عکاسی مد چیست


تاریخچه مد :

نخستین طراح مد تنها یک خیاط لباس زنانه نبود. پیش از تاسیس اولین طراحی لباس در کشور پاریس، مد  به وسیله اشخاص ناشناس صورت می گرفت. موفقیت این نوع افراد به دلیل ارایه خدمات فراوان در ایجاد لباس بود.

در این دوران بیشتر خانه های طراحی لباس شروع به گرفتن نیروی کمکی از جمله اشخاص هنرمند طراحی مد کردند که طرح های مختلفی برای لباس ها نقش می زدند. اگر مشتریان از طرح لباس راضی بودند، لباس را خریداری می کردند. بنابراین، فرایند طراحی لباس به جای نمایش لباس دوخته شده و کامل به مشتریان به عنوان یک شاخه اقتصادی شروع به کار نمود.

در قرن بیستم، بسیاری مدها از پاریس و گاهی از لندن سرچشمه گرفتند . مجلات مد از سایر کشورها ویرایشگرانی را به نمایشگاه های مد پاریس ارسال می کردند. فروشگاه های بزرگ خریداران را به نمایشگاه های پاریس می فرستادند و از آنجا لباس هایی دریافت می کردند و طرح آن را کپی می نمودند.


خرید دوره آشنایی با عکاسی پرتره و آتلیه
 

مجلات مد شروع به چاپ عکاسی گوناگون از طراحی لباس کردند. این نوع مجلات مد در همه دنیا به خوبی به فروش رسانده شدند و مورد استقبال همگی قرار گرفت. مد کلمه فرانسوی می باشد . ریشه اصلی مد به لاتین و شاید قبل از لاتین به روم باستان بر می گردد و متعلق به روز می باشد و جدید است.

مد به وسیله روش های موقتی بر اساس ذوق و سلیقه اشخاص یک جامعه و سبک زندگی از جمله شکل لباس پوشیدن نوع آداب میزبانی(لینک به دوره سایت میزبانی) و معاشرت و تزیین و معماری خانه و .... تنظیم می نمایند.

بنابراین می شود گفت : مد به تغییر سلیقه غیرمنتظره و همیشگی  یا بعضی از افراد یک جامعه آزاد می شود و منجر به گرایش به انجام رفتاری خاص یا مصرف کالای به خصوصی یا در پیش گرفتن روشی ویژه در زندگی می گردد. در بستر زبان فارسی واژه مد معنایی بدی گرفته است و اگر الگویی رفتاری در بین مردم رواج پیدا کند از اصطلاح رسم شدن یا متداول شدن استفاده می گردد.

دیدگاه کاربران فرهنگی نیز به غیر از این چند سال گذشته در خصوص مد یکسره منفی بوده است. دریافت مد در یک جامعه بخش های مختلفی دارد. هنگامی که مد خاصی در جامعه به وجود می آید، تعدادی جذب آن می شوند، بعد از مدتی این روش تبدیل به عادتی معمول در جامعه می شود.

نکته ای که نیاز است به آن دقت شود این می باشد که مد مربوط به موضوعاتی از قبیل پوشش، مدل مو و آرایش افراد نیست و صرفا به روش تقلید گرانه گسترش پیدا می کند، مد می نامند. مد بین جوانان جامعه و سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد ولی هر چیزی را به عنوان مد نمی توان نامید.
 

تاریخچه-مد
 

عکاسی چیست ؟

عکاسی یک فرآیند عکاسی و عکسبرداری می باشد و به حرفه عکس گرفتن عکاسی می گویند. در بعضی از مناطق جهان عکاسی را فتوگرافی می نامند که ترکیبی از دو کلمه یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است . به همین علت فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است.

عکاسی یعنی ساخت یک تصویر که در دو بخش انجام می گردد، اول برای به دست آوردن تصویر به وسیله دوربین و ثبت آن روی نگاتیو (فیلم) یا گیرنده تصویر الکترونیکی و دوم، نمایش دادن تصویر مخفی ایجاد شده از دوربین عکاسی و پایدارنمودن آن.

در روش عکاسی، گرفتن و ایجاد نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو یا گیرنده تصویر، سبب می گردد الگوهای نوری بازتابیده شده یا آشکار شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور (نقره کلرید یا گیرنده) تاثیر گذارد و سبب ایجاد تصویر گردد.

عکاسی دارای سه دیدگاه علمی ، هنری ، صنعتی می باشد. به عنوان یک واقعه علمی ایجاد شد، به عنوان یک تصویر وسعت گرفت و به عنوان هنر ثبت گردید. عکاسی به وسیله یک شخص شکوفا و کامل نشده است. بلکه نتیجه سعی و تلاش زیادی از اشخاص در زمینه های مختلف و کشف و نوآوری آن ها در طول تاریخ است و گذشته های قبل از ثبت عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته است اما اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال 1822 میلادی به وسیله  مخترع فرانسوی، ژوزف نیسه فور نیپس ایجاد شد و بعد از آن توانست عکسی همیشگی از طبیعت به نام اصطبل و کبوتر خانه را خلق کند.

در عکاسی آنالوگ، باید همه عناصرها همانند : رنگ، نور و کنتر است را قبل از نوردهی انجام داد. زیرا تقریبا پس از نوردهی و ایجاد فیلم، در این باره کار بسیاری انجام نمی گردد. پیدایش در عکاسی به معنای رودرویی فیلم عکاسی با مواد شیمیایی است که باعث تبدیل شدن فیلم به یک تصویر منفی (نگاتیو) یا مثبت (اسلاید) ، و یا کاغذ به تصویر عکس می شود در صورتی که عکاسی دیجیتال به روش ثبت تصاویر به وسیله دریافت و ثبت نور بر روی سطح حساس به نور سنسور الکترونیکی نامیده می شود.

الگوهای نوری بازتابیده شده یا درخشان از اشیا بر روی سطح حساس به نور سنسور تاثیر می گذارد و باعث ثبت تصاویر می گردد. تصویر لباس، کفش ها، عینک و ... که بر تن مدل پوشانده می شود در مجلات و آثار تبلیغاتی انتشار پیدا می کند تا کاربران با آن ها آشنا شوند.

عکاسی مد بخشی از عکاسی تبلیغاتی است.

عکاسی مد دارای گونه و زمینه های مختلف می باشد. یکی از گونه های عکاسی مد یا فشن (fashion photography) می باشد. روشی که علاوه بر خلاقیت و ایجاد زیبایی  همیشگی در عکس نیاز به ابزارها و موجبات مختلف عکاسی را نیز دارد.

عکاسی مد در جهان کاملا شناخته شده می باشد.


درباره دوره آموزش عکاسی مد :

مرکز آموزش مجازی پارس نیز موفق به آموزش دادن عکاسی مد از سبک های عکاسی نموده است که علاقمندان به عکاسی می توانند با دریافت پکیچ دوره آموزش عکاسی مد از پارس بعد از گذراندن دوره مدرک معتبر هم دریافت نمایند.


آموزش آشنایی با عکاسی پرتره و آتلیه

 

درباره-دوره-آموزش-عکاسی-مد


نکات عکاسی مد یا فشن

  • در این بخش از عکاسی مد همه تلاش عکاسان به نمایش گذاشتن مد و طراحی آن به دقیق ترین شیوه است. به مفهومی دیگر عکاسان تلاش به نشان دادن نوع تفکر طراح نیز دارند. مدل نیز به نوبت خود همین مسئولیت را دارد.
  • در گونه عکاسی مد لباس عکاسان باید تا حدودی با انواع پارچه های مختلف و جنسهای پارچه ها آشنا باشند. به همین دلیل این که نورپردازی سعی در نشان دادن بافت و نوع جنس پارچه مورد استفاده قرار می گیرد اهمیت زیادی برایشان دارد.
  • بهتر است پیش از عکس گرفتن، نوع عکاسی و نورپردازی از قبل مشخص باشد. بدین صورت عکاس با خروجی و نتیجه آخرین کار کاملا آشنا می باشد.
  • مدل های حرفه ای مد در موضوع ژست گرفتن آموزش های کامل و حرفه ای را می بینند. بنابراین عکاس با ژست دادن به مدل زیاد کاری ندارد.
  • بهترین روش برای نشان دادن نوع طراحی لباس استفاده از حالت S  می باشد.
  • از محل عکاسی نیز نباید چشم پوشی نمود. به طور کلی محیطی که برای عکاسی انتخاب می گردد تا نوع پشت زمینه آن اهمیت بسیاری در نمایش نوع مد دارد.
  • عکاسی مد یا فشن می تواند داخل استودیو یا در مکانی باز انجام گردد. همچنین می شود با استفاده از نورپردازی و ساخت خلاقیت در آن کمک بسیاری در ایجاد عکس ها در این گونه داشت.
  • این نکات گفته شده فقط در عکاسی مد انجام نمی گردد بلکه در بقیه گونه های عکاسی مانند عکاسی پرتره یا عکاسی عروسی راحت بودن با مدل ها یا مشتری ها یکی از اصول کار است.  در این حوزه باید بر روابط اجتماعی کار کرده تا مدل یا مشتری احساس بهتری داشته باشد.
  • در عکاسی مد یا فشن فقط عکاسی و استفاده از ابزار های آن اصل نیست. عکاس باید با فرهنگ و اجتماعی که در آن کار طراحی مد نظر را دارد آشنا شود. همچنین با توجه به  این که مدلینگ در چه رده سنی از افراد اجتماع را تشکیل می دهد می تواند به ثبت های موفق تری دست بزند.


مدرک آشنایی با عکاسی پرتره و آتلیه 
 

نکات-عکاسی-مد-یا-فشن

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس