مقاله آشنایی با نرم افزار ورد (Word)

مقاله ای که در زیر مطالعه می نمایید با عنوان آشنایی با نرم افزار ورد (Word) ، از مرکز آموزش مجازی پارس گرد آوری و ارائه شده است. مرکز آموزش مجازی پارس پیشنهادِ تکمیل دیدگاههای موجود بر اساس آشنایی با نرم افزار ورد (Word) را می نماید. نرم افزار Word یک نرم افزار «واژه پرداز» است که برای تایپ، ویرایش و طراحی متون استفاده می شود. این نرم افزار نخستین بار در سال 1984 برای کامپیوتر اپل و سیستم عامل «مکینتاش» منتشر شد، اما پس از آن و در سال 1989 این برنامه به عنوان جزئی از مجموعه نرم افزاری Office تبدیل شد.


کاربرد های نرم افزار ورد چیست؟

نرم افزار ورد جزء نرم افزارهای آفیس است. نرم افزارهای آفیس نرم افزارهای پر کاربردی هستند که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. ورد، پاورپوینت، اکسل و... جزء نرم افزارهای آفیس هستند. نرم افزار ورد نیز کاربرد های زیادی دارد از این نرم افزار برای تایپ، فرمول نویسی، درج جدول و... استفاده می شود. نرم افزار ورد برای تایپ متن مورد استفاده قرار می گیرد همچنین ابزارهای مختلفی در این نرم افزار وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان فونت و سایز نوشته ها را تغییر داد. نرم افزار های آفیس معمولا در کارهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند.
برای تایپ متن اغلب از نرم افزار ورد استفاده می شود همچنین اندازه ی متن و کلمات را می توان با استفاده از ابزار های ورد تغییر داد. با استفاده از نرم افزارهای ورد همچنین می توان یک فایل متنی را ذخیره نمود و یا در صورت نیاز آن را ویرایش کرد.

زمانی که متن و جملات را در نرم افزار ورد تایپ می کنیم در صورتی که غلط های املایی و یا اشکالات دستور زبان وجود داشته باشد می توانیم با استفاده از ورد آنها را تصحیح کنیم. برجسته کردن کلمات، شماره گذاری پاراگراف ها و یا شماره گذاری عنوان ها نیز از دیگر قابلیت های نرم افزار ورد است. همچنین با استفاده از نرم افزار ورد می توان صفحات مختلف را نیز شماره گذاری کرد تا در هنگام چاپ نیز هر صفحه شماره داشته باشد. با استفاده از ورد می توانیم جدول های مختلف را طراحی کنیم و برای هر جدول به تعداد دلخواه ستون و یا ردیف قرار دهیم. نرم افزار ورد قابلیت های بسیار زیادی دارد. می توانیم رنگ متن را به دلخواه تغییر دهیم و آن را ویرایش کنیم.
ابزار های کاربردی متفاوتی در نرم افزار ورد وجود دارد که با استفاده از هر کدام می توانیم متن خود را ویرایش کنیم. همچنین با استفاده از نرم افزار ورد می توانیم فرمول نویسی کنیم. برای صفحاتی که در ورد قرار دارند می توان کادر قرار داد کادرها نیز در انواع و شکل های مختلف وجود دارند که می توانم برای هر صفحه به دلخواه و در صورت نیاز یک کادر نیز انتخاب کنیم.
جدول ها و نمودارها معمولا پر کاربرد هستند بنابراین می توان از نرم افزار ورد برای درج جدول و یا نمودار استفاده نمود بنابراین نرم افزار ورد یکی از نرم افزارهای پر کاربرد است.

مقاله آشنایی با نرم افزار ورد (Word)

نرم افزار Word قوی ‌ترین و مهم‌ ترین نرم افزار واژه پرداز در سطح جهان می باشد. در دوره مقدماتی آموزش این نرم افزار قدرتمند، شما با اصول درج و ویرایش متن آشنا شده و متدهای مرور اسناد، دستورات ویرایشی و جستجو و جایگزینی متن را در کنار مباحثی نظیر افزایش سرعت تایپ و افزدن Watermark فراخواهید گرفت. علاوه بر این ، با فراگیری مطالبی در خصوص سرصفحه و پاصفحه ، نحوه قالب بندی پاراگراف‌‌ ها و کاراکترها را خواهید آموخت. نحوه کار با خط کش ‌‌ها و اصول Tab گذاری نیز از دیگر مباحث این دوره آموزشی است.
در دروس دوره متوسط، با Style‌‌ ها ، Theme‌‌ ها و Template‌‌ ها آشنا خواهید شد. همچنین اصول و روش ‌های چاپ، کار با نمای Outline، کار با اسناد طولانی، درج و ویرایش تصاویر، Shape‌‌ ها، Smart Art‌‌ ها، Drop Cap‌‌ها، Word Art‌‌ ها، چارت ‌‌ها و نمودارها نیز بخشی از مطالبی است که در این دوره آموزشی ارائه شده است. در دوره پیشرفته نیز پس از بررسی ویژگی تصحیح خودکار و درج Objectها، نحوه کار با فرمول‌‌ ها در سند آموزش داده شده است. مباحثی نظیر کار با Index، Cross-Reference، Bibliography، درج و ویرایش جداول و همچنین طراحی وب بخش کوچکی از سرفصل های مطالبی است که در این دوره فرا خواهید گرفت.

ثبت نام دوره آموزشی نرم افزار Word

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس