ماساژ سنگ گرم چیست

ماساژ سنگ گرم چیست

ماساژ سنگ گرم نوعی ماساژ خاص ست که درمانگرها علاوه بر دست، از سنگ های صاف و کمی گرم نیز استفاده می کنند وگرمای این سنگ ها عمیقا موجب آرامش شده و عضلات را به گونه ای گرم می کنند تا درمانگر بتواند عمیق تر و سریعتر کار کند. 
در گذشته ، آمریکایی های بومی از سنگ های گرم برای درمان درد عضلات استفاده میکردند و امروزه ، احیای این سنت ،مدیون یکی از بومی های آمریکا به نام " مری نلسون" است. او، شیوه ماساژ سنگ گرمی را پایه گذاری کرد که شامل همان مولفه های معنوی آمریکایی های بومی بوده ویادگیری آن مستلزم مهارتها و آموزش های خاصی است.  در ادامه مقاله در مورد فوایدی که ماساژ سنگ برای سلامتی دارد و قیمتی که باید برای هر جلسه ماساژ سنگ پرداخت کرد، به تفضیل توضیح میدهیم.

مدرک ماساژ سنگ

شیوه جالب انجام ماساژ سنگ گرم

معمولا ماساژ به این صورت شروع میشود که دریافت کننده ماساژ باید دراز کشیده و صورتش رو به پایین باشد تا درمانگر بتواند روی کمر او  کار کند. قبل از شروع ماساژ، درمانگر سنگ ها را پاکسازی و تمیز کرده و در حمامی که درجه  حرارت آب آن  120 تا  150 درجه سلسیوس است، حرارت میدهد. سنگ هایی که برای این ماساژ استفاده میشوند، معمولا بازالت و سنگ آتشفشانی سیاه هستند که گرما را به خوبی جذب و حفظ کرده و بواسطه نیروها و جریان های طبیعی در رودخانه یا دریا، نرم و لطیف شده اند.

ابتدا، درمانگر بدن را با استفاده از ماساژ سنتی سوئدی گرم کرده و در حالی که سنگ گرم را روی پشت فرد میگذارد ، او را ماساژ می دهد. بعد از گذاشتن سنگها روی بدن، چند دقیقه طول میکشد تا گرمای سنگ به درون بدن نفوذ کند و دراین مرحله میتوان میزان دمای سنگ را ارزیابی کرد.
علاوه بر این، مدت زمان این ماساژ بین 60 تا 90 دقیقه است و ممکن است در طول ماساژ از روغن نیز استفاده شود؛ اگردر این مدت،  سنگ سرد  شود، درمانگر سنگ دیگری را جایگرین میکند. معمولا، درمانگر از سنگ هایی با اشکال مختلف و اندازه های بزرگ و کوچک برای  عضلات بزرگ و کوچکتر استفاده میکند.

همچنین، درمانگر ممکن است سنگهای گرم را در نقاط خاصی در امتداد ستون فقرات، در کف دست، روی شکم یا حتی بین انگشتان فرد نگه دارد تا جریان خون در بدن بهبود یابد. بسیاری از متخصصان معتقدند که سنگها دارای بار انرژی خاصی هستند و باید آنها را به  صورت مارپیچ در روی بدن حرکت داد؛ به هرحال، در صورتی که در حین ماساژ احساستان عوض شد، احساس کردید سنگها بیش از اندازه گرم هستند یا فشار ناشی از آنها زیاد است، باید حتما ماساژور را مطلع کنید.

کیفیت درمان  با سنگ گرم به این بستگی دارد که درمانگر چگونه آموزش دیده ، چقدر ماهر است و آیا او از انجام این درمان لذت می برد یا خیر. همچنین می توان در مورد محل و کیفیت یادگیری درمانگر و مدت زمان  یادگیری نیز سوال کرد. علاو ه بر این، بعضی از درمانگران به کار ماساژ چندان علاقه ندارند زیرا کنترل و حرکت سنگهای گرم دشوار است.

تاریخجه ماساژ سنگ

مزیت های استفاده از ماساژ سنگ برای سلامتی

به طور کلی،  تمام ماساژها جز روش ها و شیوه های  جایگزین پزشکی بوده و در درمان بسیاری از بیماریهای مور استفاده قرار میگیرند. مزیت هایی که ماساژ سنگ گرم برای سلامتی به ارمغان می آورد شامل کمک به کاهش و تسکین درد و تنش ماهیچه ای، کاهش اضطراب و استرس،  بهبود کیفیت خواب، کمک به بهبود عوارض بیماریهای خود ایمن (بیماریهای خود ایمن چیست*)، کمک به تخفیف علائم سرطان، تقویت سیستم ایمنی و افزایش گردش خون و متابولسیم بدن ست.

عوارض انجام ماساژ سنگ گرم برای خانم های باردار

ماساژسنگ گرم در حالت خوابیده روی پشت یا  معده انجام میشود و انجام آن برای خانم های باردار مخصو صا در ماه های اول بلا مانع ست ؛ اما همزمان با رشد رحم، دیگر نمیتوان از ماساژ استفاده کرد و خطرناک ست  . 
علاوه براین ، ماساژ فقط باید روی میزهای خاصی که جایگاه خاصی برای شکم دارد انجام شود تا به شکم فشاری وارد نشود. سوم اینکه، اسانس ها و روغن های گیاهی مورد استفاده در ماساژ برای زمان بارداری مناسب نیستند زیرا  برخی اسانس های خاص می توانند خطر ابتلا به زایمان زودرس را افزایش داده و یا عملکرد عصبی را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین، بهتر است در حین بارداری سنگ های گرم روی کمر، کف پا و کف دست چسبانده شوند.

ویژگی های دوره ماساژ سنگ گرم

دوره ماساژ سنگ گرم در مجتمع آموزشی پارس، اصول ماساژ سنگ گرم ، مزایا، منع استفاده و نحوه استفاده از سنگ در طول ماساژ درمانی را ارائه کرده و مطالبی در مورد هدف و مزایای استفاده از سنگ های گرم و سرد، هشدارها، موارد منع مصرف و دستور العمل های ایمنی ماساژ سنگ ، طراحی مناسب و مکانیک بدن ، مدیریت و کنترل سنگ برای جریان مطلوب در طول ماساژ ،چگونگی انتخاب و تنظیم تجهیزات و سنگ و چگونگی بدست آوردن دمای مناسب سنگ آموزش میدهد.

ویژگی های دوره ماساژ سنگ گرم

آموزش جامع ماساژ سنگ گرم

آموزش ماساژ سنگ گرم، شیوه های جامعی را در مورد چگونگی تلفیق ماساژ سنگ سرد با گرم برای درمان آسیبهای ورزشی و انواع جراحات ستون فقرات ارائه میکند. هدف از این آموزش، کسب تجربه و مهارت برای یادگیری درمان با دست است. همچنین، به کارآموزان شیوه ها و تکنیک های ماساژ سنگ گرم و سرد و شیو های درمانی خاص را آموزش مید هند و البته تمرکز آموزش روی ماساژ درمانی عملی ست.

آموزش ماساژ سنگ

ماساژ سنگ سرد چیست

با اینکه ماساژ سنگ سرد کمتر برای مردم  شناخته شده اما  برای آرامش و تسکین ناراحتی های  موثر است. در این ماساژ، استفاده از سنگ سرد به همراه سنگ های گرم، باعث کاهش استرس، بهبود گردش خون و التهاب شده و انواع مختلف بیماری را درمان کند. ماساژ های سنگ سرد به طور کلی مشکل ساز نیستند اما بهتر ست ، مخصوصا در شرایط خاص،  برای انجام آن با دکتر مشورت کنید.

تاثیر و عملکرد سنگهای سرد بدین صورت است که با گذاشتن سنگهای سرد بر روی پوست ، رگ های خونی تنگ شده و با بر داشتن سنگها، رگها دوباره باز شده و  خون تازه و اکسیژن به مناطق مختلف و آسیب دیده وارد میشوند. به طور معمول، از دو نوع سنگ اصلی رسوبی دریایی و سنگ مرمر برای این نوع ماساژ استفاده میشود زیرا نسبت به دیگر سنگ ها،  مدت طولانی تری سرد باقی می مانند.

چگونگی دریافت مدرک دیپلم ماساژ سنگ گرم و سرد

دریافت مدرک دیپلم ماساژ سنگ گرم و سرد یک روز طول میکشد و آموزش آن شامل تکنیک های بافت عمیقی ست که تمام بدن و صورت را در بر میگیرد. آموز ش هایی که برای این مدرک ارائه میشود عملی و جامع بوده ، دارای بالاترین استاندارد هستند و نتیجه یادگیری را تا حد ممکن بهبود میدهند.

 

قیمت هر جلسه ماساژ سنگ گرم

 در مقایسه با دیگر انواع ماساژ ها  مانند ماساژ سوئدی، قیمت هر جلسه ماساژ سنگ گرم گرانتر است زیرا نیاز به آماده سازی بیشتر و تمیز کردن و گرم کردن سنگها دارد و معمولا انجام دادن آن کمی بیشتر طول می کشد. قیمت ماساژ سنگ گرم معمولا تا 600000 تومان هم میرسد  اما این قیمت به توجه به محل و کیفیت ماساژ متغیر است ، به خصوص در آبگرم هتل ها .

مدرک ماساژ سنگ گرم

ماساژ سنگ گرم برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر چه ماساژ سنگ گرم توسط درمانگر آموزش دیده انجام می شود و به طور کلی ایمن است،  اما ماساژ سنگ گرم برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی یا افرادی که به دلیل لخته شدن خون، داروهای رقیق کننده خون مصرف میکنند، خانم های باردار و افرادی با آفتاب سوختگی حاد مناسب نیست ؛ علاوه بر این، در شرایطی که فرد زخم های باز دارد، دارای اختلال خونریزی است، در 6 هفته گذشته جراحی داشته ، شکستگی یا استئوپروز شدید دارد و تعداد پلاکت هایش پائین (ترومبوسیتوپنی) است، باید برای این نوع ماساژ با پزشک خود مشورت کند.

نکات آخردر مورد دریافت ماساژ سنگ گرم

 در صورتی که برای اولین بار ماساژ سنگ گرم  انجام می دهید ، در مورد اینکه آیا ماساژ سنگ گرم برایتان مناسب است یا نه مشورت کنید. این ماساژ برای بسیاری از مردم عمیقا آرامش بخش بوده و برای ذهن، بدن و روح مفید ست  اما شما هم باید از این موضوع مطمئن شوید ، به ویژه اگر وضعیت سلامتی تان خاص است. از جمله نکاتی که باید قبل از ماساژ رعایت کنید اینست که غذای سنگین نخورید، قبل و بعد از ماساژ آب آشامیدنی بخورید، اگر سنگ ها بیش از حد گرم بوده و یا فشار بیش از حد شدید شد، به درمانگر اطلاع دهید و مدرک و گواهینامه درمانگر مجاز را حتما ببینید و بررسی کنید.

دوره جامع آموزش استفاده از ماساژ سنگ گرم  در مجموعه آموزش مجازی پارس ارائه میشود و البته مزیت ها و امتیازهاتی نیز برای دانش پذیران در نظر گرفته شده است.

خرید دوره ماساژ سنگ

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس