مقاله ICDL

مقاله آشنایی با اصول ICDL

این مقاله با عنوان  آشنایی با اصول ICDL توسط مرکز آموزش مجازی پارس جمع آوری و منتشر شده است . هدف کلی برنامه ICDL بهبود و پیشرفت در سطوح پایه فناوری اطلاعات و لایه‌های بالاتر آن در استفاده از کامپیوتر شخصی در سطح اروپا و بین‌الملل است.این استاندارد توسط بنیاد ICDL گسترش پیدا کرد. نقش این بنیاد، تشویق و هماهنگی توسعه مفاهیم ICDL است. بنیاد ICDL بر شیوه آموزش و ارزیابی این الگو در اروپا و سطح بین‌المللی نظارت دارد.
بنیاد ICDL یک سازمان غیرانتفاعی است که با هدف هماهنگی مفاهیم پایه ICDL در اروپا تشکیل شده و کشورهایی که عضو جامعه اطلاع‌رسانی حرفه‌ای اروپا CEPIS هستند، بر این گواهینامه صحه گذاشته‌اند و در محدوده اروپا برای هرکدام از این کشورها معتبر است. در خارج از اروپا لازم است سازمانهای گواهی‌دهنده توسط بنیاد ICDL ارزیابی‌شده و گواهی صلاحیت برای آنها صادر شده باشد.
الف)اهداف:

1- ترویج و پرورش سواد کامپیوتری برای همه
2- افزایش سطح دانش فناوری اطلاعات و سطح صلاحیت فنی استفاده از کامپیوترهای شخصی و کاربردهای عمومی آن برای همه شهروندان در سطح اروپا و بین‌الملل.
3- تضمین این امر که کاربران کامپیوتر در استفاده از کامپیوتر شخصی مهارت کافی را دارند.
4- افزایش بهره‌وری همه کاربرانی که در کارشان، نیاز به استفاده از کامپیوتر دارند.
5- بهتر نمودن بازگشت سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات.
6- مهیا نمودن یک شرایط پایه برای اینکه همه مردم ، فارغ از نوع تحصیلات و تجربیات قبلی‌شان بتوانند عضو یک جامعه اطلاعاتی باشند.
ب) ویژگیها و فواید ICDL :

امروزه، مهارتهای کامپیوتری اهمیت روزافزونی برای مردم در کلیه امور زندگی پیدا کرده است. ICDL یک گواهینامه فناوری اطلاعات برای همه شهروندان است و برای همه کسانی که به آن نیاز دارند (و یا علاقه‌مند به آن هستند) دانش فنی استفاده از کامپیوتر شخصی را می‌آموزد. این گواهینامه برای همه مردم - در هر کاری که انجام می‌دهند - و افراد جویای کار در هر سنی که هستند مناسب است. بعضی از ویژگیهای مفید ICDL را چنین می‌توان برشمرد :
1- گواهینامه مهارت برای استفاده از فناوری اطلاعات برای همه
2- یک روش ابتکاری و ملموس برای اندازه‌گیری و تایید مهارتهای هر فرد
3- یک الگو برای آموزش و یادگیری در جامعه اطلاعاتی
4- یک مدل بسیار موثر برای ارزیابی فارغ‌التحصیلان آموزش فناوری اطلاعات
5- اطلاع‌رسانی به عموم مردم برای مشارکت فعال در تولید و توزیع اطلاعات
6- یک صلاحیتنامه منعطف و قابل دسترسی که امکان تحرک و پویایی دارنده آن را افزایش می‌دهد.
ج‌) مخاطبان ICDL :

مخاطبان ICDL عموم افرادی است که می‌خواهند به شایستگی از کامپیوتر شخصی استفاده ببرند: از جمله کارکنان و کارمندان، دانش‌آموزان و شهروندان. این گواهینامه مدرکی برای احراز صلاحیت آنها در استخدام ، ارتقاء و بهبود شغل می‌باشد ( براساس مهارت موردنیاز در استفاده از کامپیوتر). با این تعریف ICDL محدوده وسیعی از جمعیت یک جامعه را برای آموزش و ارزیابی مدنظر قرار دارد.
د‌) استاندارد ICDL :

یکی از ویژگیهای اصلی ICDL استاندارد کردن آموزش و ارزیابی استفاده کنندگان کامپیوتر شخصی در سطح عموم مردم است. این استاندارد در دو بخش جلوه پیدا کرده است:
1- سیلابس استاندارد که شرح کاملی از محدوده دانش و مجموعه مهارتهای لازم -که توسط این استاندارد پوشانده می‌شود - را نشان می‌دهد.
2- مجموعه سؤالات و تستهای استاندارد که در ارزیابی این استاندارد استفاده می‌شود.

ICDL

این دوره را به کلیه علاقمندان و فعالان این عرصه توصیه می نماییم.

مقاله ای که مطالعه کردید در مورد آشنایی با اصول ICDL بود که توسط مرکز آموزش مجازی پارس گردآوری شده است .

ثبت نام دوره آموزشی icdl

برچسب ها : ICDL انتشار دهنده: صادقیان|

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس