آموزش گريم 

 

گريم چيست؟

واژه گريم يک واژه اي فرانسوي است و به مفهوم ايجاد  هر گونه تغيير در صورت و  ساير اعضاي بدن درراستاي نزديک کردن حالت شخص به مدل مورد نظر است. هنر گريم در دنيا قدمتي بسيار طولاني دارد  و  به دوران مصر باستان بازمي گردد . در دوران باستان براي آماده شدن جهت شرکت در بسياري از مراسم هاي سنتي و مذهبي از هنر گريم استفاده مي کردند. است.گريم با توجه به هدف مورد نظر داراي  انواع مختلفي است :گريم هاي تئاتري ، گريم هاي تلويزيوني ، گريم سينمايي و گريم شخصي و … از انواع گريم هستند . 

گريم صورت استفاده از روش هاي حرفه اي به منظور متعادل و متناسب کردن اجزاي صورت با يکديگر است و به همين دليل اين رشته را با نام متعادل سازي چهره نيز مي شناسند . در اين روش گريمور تلاش مي کند با استفاده از مواد و روش هاي خاصي حالت صورت را به آن چه که از نظر زيباشناسي استاندارد و ايده آل تعريف شده است نزديک نمايد.

خرید دوره گریم 

گريم صورت نيز به شاخه هاي مختلفي تقسيم بندي مي شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهيم کرد:

  • گريم يا چهره پردازي ساده : اين نوع گريم يا چهره پردازي تغييرات اساسي در ظاهر فرد ايجاد نمي کند و تنها با استفاده از روشها و ابزارهاي ساده به رفع عيوب بسيار ناچيز چهره مي پردازد . برا ي مثال پنهان کردن عارضه هاي پوستي خفيف و موقتي مانن جوش ، لک و غيره . 
     
  • گريم اصلاحي يا چهره پردازي اصلاحي : در اين روش گريمور با استفاده مواد و متريال خاص و به کارگيري تکنيک هاي ويژه به مخفي کردن عيوب صورت و برجسته کردن جنبه هاي زيباي صورت فرد مي پردازد . اين روش در زيبا سازي چهره بسيار موثر است . به عنوان مثال کوچک کردن بيني و يا درشت تر نشان دادن چشم ها و غيره . 
     
  • گريم شخصيت سازي يا چهره پردازي شخصيت سازي : اين نوع گريم يا چهره پردازي مختص تئاتر ، سينما و تلويزيون است و تلاش مي کند با ايجاد تغييرات مورد نظر در ظاهر بازيگران چهره آن ها را تاحد ممکن به شخصيت مورد نظر نزديک نمايد ، به عقيده بسياري از هنرمندان تئاتر ، سينما و تلويزيون گريم شخصيت سازي کمک شاياني به ايجاد حس مورد نظربه منظور اجراي شخصيت مورد نظر مي نمايد . 
     

گريم-چيست


گريمور کيست ؟

گريمور عمدتا به فردي اطلاق مي شود که پس از شرکت در کلاس هاي آموزشي و دوره هاي پيشرفته گريم و آشنايي با انواع گريم در پروژه هاي تئاتر، سينايي و تلويزيوني به ارائه خدمات گريم هنرپيشه ها و بايگران مي پردازد. در پروژه هاي عظيم تئاتر ، سينايي و تلويزيوني که نياز به اجراي گريم شخصيت سازي دارند غالبا گريمورها در دو سطح مختلف به ارائه خدمات گريم مي پردازند . طراح گريم و اجراي گريم ، طراح گريم فردي است که با داشتن دانش و تجربه بسيار در زمينه گريم شخصيت سازي اقدام به طراحي گريم بازيگران داستان با توجه به شخصيت و موقعيت آن ها مي نمايد به طوري که گريم مورد نظر بيانگر خصوصيات رفتاري شخصيت مورد نظر باشد و در بخش اجراي گريم گريمورها با استفاده از دانش ، مهارت و توانايي خود اقدام به اجراي طرح هاي مورد نظر بر صورت هنرپيشه ها مي نمايند و کليه تغييرات احتمالي در اين اين مرحله بايد با مشورت و تائيد طراح گريم انجام شود . 

در سالهاي اخير تعداد زيادي از آرايشگران حرفه اي با شرکت در دوره هاي آموزشي گريم صورت اقدام به ارائه خدمات گريم يا چهره پردازي ساده و اصلاحي به مشتريان خود نموده اند . اين نوع خدمات عمدتا براي مراسم هاي ويژه مانند مراسم عقد و عروسي درسالن ها زيبايي و گاها آرايشگاه هاي مردانه ارائه مي شوند .

خدمات گريم آرايشگاهي که در سالها ي اخيرو به خصوص در سالن هاز زيبايي زنانه بسيار پر طرفدارو پر مشتري بوده است شامل گريم ساده در مراحل اول به منظور رفع عيوب ناچيز صورت و در مراحل بعد شامل اصلاح عيوب چهره و برجسته کردن زيبايي هاي صورت مي باشد . 
 

بازار کار گريمور 

بازار کار گريمورها و چهره پردازان از تنوع به نسبت خوبي برخوردار است با توجه به اين که اين افراد مي توانند پس ازگذراندن دوره هاي حرفه اي گريم در شرکت هاي توليد فيلم ، شرکت هاي توليد تئاتر ، شرکت هاي برگزار کننده کنسرت ها  ، سالن هاي نمايش مد و سالن هاي زيبايي مشغول به کار شوند بازار کاري مطلوبي براي آن ها پيش بيني مي شود ،  همچنين اين افراد مي توانند به صورت پروژه اي با تيم هاي حرفه اي سينمايي و غيره به همکاري بپردازند . 

فعالترين عرصه در حوزه گريم وچهره پرداري ، حوزه سينما و تلويزيون است و از آنجا که بنابرضوابط و مقررات اسلامي حاکم بر فضاي کشور ايران بايد اجراي گريم هنرپيشه هاي مرد توسط گريمور هاي مرد و اجراي گريم هنرپيشه هاي زن توسط گريمورهاي زن انجام شود زمينه فعاليت براي خانم ها و آقايان به يک اندازه باز است . 

آموزش گریم 
 

بازار-کار-گريمور 


سطح درآمد گريمور 

 با توجه به اين که ميزان درامد گريمور هاي به ميزان زيادي به ساعات کاري ، پروژه هاي انجام شده و ميزان توانمدي و قابليت هاي آن ها بستگي دارد ارائه عدد دقيق آن مقدور نمي باشد اما از آنجا که اين حرفه عمدتا در تقسيم بندي مشاغل لاکچري قرار مي گيرد مي توان به جرات گفت که سطح درامد شاغلان در اين حوزه بسيار مطلوب است . 


شخصيت های مناسب برای حرفه گريموری يا چهره پردازی 

از آنجا که رضايت شغلي افراد در هر حوزه ارتباط مستقيم با شخصيت آنها و ميزان هماهنگي شخصيت افراد با ويژگي هاي شغلي آن ها دارد در اين بخش  به بررسي ويژگي هاي شخصيتي متناسب براي حرفه گريموري با چهره پردازي خواهيم پرداخت .

تست شخصيت شناسي MBTI : يکي از معروفترين تست هاي شخصيت شناسي است که که در اين جا با استفاده از اين تست به بررسي انواع تيپ هاي شخصيتي مناسب براي اين حرفه خواهيم پرداخت:

  • تيپ شخصيتي INFJ : اين تيپ شخصيتي ، افرادي هستند که در خلق آثار منحصر به فرد با کمک خلاقيت هاي فردي  و ايده هاي شخصي خود توانا هستند . اين تيپ افراد مي توانند بااستفاده از هنر خود اطرافيان را تحت تاثير قرار دهند .اين تيپ افراد به استقلال در کار بسيار اهميت مي دهند و عمدتا از اعمال نظر مطلق ديگران روي برگردانند 
     
  • تيپ شخصيتي  : ENFP  اين تيپ شخصيتي ، افرادي هستند که از مواجه با چالش هاي خلاقانه بسيار لذت مي برند . اين تيپ افراد از برقراري ارتباط با سايرين لذت مي برند . شرايط منعطف کاري يکي از ايده ال هاي اين تيپ شخصيتي به شمار مي رود اگرچه که در شرايط حساس قابليت انعطاف پذيري زيادي از خود نشان مي دهند که اين ويژگي در پروژه ها گريم سينمايي ، تلويزيوني و تئاتري بسيار کارا و لازم است. اين افراد توانايي بالايي در به انجام رساندن کارها به صورت مستقل دارن اگرچه که در کار هاي تيم نيز از قابليت هاي بالايي برخوردار هستند .
     
  • تيپ شخصيتي INFP:  افراد با اين  اين تيپ شخصيتي به شدت علاقه دارند نظرات و ايده هاي خود را به صورت خلاقانه ابراز نمايند . آزادي عمل و انعطاف پذيري کار بسيار مورد توجه و تاکيد اين افراد است . اين افراد عقيده دارن به صورت ذاتي هنرمند هستند و حتي اگر از اين طريق کسب درامد نکنند باز هم خود را هنرمند مي دانند . 
     
  • تيپ شخصيتي INTP : اين افراد کار با افراد خلاق و خوش ذوق و صاحب سليقه در گروه هاي کوچک را بسيار دوست داشته و از همکاري با گروه هاي پر جمعيت روي گردان هستند . 
     
  • تيپ شخصيتي ISFJ : اين تيپ شخصيتي توجه بسيار زيادي بر جزئيات امور دارند و با کارهاي ظريف و کليه امورات جاري زندگي روزمره به خوبي ارتباط برقرار مي نمايند . 
     
  • تيپ شخصيتي ESFP : اين تيپ شخصيت افرادي هستند که حس زيبايي شناسي در آنه بسيار بالا بوده . اين افراد از با ديدين زيبايي هاي طبيعت به شدت به وجد آمده و اين حس خوب را به ديگران نيز منتقل مي نمايند . اين گروه افار از سرگرم کردن ديگران با ارئه هنر خود لذت مي برند ار اين رو روحيات آن ها  براي حرفه گريمور و چهره پردازي بسيار مناسب است. 
     
  • تيپ شخصيتي ISFP : ايت تيپش خصيت افراد از کار کردن با دسته و حواس پنج گانه خود لذت مي برند و تمايل زيادي به انجام کارهاي منعطف و به دور از مقررات و ضوابط خشک دارند . 
     

شخصيت-های-مناسب-برای-حرفه-گريموری-يا-چهره پردازی 


دوره های آموزش گريم | چهره پردازی 

با توجه به بازار کار اين حرفه و سطح درامد مطلوب اين حرفه در سال هاي اخير دوره های آزاد آموزشي گريم | چهره پردازی و همچنين رشته هاي دانشگاهي گريم | چهره پردازي  با استقبال بسيار چشمگير علاقه مندان مواجه شده است . از اين رو بسيار ي از مراکز آموزشي معتبر اقدامن به ارائه دوره هاي آموزش گريم | چهره پردازي حرفه اي کرده اند . يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است که با ارئه بسته هاي آموزشي گريم | چهره پردازي علاقه مندان رادر راستاي رسيدن به اهدافشان ياري مي نمايد . 

با توجه به شرايط مساعد بازار کار اين رشته و ميزان درامد مطلوب شاغلان اين حرفه گذراندن دوره هاي آموزش گريم حرفه ای و اخذ مدرک معتبر گريم | چهره پردازي به کليه علاقه مندان ورود به اين حرفه توصيه مي شود . 

مدرک گریم 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس