مقاله تقویت نوازندگی پیانو با 5 گام

پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ بعلت اینکه پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند.
تقویت نوازندگی پیانو با 5 گام

میخواهید نوازنده پیانو شوید و در جستجوی روشهایی برای پیانیست بودن هستید، خواندن مطالب زیر را از دست ندهید .
پیانو مادر سازها و کامل ترین ساز است، قبل از نواختن قطعات طنین انداز و سخت ،نیاز است که اطلاعاتی در این مورد داشته باشید. در این مقاله من میخواهم تقویت نوازندگی پیانو با 5 گام را معرفی کنم .
 
1) داشتن یک استاد ماهر و حرفه ای
تحت تاثیرگفته های افرادی گه به شما میگویند شما به معلم پیانو نیاز ندارید قرار نگیرید ! من شدیدا به شما پیشنهاد میکنم که به دنبالیک معلم پیانوی واجد شرایط باشید ! چرا ؟ … نکته مهم همین جاست. با وجود یک معلم پیانو و اینکه مجبور به انجام دادن کاری باشید ، شما خیلی سریع تر و خیلی بهتر یادمیگیرید و میتوانید نوازنده پیانو شوید .
 
 
2) تمرینات را بصورت مداوم و منظم انجام دهید
هیچوقت زمانی که خسته هستید تمرین نکنید ! چون در این هنگام شما تمرکز لازم برای تمریناتی که سودمند باشد و باعث پیشرفت شود راندارید .
تمرینات منظم نوازنده پیانو نیاز به یک هماهنگی خوب و مهارت در خواندن موسیقی دارد . برای بدست آوردن بهترین نتایج در تمرینات نوازندگی پیانو ، روزانه حداقل به 20 تا 30 دقیقه تمرین منظم نیاز است .


 
3) در هنگام تمرین و نواختن هدف خود را معلوم و مشخص کنیم
وقتی درحال خواندن و تمرین کردن یک آهنگ هستید ، هدفتان را مشخص کنید . اهنگی که از همه لحاظ درست و علمی باشدپیدا کنید و دانش و مهارت خودتان را با اون هماهنگ کنید . برای مثال وقتی در حال مطالعه و تمرین کتاب چرنی هستید ، هدفتان را مشخص کنید که مثلا هر روز یک صفحه راتمرین کنید . البته باید سطح کار و مهارت خودتان را در این میان در نظر داشته باشید .
 
4) در خواندن نت های موسیقی بینایی خود را تقویت کنیم
اگر شماهیچ مشکلی در خواندن نت های موسیقی ندارید خیلی سریع میتوانید آهنگهای جدیدی رایاد بگیرید .
کار برروی مهارت در خواندن نت را با در اولویت قرار دادن تمرینات روزانه و اجرای چندمیزان از تمرینات جدید قطعات پیانو ، ادامه دهید.
 
5) در مورد آهنگسازان بزرگ تحقیق و مطالعه کنید
وقتی شمادر حال نواختن یک قطعه سونات از موتزارت هستید در حالی که هیچ چیز در باره زندگیاش نمیدانید ، نمیتوانید خود را در قالب شخصیت اصلی داستان قرار دهید و این نواختن با احساس درست را برای شما مشکل ترمیکند . همه چیز در مورد اهنگساز مورد علاقه خود را یاد بگیرید و تلاش کنید که راه هایی برای نواختن آهنگهای اوهمانند خودش پیدا کنید .
 
تقویت نوازندگی پیانو با 5 گام
منبع : بیتوته

ثبت نام دوره آموزشی نوازندگی پیانو

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس