مقاله نرم افزار ورد 2007

نرم افزار ورد 2007:

امروزه بسیاری از کاربران اینترنت و کامپیوتر برای جمع بندی مطالب و تحقیقات خود از سایت ها و مراجع دیگر نیاز به ویرایش و مرتب سازی مطالب خودشان دارند که می توان بهترین نرم افزار را آفیس معرفی نمود . نرم افزار word 2007 بخشی از نرم افزار آفیس می باشد که از یک صفحه گرافیکی ساده مانند خط کش ، دکمه آفیس،نوار عنوان،نوار دسترسی سریع،ریبون ها،محیط انجام تایپ،نوار وضعیت و غیره شکل گرفته شده است . برای ایجاد سند جدید از دکمه آفیس گزینه new و برای باز کردن فایل های ذخیره شده از قبل از دکمه آفیس گزینه ی open و برای ذخیره ساختن یک سند از گزینه save as و برای نمایش قبل از پرینت گرفتن از گزینه print preview و برای گرفتن پرینت ازسند آماده شده از گزینه print می توانیم استفاده کنیم .
در بالای صفحه ورد از قسمت home می توانیم فونت یا قلم خود و سایز و همچنین نوع رنگ نوشته و نوع نوشتاری به صورت مورب یا تو پر و ساده را انتخاب کنیم . در ادامه با انتخاب پاراگراف مورد نظر خود را انتخاب و سپس می توان آن را چپ یا راست و حتی وسط تنظیم کرد و همچنین می توان از گزینه های ایجاد لیست شماره دار یا بالت دار استفاده کنیم که باید به عرض شما برسانیم هم لیست شماره دار یا بالت دار قابل تغیر می باشند مثلاً به عنوان مثال به جای لیست شماره می توان از لیست حروف استفاده کرد . سپس می توانیم فاصله بین سطوح را به دلخواه تغییر دهیم. در تایپ همیشه باید اصول نوشتاری را رعایت کنیم و این کار را با کمک آیکون می توانیم انجام دهیم.یکی از روش های پر استفاده در این قسمت گزینه find می باشد که در مطالب پر حجم برای جستجوی متن خاص استفاده می شود.
در بالای صفحه ورد از قسمت insert از گزینه page می توان نوع صفحه را بسته به نیاز انتخاب کرد و از گزینه table برای وجود آوردن جدول و در قسمت بعدی می توانیم عکس ، نمودار و اشکال هندسی را بوجود آوریم.قسمت header & footer برای نوشتاری سربرگ ها یا شماره گذاری صفحات استفاده می کنید. یکی از بخش های مهم در برنامه ورد نوشتن فرمول می باشد که برای این کار می بایست از قسمت insert گزینه ی symbol را انتخاب کرده و برای تایپ فرمول از گزینه equation و برای نمایش آیکون های خاص مانند حروف یونانی از گزینه symol بکارگیری می کنیم

نرم افزار ورد 2007

در بالای صفحه ورد از قسمت page layout برای انتخاب تم مناسب برای زمینه نوشتاری و انتخاب سایز مناسب برگه قابل چاپ ،گذاشتن کادر استفاده می کنیم .همچنین می توانیم مطلبی خاص مانند یک نام شرکت یا هر چیز دیگری را پس زمینه نوشتاری کنیم و یا حتی رنگ پس زمینه را به دلخواه تغییر داده و حاشیه ای مناسب با ضخامت قابل تغییر ایجاد سازیم.
گاهی اوقات کاربر نیاز به خط کش افقی یا عمودی و غیره دارد و بنا به هردلیل آن را رویت نمی کند که برای رویت آن می توان از گزینه view کمک گرفت و تنها با زدن تیک مشکل خود را رفع کند.در قسمت پایین صفحه ورد سمت راست نماد های مختلف وجود دارد که عموماً از print layout استفاده می شود.همچنین د همین قسمت ممی توان ارز بزرگنمایی و یا کوچک نمایی نیز استفاده کرد .

ثبت نام در دوره نرم افزار واژه پرداز word

برچسب ها : انتشار دهنده: صادقیان|

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس