تولید ناخالص ملی

تولید ناخالص ملی | gross national product

رشته مدیریت بازرگانی | business management major

رشته مدیریت بازرگانی از جمله گرایش های رشته مدیریت است که مدیران و فارغ التحصیلان آن باید بتوانند بر کار بازرگانی و تجارت به دقت نظارت داشته و میزان سوددهی و شیوه استفاده از آن را بدانند.  غالبا، مدیران بازرگانی افرادی هستند که با انواع شیوه های بازاریابی آشنایی داشته و می توانند در مورد فروش انواع محصلات با شرایط تعیین شده تصمیم بگیرند. 
در حوزه مدیریت بازرگانی فعالان زیادی وجود داشته و این نشان دهنده این است که این افراد در این حوزه تسلط کافی داشته و وظایفی مانند مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات را به خوبی انجام میدهند و می توانند به سهولت در مورد انواع سیستم های فروش و سود تصمیم بگیرند و البته موفقیت های مهم و جدیدی هم به دست آورند. 
موضوعاتی که در این مقاله شرح میدهیم شامل رشته مدیریت بازرگانی ، گرایش های مدیریت بازرگانی ، بازار کار رشته مدیریت بازرگانی ، تولید ناخالص ملی  ، سیستم حساب های ملی، آموزش مدیریت بازرگانی ، مدرک مدیریت بازرگانی ، دوره مدیریت بازرگانی ، گواهینامه مدیریت بازرگانی و شناسایی اصول نحوه بازاریابی در خرده فروشی و عمده فروشی می شوند. 

میتوان برای انجام معاملات بازرگانی از شیوه های متفاوتی استفاده کرد.

گرایش های مدیریت بازرگانی 

گرایش های مدیریت بازرگانی بسیار کاربردی و متنوع بوده و شامل بازاریابی بین الملل، بازرگانی بین المللی، سیاست گذاری استرتژیک و تحول سازمانی هستند. واضح و مبرهن است که هر کدام از این گرایش ها ، در زمینه خاصی کارایی داشته و کسب تبحر و تخصص در آنها نیز مستلزم گذراندن واحدها و کار کردن در موقعیت ها مختلف و همکاری با سازمان ها و افراد مختلف است. در زیر ، به اختصار در مورد این گرایش ها توضیح می دهیم:
بازاریابی بین الملل: در این گرایش ، این نکته آموزش داده می شود که چگونه شرکت ها و سازمان های تولیدی در مورد فروش فرامرزی محصولات خود تصمیم گیری می کنند  و در برگیرنده فرایندهای تولید و انتخاب و تطابق استراتژی های بازاریابی نیز هست. 
بازرگانی بین المللی: در این گرایش ، به تجارت و خرید و فروش محصولات تولیدی منحصر به فرد و تکنیک های ضروری برای کسب موفقیت در این زمینه پرداخته می شود.  
 سیاست گذاری استرتژیک: در این گرایش ، انواع سیاست گذاری های مالی و پولی شناسایی و تعریف و مشخص شده و راهکارهایی برای اجرای آنها در موقعیت های چالش برانگیز به مدیران متبحر ارایه و معرفی  می شود. 
 تحول سازمانی: این گرایش ، در مورد استراتژی هایی کاربردی برای بهینه سازی سازمانی صحبت شده و نقش افراد شاغل و موثر در سازمان، به دقت تجزیه و تحلیل می شود.  

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

به طور معمول دارندگان گواهینامه مدیریت بازرگانی، می توانند در حوره های متفاوتی کار کنند زیرا آنها در زمینه های متفاوتی مانند بازاریابی، فروش و خدمات، شناخت انواع مشتریان و ارتباطات تجربیات ارزنده ای کسب کرده و قادر هستند با انواع موقعیت های مرتبط با رشته مدیریت بازرگانی هماهنگ شوند. علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این رشته می توانند به سهولت به تکنیک های مالی و اقتصای و تجاری مورد استفاده در یک سازمان دسترسی پیدا کرده و با استفاده از آنها، مشکلات بالقوه همان سازمان را حل کنند. علاوه بر این، این افراد دانش عملی و کاربردی فراوانی داشته و می توانند آنها را در موقعیت های بحرانی به کار بگیرند.  بنابراین، در صورتی که آموخته های این افراد کامل و جامع باشد، بازار کار رشته مدیریت بازرگانی نیز به همان اندازه خوب و پررونق خواهد بود. 
فارغ التحصیلان می توانند، در کارهای تحقیقاتی که در سازمان های مختلف انجام می شود یا در سمت های متفاوتی مانند مدیریت در سازمان های صنعتی انجام وظیفه کرده و یا مسئولیت انجام وظایف مهمی در بخش های مالی ، بازاریابی و یا تدارکات را به عهده بگیرند.

صحت شیوه های پرداخت باید ارزیابی شود.

تولید ناخالص ملی  

تولید ناخالص ملی، به معنی ارزش و قیمت ریالی است که برای تمامی کالاها و خدمات تولیدی و بر اساس قیمت های موجود در بازار در نظر گرفته می شود. این عبارت با عبارت تولید ناخالص داخلی (به این معنی است که قیمت ریالی محصولات ، در یک دوره و بازه مشخص زمانی، توسط واحدهای اقتصادی داخلی کشور تعیین و مشخص شود ) قابل مقایسه است.  علاوه براین ، تولید ناخالص ملی نقش مهمی در  پیشرفت و توسعه اقتصادی و در نتیجه قیمت انواع کالاها و اوضاع اقتصادی کشور داشته و باید هنگام محاسبه آن، نکات زیر را حتما در نظر گرفت: 
تولید ناخالص ملی، به کالاهایی ارتباط دارد که در طی یک سال و در طول سال جاری  تولید و تهیه شدند.
برای محاسبه تولید ناخالص ملی، کالاهایی که در مرحله نهایی تولید هستند در نظر گرفته می شوند. 
صرفا، فعالیت های قانونی مشمول این محاسبه هستند.

آموزش مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی از جمله رشته وحوزه هایی است که در اقتصاد از اهمیت زیادی برخوردار بوده و استفاده صحیح و به موقع و حرفه ای از آن ، می تواند برای کشور نیز سودآوری داشته باشد. بنابراین، افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید به واسطه تحصیلات آکادمیک شان، به  اندازه کافی تجربه عملی و نظری داشته باشند تا بتوانند به ارتقا اقتصادی سازمان ها کمک کنند. 
 در همین راستا، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزش مدیریت بازرگانی را برای مدیران و علاقمندان به رشته  ارایه و معرفی کرده است. دوره مدیریت بازرگانی، سر فصل های کاربردی و جامعی داشته و میتواند به درک اصول و قواعد و مفاهیم این دوره کمک کند. در پایان دوره، به دانش پذیران، مدرک مدیریت بازرگانی معتبر ارایه و اعطا می شود. علاوه بر این، این مرکز، دوره های دیگری مانند بازرگانی خارجی و مکاتبات، بیمه گر بیمه های بازرگانی،  و مدیریت بازرگانی پیشرفته (MBA) را نیز به دانش پذیران معرفی می کند. 

سیستم حساب های ملی | national account

سیستم حساب های ملی یا حساب های ملی، به روند استفاده و به کارگیری راه کارهای کلی و جامع حسابداری به منظور بررسی و مقایسه و ارزیابی فعالیت های اقتصادی اطلاق می شود. در این روش، از سیستم حسابداری ملی برای محاسبه میزان سود کالاهای تولیدی و ارزیابی فاکتورهای اقتصادی مانند صادرات، واردات، درآمد، و در کل رشد اقتصادی در یک زمان معین استفاده می شود. 
با این روش میتوان ، میزان موجودی نقدی و بدهی سازمان  و وضعیت اقتصادی آن و وضعیت مالی آینده کشور را در یک دوره نشان داد. همچنین، مصرف کنندگان نیز برای ارزیابی فعالیت های اقتصادی شان می توانند از این فاکتور در جهت مثبتی بهره ببرند و میزان موفقیت در انواع فعالیت های اقتصادی شان را پیش بینی کنند.

در معاملات بازرگانی باید از هویت دریافت کننده وجه اطمینان حاصل کرد.

شناسایی اصول نحوه بازاریابی در خرده فروشی و عمده فروشی

یکی از وظایف اصلی مدیران هر سازمان و یا شرکت صنعتی و تجاری، شناسایی اصول نحوه بازاریابی در خرده فروشی و عمده فروشی است. در این نوع از بازاریابی، مدیران بیشتر ترجیح میدهند که سیستم های بازاریابی عمده فروشی را دنبال کنند؛ زیرا عمده فروشان اصولا به مشتریان نهایی ارتباط نداشته و بیشتر حجم معاملات برایشان در اولویت است. بنابراین فعالیت هایی برای افزایش خریداران بالقوه خود که خرده فروش ها هستند انجام میدهند. 
مزیت این کار بازاریابی مدیران این است که عمده فروش ها می توانند به سرعت و سهولت ، زمینه خرید کالا را فراهم کرده، قیمت ها را برای خرده فروش ها کاهش داده، میزان موجودی کالا را افزوده و کالاها را به سرعت به مشتری ها تحویل می دهد و مجددا از شرکت های تولیدی خرید می کنند و این فرایند در نهایت به ، فروش موفقیت آمیز محصولات که هدف نهایی شرکت های تولیدی است می انجامد. 
قابل ذکر است که در دنیای مدرن امروز، یافتن مشتری  و ترغیب کردن به خرید نیز کمی دشوار بوده و مستلزم استفاده از شیوه های مدرن بازاریابی است. بنابراین، افرادی که برای این کار انتخاب می شوند باید بتوانند از شیوه های خلاقانه و موجود برای تبلیغات محصولات استفاده کرده و در مواقع ضروری با مشتری وارد مذاکره شوند. علاوه بر این، این بازاریاب های می توانند بازخورد شیوه های بازاریابی را بررسی کرد و بر اساس آنها در مود شیوه بازار یابی نهایی شان تصمیم بگیرند .

برچسب ها : انتشار دهنده: نعمتی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس