حذف کنکور مقابله با چالش بزرگ بیکاری در کشور است

اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی

زارع: حذف کنکور مقابله با چالش بزرگ بیکاری در کشور است

رییس کارگروه تخصصی آموزش و تحقیقات مرکز نمایندگان ادواری مجلس نیز در این اجلاس گفت: قریب ۴۰ سال در آموزش عالی کشور مشغول به تدریس هستم و معتقدم که وجود ۱۴ جلد کتاب کارنامه رشد الگویی برای جوانان امروز در حوزه کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروفسور کریم زارع صبح امروز (سه شنبه) در نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی سال ۹۶ که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با اشاره به فعالیت 400 باشگاه کارآفرینی در کشور  اظهار کرد: دولت و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک مردم می توانند گام های اساسی در رشد کارآفرینی بردارند، تا زمینه توسعه آن در کشور فراهم شود.

وی افزود: راه اندازی باشگاه خیرین کارآفرین حسینی اولین گام در این مسیر است که افتتاح این باشگاه انجام شد و در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی نیازمند مشارکت و همدلی مردم هستیم. مدیران با شایسته سالاری می توانند گام های اساسی در این بخش را بردارند.

رییس کارگروه تخصصی آموزش و تحقیقات مرکز نمایندگان ادواری مجلس یادآور شد: سال گذشته ۱۴ کنفرانس بین المللی در دانشگاه ها با محوریت کارآفرینی برگزار شد و امیدواریم در زمینه جذب نخبگان در کشور با برداشتن سد کنکور عملی شود تا بتوانیم با چالش بزرگ بیکاری در کشور مقابله کنیم.

زارع گفت: گردش مالی کنکور ۱۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که ۹۰ درصد کشورهای جهان کنکور را حذف کرده‌اند، حذف کنکور به دانش آفزایی کمک می کند.

وی بابیان اینکه ۱۶.۵ درصد تولید علمی باشگاه پژوهشگران مربوط به فعالیت جوانان است، افزود: سه هزار و ۵۶۸ اختراع در باشگاه پژوهشگران وجود دارد که ۴۴ درصد آن مربوط به دانشگاه های دولتی است. علاوه بر این ۱۴۰ طرح عملیاتی در باشگاه پژوهشگران وجود دارد و ۱۴ هزار فعال جوان پژوهشگر و نخبه در این مرکز فعال هستند.

ارزش های اصیل را حفظ کنیم

همچنین، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و هنر یزد گفت: بهتر است بدانیم افرادی که خواهان مدیریت هستند باید ابتدا اخلاق اجتماعی را بیاموزند و سپس اخلاق حرفه ایی در حوزه کارآفرینی داشته باشند که این اتفاق زمینه موفقیت آن ها را فراهم می کند.

پروفسور سید مصطفی صالحی اظهار کرد: در رشته معماری فاز صفر همان فاز اندیشه بوده و بهتر است بدانیم در اسلام بر روی فکر انسان تاکید شده است.

وی ادامه داد: مجموعه کارافرینی در کشور به سه بخش تقسیم می شود و چنانچه برای گروه اول بستر کارآفرینی فراهم شود اشخاص به نتیجه می رسند. گروه دوم بدون فعالیت ودر واقع با فکر به این نتایج دست می یابند. بنابراین ضروری است که برای رسیدن به نتایج با توانایی فکر عمل کنند.

صالحی اضافه کرد: در حوزه صنعت بیشترین درآمد کشور در زمینه تولید است و با پیشنهاد الگویی به دولت درصدد بودیم که 20 درصد سهام کارخانه ها در اختیار متخصصان و جوانان با انگیزه قرار گیرد که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

موسس دانشگاه گلوبال کالیفرنیا با بیان اینکه آینده نگری درمدیریت کارساز خواهد بود، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا ارزش های اصیل به حاشیه رانده نشود زیرا این ارزش ها رسیدن به نتایج را تسهیل می کند.

دست یابی به توسعه پایدار در گرو ایجاد فضای کسب و کار در کشور

همچنین، نائب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کارآفرینی فرایند نوآوری و بهره گیری از فرصت همراه با پذیرش مخاطرات است که با انگیزه کسب رضایت سود مالی صورت می گیرد و ویژگی اصلی کارآفرینی نوآوری وخطر پذیری است.

مصطفی روناسی تاکید کرد: در مقایسه فضای کارآفرینی در کشور با کشورهای دیگر به این نتیجه می رسیم که در کشور کارآفرینان باید خطر پذیری بیشتری داشته باشند وهمین مشکلات رسیدن به هدف را با معضل روبرو می کند.

نائب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید فضای کسب و کار درکشور فراهم شود تا به توسعه پایدار دست پیدا کنیم و انسان های متوسط در کشور رشد کرده و زمینه اشتغال در کشور را فراهم کنند و به نوآوری برسند.

وی یادآور شد: مشارکت مردم در حکمرانی خوب یکی از اصول مهم بوده و موجب ایجاد تشکل های مردم نهاد می شود. حاکمیت قانون و تساوی حقوق شهروندان در برابر قانون نیز موجب موفقیت کشورها است.

روناسی با تاکید بر مسئله شفافیت در حکمرانی اظهار کرد: شفافیت در حکمرانی در نظام تصمیم سازی کشور موثر خواهد بود و موجب راستی آزمایی و اداره بهینه کشور خواهد بود. علاوه بر این جا افتادن فرهنگ پاسخگویی نهادها موجب شفافیت و روشن شدن مسوولیت ها خواهد شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط مساوی برای شهروندان برای استفاده از منابع کشور و اثر بخشی و کارآیی استفاده از منابع طبیعی کشور و داشتن حس مسوولیت پذیری نهادها و سازمان های مردم نهاد موجب موفقیت در اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته همین اصول را رعایت کرده اند و توانسته اند به خلاقیت و کارآفرینی و موفقیت دست پیدا کنند.

 

منبع : خبرگزاری ایمنا

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس