چگونه یک ایده عالی برای یک کسب و کار فوق العاده را پیدا کنید

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله چگونه یک ایده عالی برای یک کسب و کار فوق العاده را پیدا کنید را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است .

چگونه یک ایده عالی برای یک کسب و کار فوق العاده را پیدا کنید
مطمئنا مدت زمان مدیدی است که به این موضوع فکر می کرده اید و اکنون دیگر آماده اید که به شکل عملی کسب و کار جدید خود را شروع کنید. برخی افراد حتی پیش از اینکه ایده مشخصی داشته باشند بخوبی از میل خود نسبت به مستقل شدن آگاه هستند. مسیرهای مختلف و ایده های بسیاری برای پی گرفتن وجود دارد. چطور متوجه می شوید که کدام یک برای شما مناسب است؟
بله، مطمئنا! ممکن است شما هم بر این اعتقاد باشید که برخی از کارآفرینان تنها با یک احساس و کشش درونی نسبت به ایده آل بودن یک ایده پی برده و آن را پی گرفته اند، اما تعداد بسیاری از این گروه هم هستند که روشی خاص برای ایجاد ایده های موفق را دنبال می کنند. بجای صبر کردن برای جرقه زدن ایده ای در ذهن شما، تعدادی استراتژی موفق و آزموده شده هم وجود دارد که به شما برای دست یافتن به بهترین ها در رابطه با یک کسب و کار کمک می کند.
اینها برخی از نکات و مواردی است که می توانید در زمان برنامه ریزی برای یک سرمایه گذاری جدید مورد استفاده قرار دهید:

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید
پارامتر های مربوط به کسب و کار خود را بر اساس مهارت های که پیش از این در خودتان یا تیم در اختیار شما وجود دارد ایجاد کنید. از آن مهارت ها بهره ببرید و در مورد چیزی که قصد تولید آن را دارید شفاف برخورد کنید. آیا در پی داشتن یک کسب و کار کوچک هستید، یا کسب و کاری که به سرعت از قابلیت گسترش پیدا کردن و شناخته شدن برخوردار باشد؟ چه میزان نقدینگی برای این استارت آپ در اختیار دارید؟ چه مدت بدون درآمد می توانید دوام بیاورید؟ چه اهدافی را دنبال می کنید؟ چشم انداز شما به عنوان یک صاحب کسب و کار چیست؟
پاسخ شما به این پرسشها مراحل بعدی حرکت شما را مشخص می کند.

طوفان فکری
اگر پیش از این مواردی در ذهن خود دارید که از نظر شما ایده آل به نظر می رسند، باز هم توجه کنید که آنها در فرایند طوفان مغزی مورد بررسی مجدد قرار دهید، خصوصا اگر در این بین با چند شریک دیگر هم کار و فعالیت می کنید. از تمام شرکاء بخواهید بصورت جداگانه اقدام به انجام این فرایند بکنند و در نهایت نتایج و ایده های خود را به شما ارائه کنند. لیست بدست آمده از این ایده ها را برای تلاش های بعدی خود حفظ کنید. زمان دادن به خود برای به اصطلاح خوابیدن بر روی این ایده ها و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آنها ممکن است ماه ها یا حتی بیشتر زمان ببرد.
به مواردی فکر کنید که موجب ناامیدی شما می شوند و شما می توانید آنها را ارتقاء دهید. بدنبال نیازها و مشکلاتی برای برطرف کردن باشید. بسیاری از اوقات شما قادر به ایجاد بهبود بر روی ایده های از پیش تعیین و مشخص شده می باشید و می توانید از دل آنها کسب و کارهایی را راه اندازی کنید.

بهترین ایده ها همواره برنده هستند
بر اساس خطوط راهنمایی که در بخش پاسخ دادن به سوالات در مورد نقاط قوت خود برای خود ترسیم کردید، به سراغ این ایده ها بروید و آنها هایی که با پارامترهای تعیین شده شما همخوانی ندارند را حذف کنید. پس از آن اقدام به تحقیق بازار در رابطه با ایده های برتر بکنید. یک تحقیق اینترنتی انجام دهید و قیمت ها، محصولات رقیب را بررسی کنید و بزرگی بازار هدف را در نظر بگیرید. اگر ایده شما خلاقانه است، یک تحقیق کامل در رابطه با حق امتیاز آن انجام دهید و یا حتی از کمک یک وکیل در این رابطه استفاده کنید تا از عدم سرمایه گذاری خود بر روی ایده ای که پیش از این توسط کسی مورد اجرا قرار گرفته است مطمئن شوید.
در این مرحله از بازخورد و نظرات دیگر افراد از قبیل مشاوران، مربیان و کارآفرینان دیگر استفاده کنید. ایده  خود را در جلسات گروهی یا انفرادی مطرح کنید و انتقاد های آنها در نظر گرفته و به سوال های پاسخ دهید. حتی می توانید از آنها بخواهید بهترین ایده را برای شما انتخاب کنند و اینگونه ایده های خود را به سه مورد با ارزش تقلیل دهید. در این مرحله باید حسی نسبت به بهترین ایده خود کسب کرده باشید. فقط فراموش نکنید که این ایده حتما ایده ای باشد که بیشترین هیجان را نسبت به آن دارید و از انجام دادن آن لذت می برید.
این فرایند برای پیدا کردن بهترین ایده ارزش زمان و انرژی که صرف آن می کنید را دارد. پس از این مرحله و انتخاب نهایی ایده خود می توانید وارد مراحل اجرایی آن شوید. توجه داشته باشید که ایجاد یک کسب و کار جدید می تواند یکی از هیجان انگیز ترین ماجراجویی هایی باشد که دست به آن می زنید.
مقاله چگونه یک ایده عالی برای یک کسب و کار فوق العاده را پیدا کنید توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است.
منبع : مقالات منتخب مدیریت و بازاریابی

ثبت نام در دوره مدیریت کسب و کار

برچسب ها : انتشار دهنده: احمدی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس