آموزش دوره کاربری اینترنت


دوره کاربری اینترنت | Internet

کلمه اینترنت | Internet به چه معناست؟

کلمه اینترنت ( internet ) قبل از پیدایش تکنولوژی اینترنت  با حروف کوچک و به معنای "حرکات پیوسته" به عنوان یک فعل یا یک صفت مورد استفاده قرار می گرفت ، بعدها با ظهورتکنولوژی شبکه های اینترنتی ، از کلمه اینترنت ورک ( Internetwork ) به معنای بین شبکه برای نامگذاری این تکنولوژِی مورد استفاده قرار گرفت . این کلمه از دو بخش Inter و Network تشکیل شده است همانطور که می‌دانید پیشوند Inter معمولاً به معنای "بین" و "درون" مورد استفاده قرار می‌گیرد و کلمه NETWORK نیز به معنای شبکه است از ترکیب این دو کلمه Internetwork به معنای "بین شبکه‌ای" بوجود می‌آید با گذشت زمان کلمه اینترنت ( Internet )  جایگزین کاربرد کلمه اینترنت ورک ( Internetwork) شد .   

خرید دوره کاربری اینترنت

کلمه-اینترنت-Internet-به-چه-معناست


تعریف اینترنت | Internet

اينترنت مجموعه  جهاني شبكه‌هاي بزرگ و كوچك به هم پیوسته است . این شبکه به هیچ فرد ، نهاد  یا شرکتی تعلق ندارد .

مؤسسه غيرانتفاعي  جامعه اينترنت (Internet Society) كه در سال 1992 تاسیس شد ، مسئول نظارت بر کلیه شبکه های جهانی اینترنت است و وظیفه نظارت و مراقب از کلیه  پروتكل‌ها و قوانين مصوب در این حوزه بر عهده این سازمان است .

تمامی كامپيوترهایی  كه به اينترنت وصل هستند بخشي از يك شبكه به شمار می آیند . کامپیوترهای شخصی متصل به اینترنت  بوسیله  يك مودم به يكی از مراکز ارائه دهنده سرويس‌هاي اينترنتي (ISP ) متصل  هستند ، در محیط های  كاری هر سیستم  بخشي از يك شبكه محلي به شمار می آید در و اکثر مواقع از طریق یک مودم به يك ISP و از آن به اينترنت متصل هستند ، همچنین می توان   بوسیله  تلفن همراه به اپراتور خدمات دهنده اینترنتی اپراتور وصل شد .نوع اتصال شما حائز اهمیت نیست ، آنچه بدیهی است  که شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر دنیا به  ارائه خدمات اینترنتی مشغول هستند  .

دوره کاربری اینتر نت چیست ؟

در دوره های آموزشی کاربری اینترنت ، فراگیران با مفاهیم مقدماتی مبحث اینترنت آشنا خواهند و پس از آن با کاربردهای عملی اینترنت آشنا خواهند شد . مرحله بعد آشنایی با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایر فاکس و قسمت های مختلف آن ها است . اولین مرحله در دوره های آموزشی کاربری اینترنت آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم پایه  این دوره است . در ادامه به برخی از مهمترین وکاربردی ترین  واژه های مورد استفاده  در این رشته اشاره خواهیم کرد :

1- وب (WEB):

تمامی اطلاعات به هم پیوسته روی اینترنت را وب می گویند .شبکه تار عنکبوتی وب  مدتها پس از ظهوراينترنت پا به عرصه وجود گذاشت.

 2- http یک نشان  اختصاری به معنای پروتکل انتقال دهنده  زبان صفحات وب است. https پروتکل انتقال امن داده ها و متون است. افراد به هنگام ورود به  صفحات بانکی یا حساب های  کاربری ایمیل خود باید نشان  https را در ابتدای آدرس سایت درقسمت  بالای صفحه مشاهده نمایند .

3- مرورگر( Browser)

 مرورگر نرم افزاری است که امکان مشاهده صفحات وب و محتویات آن مانند تصاویر ، متن ها و غیره را برای کاربران فراهم می نماید .

Google ChromeFirefox,  Internet Explorer,  Safari از معروفترین و پرکاربردترین مرورگرهای حال حاضر دنیا به شمار می ایند .

4- XML, HTML

HTML نوعی زبان نشانه گذاری فرامتنی است. HTML زبان استاندارد مورد استفاده در طراحی صفحات وب است .

XML نوعی زبان نشانه گذاری قابل توسعه است .

 

تفاوت HTML  و XLM

XML سعي دارد داده‌ها را به صورتی  نشانه‌گذاري كند كه معنی آنها حفظ شود و در صورتی که  HTML داده‌ها را به صورتی  نشانه‌گذاري مي‌كند كه براي مرورگرها قابلیت نمایش داشته باشد. به عبارت دیگر تاكيد XML بر روي معنی داده‌ها است در صورتی که تاكيد HTML بر نمايش داده است .

5- URL

URL   مخفف   عبارت Uniform Resource  Locator  به معنای منبع یاب یک نواخت  ویا به معنای مکانیاب است .URL آدرس صفحات وب و فایل ها را در مرورگرها مشخص می کنند. URL ها غالبابرای نشان دادن آدرس صفحات و فایل ها   از سه بخش استفاده می کنند:

  • پروتکل 
  • بخشی که نشان دهنده کامپیوتر میزبان است در انتهای آدرس به آن اشاره می شود. (برای مثال .com یا .ir یا .gov )
  • نام صفحه مورد نظر

6 - IP Address

کلیه دستگاه های کامپیوتری که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند  که منظور شناسایی و ردیابی، داراری یک IP آدرس هستند . هر زمان بوسیله یکی از از این دستگاه ها  فایلی دانلود و یا ارسال شود بوسیله  IP دستگاه  مانند می توان کاربر را شناسایی کرد.

آموزش کاربری اینترنت

تفاوت-HTML-و-XLM

7- ایمیل  (Email ) 

ایمیل نوعی نامه الکترونیکی است که در آن  پیام های تایپ شده از یک صفحه نمایش به صفحه نمایش دیگر منتقل می شود . ایمیل ها غالبا  بوسیله یک  سرویس وب مانند گوگل و یاهو کار می کنند.

8- رسانه های اجتماعی (Social Media)

کلیه  ابزار آنلاینی که کاربران را قادر به تعامل با هزاران کاربر دیگر می سازد را رسانه اجتماعی می نامند . ارسال پیام ، چت کردن، تبادل اطلاعات ، به اشتراک گذاری فایل های های صوتی و تصویری  و به اشتراک گذاری سایت ها و وب لاگ از امکانات ارائه شده بوسیله این رسانه ها است.

از معروفترین و پرکاربردترین رسانه ای اجتماعی می توان به فیسبوک، توئیتر، وایبر وغیره اشاره کرد .

9- دانلود ( Download)

دانلود کردن به معنای ذخیره سازی فایل های مورد نیاز است .  فایل های دانلود شده می توانند حاوی هر نوع اطلاعاتی باشند .

10- کلمات کلیدی, برچسب ها  (Keywords , Tags/Labels ) 

جستجو بر اساس کلمات کلیدی یکی از متداول ترین روش های جستجوی اطلاعات در موتورهای جستجو است .کلمات کلیدی Key words |، کلماتی هستند که  به منظور جستجو و رسیدن به مطالب و اسناد ،  مورد استفاده قرار می گیرند. کلمات کلیدی شامل یک  تا پنج کلمه هستند که گاهی بوسیله فاصله یا کاما از هم مجزا می شوند.

برچسب ها |  Tags به منظور متصل کردن کاربران  به مطالب مرتبط مورد نظرمورد استفاده  قرارمی گیرند . استفاده از برچسسب ها یک روش جدید برای ارائه  پیشنهادات مطالعاتی اضافه است.

11- ارسال پیام / چت کردن  ( Texting/Chatting )

ارسال پیام  یا چت کردن بوسیله  دستگاه های تلفن همراه و سایر ابزار الکترونیکی که امروزه در بین کلیه اقشار جامعه محبویت زیادی کسب کرده کرده است.

 

کاربران اینترنت در ایران

تعداد کاربران اینترنت درکشور ایران درسال 13۹۵ مرز ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را پشت سر گذاشت  و با این حساب ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۵۳.۲۳ درصد رسیده است. بنابراین به جرات می توان ادعا کرد بیش از نیمی از جمعیت ایران جز کاربران اینترنت محسوب می شوند .

 
مزایای استفاده از اینترنت

دنیای امروز دنیای سرعت و ارتباطات است . استفاده از اینترنت جز لاینفک زندگی های امروزی به شمار می اید. در ادامه به برخی از ویژگی های منحصر بفرد اینترنت که باعث شده جز لاینفک زندگی انسان ها در عصر حاضر شود اشاره خواهیم کرد:

  • تولید اطلاعات
  • سازماندهی اطلاعات
  • اطلاع رسانی منحصر به فرد
  • سرعت بالای به روزرسانی اطلاعات
  • ارزان و مقرون به صرفه بودن

دوره های آموزشی کاربری اینترنت

با توجه به مزایای یاد شده و کاربرد اینترنت در کلیه ابعاد زندگی در دنیای امروز ، دوره های آموزشی کابری اینترنت در سالهای به یکی از پر طرفدارترین دوره های آموزشی تبدیل شده است . در همین راستا بسیاری از مراکز معتبر آموزشی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کاربری اینترنت کرده اند . در این میان مرکز آموزش مجازی پارس یکی از مراکز معتبری است که با ارائه بسته ای آموزشی کاربری اینترنت ، علاقه مندان را در راه رسیدن به هدف یاری می نمایند . با توجه به ارائه بسته های آموزشی کاربری اینترنت توسط مرکز آموزش مجازی پارس ، علاقه مندان می توانند با صرف کمترین زمان ممکن از مزایای این دوره آموزشی برخوردار گردند .در ادامه به برخی از سرفصلهای دوره آموزشی کاربری اینترنت اشاره خواهیم کرد :

  • آشنایی با مقدمات اینترنت
  • آشنایی با اینترنت اکسپلورر و جستجو در اینترنت
  • آشنایی با یاهو مسنجر
  • آشنایی با گوگل و ترفندهای گوگل جستجو در یک سایت
  • آشنایی با مفاهیم مقدماتی اینترنت
  • آشنایی با موتورهای جستجو
  • آشنایی با قسمت های مختلف مرورگر ها و کار با آنها
  • آشنایی با ایمیل
  • آشنایی با دانلود
  • آشنایی با مفهوم شبکه ، انواع شبکه  و بررسی شبکه های محلی و گسترده
  • چگونگی ارتباط و اتصال در شبکه ها ی اینترنتی
  • معرفی شبکه اینترنت
  • کار با IE 
  • آشنایی با شیوه های جستجو در اینترنت
  • آشنایی با روش های ذخیره و دریافت اطلاعات از اینترنت
  • شیوه های کار با یک Email

 مدرک کاربری اینترنت
 

دوره-های-آموزشی-کاربری-اینترنت

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس