سه استراتژی افزایش قیمت‌ها

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله سه استراتژی افزایش قیمت‌ها را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است.

سه استراتژی افزایش قیمت‌ها

از 28 میلیون کسب و کار کوچک در آمریکا، حدود 21 میلیون ضرر می‌کنند.
چرا بسیاری از افراد از بازی کسب و کار زیان می‌بینند؟ یکی از دلایل ساده شکست کسب و کار این است که قیمت‌هایشان بسیار پایین است. در واقع قیمت‌ محصولات آنها به اندازه کافی بالا نیست. آنها در حاشیه قیمت بسیار پایین فعالیت می‌کنند که نتیجه آن، این است که نمی‌توانند توسعه یابند.
حتی اگر بی‌نهایت سرمایه جمع کرده باشید، نباید کم‌ترین قیمت را در بازار پیشنهاد دهید. رجزخوانی در مورد اینکه در قیمت‌ها رقابت‌پذیر هستید، باعث نخواهد شد که مشتریان بیشتری به‌دست آورید. 25 سال است که شرکت‌های مختلف و حتی کل صنعت راهنمایی شده‌اند که چگونه با افزایش قیمت‌ها سودشان را افزایش دهند. حتی صنایعی که تفکرشان این چنین بود «صنعت ما بسیار رقابتی است». هر صنعتی از بیمه تا صنایع سنگین برای کسب درآمد، رقابت‌پذیر است.
تلاش برای تطبیق با رقیبان یک ماموریت خودکشی محسوب می‌شود نه یک علمکرد تجاری. کسب و کار شما نیاز به افزایش سود برای گسترش و خدمت به مشتریان دارد. قیمت‌ها مهم هستند و باید آنها را افزایش دهید. اگر افراد چند راه‌حل ساده زیر را درک کنند، هیچ شرکتی وجود نخواهد داشت که نتواند قیمت‌هایش را افزایش دهد:

افزایش قیمت

1. فقط قیمت‌ها را افزایش دهید. نیاز به‌دلیل یا توجیه برای افزایش قیمت‌ها ندارید؛ فقط این کار را انجام دهید. تلاش کنید تا قیمت‌هایتان را افزایش دهید حتی اگر شده مقدار اندکی باشد و شاهد عملکرد موفق آن باشید. اگر از افزایش قیمت می‌ترسید، محصولات و خدماتی که قیمت متوسط فروش را افزایش می‌دهند، دسته‌بندی کنید.

2. جادوی جایگزینی. وجود انتخاب‌های مختلف به خریدار اجازه می‌دهد تا قیمت‌ها را درک کند. زمانی که قیمت یک محصول یا خدمات را ارائه می‌دهید، همیشه محصولات و خدمات جایگزین را پیشنهاد بدهید تا درک منطقی از قیمت‌ها ایجاد کنید.

3. قیمت‌گذاری طبق لیست. خدمات خود را در یک لیست با بالاترین و پایین‌ترین قیمت‌گذاری جمع‌آوری کنید. افراد آنچه را که می‌بینند بیشتر از آنچه می‌شنوند باور می‌کنند. در صنعت بسیار رقابتی اتومبیل این کار انجام شد و سود را به 400 دلار به ازای هر ماشین افزایش داد.
برخلاف عقیده عموم، فروش محصولات و خدمات در پایین‌ترین قیمت مشتریان را وفادارتر یا شادتر نمی‌کند. مشتریانی که مشکلات بیشتری برای شما ایجاد می‌کنند کسانی هستند که کمترین پول را می‌پردازند.
چه شما محصولات قابل لمس یا غیرقابل لمس، محصولات لوکس گران‌قیمت یا هر نوع محصول کم‌خرج دیگری در هر نوع صنعتی بفروشید، این سه استراتژی عمل خواهد کرد.
در واقع چیزی را دریافت می‌کنیم که برای آن پول پرداخت کرده‌ایم؛ بنابراین ارزش و تجربیات استثنایی را در ارتباط با آنچه باید پیشنهاد دهیم، می‌فروشیم. مردم همیشه برای چیزی که دوست دارند پول بیشتری پرداخت می‌کنند تا بتوانند مشکلی را حل کنند؛ بنابراین هرگز از افزایش قیمت‌ها نترسید.
مقاله سه استراتژی افزایش قیمت‌ها توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است .
منبع : مقالات منتخب مدیریت

ثبت نام در دوره اصول استراتژی های بازاریابی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس