آشنایی با مدیریت موجودی

آشنایی با مدیریت موجودی

درباره دوره :

کنترل موجودی از لحاظ حفظ کردن موجودی انبارها و دارا بودن آمار صحیح نیز مهم است.

موجودی: ذخيره ای از مواد و كالاست كه برای مدت زمان مشخصی جهت جوابگويی تقاضا تحت كنترل سازمان به صورت ثابت نگهداری می شود.
وقتی بر موجودی خود کنترل داشته باشیم، قادر هستیم تا به مشتری خدمات بهتری ارایه دهیم. همچنین آمار دقیقی از فروش نیز در دست خواهیم داشت.یکی از بدترین کارهایی که می‌توانیم در کسب وکار انجام دهیم، دورکردن مشتریان بدلیل نداشتن کالای مورد نظر است؛ چون که کالایی را که آن‌ها می‌خواهند، تمام کرده‌ایم.

هدف از کنترل موجودی : بررسی سطحی از موجودی که هزینه های سیستم سازمان یا کارخانه صنعتی را جستجو می کند. یکی از اهداف سازمان ها در قبال موجودی کاهش آن است. کنترل موجودی در انبار دغدغه های مدیران است چراکه انبار به عنوان واسطه بخش های مختلفی چون تدارکات، تولید و فروش نقش موثری در ادامه فعالیت موسسات  دارند.سیستم انبار علاوه بر ثبت کلیه فعالیت‌های صورت گرفته در سطح انبارهای سازمان، ارتباط کاملی با دیگر سیستم‌ها همچون تولید، فروش و تدارکات دارد.

در سازمانهای فرآیند مدیریت کنترل موجودی جوری انجام می گیرد که کالاهای وارد شده به انبار از حداکثر موجودی معیین شده فراتر نرود  و یا از حداکثر فضای مجاز اختصاص یافته برای انبار بیشتر نشود که می تواند شامل روشهای زیر باشد:

1) کنترل سیستمی از طریق گزارشات موجودی بصورت روزانه  یا دوره ای
2) جدا کردن موجودی به دسته ها و کنترل آن
3) رسیدگی میزان موجودی در انبار بر مبنای مشاهدات دیداری انبار، برمبنای  مدیریت  دیداری صورت می گیرد و کاربرد آن در انبارهایی که تعداد اقلام زیادی را در خود جای داده اند، کار پر ریسک و پرزحمتی محسوب می گردد.

مزایا:
- دسترسی به میزان موجودی کالا و محصولات در تمام سازمان
- نظارت بر جریان موجودی کالا
- هماهنگی با دیگر واحدها مانند تولید، فروش، خرید
- مدیریت موجودی انبارهای و موجودی نزد پیمانکاران

این رشته بسیار کاربردی و علمی است و زیر شاخه مدیریت می باشد که با گذراندن دوره گواهینامه معتبر دربافت خواهیم کرد.

ثبت نام دوره مدیریت موجودی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس