مدیریت کسب و کار mba بازاریابی


بازاریابی چیست ؟

  • در دنیای جدید، نمی شود بدون بازاریابی در کارهای اقتصادی پیشرفت کرد و مهم تر این که بازاریابی یک نوع تبلیغات نیست.
  • بازاریابی نمایش دادن محصول یا خدمت مناسب در بازار مناسب و با قیمت است. علاوه بر این که کارهای تبلیغاتی کوتاه مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت.
  • بازاریابی به کسب و کارها مربوط می شود.
  • مفوم بازاریابی مربوط به خریداران و بازار می باشد. یک شرکت برای این که موفق شود باید اهداف خود را بر خواست های مشتری و نیازهای بازار تنظیم کند. بنابراین بازاریابی از این دید یک ابزار مدیریت است.
  • بازاریابی در اصل محصولات جدید، بازاریابی اینترنتی، داشتن برنامه های خبری و قیمت عادلانه و تهیه مجلات مخصوص مشتریان.
  • برای معرفی محصولات یک سازمان نیاز می باشد اهداف، دیدگاه ها و واکنش های بخش های شرکت در هماهنگی با یکدیگر باشند.
     

خرید دوره مدیریت کسب و کار MBA (بازاریابی)


اهداف عمومی بازاریابی :

- پیشرفت موقعیت شرکت در بازار

- بالا بردن رضایت مشتریان

- تقویت موقعیت شرکت

- ارتقای سابقه شرکت
 

اهداف-عمومی-بازاریابی


برخی از راه های پیدا کردن مشتری :
 

1- در اینترنت جستجو کنیم : یکی از روش های رسیدن به مشتری، پیدا کردن اطلاعات تماس مشتریان از طریق اینترنت است که می توان کم کم به یک پایگاه داده ها از ایمیل و اطلاعات تماس دیگران پایان یابد.

2- حضور نمایشگاهی : حضور در نمایشگاه و تهیه برشورهای در مورد خدمات و محصولات برای پیدا کردن مشتری مورد نظر موثر می باشد.

3- استفاده از تبلیغات : تبلیغات هم یکی دیگر از روش های پیدا کردن مشتری است. تبلیغات ممکن است جلب توجه نماید. اما منجر به فروش محصول نمی گردد. ارایه آگهی در روزنامه های تجاری و تخصصی می تواند کارآمدتر باشد.

4- فروش از طریق همه کانال های موجود : دیگر مثل گذشته نمی توان به روابط فردی با مشتریان احاطه کرد. باید از همه کانال ها شروع کرد تا به دامنه مشتریان افزود.

5- مدیریت وقت : بیشتر اوقات مراقب وقت باشیم . نباید با هدر دادن وقت زیاد یک کار را پیش برد باید هزینه های وقت های اضافه را در نظر داشت.

6- مشتریان همیشگی : همیشه مراقب مشتریان همیشگی شرکت باشیم. شرکت ها می توانند از طریق مشتریان همیشگی خود درآمد فراوان و در عین حال درآمد همیشگی داشته باشند.

7- خریداران جدید : در مورد مشتریان همیشگی باید صورتحساب های منطقی تری نسبت به رقیب های دیگر ارایه داد.  به این نکته باید توجه داشت که سود دراز مدت داشتن بهتر از سودهای کوتاه مدت و زودگذر باشد.

8- نرم افزارها : از نرم افزارها باید برای حساب ها و مدیریت امور روزمره کار استفاده نمود. این کار از دقت و سرعت بیشتری برخوردار است.


بازاریابی مارکتینگ (Marketing) چیست؟

بازاریابی مارکتینگ عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در مسیر ارتباط با مشتری استفاده می گردد.

عملیات بازاریابی موجب آشنایی مشتری از ویژگی های مختلف محصولات و خدمات می شود.

در مسیر بازاریابی برای جذب و جلب نظر مشتری به یک محصول یا خدمت در بازار هدف، شرکت ها از فرآیندهای جالب و یا پیش تر بکار گرفته شده برای برقراری با دیگر شرکت ها و حضور در عرصه بازار خود را آماده می کنند.

استراتژی بازاریابی و ذهن مشتری : مشتری، محصولی را که در بازار عرضه شده است را خریداری نمی کند در اصل ارزش ایجادی توسط کالا را خریداری می نماید.


خصوصیات استراتژی بازاریابی :

دو تکنیک در بازاریابی : 1- استراتژی 2- تاکتیک ها


وظایف مدیریت بازاریابی :

1- گرد آوری و بررسی اطلاعات : گرد آوری و بررسی  اطلاعات به دلیل تشخیص وضعیت و استعداد بازار و به طور کلی می توان گفت تعیین مصرف کنندگان مورد نظر، نیاز می گردد که مدیران بازاریابی باید از روش تقسیم بازار بتوانند مصرف کنندگان خود را شناسایی نمایند و با توجه به خصوصیات مصرف کنندگان، کالا و خدمات مورد نیاز آن ها را تهیه نمایند.

2- هدف های فروش را مشخص نماییم : تعیین کردن هدف های بازاریابی به نتایج اطلاعات به دست آمده و منابع شرکت مانند مشخص کردن هدف های فروش و سهمیه بازار است.

3- سازماندهی فعالیت های بازاریابی و آموزش نیروهای مورد نیاز : به دلیل اینکه مدیریت بازاریابی بتواند به اهداف مورد نظر خود برسد باید فعالیت های بازاریابی خود را سازماندهی نماید و نیروی انسانی و آموزش لازم را تهیه نماید و در مسیر افزایش فعالیت های هماهنگی مورد نیاز را داشته باشد.

در کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر مواردی در مورد راه حل های  موفقیت آمیز بازاریابی توضیح داده شده است که در مسیر مدیریت بازار، کار سازند. بعضی از آن ها از این قرار هستند:

خدمات بهتر، موفقیت در کیفیت خدمات، قیمت های پایین، سهم بزرگی از بازار، همخوانی شدن با نیازهای مشتری، نوآوری، ورود به بازارهای پر رشد و رانده شدن از انتظارات مشتری.

عوامل استراتژیک موفقیت در بازاریابی : از نگاه مایکل پوتر پروفسر دانشگاه هاردوارد شرکتی برخوردار از یک استراتژی استوار است که تفاوت های چشمگیری با رقیبان داشته باشد. برای این منظور از استراتژی های پیروزمندانه به طور کامل، کارآمد نیست باید تنها قسمتی از مفهوم هایی را که با شرکت مناسب نیست ، انتخاب نمود.

استفاده مدیریت بازار در راه شناخت ، افزایش، تبادل نظر و انتقال ارزش

اگر سازمان ها علاقمند به جلب نیروهای انسانی هوشمند ، خلق فرصت های برتری شغلی، خوشنودی سهامداران و رقابت موثرتر هستند، به رشد و برتری نیاز دارند.
 

وظایف-مدیریت-بازاریابی


طراحی چارچوب بازاریابی :


چارچوب خلق بازاریابی ، خواستار تصمیم گیری مدیریت بازار در خصوص ویژگی فرآورد، قیمت گذاری، گزینش روش و کانال های پخش و رواج دادن فرآوردهای به روش عالی است.

پخش (توزیع) : هر فروشنده دو روش فروش مستقیم و فروش به کمک رابط ها برای رساندن محصولت به بازار هدف استفاده می کند. در بازار کالاهای مصرفی، رقابت وسیعی در جریان است.

روابط عمومی : روابط عمومی مانند پیشبرد فروش از ابزار گوناگونی برخوردار است. در بسیاری از سازمان های واحد روابط ، وقت کمی را به بازاریابی اختصاص می دهند. زیرا فعالیت های زیادی در روابط عمومی مالی ، نیروی انسانی و دولتی را نیز باید پیش ببرد.

برخی از ابزارهای روابط عمومی : گزارش های مطبوعاتی، سخنرانی ها، همایش ها، گزارش های سالانه، پرداخت به سازمان های خیریه، انتشارات، روابط اجتماعی، اقدام های پیشبرد، قانون گذاری، فعالیت در موقعیت ویژه.
 

آموزش مدیریت کسب و کار MBA (بازاریابی)

بازاریابی اجرایی :


برنامه ریزی و سازماندهی بازاریابی کارآمدتر:

کسب و کارها ممکن است در زمینه بازاریابی استراتژیک خیلی خوب باشند. اما نتیجه بی توجهی به بازارهای اجرایی با نومیدی روبه رو می شوند. منظور از بازاریابی اجرایی، توانمندی در آماده کردن و اجرای برنامه های کارآمد در بازاریابی است.

روش های فروش محصولات :

یکی از روش های فروش در بازاریابی ، فروش شخصی است . فروش یک ارتباط دو طرفه است. یک راه ، ارتباط شخصی بین نماینده شرکت و مشتری و ارتباط بعدی، بازگشت مشتری به شرکت است.

وظیفه فروشنده این است که باید با فهم و شناخت نیاز مشتری، آن نیاز را با محصول شرکت برابری دهد و بعد مشتری را برای خرید تحریک کند.

روش های قیمت گذاری محصولات :

-    قیمت گذاری یا اعمال قیمت بر روی محصولات به روش دسته ای : در روش قیمت گذاری دسته ای ، محصول را با قیمتی کمتر از قیمت مجموع هر کدام از محصولات به بازار ارایه می دهد.

-    قیمت گذاری به روش طبقه بندی قیمت : در روش قیمت گذاری به روش طبقه بندی قیمت ، مصرف کنندگان طبق ویژگی ها دسته بندی می شوند و بنگاه اقتصادی قیمت های مختلفی را برای هر دسته از مخاطبان پیشنهاد می نماید.


عوامل موثر در قیمت گذاری :  

اهداف بازاریابی : مهمترین  اهداف بازاریابی حضور در بازار است. قیمت کالا به روشی تعیین می شود که اعتبار بقای شرکت با توجه به حداکثر سود مورد انتظار باشد،  برای بدست آوردن رهبری بازار باید قیمت گذاری کم و با توجه به کیفیت کالا مورد نظر کارشناسان مربوطه قرار گیرد.


دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA (بازاریابی) :

مرکز آموزش مجازی پارس دوره آموزش مدیریت کسب و کار MBA (بازاریابی) را برای علاقمندانی که به بازاریابی و شناخت بازار و آشنایی مدیران با مفاهیم بازاریابی و آشنایی با ساختار واحد بازاریابی در سازمان علاقمند هستند به صورت پکیچ آموزشی همراه با مدرک ارایه نموده است.
 

دوره-آموزشی-مدیریت-کسب- و -کار- MBA-بازاریابی


انواع فلسفه های مدیریت بازاریابی :

دیدگاه تولید ، دیدگاه محصول ، دیدگاه فروش  ، دیدگاه بازاریابی ، دیدگاه بازاریابی اجتماعی.

مدرک مدیریت کسب و کار MBA (بازاریابی)

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس