مقاله نرم افزار MSP

امروزه آموزش با شیوه های نوینی ارائه میشود و یکی از این شیوه ها آموزش مجازی میباشد که از جهات مختلفی همچون صرفه جویی در زمان و مکان به صرفه میباشد. نخستین گام در راستای آموزش مجازی را میتوان فرهنگ سازی ،ایجاد اعتماد و باور مردم نسبت به کیفیت بالای آموزش و مدرک آن عنوان کرد. این مرکز با بیش از ۱۰۰ مدرس و اعضای هیئت علمی دانشگاه قرارداد همکاری در جهت تدوین محتوا اعم از جزوات درسی ، امکانات مولتی مدیا و همچنین ضبط فیلم های آموزشی نموده است .
در حال حاضر مرکز پارس با اخذ مجوزهای لازم اقدام به آماده سازی بیش از 4۰۰ دوره ی آموزشی در شاخه های مختلف علمی نموده است. یکی از این دوره ها ، دوره آموزشی نرم افزار MSP یک دوره آموزشی بسیار کاربردی و علمی زیر گروه شاخه صنایع در مرکز آموزش مجازی پارس می باشد.

درباره نرم افزار Microsoft Project

مایکروسافت پروژه MSP, MSOP or Win Proj))، نرم افزار مدیریت و کنترل پروژه می باشد که برای کمک به مدیران پروژه به منظور توسعه طرح، تخصیص منابع به وظایف، پیگیری پیشرفت کارها، مدیریت بودجه و یافتن مسیرهای بحرانی بوسیله شرکت مایکروسافت طراحی و به بازار عرضه شده است . مایکروسافت پروجکت اگرچه به عنوان عضوی از مایکروسافت آفیس شناخته می شود ولی هرگز در مجموعه های آفیس گنجانده نشده است، مانند نرم افزار Visio .

در حال حاضر این نرم افزار در دو نسخه استاندارد و حرفه ای در دسترس کاربران می باشد. فرمت فایل های مایکروسافت پروجکت mmp می باشد . مایکروسافت پروجکت و مایکروسافت پروجکت سرور محصول مدیریت پروژه سازمانی (EPM) مایکروسافت آفیس می باشند. یکی از ویژگی های مایکروسافت پروجکت 2010 بهره گیری از واسط کاربری ریبون(Ribbon user interface) می باشد .

تاریخچه نرم افزار Microsoft Project

این نرم افزار در ابتدا توسط مدیر توسعه محصول مایکروسافت الن ام.بوید به عنوان یک ابزار داخلی برای کمک به مدیریت شمار زیادی از پروژه های نرم افزاری که در درون شرکت در حال توسعه بودند، پیشنهاد شد. آقای بوید مشخصات آن را نوشت و یک شرکت محلی سیاتل را برای توسعه دادن نمونه اولیه این نرم افزار مشغول کرد .

نخستین نسخه تجاری از این نرم افزار در سال 1984 برای سیستم DOS منتشر شد. مایکروسافت تمام حقوق مربوط به این نرم افزار را در سال 1985 خریداری نمود و نسخه .2 و .3 این نرم افزار را برای سیستم DOS در سال 1986 منتشر کرد .

نسخه .4 این نرم افزار نسخه نهایی یرای سیستم DOS بود که در سال 1986 منتشر شد. نخستین نسخه ویندوز این نرم افزار در سال 1990 منتشر شد .

در سال 1991 نسخه مکینتاش این نرم افزار منتشر شد. توسعه این نرم افزار ادامه یافت تا اینکه نسخه .4 این نرم افزار برای سیستم مکینتاش در سال 1993 طراحی شد .

در سال 1994 شرکت مایکروسافت توسعه اغلب برنامه های کاربردی مکینتاش را متوقف کرد و نسخه جدیدی از آفیس را تا سال 1998 ارائه نداد .

واحد کسب و کار مکینتاش هرگز نسخه آپدیت شده ای از پروجکت را منتشر نکرد و آخرین ورژن هم بر روی Mac OS X اجرا نشد .

مایکروسافت پروجکت 95 در به کار بردن رایج منوهای آفیس نخستین بود .

مایکروسافت پروجکت 98 در به کار بردن فونت Tahoma در منو بارها و نیز در برگرفتن Office Assistant، مانند تمام برنامه های کاربردی آفیس 97 نخستین بود .

مقاله ای که مطالعه کردید در مورد دوره آموزشی نرم افزار MSP بود که توسط مرکز آموزش مجازی پارس گردآوری شده است .

ثبت نام دوره آموزشی نرم افزار MSP

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس