معرفی مربیگری فوتبال

معرفی ورزش فوتبال

يکي از پر طرفدارترين رشته هاي ورزش در تمام دنيا ورزش فوتبال است . زمين فوتبال زميني پوشيده از چمن است  (که مي تواند طبيعي يا مصنوعي باشد )  به شکل مستطيل و در ابعاد 110متر در 65 متر است . در دو طرف زمين فوتبال دو دروازه با ابعاد 34/7 متر در 44/2 متر قرار دارد . 
اندازه استاندارد محيط يک توپ فوتبال بين 68 تا 70 سانتي متر است . وزن توپ نيز نبايد کمتر از 410 گرم و بيش از 450 گرم باشد اگرچه اين وزن اوليه در طي روند بازي ممکن است به دليل ورود رطوبت گل و لاي و غيره افزايش پيدا کند .
نکته حائز اهميت ديگر در استاندارد يک توپ فوتبال  ميزان فشار آن است . فشاريک توپ فوتبال استاندارد 0.6 الى 1.1 آتمسفر معادل 600 الى 1100 گرم بر سانتى متر مربع در ارتفاع سطح دريا است . توپ فوتبال از جنس چرم و يا برخي مواد مورد تائيد فيفا ( فدراسيون جهاني فوتبال )  ساخته مي شود . 
بازيکنان فوتبال در دو تيم 11 نفره در مقابل هم بازي مي کنند و هدف آن ها وارد کردن توپ به دروازه تيم مقابل با رعايت کليه قوانين و ضوابط حاکم بر بازي است . اين ورزش در دو نيمه 45 دقيقه اي بدون احتساب وقت اضافه انجام مي شود و در پايان هر نيمه داور وقت هدر رفته نيمه را به زمان بازي اضافه مي کند . در پايان دو نيمه در صورت برابر بودن گل هاي وارد شده به دروازه هاي دوتيم بازي اصطلاحا به وقت اضافه کشيده مي شود و در صورت کسب نتايج يکسان ضربات پنالتي ( ضرباتي که براي بازيکنان شانس گل زدن به صورت مستقيم به دروازه تيم مقابل را فراهم مي کند )  تعيين کننده سرنوشت بازي خواهند بود .  
قوانين ورزش فوتبال به صورت مدرن وامروزي آن براي اولين بار در کشور انگلستان وضع شد . در ادامه به برخي از اصطلاحات و قوانين اشاره خواهيم کرد .  
خطا در ورزش فوتبال عبارت است از : ضربه وارد کردن و يا لگد زدن  به بازيکن حريف ، پشت پا زدن يا اقدام  براي انجام خطاي پشت پا زدن ، پريدن بر روي بازيکن تيم مقابل ، هر گونه حرکتي که حالت حمله به باريکن تيم مقابل را داشته باشد  ، هل‌دادن و يا کشيدن بازيکن تيم مقابل و اجراي تکل بر روي حريف . 
انجام هر يک از اين خطاها منجر به گرفتن اخطار ، کارت زرد و در نهايت دريافت کارت قرمز و اخراج  بازيکن خاطي از طرف داور خواهد شد . 

پست بازيکنان در تيم فوتبال 

 

دوره  مربیگری فوتبال دوره ای بسیار تخصصی است.

در اين بخش به اختصار به پست بازيکنان ورزش فوتبال و وظايف آن ها  اشاره خواهيم کرد . 
بازيکن شخصي که بر اساس قوانين فوتبال در غالي تيم هاي 11 نفره در مسابقات شرکت مي کند هر يک از اين بازيکنان با توجه به توانايي هاي خود و با صلاحديد و تشخيص مربي فوتبال ذر يک پست مناسب مشغول به بازي مي شوند .  
 دروازه‌بان: شخصي که به منظور محافظت از دروازه در چهارچوب دروازه تيم مي ايستد و از ورو د توپ به دروازه جلوگيري مي کند .دروازه بان تنها کسي است که مجاز به استفاده از دست در حين بازي مي باشد . 
هافبک|بازيکن ميانه: اين بازيکن در فضاي خالي بين مدافع و مهاجم قرار مي گيرد مهمترين وظيفه اين بازيکنان تلاش براي بي بهره ماندن بازيکنان تيم مقابل از دستيابي به توپ و ارسال توپ براي مهاجمان تيم خود است . 
مدافع: مدافعان بازيکناني هستند که در پشت بازيکنان ميانه قرار دارند و پروسه حمايت از دروازه دروازه بان را ياري مي کنند.
فوروارد|مهاجم: اين گروه بازيکناني هستند که وظيفه گل زدن ( وارد کردن توپ به دروازه حريف ) را بر عهده دارند . 

مربيگري فوتبال 

 

 مربیگری فوتبال سطوح مختلفی دارد.

با توجه به اين که اين ورزش د رمقايسه با ساير ورزش ها و به خصوص ساير ورزش هاي تيمي  از طرفدارن بسيار زيادي برخوردار است ، بازار حرفه اي آن نيز بسيار پر رونق است . از مهمترين حرفه هاي درگير و در ارتباط با ورزش فوتبال مربيگري فوتبال است و از آنجا که مربيان فوتبال با تجربه و موفق نقش به سزايي در روند کسب موفقيت تيم ها دارند رقلبت تنگاتنگي براي استخدام و به کار گيري آن ها ميان باشگاه ها بزرگ و مطرح وجود دارد . 
بسياري از مربيان بزرگ فوتبال دنيا زماني بازيکناني موفق و نام آور بوده اند که پس از کناره گيري از بازي به دليل افزايش سن و غيره با گذراندن دوره هاي تخصصي مربيگري فوتبال به اين حيطه وارد شده اند . 

سطوح مختلف مربيگري فوتبال 

مربيگري فوتبال داراي سطوح مختلفي است که در ادامه به صورت مختصر به اين دسته بندي ها اشاره خواهيم کرد . 
اولين سطح مربيگري فوتبال مدرک مربيگري سطح D  است و مختص مربيان فوتبال پايه و اعتبار اين مدرک در سطح آسيا  است . 
دومين سطح در مربيگري فوتبال مدرک مربيگري سطح C است که به دو دسته تقسيم مي شود . دسته جوانان که مختص فراگيران در رده هاي سني نوجوانان و جوانان است و دسته دوم دسته بزرگ سالان است  که موارد استفاده آن براي بزرگسالان آماتور و تيم هاي دسته پائين و غير حرفه اي است .  
سومين سطح در مربيگري فوتبال سطح B  است . اين سطح نيز همانند سطح C به دو دسته تقسيم بندي مي شود .  دسته مربيگري سطح B  جوانان و مربيگري سطح B بزرگ سالان . سطح B جوانان براي فراگيران 12 در رنج سني 12 تا 21 سال است . سطح B بزرگ سالان که موارد کاربرد و استفاده آن سرمربيگري ليگ هاي دسته اول و دسته دوم است . 
چهارمين سطح در مربيگري فوتبال سطح مربيگري فوتبال A است . مربيگري فوتبال سطح A  نيز به دو دسته تقسسيم مي شود. مربيگري فوتبال سطح A  دسته جوانان و مربيگري فوتبال سطح A بزرگ سالان . 
پنجمين و در نهايت بالاترين سطح مربيگري فوتبل در دنيا که مختص مربيان و سرمربييان بين المللي است . 

 معروف ترين مربيان فوتبال دنيا 

در اين بخش به اسامي برخي از مطرح ترين مربيان فوتبال دنيا اشاره خواهيم کرد . ان مربيان موفق عبارتند از : زين الدين زيدان ، گالاردو ، سيمئونه ، گائوچو ، مورينيو ، آلگري ، بريزو ، والورده ، انريکه ،   ساري تمامي اين مربيان با استفاده از تکنيک هاي پيشرفته ورزش فوتبال موفق به هدايت تيم هاي تحت رهبري و هدايت خود به سمت موفقيت هاي چشميگري بوده اند . 
ميزان درآمد مربيان فوتبال 
ميزا ن در آمد مربيان فوتبال با توجه به دسته بندي و رده اي که اين مربيان با توجه به دانش ، مهارت ، توانايي ، قابليت ها ، تجارب و پرونده کاري خود در آم مشغول هستند بسيار متفاوت است  اما به طور کلي اين حرفه در سراسر دنيا در ميان ليست حرفه هاي پر درامد قرار دارد . 

آموزش مربیگری فوتبال برای علاقه مندان به این حرفه الزامی است.

دوره هاي آموزشي مربي گري فوتبال 

همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم شاغلان در حرفه مربيگري فوتبال از شرايط مطلوب و در آمد بالايي برخوردار هستند اما به منظور ورود به اين حرفه علاقه مندان ملزم به گذرندن دوره هاي آموزشي مربيگري فوتبال به صورت تخصصي و حرفه اي هستند . ثبت نام در کلاس هاي مربيگري فوتبال اولين قدم از مراحل اخذ مدرک مربيگري فوتبال است . 
مرکز آموزش مجازي پارس يکي از مراکز معتبري است که اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي مربيگري فوتبال نموده است. 
اين مرکز با ارائه دوره هاي آموزشي علاقه مندان را در راستاي رسيدن به اهداف متعالي خود در اين زمينه همراهي مي نمايد . 
فراگيران پس از گذراندن دوره هاي آموزشي مربيگري فوتبال در مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين حرفه موفق به اخذ مدرک معتبر مربيگري فوتبال نيز خواهند شد . در ادامه به برخي از مهم ترين سرفصل هاي دوره آموزشي مربيگري فوتبال اشاره خواهيم کرد .

آشنايي با بازي فوتبال      
آشنايي با تاريخچه فوتبال      
آشنايي با شرايط يک دروازه باني خوب و موفق 
آشنايي با تکنيک ها و روش هاي مهار توپ در فوتبال      
مهار توپ  ، مهار با سر ، مهار با تنه ، مهار با پا      
آشنايي با تکنيک هاي هد و شيوه هد زني در فوتبال      
آشنايي با روش ها و تکنيک هاي فن دريبل در بازي فوتبال      
آشنايي با شيوه هاي ضربه زني و فنون شليک توپ در فوتبال      
آشنايي با مبحث پنالتي      
آشنايي با مسابقات فوتبال و سازماندهي و تشکيلات فيفا        
آشنايي با اصول مربيگري و هدايت تيم هاي فوتبال        
آشنايي با نقش مربيان بدنساز در فوتبال  و اهميت آن       
آشنايي با تاکتيک و استراتژي در فوتبال        
آشنايي با مفهوم مربيگري   و دانش مربيگري     
آشنايي با ويژگي هاي مربي ، ضرورت و نقش مربي
آشنايي با ويژگيها و تعهدات مربي        
چالش هاي پيش روي مربيان
ويژگي مربيان شاخص و سطح بالا ازنظرورزشکاران        
آشنايي با اصول مربيگري در  فوتبال        
آشنايي با آنچه مربيان بايد بدانند        
آشنايي با اصول اوليه مربيگري در فوتبال        
طبقه بندي مربيان        
اصول مربيگري در تيمهاي پايه        
مسئوليت ها ي مربيگري فوتبال        
اهد اف مربيگري فوتبال        
طرح ريزي تمرينات  فوتبال        
آشنايي با قوانين بين المللي  فوتبال        
با توجه به شرايط خوب و سطح در امد بالاي اين حرفه شرکت  در دوره هاي آموزشي مربيگري فوتبال و اخذ مدرک معتبر مربيگري فوتبال به کليه علاقه مندان ورود به اين حرفه توصيه مي شود .

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس