mba الکترونیکی


تجارت الکترونیکی Mba  چیست ؟

تجارت الکترونیکی به معنای معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی از جمله اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است. تجارت الکترونیکی، اولین بار در دهه 1960( 1338 شمسی) و به وسیله یک مبادله الکترونیکی داده ها (EDI) بر روی شبکه های با ارزش افزوده (VANs) (ونز، یک تولید کننده کفش آمریکایی در کالیفرنیا می باشد که مربوط به شرکت VF است) شناخته شد. با زیاد شدن تعداد کاربران اینترنتی، بسیاری بر این باورند که به زودی تجارت الکترونیک به روش اصلی انجام معادلات تجاری تبدیل می شود.

خرید دوره MBA الکترونیکی 
 

تجارت-الکترونیکی-Mba-چیست


ابزارهای بازاریابی اینترنتی :

1-  بازاریابی به وسیله ارتباط پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی :

تحقیقات اثبات کرده اند که 80 تا 90 درصد از کاربران اینترنت از رسانه های شبکه های اجتماعی درکسب و کار و زندگی روزمره استفاده می کنند. برنامه ریزی در استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی د رکسب و کار بستر مناسبی برای مطرح شدن محصول و ایجاد فروش و کسب درآمد خواهد بود.

از معروف ترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی در این زمینه، می توان فیس بوک ، اینستاگرام و تلگرام اشاره نمود که از پر بازدید کننده رسانه های اجتماعی می باشند.

2- ابزار بازاریابی محتوایی : ابزار بازاریابی محتوایی از بروز ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. اهمیت این ابزار برای کاربران و صاحبان کسب و کار در حدی است که گوگل آن را بهتر از همه دانسته است.

توانایی نوشتن محتوا برای یک کسب و کار و یا نوشتن در مورد تبلیغات محصولات و یا خدمات آن کسب و کار، جهت قرار دادن در برنامه های پر بازدید کننده اشاره کرد که اثر بسیار زیادی در گسترش کسب و کار خواهد داشت.

3- ابزار بازاریابی ویروسی : بازاریابی ویروسی از جمله ابزارهایی است که بسیار پر کاربرد و تاثیر گذار بر دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) می باشد.

 ابزار بازاریابی ویروسی با هدف انتشار  مطالب در سایت ها و یا رسانه های دیگر گسترش پیدا می کند. بازاریابی ویروسی شامل ویدیوها ، بلاگ ها، و ایمیل مارکتینگ است.

در واقع بازاریابی ویروسی شامل ابزارهای حوزه دیجیتال مارکتینگ است و همچنین از تعدادی ابزارهای سنتی نیز در آن استفاده می شود.


اهداف تبلیغات در mba  الکترونیکی :


اهداف تبلیغات در خواست های مشخصی است که از ماموریت  و بررسی محیطی ایجاد می شود، در مورد اهداف بیان  این نکته ضروری است ، چون زمان محدود است اهداف تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. در زمینه تبلیغات باید اثر بخشی تبلیغات و سهم بازار یا سایر اهداف باید به طور کامل واضح گردد.

- اهداف اطلاع رسانی

- آگاه کردن مشتری از محصول جدید

- پیشنهاد استفاده جدید از محصول و آگاه کردن بازار تغییر قیمت

- ارایه قیمت جدید از محصول به مشتری

- تصحیح برداشت های غلط مشتریان

- کم کردن ترس مشتریان

- ایجاد تصویر مناسب برای شرکت ارایه دهنده کالا

- تشویق مشتری برای خرید به سریع

اهداف تبلیغات می توان برای شناساندن و ایجاد ذهنیت یک مشتری نسبت به یک محصول و خدمات مورد نظر خریدار باشد.

 

مدیریت رفتار مشتری در کسب و کار :

- پیچیدگی رفتار :

پیچیدگی در رفتار فروشنده باعث می شود مشتری گیج شود و اطمینانی به فروشنده نکند. جملات هم در سایت وجود داشته باشد که مشتری از آن سر درنیاورد باید ویرایش شوند و کاملا شفاف گردد و  جمله ها ساده و روان بیان شوند.

اطلاعاتی که دارای ابهام است از جمله عکس، مطالب، ویدیو و هر مورد دیگری ،یک تاثیر منفی بر روی مشتری دارد، تنها چیزهایی می توانند در دسترس باشند که دارای واضح بودن از نظر انتقال موضوع هستند.

آموزش MBA الکترونیکی

-    میل باطنی خریدار به فروشنده :

اکثر خریداران  میل دارند که به فروشنده اعتماد کنند. این موضوع از اصلی ترین نمونه های رفتار مشتری در کسب و کار اینترنتی است که تمایل به اعتماد مشتری در رفتار و نحوه عکس و العمل آن ها به خوبی مشخص است، این گونه مشتریان با دیدن  موارد اعتمادی داخلی سازمان به آن اعتماد می کنند.

-    تجربه خرید :

خریدارانی که تجربه خرید و ارتباط با شرکت را دارند، نتیجه خریدها و ارتباطات گذشته به طور مستقیم بر تصمیم گیری های آینده تاثیر می گذارند. به طور کامل این عمل با مدت زمان رابطه و رضایت مشتری حساب می شود.

اگر کسب و کار موفقیت آمیز باشد باعث به وجود آمدن اعتماد در مشتری و تحریک او به خرید می شود، و اگر این تعاملات رضایت بخش نباشد، باعث می شود مشتری اعتماد نکند.

رفتار مشتری در کسب و کار الکترونیکی را همان فردی که فروشنده آن کار است بهتر می تواند تشخیص دهد.

 تعدادی کسب و کار کوچک و بزرگ داریم و اگر سطحی بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم خیلی روشن است که هر کسب و کاری مشتریان خاص خودش با ویژگی های رفتاری مخصوصی دارد.

برای شناختن مشتریان بهترین گزینه هوش تجاری است.
 

اهداف-تبلیغات-در-mba-الکترونیکی


برای کامل شناختن رفتار مشتریان در کسب و کار اینترنتی (Internet Business) این موضوع را باید اطلاع داشته باشید که خریدارانی که در گذشته تجربه خرید ناموفق را داشته اند از شرکت هایی غیر از شرکت خود، باعث ترس از معامله می شوند، که وارد خرید شوند، برای این دسته از مشتریان حتما باید روش پرداخت مطمئن، روند بازگرداندن کالا و ضمانت کالا به واضح توضیح داده شده باشد، تا ترس و تردید از معامله در مشتریان از بین برود.

رفتار مشتریان و خریداران روشن نیست ، لذا عملکرد آن ها به عنوان مصرف کننده، بسیاری از زمان ها قابل تشخیص و پیش بینی نیست. افراد با مشاهده خریدهای خود به تجربیات زیادی در این زمینه می رسند.

دیدگاه شخصی :

نوع و طرز دیدگاه خریداران و رفتار مشتری در میزان اعتماد آن ها اثر می گذارد، بسیاری از خریدارن اینترنتی ، به خریدهای اینترنتی و مزایای آن تاکید دارند.

 در حالی که تعدادی وجود دارند که خرید کردن سنتی را ترجیح می دهند. این روش با میزان اعتماد آن ها یک رابطه مستقیم دارد.

نوع دید مشتریان باعث ایجاد اعتماد یا عدم اعتماد به شرکت شود.

-    رفتار اعتراض آمیز مشتری :

رفتار مشتری از نوع رفتار اعتراض آمیز مصرف کننده این گونه بیان می شود: گروه زیادی عکس و العمل های اخلاقی و غیر اخلاقی که شامل مکالمات تخریبی ناشی از یک خرید ناموفق و ایجاد نارضایتی به واسطه همان خرید ناموفق توسط مشتری انجام می شود.

رفتار معترضانه که از خریدار سر بزند، اعتراض و یا شکایت به فروشنده نیست، بلکه شامل اعتراض مشتری به دوستان و اطرافیان  نیز می گردد.

رفتار مشتری در کسب و کار الکترونیکی mba به سه بخش تقسیم می شوند:

1- کسانی که اعتراض خود را رسما اعلام می کنند.

2- افرادی که واکنش های مخفیانه و پنهان دارند.

3- اشخاصی که به شخصی ثالث واکنش نشان می دهند.


فروش در کسب و کار اینترنتی :

فروشندگان برای ارتقای فروش در کسب و کار اینترنتی لازمه برنامه ریزی دقیق و هدفمند هستند.

نمایش دادن قسمتی از محصول و خدمات به صورت رایگان :

نمایش قسمتی از محصول و خدمات به صورت رایگان به مشتریان و کاربران سایت باعث می شود ، مشتریان از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنند و با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایند، امروزه این خرید در همه شرکت ها به واضح دیده می شود.

-    نظر کاربران درمورد محصولات و خدمات :

اخیرا سایت هایی که ارزش و اعتبار بالایی دارند در صفحه ای  و در قالب هایی جالبی نظرات کاربران درباره محصولات را ثبت می نمایند.

 دیدن چنین نظاراتی توسط کاربرانی که می خواهند از محصولات و خدمات استفاده کنند حسن خوبی است، زیرا کاربرانی که می خواهند در آینده خرید انجام دهند به مطالعه این نظرات می پردازند، این روش بسیار در جلب کردن خریدار تاثیر گذار است.

-    قیمت محصولات و خدمات :

هر محصولی یک قیمت مناسب دارد، نمایش دادن قیمت محصول تا حد زیادی ارزش آن محصول است، خریداران می دانند محصول بی کیفیت دارای قیمت پایینی است و می دانند محصول با ارزش قیمت واقعی خود را دارد .

 معمولا برای جذب و احترام گذاشتن به مشتری یک تخفیف روی محصول ثبت می کنند با این روش مشتری احساس ارزش را درک می کند، این ارزش باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری می گردد.


دوره آموزشی mba الکترونیکی :

مرکز آموزش مجازی پارس ، برای تمامی علاقمندانی که می خواهند تجربه خوبی در کسب و کار الکترونیکی خود داشته باشند پکیچ دوره آموزش MBA الکترونیکی را به صورت پیشرفته ارایه داده است تا دانشپذیران در همه سنین به موفقیت کسب و کار اینترنتی دست یابند.

مدرک MBA الکترونیکی 
 

دوره-آموزشی-mba-الکترونیکی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس