اصول مدیریت جبران خدمات

اصول مدیریت جبران خدمات

مدیریت جبران خدمات مفهمومی فراتر از صرفا جذب و حفظ کارکنان با استعداد در سازمان است. مديريت جبران خدمات شامل دادن پاداش های مادی و غیر مادی به كاركنان برای جبران زمانی ست که به کار اختصاص مي دهند. استفاده از مقوله مدیریت جبران خدمات درسازمانها رو به رشد است زیرا سازمان ها برای به دست آوردن مزیت رقابتی در صنعت، نیازمند استفاده از سرمایه انسانی خود هستند و مدیریت جبران خدمات هم شامل افزایش بازده سرمایه انسانی می شود.

از مهمترین مزایای مرتبط با مدیریت جبران خدمات این است نرخ گردش کار را با نرخ بازار رقابتی برای کارکنان تثبیت میکند، به بهبود رابطه شرکت با اتحادیه کار کمک می کند، رشد حرفه ای کارکنان را همزمان با بهره وری افزایش می دهد، بخش مهمی از فرایند ارزیابی شغلی است و  به سازمان کمک می کند تا رضایت کارکنان به دست آید.


اکثر متخصصان منابع انسانی در حال حاضر به این هدف رایج مدیریت جبران خدمات واقف هستند که باید در راستای بودجه شرکت به کارمندان پرداخت کرد. با این وجود، درک روشهای موثر بر  مدیریت جبران خدمات می تواند به استفاده از برنامه جبران برای دستیابی به نتایج بهتر برای شرکت کمک کند . اهداف مدیریت جبران خدمات شامل جذب افراد با استعداد، حفظ و پاداش دادن به پرسنل، افزایش انگیزه و ایجاد سازگاریست.

مدیران جبران خدمات مسئول تحقیق، ایجاد و حفظ سیستم پرداخت شرکت هستند.بنابراین، مدیر جبران خدمات باید برای پرداخت مزایای کارکنان در مورد بازارهای مالی کنونی و رقابتی تحقیق کرده و راه هایی برای اطمینان از اینکه حقوق پرداختی برای حفظ و استخدام کارکنان منصفانه و عادلانه است، پیدا کنند. مدیر جبران خدمات ممکن است در سازمان های بزرگتر در زمینه های خاصی نظیر طبقه بندی شغلی یا مطالعات پرداخت حقوق بازار متخصص باشد و از سوی متخصصان کارمند پشتیبانی شود. علاوه بر این میتواند نظرسنجی های حقوق و دستمزد را انجام دهد تا ببیند چگونه نرخ های پرداخت را با دیگر شرکت ها مقایسه کند. 

ثبت نام دوره مدیریت جبران خدمات

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس