آموزش مربیگری نقاشی کودکان

ویژگی مربی نقاشی کودک :

یک مربی نقاشی باید از قبل آموزش کامل را دیده باشد تا به صورت تخصصی مشغول به کار گردد.

در این جا به ویژگی های مربی نقاشی اشاره می نماییم :
1 - یک مربی باید به طور کامل دارای ویژگی های شخصیتی باشد تا بتواند در آموزش دادن نقاشی به کودکان ارتباط قوی برقرار نماید.
2 - یکی از ویژگی های مربی نقاشی باید کار و نحوه عملکرد در کلاس را از قبل آموزش دیده باشد تا در صورت ارایه آموزش به کودکان مشکلی در کار برایش پیش نیاید.
 

هنرنقاشی کودکان به تصویر کشیدن تخیلات و عواطف انسانی است


ویژگی شخصیت مربی دارای چه خصوصیاتی است :

مربی کودک بدن عشق و علاقه به کودک و کارش نمی تواند مربی خوبی باشد. مربی که ارتباط قوی با کودک داشته باشد می تواند هر نوع تغییر در کودک را احساس نماید و بی حوصلگی کودک را درک نماید.
مربی باید تمامی کودکان چه باهوش، کم استعداد، ناسازگار همه برایش عزیز و دوست داشتنی باشد زیرا باعث می شود کودک پیشرفت نماید و استعدادهای خود را به نمایش بگذارد.
-    مربی دارای توانایی ذهنی و جسمی و روانی باشد :
اگر مربی خسته یا عصبی و یا خیلی حساس و زودرنج باشد یا از بیماری جسمی رنج ببرد قطعا در کارش اغلب پیشرفتی نمی کند. زیرا کار با کودکان نیازمند انرژی تحمل روحی و استقامت بالای زیاد بدنی است.
-    خلاقیت ذهنی مربی نقاشی : 
مربی با داشتن خلاقیت و دید هنری زیاد می تواند از هر نوع ایده و خلاقیتی استفاده نماید و به کودک آموزش دهد که با درک هر نوع ایده ای از خود خلاقیت جدید به نمایش گذارند یا به توضیحی دیگر کودک را مجبور می نماید آزاد اندیش باشد.
-    مربی باید نسبت به آینده دور اندیش و مثبت اندیش باشد :
مربی نسبت به تعلیم و تربیت کودکان و شناخت از روانشناسی کودک باید به گونه ای رفتار کند که در زندگی آینده و تحصیلی آن ها مفید باشد، زیرا در مسیر حساس ترین دوره رشد یک کودک قرار گرفته است و با آن حرکت می کند.
- اهل مطالعه و تحقیق باشد :
 از مهم ترین کارهای یک مربی خوب پرداختن به تحقیق و خواندن مقالات در ارتباط با کارش است. به این صورت که روحیه تحقیق و بررسی را در خود رشد می دهد. یاداشت نمودن روزی کاری خود و امکان جمع بندی و بررسی و برنامه ریزی جدید به مربی خواهد داد.
-    اطلاع داشتن از چگونگی رشد کودک :
مربی با مطالعه و آشنایی با کتاب های روانشناسی و شیوه های ارتباط با کودک در ارتباط باید باشد و زیرا مربی که در ارتباط با کودکانی که برخوردار از رشد خاصی هستند بعدا هم برخوردار از هوش و اجتماعی خاصی است.
-    مربی دقیق و منظم باشد : 
یک مربی نقاشی کودک باید تمام وسایل نقاشی مرتب به همراه داشته باشد و با نظم کامل سر کلاس حضور یابد و وسایل کارش را مرتب نگهداری نماید در این صورت کودک از مربی نظم را یاد گرفته و در کار خود دقیق می شود.
-    دقت مربی : 
مربیان باید نسبت به همه چی دقت داشته باشد . مثل زمانی که کودکان را به محیط بازدیدی یا تفریح می برند و زمانی که مربیان دقت کامل به اطراف داشته باشند کودک هم از مربی  خود یاد می گیرد که دقت خود را در اطراف خود بالا ببرد.
-  مطالعه در مورد هنر کودک :
دیدن آموزش هنر کودک مخصوص مربی کودک است تا اطلاعات لازم از هنر را بدست آورد تا در صورت آموزش به کوکان با مشکل مواجه نشود. 
-  آشنایی با انواع وسایل کار و ابزارها :
مربی باید تمام وسایل نقاشی کار کرده و آشنایی داشته باشد تا در صورت سوال کودک از مربی، مربی بتواند جوابگوی آن ها باشد با توجه به وسایل هنری که کودک انتخاب می نماید.
-  ارتباط صحیح مربی با والدین کودک
مربی باید توانایی ارتباط برقرار کردن با والدین و دیگر پرسنل کودک را داشته باشد تا کودک دچار چند شخصیتی نشود یعنی از هر طرف کودک باید روش هایی دیگری را انجام دهد تضاد بین این دو باعث از بین رفتن رشد فکری کودک می گردد.

دوره مربیگری نقاشی کودکان

آموزش مربیگری نقاشی کودکان : 

نیازها و لازم های اساسی کودکان ارتباط برقرار کردن با دنیای اطراف پیرامون خود است، کودکان به وسیله نقاشی حالت ها و احساسات خود را بیان می نمایند. 
به همین علت است که مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان دوره آموزش مربیگری نقاش کودک را ارایه نموده است در کنار تربیت مربی کودک  ، آموزش های دیگری برای حفظ و به کار گیری بالا بردن خلاقیت کودکان و روانشناسی کودکان به مربیان آموزش داده می شود و در پایان دوره ، پارس مدرک مربیگری نقاشی کودکان اعطا می نماید.
 

نقاشی که کودک می کشد حاصل دست رنج مربی نقاشی کودک است


نحوه تدریس نقاشی به کودکان :

نقاشی یک هنر است که کودک وارد دنیای دیگر می شود و با کشیدن نقاشی منظورش را به بقیه می رساند، کودک را مجبور به کشیدن نقاشی که بر اساس علم مربی است نکنید به همین اساس کپی نمودن از مدل های دیگر کار اشتباهی است

آشنایی با رنگ ها :
شناختن رنگ ها کار ضروری برای کودکان است ولی مجبور نمودن کودک با رنگی که مخصوص  علاقه مربی است نکنید. زیرا به مرور زمان کودک یاد می گیرد هر رنگی مخصوص چه چیزی است.

کلاس نقاشی :
مربی بهتر است در کنار آموزش نقاشی به کودکان به روانشناسی کودک هم بپردازد. اگر اینجور کلاس ها با هم برگزار شود مربی از استعداد ها و زمینه های خلاقیت کودک آشنا خواهد شد و کودک به آن ها دست پیدا خواهد کرد.

آموزش نقاشی کودکان ، طرفا این نیست که کودکان نقاش خلق شده باشند. زمانی است که کودکان دارای استعداد و خلاقیت زیادی هستند که کمتر کسی است که از خلاقیت های کودک در اطلاع است.
هدف از آموزش نقاشی به کودک نمایش احساسات کودکان است نه صرفا باز کردن گوش چشم آن ها به محیط اطراف زیادی آن ها، و به تقویت انگیزه ها کودکان توجه گردد.
در آموزش دادن نقاشی به کودکان توجه شود نقاشی هایشان با دیگر بچه ها مقایسه نگردد. 

نکته جالب در نقاشی کودکان، محل نقاشی، مرزبندی و نوع رنگ می‌تواند اطلاعاتی را در مورد شادی‌ها، اضطراب و ترس‌ها و عشق کودک ارایه شود، زیرا کودک است که می تواند حرف خود را با نقاشی بزند.
در نقاشی آزاد، کودکان با روش های خود و خیالی خود به تمرین نقاشی می پردازد بدون این که اجباری در کار کودک باشد و به سلیقه خود در انتخاب موضوع نقاشی و رنگ و .... تمرکز می نماید و آن را می کشد.

بازار کار برای کسانی که دارنده گواهینامه مربیگری نقاشی کودکان هستند مناسب است

حقوق مربیگری :

حقوق مربیان نقاشی کودک  در کشور آمار حقیقی در دسترس نمی باشد زیرا مربیان نسبت به زحمتی که می کشند و انرژی که مصرف می نمایند مزایای کاری خود را دریافت می کنند. 

گواهینامه مربیگری نقاشی کودکان

استخدام مربی نقاشی کودکان :

امروزه به دلیل رشد فکری کودکان و علاقه والدین به کشف استعداد و خلاقیت کودکانشان و ارتقای استعداد آن ها، والدین علاقه زیادی به استخدام مربی نق اشی کودکان برای کودک خود دارند. استخدام مربی نقاشی در مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی و آموزش و پرورش و مراکز خصوصی آموزشی انجام می گیرد.مربیان با در دست داشتن مدرک یا گواهینامه معتبر دوره آموزش مربیگری نقاشی و مجوزات لازم می توانند به صورت مستقل در منازل و یا مراکز کار نمایند. مربی مهد کودک باید بتواند به خوبی با کودکان ارتباط برقرار نماید و مهربان و خوش اخلاق باشد و برنامه و کلاس های مختلف را مدیریت و به درستی با رفتارهای نامناسب آن ها برخورد نماید. 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس