آموزش اصول تبلیغات اینترنتی


اصول تبلیغات اینترنتی

 

تبلیغات اینترنتی چیست ؟

تبلیغات اینترنتی شامل  استفاده از اینترنت به عنوان یک شبکه  و وابزار ارتباطی به منظورارسال پیام های تبلیغاتی در محیط وب اشاره میکند ،به عبارت دیگر ، تبلیغات اینترنتی را می تئان اینگونه تعریف کرد: نمایش فایل های مالتی مدیا (چند رسانه ای )  شامل  نام برند ها  ، لوگوی تجاری سازمان ها، شعارهای تبلیغاتی و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنتی، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغاتی کمک کند.

خرید دوره آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی

 

تبلیغات-اینترنتی-چیست

 

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی اولین بار و به شکل بنر درروز  ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ میلادی  و در سایت هات وایر به نمایش درامد. پس از آن که هات وایر متوجه شد که برای امور تبلیغاتی باید فضای محدودی را در نظر گرفت برای اولین بار تبلیغات بنری  طراحی و تولید شدند .در سال ۱۹۹۵ میلادی  وب به عنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد.

 

اهمیت تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی غالبا برای تجارت و کسب و کارهای امروزی لازم وضروری است، خصوصا  برای سازمان ها و شرکت هایی که در سطح گسترده و بین المللی  داد و ستد می کنند . با افزایش کاربران اینترنت  ، فضاهای اینترنتی موقعیت های تبلیغاتی خوبی به شمار می روند و می توان اداعا کرد فضاهای اینترنتی جایگاه  تبلیغات قدیمی دررسانه ایی مانند رادیو ، مجلات و روزنامه ها رابه خود اختصتص داده است  .

از سوی دیگر با توجه به فضای رقابتی بازار تجارت و کسب و کار ، سازمان ها و شرکت ها به منظور افزایش توان رقابتی خود برای حضور همه جانبه در عرصه تبلیغات تلاش می کنند و بدیهی است که تبلیغات اینترنتی یکی از مهم ترین و به روزترین شیوه ها تبلیغاتی در دنیای امروز است .

 

مزایای استفاده از تبلیغات اینترنتی

در ادمه به بررسی ویژگی و برتری های تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت .

بازار گسترده

تبلیغات اینترنتی هیچ گونه محدودیت فیزیکی و جغرافیایی ندارند است. در انواع سنتی تبلیغات ، فعالیت های تبلیغاتی به محدوده جغرافیایی خاصی محدود می شد و به ازای افزایش این محدوده هزینه ای سنگین و غیر معقولی به سازمان ها و شرکت ها تحمیل می شد .

قابلیت ردگیری بیننده

در انواع سنتی تبلیغات ارزیابی  تعداد نفراتی که روزانه از فایل تبلغاتی مورد نظر بازدید می کنند تقریباً غیرممکن است. اما در تبلیغات اینترنتی تعیین دقیق تعداد بازدید کننده ها قابل  پیگیری است .

مخاطب یابی هدفمند

شما می توانید محصولات خود را به صورت متمرکز برای  مخاطبان خاص به  نمایش بگذارید.

سایت های متفاوت  هریک مخاطبین مخصوص به  خود را داشته  و گروه سنی کاربران آن ها قابل پیش بینی است ، برای مثال  اکثرمخاطبین سایت هایی که به منظور معرفی و فروش لوازم بهداشتی و آرایشی بهداشتی طراحی شده اند خانم ها هستند . کاربران میتوانید با شناسایی طیف مخاطبان، تبلیغات خود را در سایت های مناسب قرار داده و از تبلیغات هدفمند و موثرتری برخوردار شوند . این امرمنجر به افزایش کیفیت طرح های تبلیغاتی شده و همچنین باعث می شود از تبلیغات شما نتایج ملموس تری به همراه داشته باشند .

 

هزینه تبلیغات

یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی درمقایسه با نمونه های سنتی که شامل چاپ بروشور ، کاتالوگ و غیره بود کاهش چشمگیر هزینه ای تبلیغاتی است  به اضافه این که  با استفاده از این روش ها  فقط زمانی که بیننده ای در سایت بر روی تبلیغ شما کلیک کند شما برای آن هزینه پرداخت خواهید کرد .

     
سرعت تبلیغات

در تبلیغات سنتی بعد تکمیا پروسه  طراحی و چاپ تبلیغ باید آن ها را در تابلوهای تبلیغاتی موجود در معابر و یا خیابان ها قرار داد و یا آن ها را درروزنامه ها و مجلات به  چاپ رساند که تمامی فعالیت ها نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار زیاد است  و در نهایت نیز در معرض دید گروه کمتری از مردم قرار خواهد گرفت .

سرعت تبلیغات آنلاین بسیار بالاتر از تبلیغات آفلاین است. شما بلافاصله پس از طراحی فایل های تبلیغاتی خود، می توانید آن ها را را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان سایت های اینترنتی قرار دهید.

میزان اطلاعات موجود در تبلیغات

در تبلیغات اینترنتی، سازمان ها و شرکت ها می توانند حجم وسیع اطلاعات همراه با  جزئیات دقیقتر  کالاها و خدمات خود را به مخاطبان ارائه دهند. در انواع مختلف تبلیغات اینترنتی در سایت های مختلف، کاربران  می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده توسط طراح ، با ورود به  صفحه های دیگر وارد شده و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت .

نحوه پرداخت

پرداخت هزینه ها با شرایط بهتر ، معقول و مناسب یکی دیگر از فواید استفاده از انواع تبلیغات اینترنتی  و بازاریابی های آنلاین به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین سازمان ها و شرکت ها در همان ابتدای امر ملزم به پرداخت هزینه ها هستند  و این امر، بدون  توجه به راندمان کاری و بازدهی تبلیغات است و تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد در حالیکه در تبلیغات اینترنتی آنلاین  هزینه ها بر اساس فاکتورهایی مانند  مخاطبان واقعی که تبلیغات شمارا دیده اند، تعداد کلیک ها و غیره محاسبه می شوند .

ویرایش و تغییر تبلیغات

ویرایش و حذف فایل های تبلیغاتی در فضاهای اینترنتی با سهولت و سرعت  انجام می گیرد . به عنوان مثال انجام  اصلاحات و به روز رسانی   فایل های تبلیغاتی قدیمی در  یک سایت خاص را با ایجاد  تغییرات جزئی در کد آن ها می توان  انجام  داد  و وپر واضح است که روزنامه ها ، مجلات و  نشریات فاقد  این ویژگی های کاربردی و  جالب هستند چرا که پس از چاپ مطلب امکان اصلاح و به روز رسانی  آن وجود ندارد.

برقراری ارتباط با مشتری

در بسیاری از انواع تبلیغات اینترنتی می توان  با قرار دادن بخش آنلاین گفت و گو در سایت و همچنین با استفاده از سایر راه های ارتباطی از قبیل ایمیل و غیره میتوان با مخاطبان  ارتباط برقرار کرد ،با استفاده  این روش شما میتوانید پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشید .

برندسازی

با استفاده  تبلیغات آنلاین می توان برند، شرکت، سازمان کالا و خدمات  خود را متمایز نمائید. با توجه اهمیت مقوله برند و برند سازی در عرصه تبلیغات استفاده از تبلیغات اینترنتی می تواند تاثیرات چشمگیری در پروسه برند سازی سازمان ها و شرکت ها داشته باشد .

آموزش آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی

 

مزایای-استفاده-از-تبلیغات-اینترنتی

 

گوگل ادوردز| adwords  Google  چیست ؟

 

گوگل ادودز |  Google adwords  یکی از سرویس های ارائه شده  بوسیله شرکت گوگل است  که به کاربران  اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه های  نتایج جستجو در  گوگل ظاهر شوند.

گوگل ادوردز، یکی از سیستم هایی است که شرکت  گوگل به منظور کمک به  بازاریابی برای انواع محصولات یا خدمات کاربران در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن گسترش  داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج جستجوها در گوگل برای کاربران  مرتبط به نمایش در خواهد آمد . سیستم پرداخت تبلیغات گوگل ادوردز سیستم PPC  است . PPC   مخفف عبارت Pay- per- click   و به معنای پرداخت در ازای هر کلیک می باشد. در این سیستم شما می توانید بواسطه سرمایه گذاری روی عبارات خاص مرتبط با حیطه تجاری خود جایگاه تبلیغاتی خود را تعیین کرده و تنها زمانی ملزم به پرداخت هزینه هستید که بر روی فایل تبلیغاتی شما کلیک شود .

   
مزایای استفاده از گوگل ادوردز | Google adwords

 

-  با استفاده از گوگل ادوردز سایت شما بدون صرف وقت و هزینه  در اولین صفحه  گوگل قرار خواهد گرفت .

-  با استفاده از گوگل ادوردز شما می توانید تبلیغات خود را درصفحات گوگل بدون صرف هزینه ها هنگفت به نمایش .

-  با استفاده از گوگل ادوردز وب سایت شما درکوتاهترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای بسیار اندک در  رتبه اول جستجوهای موتور گوگل قرار خواهد گرفت  .

-  با استفاده از گوگل ادوردز  آگهی شما در قسمت بالایی و  یا سمت راست موتور جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت و همچنین در کلیه سایت های مرتبط با موضوع آگهی شما نمایش داده می شود.

-  با استفاده از گوگل ادوردز امکان نمایش تبلیغ شما در صفحات فارسی جستجوی گوگل نیز وجود دارد  .

-  با استفاده از گوگل ادوردز تبلغات شما برای افرادی که به دنبال خدمات و کالای شما هستند به نمایش در خواهد آمد.

-  با استفاده از گوگل ادوردز هزینه تبلیغات تنها به ازای هر بارکلیک روی تبلیغات شما از هزینه شما کسر می شود.

-   با استفاده از گوگل ادوردز سقف هزینه های روزانه تبلیغات قابل کنترل خواهد بود .

-  با استفاده از گوگل ادوردز تعیین منطقه جغرافیایی مورد نظر  برای نمایش تبلیغات امکان پذیر است .

-  با استفاده از گوگل ادوردز تعیین زبانهایی که تبلیغات برای آنها نمایش داده خواهد شد امکان پذیر است  .

-  با استفاده از گوگل ادوردز تعیین ساعاتی که تبلیغات به نمایش در خواهند آمد امکان پذیر است .

-  با استفاده از گوگل ادوردز سهولت دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان میسر خواهد شد .

 

اصول تبلیغات اینترنتی

در دنیای رقابتی امروز تبلیغات به یکی از قدرتمند ترین ابزارهای فروش تبدیل شده است  و تبلیغات اینترنتی به دلیل کم هزینه  بودن وامکان  دسترسی شبانه روزی و دارا بودن قابلیت رهگیری هوشمندانه، بیش ار پیش مورد توجه قرار گرفته است . تهیه متون تبلیغات اینترنتی دارای اصول و قوانین خاصی است . در ادامه به اختصار به برخی از این اصول و قوانین اشاره خواهیم کرد :

  • اصل اول: بررسی درمورد خدمات و محصولات رقبا
  • اصل دوم : تهیه لیست از امکانات محصول
  • اصل سوم : تهیه لیست مزایای محصول
  • اصل چهارم : مشتریان  با خرید محصولات شما چه احساسی خواهن داشت؟
  • اصل پنجم : توجه به مخاطبین آگهی
  • اصل ششم : توجه به مشکلات مخاطبین
  • اصل هفتم : ارائه پیشنهادات فروش منحصر به فرد
  • اصل هشتم : ارائه خدمات گارانتی با شرایط مطلوب

 

دوره های آموزشی تبلیغات اینترنتی

 با توجه به بازار کار رو به رشد صنعت تبلیغات و تمایل زیاد صاحبان صنایع و مشاغل به بهره گیری از مزایای تبلیغات اینترنتی و همچنین امکان کسب درامد از تبیلغات اینترنتی ، در سال های اخیر دور های آموزشی تبلیغات اینترنتی به یکی از پرکاربردترین و پر طرفدارترین رشته های آموزشی د ر حوزه اینترنت تبدیل شده است . در این راستا مراکز آموزشی معتبر زیادی از جمله مرکز آموزش مجازی پارس اقدام به برگزاری دورهای آموزشی تبلیغات اینترنتی کرده اند . گذراندن دوره های آموزشی تبلیغات اینترنتی به همه افرادی که تمایل به کسب درآمد از این طریق داردن پیشنهاد می شود .در ادامه به برخی از سرفصل های آموزشی دوره های تبلیغات اینترنتی اشاره خواهیم کرد :

  • آشنایی با تاریخچه تبلیغات اینترنتی
  • آشنایی با تعریف تبلیغات اینترنتی
  • روند شکل گیری تبلیغات اینترنتی
  • آشنایی با  مزیت های تبلیغات اینترنتی
  • آشنایی با  اصول و فنون تبلیغات 
  • اشنایی با ویژگی های تبلیغات اینترنتی
  • انواع موثر تبلیغات اینترنتی
  • زمینه های ارائه پیام و ویژگی های آن
  • آشنایی با تکنیک های ساخت تبلیغات 
  • آشنایی با تکنیک های تبلیغات مؤثر
  • اشتباهات متداول در تبلیغات
  • نکاتی برای حضور مؤثر در رقابت تبلیغات
  • آشنایی با روش های تبلیغات موثر در اینترنت
  • بازاریابی اینترنتی   
  • بازاریابی و تبلیغات شطرنجی
  • مدل های کسب و کار تبلیغات اینترنتی
  • تجارت الکترونیک
  • ایمیل مارکتینگ

مدرک آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی

 

دوره-های-آموزشی-تبلیغات-اینترنتی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس