پنج خطای رایج در کسب‌ و کارهای کوچک

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله پنج خطای رایج در کسب‌ و کارهای کوچک را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است.

پنج خطای رایج در کسب‌ و کارهای کوچک

آمارها بر ضد کسب‌ و کارهای کوچک است. بر اساس آخرین تحقیقات انجام‌شده، حدود نیمی از کسب‌وکارهای کوچک حداکثر تاپنج سال عمر می‌کنند و دوسوم آن‌ها تا ده‌سالگی دوام نمی‌آورند. از طرفی، بسیاری از دانش پذیران دوره‌های MBA و DBA با هدف راه‌اندازی و یا مدیریت بهتر کسب‌وکارهای خود وارد این دوره‌ها می‌شوند و این آمارها ممکن است برای آن‌ها کمی نگران‌کننده باشد.
اما خوشبختانه همان تحقیقات ناراحت‌کننده‌ای که خبر از ورشکسته شدن و نابودی کسب‌ وکارهای کوچک می‌دهند، در مورد دلایل این ورشکستگی نیز به کندوکاو پرداخته‌اند. هرچند برخی از این دلایل به شرایط اقتصادی جامعه برمی‌گردد، اما خطاهایی که این کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند، نقش عمده‌ای در شکست آن‌ها ایفا می‌کند. خطاهایی که جلوگیری از آن‌ها آن‌قدر هم دشوار نیست:
 

پنج خطای رایج در کسب‌ و کارهای کوچک:

خطای اول: این تفکر اشتباه که موفقیت یک‌شبه حاصل می‌آید.
بسیاری از کارآفرینان انتظار دارند که چون ایده‌هایشان ناب، جدید و برطرف‌کننده نیازهای مشتریان است، در مدت کوتاهی به موفقیت دست پیدا کنند، درحالی‌که در اکثر اوقات این‌گونه نیست و موفقیت نیازمند برنامه‌ریزی واقع‌بینانه، پشتکار، تلاش، صبر و تحمل است.

خطای دوم: عدم برون‌سپاری
همیشه به یاد داشته باشید که لازم نیست همه کارها را خودتان انجام دهید. از کمک دیگر افرادی که در سازمان شما نیستند و یا شرکت‌های متخصص می‌توانید مشورت گرفته و یا برخی کارها (مانند تبلیغات) را به آن‌ها بسپارید.

خطای سوم: استخدام نادرست
تصمیمات استخدامی بسیار حساس هستند و این حساسیت در سازمان‌های کوچک و نوپا بسیار بیشتر است، زیرا سیستم‌ها و فرایندها هنوز به‌خوبی شکل نگرفته و جا نیفتاده‌اند و میزان وابستگی سازمان به افراد بسیار بالاتر از سازمان‌های بزرگ و قدیمی است.

خطای چهارم: نداشتن چشم‌انداز واضح
بسیاری از کسب‌ وکارهای کوچک، صرفاً به برخی آمال و آرزوها دل خوش کرده‌اند و بدون اینکه بدانند مقصدشان کجاست به کجا می‌روند، کورکورانه درگیر فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی می‌شوند. داشتن چشم‌انداز مشخص، موجب هماهنگی فعالیت‌ها و ایجاد حس همدلی در کارکنان می‌شود.

خطای پنجم: تمرکز همزمان بر چند مورد مختلف
درست است که حجم کارها برای کسب‌ وکارهای کوچک و نوپا معمولاً بالاست، ولی در بسیاری از مواقع این سازمان‌ها به‌جای اینکه اولویت‌بندی‌ای از کارهای مهم داشته باشند، بی‌مهابا می‌خواهند همه کارها را همزمان به انجام برسانند و این باعث می‌شود همان کارها نیز به‌خوبی به انجام نرسد.
مقاله پنج خطای رایج در کسب‌ و کارهای کوچک توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است.
منبع : بازاریابی مجازی

ثبت نام در دوره کسب‌ و کار

برچسب ها : انتشار دهنده: احمدی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس