مقاله مدیریت MBA عمومی

 تعریف مدیریت اسان نیست زیرا به چندین فعالیت مختلف در یک شرکت صنعتی مانند جمع اوری اطلاعات، ذخیره اطلاعات، انتشار اطلاعات و بکارگیری اطلاعات ارجاع داده می شود.  مدیریت شامل کشف، توسعه، بکارگیری، تولید و جذب دانش درون و بیرون سازمان می باشد. مدیریت فرایندی است که سازمانها ارزش ها را از دارایی های عقلانی استخراج می کند. هدف اصلی اجرای مدیریت حداکثر کردن منفعت و کسب مزیت رقابتی می باشد.

مدیریت برای بقا به اطلاعات هوشمند کسب و کار نیاز دارد تا به صورت کارا عملیات شرکت را مدیریت کند و از تصمیم گیری ان پشتیبانی کند. مدیریت به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای کسب مزیت رقابتی سازمان محسوب می شود. چالش اولیه در اجرای مدیریت این است که چگونه این فاکتورها با قابلیت ها و محدودیت های شخصی و سازمانی با هم ترکیب شوند . مدیریت اجرایی و فرهنگی دارای بیشترین اثر در اجرای موفق جنبه های اصلی اجرای مدیریت هستند.

ساختار مدل تحلیل برای اولیت بندی فاکتور های حیاتی پروژه مدیریت با استفاده از رویکرد تصمیم گیری چند معیار دلالت می کند. که به چهار زیر مجکوعه تقسیم می شوند: کشف فاکتورهایی که بر موفقیت مدیریت اثر می گذترند، تعیین اهمیت وزن فاکتور های موثر، به دست اوردن درصد هر فاکتور موثر و در نهایت تعریف مدل مفهموی مدیریت می باشد.

ارتباط بین چشم انداز کسب و کار، تهیه منابع و بوجه کافی، تعریف استراتژی و چشم انداز سنجش رهبران و مدیران  صداقت متقابل، ازاد اندیشی، همکاری، هماهنگی بین کارمندان، ارتباطات رسمی و غیر رسمی، شناخت سرمایه عقلانی، داشتن ساختار تخت و شبکه ای ، به دست اوردن ارزش و مزیت دانش، تهیه فضا و زمان کافی برای اموزش، ایجاد دانش، نواوری و طوفان فکری، ایجاد زیر ساخت تکنولوژی اطلاعات دارای درصد بیشتری در مقایسه با سایر فاکتور ها هستند.

یک مدیرت موثر منبع مهمی برای ایجاد مزیت رقابتی و کلید موفقیت سازمان ها است که اجرای استاراتژیک یک روند طولانی مدت است و فوری نیست تعریف جنبه های اصلای فاکتورهای موثر در اجرای استراتژیک پیشنهاد می دهد. در نهایت سازمانها و شرکت ها می توانند مدل اولویت بندی پیشنهادی را برای بهبود تصمیم گیری و اجرای مناسب عملیات برای جلوگیری از تلف شدن زمان و منابع قبل از شروع پروژه مدیریت بکار بگیرند.

اهمیت منابع انسانی بر کسی پوشیده نیست و سازمانها برای بقا در محیط پیچیده و پرچالش به نیروی انسانی توانمند و خلاق نیاز مند هستند. توانمند سازی و توسعه منابع انسانی یک روی کرد مدیریتی است که در ان به کارکنان اختیاراتی داده می شود تا خودشان تصمیم بگیرند و در تصمیمات سازمان شرکت داشته باشند کارکنان دارای استعداد های بالقوه ای هستند که توانمند سازی به فعال شدن انها کمک می کند تا بتوان از انها برای کسب اهداف سازمان استفاده نماییند.

مقاله مدیریت MBA عمومی

 

مدیریت منابع انسانی و تحقیق اهداف پرسنلی احتیاج به تحقیق، برسی، شناسایی دقیق مشاغل موجود در یک سازمان دارد و تهیه شرح شغل و شرایط احزار شغل است که این امر از طریق بکار گیری روشهای تجزیه و تحلیل صورت می گیرد.   استراتژیک بودن به معنایی داشتن توجه به سیستم حال حاظر   کارکرد مالی می باشد کهدچنین عملکردهایی شامل سیستم ها، ساختار، فرهنگ، فرایند و حوزه های تجاری و عملکرد می باشد.

در جهان صنعتی امروز تولید به عنوان یک سرمایه تجاری نگریسته می شود و برای برسی جایگاه ان بین رقبا  به دو پارامتر مهم مطلوب و قیمت از دیدگاه مشتری با ارزش می شود.

شرایط امروز به صورتی است که هر شرکتی ناگذیر است برای عرضه کسب و کار جهانی خود را مورد ارزیابی قرار دهید و جایگاه خود را مشخص کند. مهترین مسئله برای رسیدن به تولید جهانی، بازاریابی و بازارداریی است و مشتری مدار باشد تا بتواند در سطح جهانی خود را مطرح کند برای رقابت در دنیا تولید کنونی بهره گیری از تمام فنون ابزارها و ایده های جدید و ناب است. برای پیاده کردن تولید ناب، در واقع بشیوه ای از تولید گویند که ضمن بکارگیری تولید انبوه و تولید دستی با هدف کاهش ضایعات و حذف فعالیت های بدونه ارزش شکل می گیرد. تکنیک ناب به کم  مجموعه ابزار های خود می تواند نقش بنیادی در اصطلاح و بهبود فراینها داشته باشد. به طور کلی گسترش عملکرد کیفیت تضمین میکند که محصول مناسب طراحی شده و مهندسی ارزش تضمین می کند که محصول با قابلیت های رقابتی طراحی گردیده و بطور کلی هدف این ارزش تامیین نیاز های مشتری و تخصیص بهینه منابع به صورت منابعی بوده به گونه ای که ارزش مورد نظر مشتری افزایش یافته و هزینه های تولید محصول کاهش یابد تا از این طریق سود اوری حاصل گردد

امروز در محیط کسب و کار تولید که لحظه به لحظه دستخوش تغییرات شده و بر پیچیدگی های ان افزوده می گردد همراهی و غنی سازی نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات بعنوان راهبردی مهم در جهت حفظ منافع و رقابت پذیری در معنایی تمام برای بقای بنگاه های اقتصادی راهکار های خلاق و پویا را اجرا و بکار گرفت.

ثبت نام در دوره مدیریت MBA عمومی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس