مقاله سیستم عامل Windows 8

مقاله ای که در زیر مطالعه می نمایید با عنوان سیستم عامل Windows 8 ، از مرکز آموزش مجازی پارس گرد آوری و ارائه شده است.

مرکز آموزش مجازی پارس پیشنهادِ تکمیل دیدگاههای موجود بر اساس سیستم عامل Windows 8 را می نماید.

Windows 8 جدید ترین و بروز ترین سیستم عاملی است که از سوی شرکت مایکروسافت عرضه شده که بدلیل تفاوت های گرافیکی و ساختاری آن، کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در دروس دوره مقدماتی آموزش این سیستم عامل، شما با دلایل استفاده از Windows 8 و تفاوت های آن با Windows 7 آشنا خواهید شد. همچنین نحوه نصب این سیستم عامل را نیز با استفاده از یک شبیه ساز بسیار قدرتمند فرا گرفته و اصول بوت دوگانه را نیز خواهید آموخت. علاوه بر این، کار با منوی Start، میزکار، میانبرها، نوار وظیفه، آیکون ها، نوار Charms، بخش Libraries و مرورگر فایل ها از دیگر مطالبی است که در این دوره آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در پایان این دوره آموزشی نیز ویژگی های جدید Windows 8.1 بطور کامل آموزش داده شده است.
در دوره متوسط این آموزش با نگاهی به Windows 8 و ویژگی های جدید آن، مبانی کار با Themeها و تغییر تصویر زمینه Desktop را فرا گرفته، علاوه بر این با روش های مختلف جستجو نیز آشنا خواهید شد. کار با ابزارهای سیستمی، تغییر ساعت، تاریخ وResolution ، کنترل عملکرد ماوس و نحوه کار با Appهای Metro نیز از دیگر مباحث دوره متوسط است. در پایان این دوره نیز با روش های کار با مرورگر Internet Explorer و مرور صفحات وب آشنا می شوید. در دوره پیشرفته نیز روش های حذف و اجرای خودکار برنامه‌ ها را خواهید آموخت. همچنین اصول کار با تصاویر، روش های رایت اطلاعات، بهبود عملکرد کامپیوتر، زمان بندی اجرای خودکار، مرتب سازی اطلاعات نیز فقط بخش کوچکی از مطالبی است که در این دوره فراخواهید گرفت. نحوه کار با Firewall و بخش های امنیتی Windows 8، شبکه و کار با دستگاه ها و در نهایت نکات و ترفندهای این سیستم عامل قدرتمند نیز پایان بخش مباحث این دوره آموزشی است.

با وجود آن‌كه هدف اصلی عرضه ویندوز 8‌ سیستم‌هایی با صفحه نمایش لمسی بوده است،‌ بسیاری از قابلیت‌های دسكتاپ آن نادیده گرفته می‌شود. درصورتی‌كه این سیستم‌عامل را روی رایانه دسكتاپ خود نصب كرده‌اید و قصد دارید تجربه بهتری در استفاده از آن داشته باشید این مقاله را حتما بخوانید. در این مقاله فهرستی از كلیدهای میانبر و ترفندهای محبوب ویندوز 8 گردآوری شده كه اكثر آن‌ها مبتنی بر سیستم‌های دسكتاپی هستند.

مقاله سیستم عامل Windows 8

1- برخی كلیدهای تركیبی پركاربرد این سیستم‌عامل عبارت‌اند از :‌

Windows+P: از صفحه دسكتاپ عكس گرفته و آن را در پوشه "Pictures" قرار می‌دهد.
Windows+Q: جستجوی عمومی ویندوز را باز می‌كند.
Windows+F: سیستم جستجوی فایل‌ها و پوشه‌ها را باز می‌كند.
نقطه +Windows :پنجره جاری را در سمت راست و یا چپ صفحه تراز می‌كند.

2- درصورتی‌كه برنامه‌های زیادی را روی ویندوز نصب كنید صفحه اصلی شلوغی خواهید داشت. در چنین شرایطی مرور و مشاهده كلیه كاشی‌ها كار ساده‌ای نیست. بدین ترتیب باید دست به دامان امكان بزرگنمایی شوید. كلید "Ctrl" را نگه داشته و توسط دكمه چرخان میانی فرآیند زوم به داخل یا خارج را اجرا كنید.

3- سیستم جدید نصب برنامه در ویندوز این امكان را در اختیار برنامه‌های مختلف قرار می‌دهد كه از اطلاعات شخصی شما استفاده كنند. برای ممانعت از این وی‍ژگی كلیدهای "Windows+I "را بزنید و به بخش "Change PC Settings " بروید. گزینه "Privacy" را انتخاب كرده و موارد دلخواه مرتبط با اطلاعات شخصی را غیرفعال نمایید.

4- یكی از روش‌های حفاظت از دستگاه ویندوزی، استفاده از امكان رمز عبور تصویری است. به این ترتیب، با ایجاد یك الگو در تصویری خاص می‌توانید از دسترسی غیرمجاز به دستگاه جلوگیری كنید." Windows+I" را بزنید و پس از ورود به "Change PC settings"،‌ روی "Users" كلیك كنید. با زدن دكمه "Create a picture password" یك رمز عبور تصویری بسازید.

5- یكی از مواردی كه كاربران دسكتاپ را آزار می‌دهد، بوت پیش‌فرض به صفحه شروع است. اگر می‌خواهید با هر بار بوت به‌طور پیش‌فرض به دسكتاپ منتقل شوید، بخش "Schedule Task" را باز كرده و از بخش سمت چپ "Create Task" را بزنید. به زبانه "Triggers" بروید، پس از انتخاب گزینه "New"،‌ از منوی كشویی "At log on" را انتخاب كنید. "OK" را بزنید و به زبانه "Actions" بروید. گزینه "New" را كلیك كرده و برای مقدار
" Program/Script"، كلمه "explorer" را تایپ كنید.

دانش پذیر گرامی محتوای این دوره آموزشی سیستم عامل Windows 8 با همکاری شرکت فنی مهندسی پرند تهیه و تدوین گردیده که با کیفیت بالا و در پکیج شرکت پرند عرضه می گردد.

ثبت نام دوره آموزشی سیستم عامل Windows 8

برچسب ها : انتشار دهنده: صادقیان|

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس