تدوینگر تصویر پیشرفته


تدوین (Editing) چیست ؟

تدوین یا ویرایش فیلم یکی از مراحل فیلم سازی است که بعد از تولید فیلم ایجاد می شود و طی این مراحل از انتخاب کردن نمادهای موجود در فیلم خام (footage) و تبدیل کردن فیلم به سکانس برای رسیدن به فیلم نهایی حاصل می گردد.

خرید دوره آشنایی با تدوینگری تصویر پیشرفته 

در دنیای فیلم "تدوین" همان نقش ذهن را در دنیای واقعی به مسئولیت گرفته است. انتخاب بهترین تصویر برای نمایش و .... شامل مراحل زیر است :

-    انتخاب نماها

-    اندازه ظاهر فیلم

-    ردیف کردن نماهای صحنه ها و سکانس ها پشت سر هم

-    درهم کردن  تمام صداها و معیین کردن میزان بلندی صدا

-    در هم کردن و تنظیم کردن صدای نهایی با تصویر

این کار به وسیله ، استفاده از فیلم نامه برش فنی شده ، قوانین فیلم سازی و ذوق هنری تدوینگر، انجام می گردد. این مرحله را ادیت و مونتاژ هم نامیده می شود. ولی تدوین روش هنری این  مرحله است و مونتاژ و ادیت بیشتر به معنای استفاده از ابزار می باشد.
 

تدوین-Editing-چیست


معرفی انواع نرم افزارهای تدوین فیلم :

در گذشته فقط از دوربین فیلمبرداری که مخصوص افراد حرفه ای بود استفاده می شد. اکنون می توانید با توانایی ضبط تصاویر در دقت، HD  را با هزینه ای مناسب خریداری کنید. بعد از فیلمبرداری ، فیلم ها نیاز به ویرایش دارند که در این مقاله به برخی از این نرم افزارهای تدوین و ویرایش آشنا می شوید.

Ulead Video Studio : نرم افزار ویرایش و میکس ساده تصاویر در بین تصویر برداران کاربرد زیادی دارد. ظاهر این نرم افزار آسان بوده و تدوین گر به راحتی می تواند تنظیمات و تغییرات دلخواه خود را انجام دهد. نرم افزار ویرایش و میکس تصاویر بیش از هزاران افکت صوتی و تصویری دارد که برای حرکت از سکانسی به سکانس دیگر، تغییر نور و رنگ، بزرگ نمایی و تغییر جهت تصویر مورد استفاده تدوین گر قرار می گیرد.

 Pinnacle Studio Plus: مجموعه نرم افزارهای پیناکل می تواند ویدیوها را از دوربین به کامپیوتر انتقال دهد و آن ها را به صورت مستقیم به بخش ویرایش منتقل کند. زمانی که فیلم به بخش پیناکل وارد می شود ، تمام ثانیه ها و فریم های فیلم در یک نوار نشان داده می شود که هر نقطه را خواستید می توان تغییر دهید. می توان یک بخش از فیلم را برش داده و آن را در یک قالب کوچک روی تصاویر دیگر نمایش دهید. توانایی پیناکل می توان به پشتیبانی از صدای دالبی* با خروجی هشت کانال صوتی اشاره کرد.

Adobe Premiere Elements (لینک به دوره سایت): نرم افزار پریمر المنت ساده است این نرم افزار حرفه ای است. در نسخه های جدید تر پیچیدگی زیاد در ویرایش ها دیده می شود که احتیاج به دقت زیادی دارد. یکی از بهترین برنامه های ویرایش فیلم به سبک آماتوری* است.

Roxio Video Wave Professional : یکی تر جذاب ترین نرم افزارهای ویرایش فیلم می باشد. این نرم افزار امکانات بسیاری برای ویرایش سریع فیلم دارد که خروجی این برنامه کاملا حرفه می باشد. علاوه بر صدا افکت موجود در این برنامه که روی تصویر اثر گذار است افکت ویژه متن و صدا هم در این نرم افزار موجود است.  

muvee Auto Producer : این نرم افزار جذابیت خاص خودش را دارد. محیط برنامه ساده می باشد و دارای همه امکانات ضروری است. این برنامه با انواع فایل های صوتی و تصویری همخوانی دارد  که افکت های موجود در این برنامه را خواهید پیدا کرد. ساخت عنوان و تیتراژ در Auto Producer muvee آسان تر از دیگر برنامه هاست و علاوه بر آن افکت های خوبی برای کار با متن دارد.

WinDVD Creator  : یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای تدوین فیلم است. یکی از امکانات ویرایش فیلم روی دوربین است. تنوع افکت ها و ویرایش های تصویری می تواند در طراحی یک فیلم جذاب و اثر گذار باشد. این برنامه در فیلم های آماده نیز امکانات مناسبی دارد.

Video Explosion Deluxe  : این نرم افزار ویرایش فیلم امکانات فراوانی برای ویرایش سریع در فیلم قرار داده شده است. یکی از کاربردهای نرم افزار Video Explosion Deluxe استفاده از افکت صدا و تصویری از پیش آماده است. کافی است یکی از فریم ها را انتخاب کرده و اکشن مورد نظر را درون آن قرار دهید. ویژگی های تصویری متنوع هستند.


اهداف و وظایف تدوین گر تصویری پیشرفته :

-    انتقال دادن فیلم ها از دوربین به سیستم برای ویرایش

-    بررسی نسخه اولیه و تعیین کردن بخش های مناسب و بخش های حذفی

-    درک کردن لازمه های پروژه به وسیله کارگردان یا مشتری

-    مهارت جدا کردن و به هم وصل کردن پلان ها به کمک نرم افزار های ویرایشی

-    نگه داشتن داستان اصلی فیلم بر اساس ویرایش های انجام شده.

-    ساختن نسخه خام از بخش های انتخاب شده

-    بالا بردن کیفیت تصاویر به صورت دیجیتالی

-    استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری برای اضافه کردن عنوان ها ، تصاویر گرافیکی، صداها و افکت های تصویری

-    گذاشتن همه بخش ها در کنار هم و تهیه نسخه اتمام شده

-    ساختن DVD ها

آموزش آشنایی با تدوینگری تصویر پیشرفته 
 

اهداف-و-وظایف-تدوین-گر-تصویری-پیشرفته


درباره دوره تدوینگر تصویر پیشرفته :

تدوین در واقع آخرین مرحله از تولید فیلم است که بعد از آن شکل نهایی فیلم آماده می شود. صحنه های فیلم  به صورت جدا جدا ضبط شده و در آخر بعد از تمام کردن فیلم برداری، همانند با شیوه داستان فیلم ، توسط تدوین گر طوری به هم وصل می شوند که به بهترین شکل معنا و مفهوم فیلم به بیننده انتقال داده شود. تدوین گر جز گروه فیلم برداری بوده و فیلم های خام و صداهای ضبط شده را همراه با افکت ها و تصاویر گرافیکی و جلوه های ویژه  ترکیب کرده و فیلم نهایی را ایجاد می کند. تدوینگر رابطه نزدیکی با کارگردان ها دارد و نظرات کارگردان را در کار خود وارد می کند. تدوین گر باید آشنایی با امور تصویربرداری ، کارگردانی و صدابرداری داشته باشد تا بتواند اشتباهات  را در تدوین به خوبی اعمال کند. تدوین گران حرفه ای می توانند تاثیر زیادی روی کیفیت محصول نهایی خود بگذارند.

 

آشنایی با دوره آموزشی تدوینگر تصویر پیشرفته :

تدوینگر تصویر یک دوره آموزشی بسیار کاربردی است و زیر گروه هنر می باشد که مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان این دوره آموزشی را در پیشرفته ترین و کوتاه ترین زمان ارایه داده تا بتوانند به تدوین و ویرایش فیلم بپردازند علاوه بر آن مرکز آموزش پارس در پایان دوره به دانشپذیران این دوره گواهینامه معتبر نیز می دهد.

افرادی که می توانند در دوره آموزش تدوین گر تصویری پیشرفته شرکت کنند ، شامل :

- دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته سینما گرایش تدوین

- علاقمندان به طراحی و ویرایش فیلم

- تدوینگران

بازار کار تدوین گر :

تدوین گر می تواند در شرکت های تولید فیلم، تلویزیون و شرکت های تبلیغاتی کار کند. حتی می توانید در صدا و سیما مشغول به کار شوید و تعدادی دیگر می توانند در شرکت هایی که به صورت خصوصی به فیلم سازی یا تبلیغاتی کار کنند. تدوین گر معمولا به صورت تیمی مشغول به کار می شود. محل کار تدوین گر در استودیو است و حتی ساعت های طولانی باید با کامپیوتر کار کند.
 

بازار-کار-تدوین-گر

سرفصل های دوره آموزشی :

-    اجرا کردن سناریو و رعایت نکات نویسندگی

-    دکوپاژ فیلم

-    تدوین صنعتی

-    ساخت ویدیو کلیپ

-    کار با تکنیک های جالب

-    ساخت تیزهای تبلیغاتی

-    تدوین به صورت تیمی


مدرک آشنایی با تدوینگری تصویر پیشرفته 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس