آموزش مدیر مالی MBA


مدیر مالی MBA

مدیر مالی، نظارت بر منابع و مصارف شرکت دارد. مدیران به دنبال ارتقای سود شرکت در زمان کوتاه و افزایش ثروت سهامداران در بیشترین زمان می باشند. مدیران مالی همچنین مسئول سلامت سازمان هستند.

مدیران گزارشات مالی را تهیه و فعالیت های سرمایه گذاران را راهنمایی می کنند و استراتژی ها را توسعه داده و برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت سازمان برنامه ریزی کافی را انجام می دهند.

خرید دوره MBA مالی 


نقش مدیر مالی در حوزه های مختلف :

مدیر مالی MBA گاهی به صورت تیمی کار کرده و به مدیران عالی شرکت یا سازمان کمک می دهد و مسئولیت های که مربوط به آن سازمان یا صنعت است را انجام می دهد. به عنوان نمونه مدیران مالی بایستی در ثبت، کنترل و تخصیص بودجه ، ماهر باشند و مدیر مالی شاغل در بخش صنعت باید روش گزارش دهی بهای تمام شده کالا و محصولات تولیدی را به طور کامل بشناسد.
 

نقش-مدیر-مالی-در-حوزه-های-مختلف


اهداف دوره آموزش مالی MBA :

- رسیدن به ویژگی های مشترک با حوزه های مالی و مستحکم شدن در تصمیم گیری های مالی شرکتی

-  کسب مهارت های مورد نیاز در زمینه های حسابداری و مالی در فضاهای عملیاتی  -  کمک به تفکیک کردن وضعیت مالی شرکت

-   شناسایی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری

 -  آگاهی پیدا کردن از روش های جدید تامین مالی

-  آشنایی کامل نسبت به قوانین ثبت شرکتی و قوانین کسب و کار همانند قانون تجارت ، قوانین بیمه و مالیات

-   آشنایی با بازارهای مالی و مکانیزم خرید و فروش ها


دوره آموزش مدیریت مالی MBA :

مرکز آموزش مجازی پارس دوره آموزش مالی MBA ، را برای تمامی علاقمندان و  مدیران و كارشناسان مالی سازمان ها، شركت ها و بنگاه های اقتصادی و افرادی که در مسیر پذیرش "سمت سازمانی مدیریت مالی"  قرار گرفته و پیشرفت كار و حیات شغلی خود را در بالابردن امور مالی سازمان پیدا کرده اند، به صورت پکیچ ارایه نموده است که در پایان دوره هم مدرک معتبر اعطا می نماید.
 

مسئولیت های کلی مدیریت مالی:

در جهت هدف اصلی مدیریت مالی MBA  ، مدیر مالی وظایفی به عهده دارد تا بتواند به اهداف ذکر شده دست یابد:

1-  تجزیه و تحلیل و برنامه‌ریزی مالی(وظایف مربوط به سودآوری) :

شامل ایجاد کردن ساختار دارایی‌ها، بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام، بهبود عملکرد شرکت و برنامه‌ریزی آینده.

 در قالب این نوع تصمیمات، مدیر مالی با بررسی سلامت مالی شرکت، نیاز مالی را متناسب با عملکرد فعلی و رشد مورد انتظار بعدی معیین می‌کند.

 به تعریفی دیگر می‌توان وظایف مالی MBA را شامل :

- کنترل هزینه ‌ها

 - قیمت‌گذاری

- پیش‌بینی سود

 - تحلیل بازده و ریسک در تصمیمات مالی

2- تصمیمات سرمایه‌گذاری :

 اختصاص دادن انواع تصمیمات گرفته شده بین دارایی‌های فیزیکی و مالی به روش بهینه و برای داشتن بیشترین بازده و  بر کاربردهای سرمایه تاکید دارد و تعیین کننده ترکیب دارایی های شرکت است.

3- تصمیمات تامین مالی (تصمیمات مربوط به ساختمان مالی و سرمایه):

تعیین و انتخاب بهترین شیوه تامین مالی و ترکیب آن بر منابع سرمایه تاکید دارد که این توانایی مدیریت از طریق صورت سود و زیان قابل دیدن است.


آموزش MBA مالی
 

دوره-آموزش-مدیریت-مالی-MBA


بودجه عملیاتی چیست ؟

بودجه عملیاتی نوعی سیستم برنامه ریزی، بودجه ریزی و ارزیابی می باشد که بر رابطه بودجه هزینه شده و اهداف مورد انتظار تاکید دارد. بودجه عملیاتی منابع بر پایه الویت نتایج قابل اندازه گیری اختصاص داده می شوند.

بودجه عملیاتی محصول برنامه ریزی استراتژیک است که در آن تصمیمات مربوط به خاص کردن مطلوب منابع بر پایه نتایج پذیرفته شده و معیارهای سازمانی مربوط به اهداف کلی، اختصاصی، استراتژی ها و برنامه های عملیاتی هر سازمان صورت می گیرد.

پس از تهیه برنامه استراتژیک، هر سازمانی که مفاهیم دولتی دریافت می کند بودجه خود را طوری تنظیم می نماید که تصمیم گیری های دارای الویت مربوط به برنامه استراتژیک خود را نمایان کند.

درخواست بودجه توسط سازمان لازمه نیازهای آن سازمان برای اجرای نتایج دارای الویت در برنامه استراتژیک خود می باشد. بودجه ریزی عملیاتی یک برنامه تلفیق عملکرد سالانه و بودجه سالانه می باشد که روابط بین سطح اعتبارات برنامه و نتایج مورد انتظار را ارایه می دهد.


ویژگی بودجه ریزی عملیاتی :

- چارچوب زمانی  برای انجام بودجه عملیاتی باید حقیقت مدار باشد.

- برنامه های استراتژیک باید با معنی، با تفکر و بر اساس نیازها و بر قاعده داده و اطلاعات و به منظور تهیه بودجه عملیاتی باشد.

- شکل بودجه عملیاتی باید ساده و قابل درک باشد تا اجرای آن بهتر و ساده تر صورت گیرد.

- قانون گذار باید نقش پر رنگ تری در اجرای بودجه عملیاتی اجرا کنند.


روش های اجرای بودجه ریزی عملیاتی :

به سه روش اصلی اجرای بودجه ریزی عملیاتی،  شامل حسابداری قیمت تمام شده ، کارسنجی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت وجود دارد، که هر چه از روش هایی مانند بودجه سرانه و روش ثابت گرفتن هزینه کل  نیز به عنوان روش های بودجه ریزی عملیاتی نام برده می شود.

1- تنظیم بودجه ریزی عملیاتی طبق حسابداری قیمت تمام شده

تنظیم بودجه عملیاتی با استفاده از روش محاسبه "قیمت تمام شده" نیازمند یک نظام کامل حسابداری قیمت تمام شده در کنار نظام حسابداری مالی موسسه است.

مراحل تنظیم بودجه ریزی عملیاتی طبق حسابداری قیمت تمام شده به روش زیر است:

- بخش بندی عملیات

- انتخاب واحد اندازه گیری

- پیش بینی حجم عملیات

- محاسبه هزینه عملیات


روش های برآورد هزینه ها :

روش های برآورد هزینه ها یک بخش اساسی در بودجه می باشد. حجم بودجه و برنامه بیش از آن که تحت تاثیر از نیاز های عمومی باشد، پیامدی از درآمد و منابع در دسترس است. فرآیند پیش بینی درآمد، یعنی چگونگی و محل کسب درآمد است. پیش بینی درآمدهای مخارج در مرحله اول، پیرو درآمدها و وضع مالی است. فرمانی بسیار دقیق و منظم است. هر چند که باید در هر امر با توجه به وضع خاص اقتصادی برای هر یک از منابع در آمد از چند شیوه به طور همزمان استفاده شود.

عاقبت اندیشی ها و برآوردها صرف نظر از بخش بندی های آن ها به چهار شیوه ارایه می شود که عبارتند از : روش سال ما قبل آخر، روش حد متوسطه ها، روش پیش بینی مستقیم و روش سنجیده منظم.

روش سال ما قبل آخر : در روش سال ما قبل اخر بودجه سال مالی گذشته یعنی سالی که بلافاصله قبل از سال مالی جاری قرار دارد استفاده می گردد ، زیرا  اجرای بودجه سال مالی جاری هنوز تمام نشده است و برآورد درآمدها از آخرین بودجه ای که اجرای آن پایان یافته است گرفته می شود.

مثلا برای پیش بینی درآمدهای سالی درآمد تحقق یافته و قطعی چند سال پیش مورد استفاده قرار می گیرد.

روش سال ما قبل آخر دارای معایب و مزایایی می باشد. از مزایای این روش این است که چون درآمدهای سال قبل قطعا رسیده است، بودجه پایدار و استحکام خواهد یافت. عیب این مرحله این است که بین یک سال مالی فاصله دارد، علاوه بر آن اوضاع و احوال اقتصادی هر روز تحت تاثیر حادثه های جدیدی است که با گذشته متفاوت است.

روش پیش بینی مستقیم : در روش پیش بینی مستقیم متخصصان با مطالعه و تجزیه و تحلیل گرایش های اقتصادی، مبالغ رسیده شده درآمد در سال های پیش و سایر آمارها و اطلاعات، آثار عوامل گوناگون  را بر هریک از انواع درآمدها در مدت محدودی  از زمان می سنجد و بعد با تکیه بر تخصص و تجربه های خویش مبادرات به پیش بینی درآمد برای دوره آینده می نمایند.

روش سنجیده و منظم : این مرحله روش سنجیده و منظم دارای روش های خاصی است و پیش بینی درآمد بر اساس تجزیه و تحلیل همبستگی و جمع آوری پرسشنامه های نمونه و .... انجام می شود.

در تجزیه و تحلیل همبستگی، ارتباط میان وصول مالیات ها و منابع مختلف درآمد و طی دوره یا دوره های معین اقتصادی مورد بحث قرار می گیرد و سپس بر اساس آن و با توجه  به پیش بینی وضع اقتصادی در دوره آینده میزان درآمدهای پیش بینی می گردد.

مدرک MBA مالی 
 

روش-های-برآورد-هزینه-ها

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس