آموزش بازیگری سینما


آشنايی با بازيگری سينما 


بازيگری چيست؟

شغل بازيگري به معناي جان بخشيدن به شخصيت هاي داستان هايي است که در صحنه تئاتر ، سينما و تلويزيون به اجرا در مي آيند. بازيگر با اجراي کلمات ، حرکات و حالت هاي مورد نظر تمام تلاش خود را به منظور طبيعي جلوه دادن نقش خود انجام مي دهد . 

جامعه شناسي ، مردم شناسي و حضور در ميان اجتماعات مردمي از مهمترين فاکتورهاي مورد نياز بازيگران است . زيرا براي اجراي نقش هاي مختلف با يد از نزديک با افراد مختلف جامعه در ارتباط بود و با چند چون شرايط زندگي آن ها آشنا شد . مطالعه ، بررسي و کسب اطلاعات در مورد سوژه هاي مورد نظر و آشنايي با شرايط  و ويژگي هاي زندگي آنها لازمه ايفاي نقش به عنوان بازيگر است. 

هوش بالا و قدرت يادگيري بالا از ملزومات ورود به اين حرفه است . قدرت پذيرش انتقاد نيز يکي ديگر از ملزومات ورود به اين حرفه است . بازيگر خوب ، توانمند و حرفه اي بازيگري است که توانايي ايفاي نقش هاي مختلف و ايفاي نقش در ژانرهاي مختلف را داشته باشد. مهمترين هنر بازيگر ارائه يک بازي باور پذير از سوي مخاطب است و اين باور پذيري تنها در سايه بررسي ، تحقيق و مطالعه ، تمرين و ممارست و عشق و علاقه بوجود مي آيد . 

خرید دوره آشنایی با بازیگری سینما 
 

بازيگری-چيست


شرايط کاری شغل بازيگری سينما 

اين حرفه عليرغم ظاهر زيبا ، جذاب و پر زرق و برق خود شرايط کاري بسيار پيچيده و دشواري دارد. در ادامه به برخي از دشواري هاي اين حرفه اشاره خواهيم کرد. ساعات کاري بسيار مختلف ، بي نظم و گاها غير متعارف از خصوصيات اجتناب ناپذير اين حرفه است . با توجه به داستان فيلم فيلم برداري در زمان هاي مختلف شبانه روز انجام مي شود .

مکان هاي مختلف فيلم برداري نيز يکي ديگر از مشکلات شرايط کاري بازيگري سينما و تلويزيون است . در بسياري از موارد براي ضبط بسياري از صحنه هاي فيلم برداري بايد در مکان هاي مختلف حاضر شد ،  همچنين سفر به مکان هاي مختلف و بعضا طولاني مدت نيز يکي از شرايط اجتناب ناپذير اين حرفه است . 

حفظ تناسب اندام يکي ديگر از دغدغه هاي بازيگران است. با توجه به اين که خواسته يا ناخواسته برخورداري از ظاهر خوب يکي ديگر از ملزومات ورود به اين حرفه است اگرچه که راز ماندگاري و موفقيت دانش ، تلاش ، تمرين و ممارست، علاقه و پشت کار است حفظ تناسب اندام نيز که تاثير به سزايي در زيبايي افراد دارد يکي از ملزومات ورود و ماندگاري در اين حرفه است . 

استفاده از گريم هاي سنگين نيز يکي ديگر از مصائب اين حرفه است. استفاده از مواد گريم به صورت متتد و مستمر مي تواند عوارض زيادي برراي سلامت پوست بازيگران داشته باشد. همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم اين حرفه داراي ظاهر جذاب و پر زرق و برقي است که مانع از ديده شدن مصائب و سختس هاي خاص آن مي شود ، اما این حرفه نيز مانند همه حرفه هاي ديگر در کنار معايب خود داراي مزايايي نيز هست . از مزاياي اين حرفه کسب اعتبار ، شهرت و محبوبيت ، تنوع زياد و در صورت موفقيت کسب درآمد بسيار مطلوب است . 


شرايط ورد به حرفه بازيگری سينما ، تلويزيون و تئاتر 

در سال هاي قديم بسياري از بازيگران  با کسب تجربه و از طريق آموزش هاي عملي و تجربي با تکنيک هاي بازيگري آشنا مي شدند و به  اين عرصه وارد مي شدند و تنها عده کمي با کسب دانش و تحصيل در رشته بازيگري دانشگاهي پا به اين عرصه مي گذاشتند. امروزه معمولا ورود به اين حرفه از طريق تحصيلات مرتبط دانشگاهي در رشته هايي مانند بازيگري ، کارگرداني، ادبيات نمايشي و غيره  به صورت آموزش هاي تئوري و عملي به صورت توامان انجام مي شود اگرچه که هنوز هم تعداد قابل توجهي از اين افراد با استفاده از استعداد ذاتي خود و گذراندن دوره هاي آموزشي کارگاهي در آموزشگاه ها و مراکز آموزشي بازيگري  آزاد براي ورود به اين حرفه اقدام مي نمايند.

پس از گذراندن دوره هاي آموزشي مورد نظر اولين گام براي ورود به اين حرفه گذراندن تست بازيگري است که معمولا توسط کارگردان و يا تيم کارگرداني انجام مي شود .  

آموزش آشنایی با بازیگری سینما 
 

شرايط-ورود-به-حرفه-بازيگری-سينما-تلويزيون-و-تئاتر


مهارت ها و توانمندی های مورد نياز بازيگری

هوش و خلاقيت يکي از نيازهاي ورود به اين حرفه است . آشنا شدن با روند فيلم نامه و حفظ کردن متن فيلم نامه و ديالوگ هاي مورد نظر نياز به هوش سرشار دارد . در بسياري از صحنه هاي فيلم برداري استفاده هاز خلاقيت هاي فردي مي تواند منجر به ايجاد صحنه هايي ناب و باور پذير خاصي خواهد شد . 

توانايي انجام کارهاي تيمي و گروهي يکي ديگر از ويژگي ها مورد نياز براي ورود به اين حرفه است . از آنجا که تمامي پروژه هاي سينمايي ، تلويزيوني و غيره نتيجه سعي و تلاش و کار و فعاليت شبانه روزي يک تيم فعال است برخورداري از روحيه مشارکت و همکاري در کارهاي تيمي مي تواند تاثير شاياني در روند پيشرفت و موفقيت افراد داشته باشد . 

توان بدني مناسب يکي ديگر از الزامات ورود به اين حرفه است . از آنجا که اين حرفه در بسياري موارد بسيار دشوار و طاقت فرسا است و بعضا نيازمند حضور در مکان فيلمبرداري در ساعات طولاني دارد علاقه مندان بايد از صحت و سلامت کامل روحي و جسمي برخوردار باشند تا در مواجه با اين شرايط بتوانند تا زمان اتمام پروژه تيم را همراهي نمايند . 

انعطاف پذيري و توانايي سازگاري با شرايط و محيط کاري نيز يکي ديگر از الزامات ورود به اين حرفه است. انضباط و سخت کوشي نيز يکي ديگر از الزامات ورود به اين حرفه جذاب و پرزرق و برق است . 


دوره های آموزشی بازيگری سينما و تلويزيون 

بازيگري سينما و تلويزيون يکي از محبوب ترين و پر طرفدارترين حرفه ها در تمام دنيا و به خصوص ميان نسل هاي جوان است. اين حرفه با توجه به شهرت و محبوبيتي که به دنبال خواهد داشت براي بسياري از جوانان شغل ايده آلي محسوب مي شود .  

علاقه نسل جوان به اين حرفه باعث شده در سال هاي اخير علاوه بر رشته هاي دانشگاهي مرتبط به اين حرفه دوره هاي آموزشگاهي و کارگاهي آزاد اين رشته نيز با استقبال بسيار چشمگير علاقه مندان مواجه شود . با توجه به سوء استفاده برخي از مراکز نامعتبر آموزشي در اين زمينه به کيله علاقه مندان توصيه مي شود در انتخاب مراکز آموزشي مورد نظر نهايت دقت را به کار برده . 

يکي از مراکز آموزشي معتبري که در راستاي تسهيل روند آموزش بازيگري اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي بازيگري سينما و تلويزيون کرده مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با ارائه بسته هاي آموزشي اين رشته علاقه مندان را براي ورود به اين حرفه ياري مي نمايد . 

در ادامه به برخي از مهمترين عناوين آموزشي بازيگري سينما و تلويزيون اشاره خواهيم کرد .

  • آشنايي با تاريخ سينماي جهان    
  • آشنايي با تاريخچه سينماي ايران   
  • آشنايي با کليه عوامل نمايش   
  • آشنايي با اصول و مباني بازيگري   
  • آشنايي با اصول شخصيت شناسي و ابعاد شخصيت  
  • آشنايي با اصول و فنون فن بيان
  • آشنايي با اصول قدرت صدا   
  • آشنايي با نحوه صحيح تلفظ کلمات در بازيگري    
  • آشنايي با تکنيک هاي نفس گيري   
  • آشنايي با اصول و مباني کارگرداني  
  • کارگردان و کارگرداني   
  • آشنايي با انواع کارگردان و گروه کارگرداني    
  • آشنايي با بدن و انواع حرکت   
  • آشنايي با شيوه هاي پرورش حس   
  • آشنايي با مقوله تخيل و هيجان     
  • آشنايي با انواع حرکت دوربين  
  • آشنايي با مباني حرکت دوربين 

با توجه به سوء استفاده های بسياري از مراکز آموزشي نامعتبر در اين زمينه که با اخذ هزينه کلاس بازيگري با مبالغ نامعقول منجر به دلزدگي و زيان هاي مالي قابل توجهي براي متقاضيان و علاقه مندان شده اند ، به کليه علاقه مندان ورود به اين حرفه توصيه مي شود در انتخاب مرکز آموزشي مورد نظر نهايت دقت و حساسيت را به خرج داده تا با انتخاب مراکز آموزشي معتبر و خوش نام مانند مرکز آموزش مجازي پارس بتوانند در راستاي رسيدن به اهداف متعالي خود موفق شوند . 

مدرک آشنایی با بازیگری سینما 

دوره-های-آموزشی-بازيگری-سينما-و-تلويزيون

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس