مقاله آرايشگري

آرایشگری

آرایش در سایه رنگها:

نگاهی تاریخچه هنر آرایش و تکنیک های ترمیمی

هرگاه از مقابل فروشگاههای لوازم آرایشی گذر کنیم کافیست یک نگاه به ویترین بیاندازیم وسوسه لوازم آرایشی ریشه تاریخی دارد. اولین مردمانی که از برگ و صمغ درختان و دوده چراغ و اکسید آهن لوازم آرایشی درست کرده و استفاده می کردند حدود 3500سال قبل از میلاد مسیح مصریان بودند. از قرون وسطی به بعد آرایش کم کم به شیوه امروزی در آمد. در قرن پانزدهم ایتالیا به عنوان مرکز زیبایی مورد توجه قرار گرفت دراین زمان آرایش چشم زیاد باب نبود بیشتر سرخی گونه ها لبها نمایان  بود، در قرن هجدهم از قرمزی لب و گونه ها کم شد و به صورتی متمایل شد. در قرن نوزدهم مادام دکولاس اولین نوع سایه، رژ لب، رژگونه های رنگی  و مخلوط  کرمهای آرایشی با گیاهان دارویی را به بازار وارد کرد. از زمان جنگ جهانی تا به امروز دنیای آرایش سه مرحله را طی کرده، یکی سالهای جنگ، که سال رکود لوازم آرایشی بود، دومی از 1946 تا1980 که به دوره افراط و زیاده روی آرایش معروف است و دیگری از اواخر 80 تا به امروز که آرایش به شکل ترمیمی و تکمیل کننده ی عیوب صورت است. برای افراد زیر 30 سال فقط استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می شود بعد از آن می توان از کرمهای حاوی کلاژن استفاده کرد. استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب می تواند باعث ایجاد کهیر و حساسیت و جوش در صورت شود، حتی لوازم آرایشی که عطردار هستند نیز می توانند باعث ایجاد لک و آفتاب سوختگی وکهیر شوند، پس باید از لوازم آرایشی با برچسب free fragrant  استفاده کنیم و به تاریخ مصرف آن توجه کنیم.

آرایش طلایی (مقاله ای از جولیا ردفورد)

 خط چشم و سایه های ملایم طلایی جدیدترین نوع میک آپ می باشند با هر رنگ پوستی سازگاری دارد، خانم جولیا ردفورد مشاور در امور زیبایی، می گوید: در صورت استفاده از رنگ طلایی در چشمان خود از یک برق لب طلایی نیز بر روی لبان خود استفاده کنید  لبها باید رنگ ملایم داشته باشد. از آنجایی که چشمها بیشترین تأثیر را به طرف مقابل می گذارد رنگ طلایی جلوه ی خاص به چشمها می بخشد و مدت زمان طولانی روی چشمها باقی می ماند از چند رنگ طلایی می توانید استفاده کنید نزدیک مژه ها رنگ تیره تر هر چقدر به سمت ابروها می رود از رنگ روشن تر استفاده کنید. اگر می خواهید رنگ طلایی به صورت خود بیافزایید باید مطمئن شوید در شرایط پوستی مناسبی به سر می برید چرا که این رنگ لک و جوشها را بیشتر نمایان می کند. قبل از آرایش همیشه صورت خود را تمیز کنید، از رژ گونه صورتی روی گونه ها استفاده کنید تا صورتتان جذاب تر شود، خط چشم در این آرایش اختیاری است ولی حتما باید از ریمل استفاده کنید، به وسط پیشانی و زیر برجستگی گونه ها از پن کیک طلایی ملایم استفاده کنید روی لب خوذ از رژ لب بنفش براق ملایم استفاده کنید.


آنچه باید در مورد شوره سر بدانید:

 شوره سر ریزش طبیعی سلولهای پوست سر است این پوسته ها با چربی و گرد و غبار مخلوط می شوند و شوره سر را به وجود می آورند که درمان قطعی ندارد ولی می شود آنرا کنترل کرد. شوره ها به پوست سر می چسبند و مانع گردش آزاد هوا و رسیدن به ریشه ها می شود و ریشه مو را تضعیف کرده باعث ریزش مو می شود، این بیماری مسری است پس باید هر کس از وسیله شخصی خود استفاده کند برای کنترل شوره سر باید موها را پاکیزه نگه داریم یعنی مرتب موها را شامپو کرده و شانه بزنیم. برای کنترل بیشتر می توانیم از روشهایی مانند مخلوط 6 قاشق آب با 2 قاشق سرکه که با پنبه به کف سرمالیده می شود با استفاده از روغن بادام و بخور پوست سر و موها و یا استفاده از مخلوط 1 قاشق آبلیمو و 2 قاشق سرکه بهره بگیریم یا اگر مشکل تان با شستن مرتب با شامپو ضد شوره کنترل نشود وقتش است که به دکتر مراجعه کنید.

آیا زنان باردار مجاز به رنگ کردن مو و کرمهای ضد آفتاب هستند؟

متأسفانه جواب صریحی برای این سوال وجود ندارد چون هنگام رنگ کردن مو مقداری از مواد از پوست سر جذب و وارد جریان خون می شود. با مطالعات آزمایشاتی که روی حیوانات انجام گرفته،به این نتیجه رسیده اند که اگر دفعات رنگ کردن زیاد باشد به ناقص الخلقه شدن نوزادان منجر می شود. در عین حال مطالعاتی که روی انسانها انجام شده، رنگ کردن مو را هنگام بارداری مطمئن و بدون خطر دانسته اند اما هنوز تحقیقات پایان نیافته و جواب صد در صد نمی باشد،با این حال توصیه می شود سه ماه اول بارداری موها را رنگ نکنند و از مواد فر و صاف به هیچ وجه استفاده نکنند، بهتر است برای رنگ مو از روش های لایت کردن استفاده نمایند. کرمهای ضد آفتاب هیچ آسیبی به جنین نمی رسانند در صورت احتیاط می توان از کرم غیر شیمیایی استفاده کرد. زنان باردار خود به دلیل تغییرات هورمونی مستعد به وجود آمدن لک هستند پس در صورت امکان باید کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرند


اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از چربی پوست

کسانی هستند که پوست و موی چربی دارند گاهی حتی چند دقیقه بعد شستشو پوست و مویشان چرب می شود. آندروژن یا هورمونهای مردانه، تولید چربی ترشح شده از پوست را کنترل می کنند. افزایش میزان این هورمون پوست را به ترشح چربی بیشتری تحریک می کند. برای مثال ممکن است این حالت در دوران بلوغ تشدید شود. علت اینکه بعضی افراد پوست چرب تری دارند این است که تعداد غده چربی در پوستشان بیشتر است. درصد چربی در پوست و موی هر فرد متفاوت بوده به عواملی چون فصول سال، خورشید،باد،دما و رطوبت  بستگی دارد به طوریکه پوست در هوای گرم و مرطوب چرب ترین حالت را دارد. در بسیاری از مواقع پیشگیری از چربی پوست و مو امکان پذیر نیست. با بالا رفتن سن و تغییر سطح ترشحات هورمونی ترشح  چربی پوست خود به خود از بین می رود. در زنان مصرف قرص بارداری می تواند ترشح چربی را کنترل کند. راههایی مثل شستشوی روزانه با شامپو،کمتر شانه کردن مو،شستن صورت چند بار در روز با صابون ملایم و بلافاصله خشک کردن با حوله،استفاده از دستمالهای مرطوب برای پاک کردن،استفاده از کاغذهای جذب چربی یکبار مصرف، پرهیز از آرایش مگر در صورت نیاز،استفاده از موادی که منافذ را مسدود نمی کند و پاک کردن آن قبل خواب برای کاهش میزان چربی در پوست پیشنهاد می شود.

انتخاب کمربند

با اینکه ممکن است جزء کوچکی از ست لباس به نظر آید، اما تناسب  و زیبایی آن نقش بسیار مهمی در لباس پوشیدن مردها دارد. به طور کلی دو نوع کمربند داریم:  معمولی و رسمی. اگر کمربند به پهنای انگشت شستتان بود، معلوم می شود که کمربند مخصوص لباسهای رسمی است هر کمربند دیگری که از این اندازه پهنتر باشد نوع معمولی است و به درد لباسهای رسمی نمی خورد. کمربندهای اسپرت معمولا رنگ هایی براق دارند، در صورتیکه کمربندهای رسمی رنک و بافت صاف و ماتی دارند انتخاب رنگ کار ساده ایست چون سه رنگ اصلی برای کمربند وجود دارد مشکی،قهوه ای، و قهوه ای سوخته. خوب است از هر سه رنگ هم کمربند اسپرت داشته باشید هم رسمی، اگر در وسعتان نبود حتما کمربند رسمی مشکی و کمربند اسپرت قهوه ای یا قهوه ای سوخته تهیه کنید. کمربندها جنس های مختلفی درست شده اند مثل چرم گوساله، چرم شترمرغ و چرم سوسمار، که اکثرشان از چرم گوساله تهیه می شود چون دوتای دیگر گران قیمت می باشد. ساده ترین قانون برای ست کردن کمربند با لباس ست کردن آن با کفش می باشد.

 

 پوست روشن با پوست خیار، لیمو و توت

ترکیبات آلفا هیدروکسی اسیدها در پوست برخی از میوه ها مانند لیمو ترش، خیار، توت فرنگی موجب روشن کنندگی پوست می شوند.

استفاده از کرمهای لایه بردار "ترکیبات آلفاهیدروکسی" عوارضی را در پی خواهد داشت که معمول ترین آنها درماتیت نمای است. قرمزی پوست که ممکن است به صورت ضایعات تاول ایجاد شود، از عوارض دیگر استفاده از کرمهای لایه بردار است. بنابرین کرمهای با ترکیبات خنثی یا با فرمولاسیون بافری مناسب هستند. درصدهای 15 کرمهای لایه بردار ایجاد خشکی شدید پوست می کنند که لازم است همراه آنها از عوامل مرطوب کننده استفاده شود . در غلظت های بالای 15 درصد این ترکیبات به علت اینکه به کراتین پوست کاهش می یابند، اثر اشعه  uvآفتاب بر روی پوست افرادی که از این ترکیبات استفاده می کنند بیشتر است پس باید از کرمهای ضد آفتاب استفاده نمایند. در شیر "لاکتیک اسید" و گیاهانی مثل نیشکر "گیلاکولیک اسید"، لیموترش"سیتریک اسید"، خیار و توت فرنگی ترکیبات روشن کننده وجود دارد.

مقاله آرايشگري

 

تشخیص رنگ پوست در انتخاب نوع و رنگ آرایش

اول از همه باید بتوانید رنگ پوست را تشخیص دهید روش های ساده برای شناسایی رنگ پوست اینها هستند:

    زمانیکه پوست در معرض آفتاب قرار می گیرد اگر به راحتی برنزه می شود میزان ملانین طبیعی در سطح بالاتری قرار دارد و به احتمال زیاد زمینه رنگ پوست زردمایل به زیتونی است.
    کسانی که پوستشان به سرعت نمی سوزد یا کمتر می سوزد ملانین کمتری دارند و ته رنگ پوستشان بنفش، آبی-قرمز و گلی است. علاوه بر این پوستهای گلی، نشانه های مشهود قرمز دارند و یا اینکه قرمزی پوستشان به سرعت نمایان می شود.
    کسی که پوست زرد دارد کرم پودرها و پن کیک هایی را که در آنها رنگ زرد به کار رفته  استفاده کند چهره بیمارگونه پیدا می کند.
    پوست های زیتونی نیز از تون زردی که در پایه هر پوستی قرار دارد و کمی سبزی که مختص این گروه می باشد تشکیل شده است.
    به پوستی که هیچ تونی از زیتونی، زرد و یا قرمز در آن دیده نشود، پوست بیرنگ اطلاق می شود.

این دسته بندی برای تمام خانمها، حتی سیاه پوستان نیز کاربرد دارد. برای انتخاب کرم پودر پایه، می بایست حتما در روشنایی روز بر روی پوست خود امتحان کنید و ببینید که با پوستتان همخوانی دارد یا خیر.

سایر لوازم آرایشی را نیز باید طوری انتخاب کنیم که به رنگ پوست بیاید مثل خانم هایی که موهای قرمز دارند و رنگ پوستشان روشن تا متوسط است باید از رنگهای مرجانی، قهوه ای، کهربایی،برنز و دیگر رنگهای خاکی استفاده کنند. موی بلوند با رنگ پوست روشن تا متوسط بیشتر از گروه رنگهای صورتی، موی قهوه ای روشن و خرمایی با رنگ پوست روشن تا متوسط  معمولا از قرمزروشن و قرمز مایل به عسلی، خانم هایی که موهای قهوه ای تیره پوست روشن تا متوسط دارند بیشتر از سایه های روشن، قرمز و آلبالویی، موهای مشکی و رنگهای پوست تیره تر از رنگهای خنثی و طبیعی مثل صورتی کمرنگ، قهوه ای روشن و مرجانی بی حال باید استفاده کنند.

جراحان زیبایی پاسخ می دهند

تکنیک بالا کشیدن پوست پیشانی

تکنیکی است که طی آن، پوست اضافی و شل اطراف نایه پیشانی و بالای صورت برداشته می شود و پس از آن پوستی صاف، هموار و نرم بجا می ماند. معمولا این عمل با بی حسی موضعی صورت می گیرد. در بسیاری از موارد این تکنیک توأم با دیگر تکنیک های جراحی زیبایی همچون عمل تغییر بینی، عمل لیفتینگ پوست صورت، عمل جراحی پلک چشم صورت می گیرد.

پوست برداری، لایه برداری شیمیایی

این پروسه به واسطه خارج کردن لایه های خارجی و کمک به شکل گیری سلول های جدید پوستی، بافت نسج پوست را صاف و هموار می کند. لایه بردارداریهای شیمیایی را با در نظر گرفتن میزان چین و چروکها، به طریق لایه برداری و پوست برداری عمیق یا متوسط یاخفیف انجام می دهند.

تکنیک پوست خراشی یا تورق پوستی

در این تکنیک گونه ای از تورق مکانیکی را روی پوست انجام می دهند و ناهمواریهای پوستی را از این طریق از بین می برند. پوست خراشی با استفاده از یک دست انجام می شود که چرخی دستی را با سطحی دارای بافت و ساختاری مخصوص گرفته تا لایه های ظاهری و سطحی پوست به کلی از بین بروند.

تکنیک چروک برداری یا لیفتینگ صورت

این تکنیک برای اثرات نامطلوب افزایش سن مورد استفاده قرار می گیرد. طی این تکنیک، چندین برش در ناحیه رستنگاه مو از پشت گوش، داخل پوست سر به سمت شقیقه ها زده می شود و چربی های اضافه زیر پوست و اضافه های پوست برداشته می شود و چندین بخیه زده می شود.

 

چگونه آرایش کنیم؟

آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب های صورت با استفاده از محصولات آرایشی است به عبارت دیگرآرایش ترمیم کننده.

ابتدا صورت را با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید و سپس قلم مو را به پن کیک آغشته و روی صورت بزنید در صورت استفاده از کرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده سپس روی صورتتان پخش کنید، از دو رنگ پن کیک روشن و تیره می توانید استفاده کنید تا عیوب صورت مثل: بزرگی صورت،گودی چشمها،برطرف کردن لکه ها و زخم ها بپوشاند و گونه ها را برجسته نشان دهند.

اگر موی زیتونی دارید سراغ سایه های بنفش، قرمز و یاسی بروید.اگر موهایتان خرمایی است سایه های براق کرم، رژلب نارنجی پیشنهاد می شود.موهای شرابی و بلوطی تمامی رنگهای تابستانی را می پذیرد.برای موهای بور رژلب قرمز و استفاده از خط چشم و ریمل پیشنهاد می شود.تیپ مشکی ها نیز سراغ طوسی،خاکستری،مشکی و سرمه ای بروند و از رژلب قرمز و نارنجی و سرخابی استفاده کنند. استفاده از دو رنگ سایه مات و تیره مثلا آبی-سرمه ای در صورت سفید بودن چهره، باعث زیباتر شدن چشم می شود. برعکس استفاده از سایه تک رنگ چشم را کوچک نشان می دهد. مالیدن سایه بدون خط چشمم باعث مریض حال نشان دادن فرد می شود. حتما از ریمل یا خط چشم برای تکمیل آرایش استفاده کنید و برای بهتر جلوه کردن لب نیز از رژلب و مداد لب همزمان استفاده کنید.


چگونه لباس خود را ست کنید؟

اغلب افراد در انتخاب لباسی که مناسب جثه آنها بوده و همچنین چگونگی ست کردن آنها دچار سردرگمی می باشند. برای انتخاب و هماهنگ کردن لباسها با یکدیگر اصول کلی وجود دارد که در زیر به آنها می پردازیم. همواره لباسی بپوشید که اندازه شما باشد. از پوشیدن لباسهای بزرگ بپرهیزید، تنها زمانی از کمربند استفاده کنید که کمر باریکی دارید، پارچه های پشمی، بافتنی و چرمی شما را سنگین وزن و پارچه های سبک و نخی شما را لاغرتر نشان می دهد. رنگهای تیره شما را لاغرتر و برعکس، رنگهای روشن حجیم تر می کنند. لباسهای بالا تنه و پایین تنه یک رنگ، شما را لاغرتر و بالا تنه و پایین تنه متفاوت شما را بلند قدتر می کند. لباسهای یقه بلند و گردنبند کوتاه گردن را کوتاهتر نشان می دهند. روسری که به سمت پایین آویزان شده باشد شما را قد بلند و لباس با خطوط افقی شما را چاق و با خطوط عمودی شما را لاغرتر جلوه می دهد.

چگونه ست کنیم؟

رنگ جوراب باید همرنگ یا تیره تر از شلوار باشد.

رنگ کمربند با رنگ کفش باید یکسان باشد.

کت و شلوار خاکستری و سرمه ای با کفش مشکی و کت و شلوار قهوه ای و زیتونی با کفش قهوه ای ست است.

 

چگونه می توان شکمی صاف داشت؟

شکم لاغر نیازمند ترکیبی از تغذیه خوب، سلامت قلب و عروق و ورزشهای شکمی می باشد. تغذیه خوب برای سلامتی کل بدن یک جزء ضروری می باشد، اگر غذای کامل و طبیعی بخورید می توانید به نسبت زمانیکه از غذاهای آماده استفاده می کنید غذای بیشتری بخورید. توصیه می شود در روز پنج تا شش وعده غذا با حجم کم بخورید. ورزش به همراه رژیم غذایی مناسب کمک می کند که زودتر به نتیجه برسید. از لحاظ ژنتیکی زنان نسبت به مردان چربی بیشتری در بدنشان ذخیره می کنند. ورزشهای شکمی یا آئروبیک مؤثرترین ورزشها می باشند که باید 2 - 3 بار در هفته بین 30 – 90 ثانیه طول بکشد همچنین هر بار در هفته نباید بیش از 15 – 20 بار این حرکات را تکرار کرد. بین حرکات 30 – 60 ثانیه استراحت کنید.

عضلات شکمی از سه لایه تشکیل شده اند عمیق ترین آن "ترانسورسوس ابدو مینیس" است که به عنوان کمربند بدن عمل کرده در وسط، عضله "رکتوس ابدومینیس" است که باعث خم شدن ستون فقرات به جلو می شود و سطحی ترین عضلات نیز مایل داخلی و خارجی هستند که تنه را چرخانده برای بدن حرکات چرخشی و جانبی را ایجاد می کنند.

 

خندیدن با دندانهایی مانند مروارید

خیلی ها دوست دارند مثل هنرپیشه های سرشناس هالیوود بخندند ولی حقیقت این است که این دندانهای ردیف و سفید فقط با بلیچینگ (سفید کردن دندانها) به دست نیامده اند. به عبارت دیگر یک لبخند هالیوودی پر از "لامینیت ونیر" است.آنچه شما در این لبخندهای مرواریدی مشاهده می کنید سطح سفید شده دندانهای هنرپیشه ها نیست بلکه سطح براق "لامینیت"هایی از جنس چینی است که مانند قطعات پوست پیازی روی سطح دندانهای آنها چسبانده شده اند. این روکش ها عیوب ظاهری دندانها  را به خوبی می پوشانند. یکی از محصولات سفیدکننده دندان نوارهایی با مارک کرست است که فقط کافیست آن را روی دندانهایتان بچسبانید و پس از مدتی از دندانهایی سفید لذت ببرید. برای سفید کردن دندانها از دو ماده "پراکسید هیدروژن" و "کارباماید پراکساید" استفاده می شود که در دهانشویه ها نیز وجود دارند این مواد مورد تأیید جوامع دندان پزشکی هستند اما برخی افراد به این مواد حساسیت دارند.

جالب است بدانید همه دندانهای شما یکرنگ نیستند.، معمولا دندانهای جلویی روشن تر و دندانهای آسیا تیره ترند. هدف اصلی از سفید کردن دندانها این است که دندانها به درجه ای از روشنی برسد که با رنگ چهره هماهنگی داشته باشد. سفید کردن دندانها اثرات همیشگی ندارند معمولا یکسال سفید باقی خواهد ماند. البته بستگی به این دارد که چقدر توصیه های دندان پزشکان را رعایت کنید. سفید کردن دندان باید زیر نظر یک دندان پزشک مجرب در مطب دندان پزشکی انجام شود. سفید کردن دندانها برای بعضی ها جواب نمی دهد و برای بعضی ها خطرناک است. خانم های باردار و خانم های شیرده نیز بهتر است سفید کردن دندانها را به بعد زایمان موکول کنند.


صنعت مد ایتالیا با لاغری و کم اشتهایی مبارزه می کند ، ایتالیا با زنان زیبا در صحنه های نمایش لباس بین الملی شهرت دارد. یک ماه پس از مرگ یک مدل برزیلی در اثر کم اشتهایی،دولت ایتالیا جلسه ای را با هدف مبارزه با رواج کم اشتهایی در میان زنان و مبارزه با متداول شدن مدل های لاغر و استخوانی تنظیم شده است. این قانون مدل ها را ملزم می کند تا مدرک پزشکی داشته باشد که نشان بدهد آنها از بی نظمی و اختلال در تغذیه رنج نمی برند. بیماری کم اشتهایی عصبی، نوعی اختلال و آشفتگی است که با ترس و وحشت غیر عادی از چاق شدن همراه است. متخصصین و روانشناسانی که این گونه بیماران را درمان می کنند، این قانون جدید ایتالیا را تحسین کردند و اظهار امیدواری کردند که شاید این قانون به تعریف مجدد معیارها و استانداردهای زیبایی کمک کند.


ماساژ صورت و چشم

فواید ماساژ

    بهبود حالت عضلات و پوست صورت.
    پوست نرم تر و با قوام تر می شود.
    ریلکس شدن عضلات صورت و چشمها.
    تسکین سر دردها و دردهای ناحیه صورت.
    کاهش چین و چروک ریز و کم عمق پوست صورت.
    تحریک جریان خون و کاهش استرس و تنش.

نکته:

پیش از ماساژ صورت، دستهای خود را با آب و صابون کاملا بشویید.

پیش از ماساژ آرایش صورت خود را کاملا پاک کنید و چنانچه پوست صورت شما دچار آکنه و یا زخم است از ماساژ دادن صورت خودداری کنید. می توانید در ماساژ صورت از روغن های مخصوص نیز استفاده کنید. کف دستهای خود را به روغن آغشته کرده و به آرامی به صورت بمالید. ماساژهای مختلفی با حرکات چرخشی و ضربات ریتمیک وجود دارد.

ماسک های زیبایی (برای بانوان)

ماسک ها موادی هستند که معمولا از محصولات طبیعی تهیه می شوند و برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست به کار می روند. هر ماسک باید حدود بیست تا سی دقیقه روی پوست قرار بگیرد و سپس به وسیله ی شستشوی کامل آب پاک کرد ویا با پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

در اینجا به چند نوع اشاره می کنیم :

ماسک خیار :

یک یا دو خیار را رنده کنید و به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نمایید. این ماسک تأثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی پوست دارد.

ماسک لیمو ترش :

این ماسک برای پوستهای خشک مفید است برای تهیه آب لیموی تازه را بگیرید و با یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتاب گردان مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید بعد پانزده دقیقه آنرا بشویید.

مخصوص بانوان – برداشتن و مرتب کردن ابرو

زیبا ساختن ابروان می تواند تغییر شگفت انگیزی در چهره شما ایجاد کند. برای برداشتن ابرو باید نکاتی را رعایت کنیم. ابتدا ابروانتان را به سمت بالا برس بکشید و با قیچی ابرو قسمتهای اضافی آنرا قیچی کنید. سپس روی شکل و کمان ابرویتان کار کنید. فاصله بین دو ابروان باید به اندازه پهنای چشمتان باشد و بخش داخلی ابرو از بالای سوراخ بینی شروع می شود.

مداد را کنار بینی به صورت عمودی نگه می داریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست. بع مداد را کنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم نگه دارید، محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشخص می کند. برای مشخص کردن نقطه پایانی ابرو، مداد را طوری نگه دارید که امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابرو باشد. طبیعی بودن همیشه بهتر است. ابروهایتان را بیش از حد برندارید چون چهره شکل متعجب به خود می گیرد. از موچین جنس خوب و سر کج برای این کار استفاده کنید. ابتدا از وسط دو ابرو شروع کرده از قسمت داخلی به قسمت خارجی ابرو بروید. اگر ابروان شما نازک یا کم پشت است آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مو مانند پر کنید سپس با یک برس از پودررنگ ابرو استفاده کنید. همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید.

مشکلات ناشی از تاتو

عفونت : اگر از وسیله های غیر بهداشتی برای تاتو کردن استفاده نمایند یا حتی اگر وسایل را استرلیزه نادرست و نا مناسب کنند و از رنگ های آلوده برای این کار استفاده نمایند فرد دچار مشکل می شود. تاتو مانند یک زخم باز است باید آنرا پوشاند و پانسمان کرد و یا با استفاده از کرمهای آنتی بیوتیک از آن مراقبت کرد تا عفونی نشود. باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کرد و هنگام رفتن زیر تابش خورشید باید از کرمهای ضد آفتاب با حداقل  SPF30 بر روی تاتو استفاده کرد.

خطر زخمهای ناشی از عفونت : پاک کردن تاتو یک کار پرزحمت و پررنج است و بدون ایجاد زخم شاید غیرممکن باشد تقریبا تمام  مشکلات از وقتی شروع می شود که فرد تاتو کننده در می یابد که از انجام آن پشیمان است و اقدام به پاک کردن آن می کند.

انتقال هپاتیت B : بزرگترین خطر را ایجاد می کند و این ویروس از طریق استفاده از سوزن مشترک تاتو منتقل می شود.

انتقال ایدز : تاتو کردن همچنین به انتشار ویروس ایدز کمک می کند بیشتر افرادی که از نوک خودکارهای خالی و خودنویس برای تاتو کردن استفاده می نمایند را بیشتر تهدید می کند.

خطر افزایش سرطان : رنگ ها و جوهرها باعث تحریکات و التهابات پوستی می شوند. این جوهرها احتمالا می توانند باعث ایجاد و بروز بعضی از سرطانها باشند.

انتقال هپاتیت C : شایعترین غفونت ویروسی مزمن که 2 درصد از مردم امریکا به آن آلوده شده اند هپاتیت c از طریق سوزنهای از قبل استفاده شده توسط مشتریان قبلی و یا رنگهای استفاده شده، نقص در تکنیکهای استرلیزه کردن، منتقل می شود.


نگاهی به اصول محافظت از پوست

برای داشتن پوستی زیبا و شاداب، توجه به دو نکته مهم برای سلامت پوست کافی است

اول : شناسایی نوع پوست   دوم : تغذیه مناسب

پوست نرمال : این پوست نرم و لطیف بوده و دارای منافذ بسیار ریز است.

پوست چرب : دارای منافذ بزرگ با حالتی براق، تعداد جوشهای آن زیاد و اغلب نیازمند درمان می باشد.

پوست خشک : این نوع پوست منافذ بسیار ریزیی داشته و کاملا خشک است قرمزی بیش از حد پوست همراه با خارش،

از ویژگیهای بارز پوستهای خشک است.

پوست ترکیبی : نواحی چون پیشانی،چانه و بینی، چرب و گونه ها خشک است. بازوها نیز ممکن است چرب یا خشک باشد.

پوست حساس : ممکن است خشک یا چرب باشد که در هر دو صورت با ویژگیهایی چون قرمزی، خارش و سوزش مشخص

می شود. متخصصان پوست معتقدند پس از شناسایی نوع پوست، رعایت پنج نکته برای محافظت از آن ضروری است.

1.پاک کردن و تمیز کردن پوست : برای هر پوستی صابون مناسب آن پوست باید تهیه شود و برای پاک کردن آرایش باید از

دستمالها و کرمهای آرایش پاک کن استاندارد و بدون الکل استفاده کنید.

2.بهبود بخشیدن پوست : بهبود دهنده ها ترکیباتی هستند که نه تنها باعث بهبود و بازسازی پوست می شود بلکه باعث از بین

رفتن بقایای آلودگی سطح پوست می شوند و کار پاکسازی را کامل می کنند بهود دهنده ها انواع مختلف بسته به نوع پوست دارند.

3.مرطوب کردن پوست : پوست از هر نوع که باشد نیازمند مرطوب کردن می باشد. برای انتخاب مرطوب کننده نیز باید به نوع

پوست دقت کنیم. همچنین استفاده از کرمهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید بسیار مناسب هستند، باعث اطافت و جوانی پوست می شوند.

4.محافظت از پوست : سه نکته محافظت ذکر شده قبلی هر روز باید انجام شوند اما محافظت از پوست، فقط زمان خروج از منزل

ضروریست. برای این کار باید از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنیم.

5.تغذیه پوست : تغذیه مناسب و مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A،C،D،E به مقدار کافی، جهت سلامت پوست ضروریست.

وقتی بینی زیادی سر بالا می شود

در جراحی های بینی ممکن است یک سری عوارض های مهمی به وجود آید. اگرچه در صورت دانش، تجربه و مهارت جراح، پیدایش چنین عوارضی به حداقل می رسد.

عوارض هایی مثل :

    فرورفتگی بالای نوک بینی
    فرورفتگی های پره های بینی
    انحراف قسمت غضروفی بینی
    کلوملای تو کشیده شده : اصطلاح "کلوملا" به پره وسط بینی اطلاق می شود.
    برداشته شدن بیش از حد پوست پره های بینی
    فرو افتادگی طرفی کامل نیمه پایینی بینی
    بالا رفتن بیش از حد نوک بینی
    باریک شدن بیش از حد بینی
    تلانژکتازی نوک بینی : در این حالت مویرگهای زیادی بر روی پوست نوک بینی نمایان می شود.
    اسکار پوست کلوما : موجب نمایان شدن خطوط زخم و ایجاد فاصله بین دو لبه می شود.
    نکروز پوست نوک بینی : آسیبهای شدید به شبکه مویرگی زیر پوستی دستکاریهای زیاد در بافت های زیر پوستی نوک بینی توسط جراحی که فاقد تجربه، علم و تخصص کافی است، علت مهم ایجاد آسیب های پوستی نوک بینی است.
قوس محدب پشت غضروفی بینی

یادداشتی از تونتو –  بکش ولی خوشگلم کن

در سالهای اخیر آمار تکان دهنده از تعداد افراد و به ویژه زنانی که در جراحیهای زیبایی کشته، مجروح و ناقص می شوند و صدمه می بینند را، می تواند گواهی خاموش در تأیید این ضرب المثل که" بکش ولی خوشگلم کن" دانست. اما دکتر استن گور مصمم است خلاف این را ثابت کند او دو روش لاغری موضعی ابداع کرده که میزان ایمنی آنها از دیگر جراحیهای چاقی بیشتر است.  او روش خود را "ترکیب چربی برداری" نامیده که در این روش از ابزار ظریف و لطیف استفاده می شود و از دستگاه مکنده خبری نیست چون او از سرنگ و دست،برای مکش حجم کمی از چربی استفاده می کند. او چربیهای اضافه را لایه لایه بر می دارد و شخص روز بعد به زندگی معمولی خود باز می گردد و مراجعان پس از دو هفته به نتیجه مثبت می رسند. هزینه درمانی کمتر از مزیت  دیگر ابداع این پزشک است. این روش برای کاهش وزن نیست بلکه میزان چربی را کم کرده و مواضع مقاوم در برابر ورزش را صاف می کند. دکتر پیش از جراحی شکم توصیه می کند تا آنجایی که امکان دارد باید عضلات آن را تقویت کرد. وی برای مراجعین خود بعد جراحی دو توصیه دارد : یک اینکه هر روز دست کم نیم ساعت پیاده روی سریع داشته باشند. و دیگر اینکه از کرم مخصوص دکتر گور استفاده کنند. این کرم باعث می شود که چربیهای مقاوم با ورزش کردن از بین بروند.

ثبت نام در دوره آرایش و پیرایش زنانه

برچسب ها : انتشار دهنده: صادقیان|

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس