آشنایی با دوره اهمیت نقش رهبر منابع انسانی

آشنایی با دوره اهمیت نقش رهبر منابع انسانی

درباره دوره

مدیر کیست؟

مدیر شخصی است که ظاهر مناسب و آراسته و متعادل داشته باشد و در هر شرایطی  بر رفتار خود و کردار خود کنترل کافی داشته باشد. یک مدیر خوب در مواجه با یک مشکل درابتدا باید تامل کرده و در ذهن خود مرور کند و به مسئله از نظر حل مشکل نگاه کند نه از نظر یافتن مقصر اگر نیاز به کارشناسی بیشتر باشد باید سایرین را در جریان مشکل قرار داده و سریعا جلسه ای برای حل مشکل تشکیل دهد.

تفاوت رهبری و مدیریت:

از نظر درک مدیریت و رهبری و هم از نظر عمل کردن به آن روزگار هیجان انگیز است. رمز موفقیت مدیران هدایت نیروی انسانی تحت سرپرستی است. واژه رهبری به جای هدایت و جهت دهی استفاده می کنند.
رهبری: توانایی ترغیب دیگران به کوشش مشتاقانه جهت کسب اهداف معین یا فعالیت هایی که مردم را برای تلاش در جهت کسب اهداف گروهی تحت تاثیر قرار می دهد. رهبری یعنی نفوذ در دیگران جهت رسیدن به هدف است.
مدیریت نفوذ در دیگران جهت کسب اهداف سازمانی است. در رهبری اهداف می تواند گوناگون باشد ولی در مدیریت اهداف سازمانی الویت دارد.
رهبری ممکن است عضو سازمان نباشد و در رهبری سلسله مراتب مطرح نیست و مضاف بر اینکه هدف رهبری ممکن است با هدف سازمان همگام یا برخلاف آن باشد.

وظایف رهبری:

1- حفظ عضویت : یعنی اینکه رهبر یک سازمان با سایر افراد گروه روابط نزدیک برقرار نموده و در مورد قبول آنان واقع می گردد.
2- تامین هدف : یعنی هماهنگ کردن فعالیتهای دسته جمعی برای تحقق هدف مشترک
3- تحصیل روابط گروهی: برقرار ساختن روابط متقابل میان اعضای سازمان که برای این منظور نقش مهمی را به عهده دارد.
مهمترین نقش مدیران نقش رهبری آنها در سازمان است رهبری به روابط انسانی میان مدیران و زیر دستان اشاره دارد. مدیران باید نیروهای خود را در جهت صحیح رهبری کنند. نیروی انسانی لازم را استخدام و برای انجام امور سازمانی آنها را آموزش دهند.
رهبری نفوذ قدرتمندی بر رفتار فرد دو گروه در سازمان دارد . هر چه مجموعه رهبری ازز نظر رهبری نیرومندتر باشد موفقیت سازمان بیشتر خواهد بود.
برای شناسایی و جذب مدیر ارشد منابع انسانی، علاوه بر تمامی شرایط لازم برای احراز این پست، اعم از مدارک تحصیلی مرتبط و سوابق مدیریتی موفق، شرایط دیگری نیز به‌عنوان شرایط کافی احراز مطرح می‌شوند که به نوعی نقش مکمل دارند.

ثبت نام در دوره مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس