آینده بازاریابی براساس تبلیغات برنامه‌ریزی شده

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله آینده بازاریابی براساس تبلیغات برنامه‌ریزی شده  را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است .
آینده بازاریابی براساس تبلیغات برنامه‌ریزی شده
سال از اولین بنر تبلیغاتی که در وب ایجاد شده است می‌گذرد. این بنر تبلیغاتی مربوط به وب‌سایت Hot wired.com، وب‌سایت اصلی مجله Wired بود، که در آن این سوال پرسیده شده بود که آیا تا به حال ماوس کامپیوتر خود را اینجا کلیک کرده‌اید؟ و یک فلش به جمله‌ای که تمام کلمات آن با حروف بزرگ نوشته شده بود اشاره داشت و صدایی این عبارت را تكرار می‌كرد «شما می‌توانید».
این بنر تبلیغاتی بخشی از یک کمپین با هدف به تصویر کشیدن آینده دیجیتالی بود، که توسط AT&T برای شما به ارمغان آورده می‌شد.
چه کسی می‌دانست که این بنر تبلیغاتی آغاز یک دوره جدید نه‌تنها برای تبلیغات بلکه برای کل حوزه بازاریابی است؟ اکنون بسیاری از تبلیغات با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری به هر دستگاه دیجیتالی اعم از تلفن‌های همراه هوشمند، تلویزیون، داشبورد ماشین و وسایل الكترونیك منازل، فرستاده می‌شوند. در آینده‌ای نزدیک هر نمایشگری به یک رسانه در دسترس تبدیل می‌شود.
هرکدام از این دستگاه‌ها می‌توانند به‌صورت فردی هدف‌گذاری شوند و برای کاربر خاصی به‌کار روند. این نمایشگر‌های تعاملی نه‌تنها پیام تبلیغات را می‌رسانند بلکه می‌توانند پاسخ مصرف‌کنندگان را نیز پیگیری کنند.
چگونه به اینجا رسیدیم؟ برای یک لحظه به آن اولین بنر تبلیغاتی برمی‌گردیم. در آن زمان تبلیغات آنلاین به سختی تنها نمایانگر شیوه‌های سنتی فعالیت‌های آژانس‌های تبلیغاتی بودند. با گذشت زمان، تغییر از تبلیغات چاپی به تبلیغات الکترونیکی اتفاق افتاد. درست همان‌طور که تبلیغات از روزنامه و مجله به تلویزیون و رادیو توسعه یافت. خرید و فروش‌های اولیه تبلیغات آنلاین با آنچه که در گذشته وجود داشت، تفاوت چندانی نداشت. پیشتازان صنعت مانند Doubleclick سیستم تکنولوژیک برای مدیریت تبلیغات آنلاین ایجاد کردند.
به‌تازگی یک انقلاب واقعی در تبلیغات به‌وجود آمده است. با ظهور تکنولوژی تبلیغات، خرید و فروش تبلیغات دیجیتالی، با سرعت شگفت‌انگیزی در حال رشد است و حرکت به سمت تبلیغات اتوماتیک امری ضروری شده است. در سال 1997 تبلیغ‌کنندگان برای گرفتن فضا (یا زمان) از تنها چند هزار ناشر رقابت می‌کردند. در سال 2012 به لطف رسانه‌های آنلاین تعداد منتشرکنندگان تبلیغات به میلیون رسید.

این ازدیاد ناشران، برای تبلیغ‌کنندگان هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد. جنبه مثبت آن این است که با ازدیاد ناشران، تبلیغ‌کنندگان گزینه‌های زیادی برای دستیابی دقیق به مشتریان هدف دارند که این اثربخشی تبلیغات را افزایش می‌دهد. جنبه منفی این است که وجود میلیون‌ها ناشر به معنی پیچیدگی بیشتر و نیازمند تلاش بیشتری است که درصورت نبود روش‌های جدید اثر بخشی تبلیغات را کاهش می‌دهد.
آینده بازاریابی براساس تبلیغات برنامه‌ریزی شده
نتیجه چیست؟ انجام کسب‌وکار به شیوه‌های یکسان گذشته مانند مذاکره بر سر یک میز با هزاران ناشر یا ارسال دستور به وسیله فکس برای آنها، امری مشکل است. بنابراین اتوماتیک‌سازی تبلیغات یک راه‌حل برای این مشکل برطرف نشدنی است.

آینده بازاریابی براساس تبلیغات برنامه‌ریزی شده


در اوایل سال 2007، اکوسیستم‌های تبلیغات به تدریج با ازدحام افراد مشتاق به تقویت تبلیغات برنامه‌ریزی شده مواجه شد. این تغییر شبیه به اتفاق رخ داده در بازار سرمایه بود که تجارت از مبادلات مزایده‌ای باز به تجارت به‌صورت مبادلات الکترونیکی کاملا خودکار تغییر یافته بود. تبلیغات برای این چنین تغییری آماده بودند، چراکه مقداری از دلار‌های تبلیغات برای خرید موجودی دیجیتال اختصاص داده می‌شد.
بازار‌های الکترونیک به‌صورت بلادرنگ یا تقریبا نزدیک به آن عمل می‌کردند که این حالت مناسب رسانه‌های آنلاین است، چرا که صفحات وب مانند صفحه نمایشگرهای تلفن همراه هوشمند به‌صورت بلادرنگ به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهند. امروزه تبادل آگهی‌ها به اصطلاح یک مناقصه بلا درنگ را برای موجودی فراهم می‌کند که در هر 100 میلی ثانیه در هر معامله خرید و فروش می‌شوند. (سریع‌تر از یک چشم بر هم زدن). برنامه‌ریزان رسانه‌های سنتی تنها می‌توانستند بین 10 تا 20 فرصت خرید را در هفته از تبلیغات تجزیه و تحلیل کردند درحالی‌که فرصت خرید از تبلیغات آنلاین یک میلیون در ثانیه تجزیه و تحلیل شده است.
بازار تبلیغات دیجیتالی در حال حاضر 100 میلیون تبلیغ را در روز به‌وجود آورده است. هر کدام از اینها توسط 100 متغیر مثل سایت خاص ناشر، صفحات سایت، ابعاد واحد تبلیغات، نوع دستگاه و موارد دیگر توصیف می‌شود. به علاوه هرکدام از این متغیرها ممکن است به 100 معیار دیگر مثل روز یا هفته مربوط شود.
امروز رسانه‌ها در دسترس هستند و تبلیغات برنامه‌ریزی شده هدف‌گیری خود را به سمت دستگاه‌های تلفن همراه، نمایشگر‌های دیجیتالی موجود در خیابان‌ها و حتی تبلیغات چاپی گسترش داده‌اند و این نوع از تبلیغات مشهورتر خواهند شد.
حال این سوال مطرح می‌شود که آیا تبلیغات به‌عنوان راهبری برای همه حوزه‌های بازاریابی است؟ اگر چنین باشد ما به‌زودی شاهد دگرگونی کارکرد بازاریابی به وسیله تکنیک‌های جهت‌دار هستیم، آنچه Salesforce.com برای مدیریت فروش و Netsuite برای مدیریت مالی انجام داد. این نرم‌افزارهای بسیار كاربردی به‌عنوان خدمت‌رسان برای بازاریابی هدفمند استفاده می‌شوند.
این راهکار‌ها به‌عنوان تکنولوژی بازاریابی شناخته شده‌اند و در آغاز کار خود هستند. هنگامی که این امر محقق شود، نرم‌افزار امکان مدیریت بازگشت سرمایه بازاریابی را با سطح جدیدی از دقت زیاد فراهم می‌کند. به جای تنظیم بودجه تبلیغات بر چرخه چهارگانه بازاریابان (4p) اقدام به تبلیغات ابتکاری در هر کجا که فرصت فراهم شود، می‌کنند. هنگامی که این امر محقق شود، مدیر امور مالی و مدیر اجرایی، نیرو‌ها را به گونه‌ای متفاوت از گذشته با هم پیوند می‌زنند و مدل جدیدی از بازاریابی را ارائه می‌کنند که هنر و دانش را با هم ترکیب می‌کند.
مقاله آینده بازاریابی براساس تبلیغات برنامه‌ریزی شده توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است .
منبع : مقالات منتخب مدیریت

ثبت نام در دوره آشنایی با اصول تبلیغات اینترنتی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس