارتها و تجارب حاصل از افراد دیگر، شرح اقدامات مورد نیاز برای ایجاد شیوه های حرفه ای و دنبال کردن و پیگیری مطالعات پیشرفته ست.

آموزش ماساژ شیاتسو

آموزش ماساژ شیاتسو شامل ، آموزش چگونگی استفاده از تکنیک های کششی و فشار نرم بوده و در مورد بهبود وضعیت کلی سلامتی توضیح میدهد.

هدف از آموزش دوره ماساژ شیاتسو 

هدف از آموزش این دوره ، تجهیز کارآموزان آینده با شیو ه های چگونگی متعادل شدن سیستم بدن از طریق جریان انرژی و جاری کردن انرژی در کانال های صحیح و افزایش سلامتی روحی، روانی و فیزیکی ست.

ثبت نام دوره ماساژ شیاتسو

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس