تاثیر هدایای تبلیغاتی رایگان بر رشد کسب‌ و کار شما

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله تاثیر هدایای تبلیغاتی رایگان بر رشد کسب‌ و کار شما  را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است .
تاثیر هدایای تبلیغاتی رایگان بر رشد کسب‌ و کار شما
شکی نیست که استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان در فرایند بازاریابی و رشد کسب‌وکار شما تأثیر بسیار زیادی دارد، در این مطلب در رابطه با چگونگی تأثیرگذاری این موضوع بر رشد بازاریابی و کسب‌ و کار خودمان نکاتی می‌آموزیم. شاید بخشیدن بخشی از محصولات و خدمات خودمان به مشتریان بالقوه به‌ منظور رشد کسب‌ و کار خودمان موضوعی غیرمنطقی و خلاف منطق عادی در نظر بیاید، اما استفاده از کلمه رایگان در عین قدیمی بودن، هنوز یکی از پرقدرت‌ترین کلمات در فرایند بازاریابی و فروش به‌حساب و مردم هرگز نمی‌توانند در برابر وسوسه آن به‌هیچ‌وجه مقاومت کنند، که خود موجب شکل گرفتن روش‌های بسیار متنوعی برای جذب و نگهداشت مشتریان بالقوه می‌شود.
دلیل تأثیرگذاری این موضوع درواقع یک دلیل دولایه است که به بررسی آن می‌پردازیم. اول‌ ازهمه اینکه فردی که محصول یا خدمت شمارا به‌صورت رایگان امتحان می‌کند، ممکن است به‌خوبی از ارزش ذاتی محصول شما آگاه شود و نسبت به خرید آن اقدام کند و یا حتی بهتر از آن اینکه به‌نوعی نسبت به محصول شما وابسته شود و عدم استفاده از آن محصول یا خدمات را برای خودش غیرممکن ببیند.
دوم اینکه چون محصول یا خدمت به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه شما قرارگرفته است، آنها تحت‌فشار روانی به‌منظور جبران زحمت شما از طریق ادامه به خرید از شما قرار می‌گیرند. این اصل درواقع تحت عنوان “قانون جبران زحمت” شناخته می‌شود که بیان می‌دارد مردم به‌صورت طبیعی اجبار و تعهدی برای جبران لطف شما به‌عنوان شیوه‌ای برای تشکر احساس می‌کنند.
پیش از ارائه محصولات و خدمات خودتان به‌صورت رایگان از ارزش مشتری خود در کل دوره عمر وی(دوره ارتباط وی با خودتان) آگاه باشید
منظور از این ارزش در دوره عمر مشتری درمجموع میزان سودآوری است که وی در این دوره برای شما می‌تواند ایجاد کند. البته منظور از این رقم تنها مجموع خریدهایی که وی از شما می‌کند نیست، بلکه شامل دیگر مشتریانی که از طریق وی به شما معرفی می‌شود هم هست.

به‌عنوان‌مثال فرض کنید مدیریت یک خشک‌شویی را بر عهده‌دارید که مجموع ارزش یک مشتری در کسب‌وکار شما چیزی در حدود 5 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. برای به دست آوردن یک مشتری جدید چقدر تمایل به هزینه کردن در رابطه با ارائه رایگان محصولات یا خدمات خود رادارید؟ مثلاً 50، 100 یا حتی 150 هزار تومان؟
چراکه نه، شاید پاسخ خیلی از شما در برابر 100 یا حتی 150 هزار تومان هم مثبت باشد، و دقیقاً مشکل و نگرانی بسیاری از صاحبان کسب‌ وکار در این رابطه این است که از ارزش دقیق مشتری در دوره عمر وی آگاهی ندارند.

اطلاعات – بهترین نوع از محصول یا خدمت رایگان
به‌طور مطلوب آن نوع از محصول یا خدمت برای این کار مناسب است که هزینه پایینی برای شما ایجاد کند، اما ارزش نسبی بالایی در ذهن مخاطب شما ایجاد کند. یکی از مواردی که دارای چنین خصوصیتی است می‌تواند اطلاعات باشد. به همین دلیل است که برخی از کسب‌وکارها به تهیه گزارش‌هایی در رابطه با حوزه صنعتی خاص مشتریان خود و ارائه رایگان آن روی می‌آورند.
اما شکل ارائه این اطلاعات هم مهم است و می‌تواند به شیوه‌های متنوعی صورت بگیرد که شامل متن، فایل صوتی یا فایل ویدئویی با موضوعی موردعلاقه و موردتوجه گروه بازار مخاطبین شما می‌تواند باشد. به‌عنوان‌مثال، به مثال‌های زیر در این رابطه توجه کنید:
مثال اول: بنگاه خریدوفروش اتومبیل
“چگونه خودرویی دست‌دوم با بودجه خودتان پیداکرده و بخرید؟”
مثال دوم: سالن زیبایی
“فن‌های اولیه آرایش” – 60 دقیقه
“اسرار آرایش سلبریتی های هالیوود” – 60 دقیقه
مثال سوم: فیزیوتراپ
“رفع درد عضلات پشت” – 60 دقیقه
“تمرین‌های برای رهایی از درد پشت” – 60 دقیقه
مثال چهارم: فروشگاه ملحفه و رختخواب
“چطور یک لحاف چهل‌تکه تهیه کنم” – 160 دقیقه
ارائه یک نوار ویدئو حاوی اطلاعات ارزشمند در رابطه با یک موضوع خاص و موردعلاقه مخاطبین موجب می‌شود که یک پیشنهاد با سطح ارزشی متوسط تبدیل به یک پیشنهاد با سطح ارزشی فوق‌العاده زیادی شود.
مقاله تاثیر هدایای تبلیغاتی رایگان بر رشد کسب‌ و کار شما توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است.
منبع : مقالات منتخب مدیریت و بازاریابی

ثبت نام در دوره مدیریت کسب‌ و کار

برچسب ها : انتشار دهنده: احمدی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس