دوره نرم افزار سیستم مدیریت محتوا وردپرس wordpress

دوره نرم افزار سیستم مدیریت محتوا وردپرس wordpress


وردپرس (WordPress) چیست ؟

وردپرس محبوب ترین cms   و یا سیستم مدیریت محتوا در جهان است که کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. به تعریفی دیگر از وردپرس فارسی، یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و اوپن سورس  (open source) است که بر پایه مجوز GPL می باشد که می توان توسط آن یک سایت حرفه ای پیاده سازی کرد.

سیستم مدیریت محتوا یا سی ام سی (CMS) که مخفف Content Management System  که یک برنامه بر روی سرورها می باشد.  سیستم مدیریت محتوا به مدیران کمک می کند تا به آسانی بتوانند وبلاگ خود را، راه اندازی و مدیریت کنند. دراصل موجب علاقمندی سایت می شود. وردپرس را نمی توان یک سیستم مدیریت محتوا نامید ولی خیلی قدرتمند است که می تواند به راحتی کار با یک مدیریت محتوا CMS را انجام دهد.

ورد پرس به دلیل توانی که دارد میشه آن را مدیریت محتوا نامید یا به عبارتی دیگر وردپرس را نرم افزار شناخت.وردپرس در سال 2003 توسط مت مولنوگ  طراحی شد. مت مولوگ رواج دهنده اصلی وردپرس است . نام وردپرس توسط دوست مت مولوگ  Christine Selleck انتخاب گردید و از آن موقع به مدیریت محتوا به وردپرس نامیده شد. ورد پرس به زبان معروف و قدرتمند php نوشته شد و از پایگاه داده دیتابیس (database) قدرتمند و حرفه ای MySQL برای نگه داشتن داده ها استفاده می شود. یکی از دلایل اصلی ایجاد وردپرس سادگی کار با آن و برای راحت کار کردن کاربران طراحی شده است.

خرید دوره نرم افزارسیستم مدیریت محتوا وردپرس (WordPress)

 

وردپرس-WordPress-چیست؟

 

مباحث آموزشی وردپرس (WordPress) :

-    کار با بخش مدیریت پست

-    بخش مدیریت برچسب ها

-    کار با بخش مدیریت دسته ها

-    مدیریت رسانه

-    مدیریت برگه ها

-    مدیریت قالب ها

-    مدیریت افزون ها

-    مدیریت کاربران

 

کار با بخش مدیریت :

نحوه ایجاد یک پست کافی است به بخش "نوشته ها" و "اضافه کردن نوشته تازه" مراجعه کرد.

هنگام کلیک بر روی اضافه کردن متن جدید با محیطی روبرو خواهید شد که تمامی امکانات جهت درج  یک مطلب را در اختیار گذاشته است . مانند اضافه کردن تصویر، مدیا و ...

کار با بخش مدیریت دسته ها:

در حقیقت مدیریت دسته ها تصویری شبیه به تصویر ویندوز دارند و باعث نظم بهتری به پست ها می شوند. برای اضافه کردن مدیریت دسته ها از گزینه دسته ها آن را انتخاب می کنیم.

کار با بخش مدیریت برچسب ها :

 برچسب راهی برای نظم دادن به پست ها و ساده طراحی کردن محتوا است.

برای مدیریت کردن برچسب ها در پنل سمت راست پیشخوان از بخش نوشته ها گزینه برچسب انتخاب شود.

که در این قسمت به شما اجازه ویرایش (Edit)، اضافه کردن (Insert) و حذف (Delete) نیز می دهد. برای اضافه کردن یک برچسب در بخش نام برچسب دلخواه  و اگر می خواهید در بخش نامک، نام را به صورت انگلیسی وارد کنید.

مدیریت رسانه ها :

یکی از دلایل احداث کتابخانه در مدیریت محتوا وردپرس، مدیریت بالا و کامل تر چند رسانه ای ها می باشد. برای اضافه کردن یک یا چند مفهوم جدید، مانند تصویر، صوت، و فیلم است.

مدیریت برگه ها :

مناسب ترین گزینه استفاده از برگه ها می باشند، نکته جالب در مورد صفحات آن است که می توانید یک صفحه را از صفحه دیگر به اشتراک گذارید.

مدیریت قالب ها :

قالب یا همان پوسته مجموعه از فایل ها است که باعث شکل گیری چهره برای مدیریت متن ها می شود.

به چند طریق می توان قالب را ورد پرس نصب نمود:

-    از طریق ftp

-    از طریق آپلود

آموزش نرم افزارسیستم مدیریت محتوا وردپرس (WordPress)

 

مباحث-آموزشی-وردپرس

 

آموزش ورد پرس :

برای فعال کردن یک افزونه غیرفعال  بر روی گزینه فعال کردن روبروی نام هر افزونه قرار گرفته است کلیک کنید و برای غیرفعال نمودن یک افزونه نیز بر روی غیرفعال کردن که در جلوی نام هر افزونه های فعال قرار دارد انتخاب نمایید.

مدیریت کاربران :

برای اضافه نمودن یک کاربر جدید از قسمت کاربران گزینه افزودن کاربران انتخاب شود.

قالب های وردپررس :

قدرت بالای وردپرس موجود شده قالب و پوسته های گوناگون در فضای اینترنت باشد و این امر باعث می شود طراحان وب با کلی تنوع  از قالب ورد پرس دست پیدا کنند.

از دیگر قوت وردپرس افزونه (Extension) و پلاگین های (Plug-in) مختلفی برای مدیریت محتوا وردپرس طراحی گردیده . افزونه های به مدیران سایت ها کمک می شود تا به راحتی هر جایی که دوست دارند بدون نیاز به هیچ دانش برنامه نویسی، روی سایت خود پیاده سازی کنند.

مرکز آموزش مجازی پارس به دلیل قدرتمند بودن قادر شده است آموزش دوره نرم افزار سیستم مدیریت محتوا وردپرس WordPress را  به صورت پکیچ به صورت مختصر و پیشرفته برای علاقمندن راه اندازی کنند. و بعد از مسلط شدن به دوره،

دانشپذیران می توانند سایت خود را با مهارت و سلیقه خود در کمترین زمان راه اندازی نمایند علاوه بر آن سایت را شخصی سازی و برای کاربران بهینه سازی نمایند، برای دوستان و مشتریان خود سایت ارزشمندی آماده نمایند و وارد دنیای حرفه ای ورد پرس گردند.

 

این دوره آموزش دوره نرم افزار سیستم مدیریت محتوا وردپرس WordPress مناسب چه کسانی است؟

این دوره آموزشی وردپرس مناسب افرادی می باشد که قصد دارند یک وب سایت برای خود بسازند و هیچ تخصصی در این زمینه ندارند . این دوره از مقدماتی تا پیشرفته شروع به آموزش کرده برای همین پیش از شروع کار با ورد پرس دوره را گذرانده و شروع به کسب درآمد از دنیای مجازی کنند یا با استفاده از یک وب سایت شخصی یا ....  و بدون هزینه و هیچ دانش برنامه نویسی وب سایت خود را طراحی کنند ، این دوره نیز مناسب است.

پیش نیازهایی که دانشپذیران در این دوره می آموزند :

با سیستم مدیریت محتوا آشنا می شوند، هاست و دامنه ها را یاد می گیرند و ....

نکات جالب در وردپرس :

-   بسیاری از افراد در مورد ورد پرس اطلاعاتی ندارند و شاید فکر می کنند ورد پرس دارای سابقه زیادی نیست ولی از فیس بوک  دارای پیشینگی بیشتری است. اولین نسخه ورد پرس در سال 1382 به بازار آمد و این نشان دهنده این است که سیستم مدیریت محتوا دارای دیرینگی بیشتری نسبت به فیس بوک (face book) و توییتر (Twitter) دارد.

-    نام گذاری ورد پرس :

نام ورد پرس توسط فردی به نام کریستن سیلک تریمولتس انتخاب شده است.

-    سیستم متن  رایگان :

وردپرس یک سیستم مدیریت متن رایگان است که در اختیار همگان قرار گرفته است. وردپرس تحت لایسنس gnu , gpl انتشار یافت و به همه کاربران خود اجازه دسترسی به محتوای سایت را می دهد. دارای قابلیت و امکانات بسیاری است که خیلی از کارها سخت را آسان کرده است. یکی از امکانات متن باز یا سورس (open source) بودن این نوع سیستم مدیریت است که به راحتی امکان ویرایش کدها را به کاربر می دهد.

-    وردپرس همگانی است :

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا همگانی و متعلق به یک شرکت خاص است. سیستم مدیریت به راحتی از امکانات رایگان بودن و متن باز بودن پشتیبانی می کند. بلکه وردپرس توسط یک تیم توسعه دهنده منتشر شده  است.

-    نبودن مدیریت اجرایی منحصر به فرد :

سیستم مدیریت محتوا وردپرس با توجه به ویژگی و یا امکان متن باز یا (open source) بودن، به هیچ شرکتی وابسته نیست  و به همین دلیل دارای مدیریت اجرایی منحصر به فردی نیست چرا که این سیستم توسط یک تیم تشکیل شده است.

-    امروزه با توجه به میزان افزایش کاربران وردپرس، استفاده از زبان انگلیسی فراتر رفته است به صورتی که تا سال 1393 تنها از نسخه انگلیسی آن استفاده می شد . ولی امروزه وردپرس برای سایر زبان ها نیز ترجمه شده امکان استفاده از زبان های دیگر برای آن به وجود آمده است در صورتی که امروزه بسیاری از بازدید کنندگان فارسی زبان از نسخه فارسی آن بهرمند می شوند.

مدرک نرم افزارسیستم مدیریت محتوا وردپرس (WordPress)

 

نکات-جالب-در-وردپرس

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس