مقاله بهینه سازی سایت (SEO)

مقاله ای که در زیر مطالعه میکنید با عنوان بهینه سازی سایت از مرکز آموزش مجازی پارس گردآوری و ارائه شده است.
مقدمه بهینه سازی سایت (SEO)

آمار نشان می دهد که 80٪ تا 85٪ بازدیدکنندگان سایت ها از طریق موتورهای جستجو وارد سایت ها شده اند. همچنین آمار دیگری نشان می دهد که 70٪ از جستجوگران موتورهای جستجو تنها نتایج صفحه اول را مشاهده می کنند و به صفحات بعدی نمی روند. با توجه به این آمار دو مورد کاملا واضح است که رتبه بندی ای که در نتایج موتورهای جستجو باعث می شود که ترافیک سایت شما بالاتر برود نسبت به رتبه بندی ای که در Sponsored linksها است دارای اهمیت بیشتری است. بهینه سازی سایت یا تکنولوژی SEO باعث افزایش رتبه سایت در جستجو با اصطلاحات مخصوص به صنعت شما می شود.

سئو چیست؟
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی سایت برای سهولت بررسی موتورهای جستجو می باشد. امروزه، میلیون ها وب سایت در حال نمایش اطلاعات به میلیارد ها درخواست اینترنتی هستند، و در هر موضوع و کلمه کلیدی ( keyword )، که جستجوی خود را آغاز نمائید، هزاران گزینه و یک سوال بسیار ساده در مقابل موتور جستجو بوجود می آورد که کدام وب سایت و با کدام محتوا می تواند بهترین انتخاب باشد؟
زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.
اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر معروف شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اما SEO چیست؟ یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید
به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.
به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتی که این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.

مقاله بهینه سازی سایت (SEO)

چرا SEO مهم است؟!
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند:
برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می کند.
۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد.
۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود.
۵.۳ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.
چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می کند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.
پروسه استاندارد سازی وب سایت مطابق با الگوریتم موتورهای جستجو جهت شناسی بهتر صفحات آن و کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو توسط مدیر وب سایت را بهینه سازی وب سایت یا سئو گویند.
در اغلب موارد موفقیت یک وب سایت را بهینه سازی وب سایت تضمین خواهد کرد، زیرا در حوزه بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) سایت های موفق ترند که برای موتورهای جستجو بهتر بهینه سازی شده باشند تا رتبه (Ranking) و امتیازبیشتری را در موتورهای جستجوگر کسب کنند. آیا می دانید از حدود 2 میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد که 74% آنها از موتورهای جستجو برای یافتن وب سایتهای جدید و مطالب مورد نظر خود استفاده می کنند

چرا به بهینه سازی سایت نیاز داریم؟
خوب است بدانیم داشتن یک وب سایت اولین گام برای ورود به دنیای مجازی و ایجاد کسب کار جدید است،
برای کسب موفقیت در این راه باید فاکتورهای مناسب دیگری مانند بهینه سازی سایت، پشتیبانی دائم، تبلیغات و بازاریابی را در دستور کار قرار دهیم تا به نتیجه دلخواه و اهداف مورد نظر دست یابیم آیا می دانید روش های بهینه سازی سایت و قرار گرفتن در رتبه های برتر موتورهای جستجو امروزه به یك علم تبدیل شده؟
بهینه سازی وب سایت امروزه به علم تبدیل شده است. یکی از مهترین پارامترهای موجود در طراحی سایت ارتباط سایت با موتورهای جستجو گر اینترنت و گوگل رنکینگ بالا می باشد. اگر سایت شما در موتورهای جستجو گر اینترنت رتبه بالایی نداشته باشد کاربران نمی توانند سایت شما را پیدا کرده و از خدمات شما استفاده کنند.شما کار طراحی سایتتان را به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به آن اندازه ای که انتظار دارید بازدید کننده ندارید . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید سایتتان کار نکرده اید . یعنی بهینه سازی موتور های جستجو یا همان بهینه سازی سایت .سئو را می توان به دو محدوده اصلی تقسیم نمود :
۱- off-page سئو: کارهایی که به طور مستقل از وب سایت شما انجام می گیرد . نظیر بالابردن محبوبیت سایت، بهینه سازی متن لینک هایی که به سایت لینک می شود، فعالیت در شبکه های اجتماعی یا تبلیغ سایت در دیگر سایت های مرتبط می باشد.
۲ – on-page سئو: کارهایی که وب سایت شما را تغییر می دهد تا رتبه بهتری را در موتور های جستجو بگیرید . پارامترهای درون سایت نظیر نام دامنه، عنوان صفحات، متن صفحات، متاتگ ها، html تگ ها و کلیه موارد دیگر که درون خود سایت است.
به یاد داشته باشید که یک سایت به طور کامل در موتور های جستجو بهینه نمی شود مگر این که شما هر دو بخش off-page سئو و on-page سئو را به کار بگیرید .
چه کسی از سئواستفاده می کند؟
اگر که سایت طراحی شده در حال حاضر رتبه دهم را در جستجوی عبارت “چگونه تخم مرغ درست کنیم” را دارد ، برای این که رتبه جستجوی این عبارت برای این سایت به یک بهبود یابد ، باید از سئو استفاده کند . از آنجا که موتور های جستجو در وب رایج و رایج تر شده اند تقریبا هر کسی که بخواهد در وب دیده شود می تواند از مزایای بهینه سازی سایت استفاده کند .

اجزاء اصلی
1. كلمات كلیدی Keywords :
استفاده از این تگ بسیار اهمیت دارد و نوع كلمات استفاده شده در ان هم مهم است. سایت wordtracker كلمات كلیدی خوبی را برای هر نوع سایتی پیشنهاد میدهد كه میتوانید از آن بهره بگیرید . تعداد كلماتی كه میتوان در این تگ استفاده كرد محدودیت خاصی ندارد ، اما برای حصول نتیجه بهتر از 10 الی 15 كلمه برتر استفاده كنید .
2. محتوای سایت :
بسیاری از موتور های جستجو از متن اصلی صفحات برای یافتن كلمات كلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده میكنند . پس استفاده درست از كلمات كلیدی و مطابقت آن كلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. كلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینك كنید تا جستجوگر ها به آن لغات اهیت ویژه ای دهند
3. عنوان صفحه وب سایت :
تگ title یكی از مهم ترین بخش ها از دید جستجوگر هاست . عنوان صفحات نیز باید مانند كلمات كلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود . چون گاهی موتور های جستجوگر به عناوین صفحات بیش از كلمات كلیدی اهمیت میدهند . تعداد كلماتی كه در عنوان صفحات استفاده میكنید نیز برای اینكه از حد استاندارد جستجوگر ها خارج نباشد باید حداكثر 9 كلمه باشد .
4. تگ توضیحات :
موتور های جستجو هنگام نشان دادن نتایج جستجوی خود ، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت نمایش میدهند .
بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایت شما جذب میكند . استاندارد تعداد كلمات این تگ 20 الی 25 كلمه میباشد .
5. گرافیك :
استفاده از عكس اگر چه زیبایی خاصی به سایت شما میدهد اما حتی با تگ ALT نیز یك عكس به اندازه چند كلمه قدرت ندارد . چون موتور های جستجو فقط كلمات را میشناسند و عكس ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی میكنند . بنا براین استفاده از عكس به جای لینك و یا بجای متن از خوانایی سایت شما برای چشم های یك موتور جستجوگر می كاهد .
6. نقشه سایت :
نقشه سایت كمك بسیاری به جستكوگر ها میكند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی كنند . ابزار های زیادی بر روی وب هست كه نقشه سایت شما را در چند كلیك میسازد .
7. لینك های هدایتگر :
لینك هایی كه به دیگر صفحات سایت میدهید باید ساده باشد . استفاده از منوهای pop up و فلش و مانند آن از خوانا بودن لینك های شما می كاهد .
اگر مجبور به استفاده از لینك های پیچیده در طراحی سایت هستید میتوانید از لینك های ساده در انتهای صفحات استفاده كنید تا موتور های جستجوگر نیز بتوانند لینك های شما را شناسایی كنند . رعایت اصول فوق باعث میشود تا سایت شما در نتیجه جستجوی جستجوگر های معروف رتبه بالاتری را بدست آورد.
بررسی کلمات کلیدی:
قبل از این که شما بتوانید سایتتان را برای موتور های جستجو بهینه کنید ، ابتدا باید بدانید که جه کلماتی را قرار است هدف گیری نمایید . برای یک شروع خوب ۳ یا ۴ کلمه کلیدی را که دوست دارید سایتتان برای آن ها رتبه خوبی کسب کند انتخاب نمایید . با قرار گرفتن این کلمات کلیدی در ذهنتان ، شما می توانید هدف خود را این گونه مشخص کنید که با جستجوی هر یک از این کلمات در گوگل ، سایت شما جزو ۱۰ نتیجه اول باشد . (ما به گوگل اشاره می کنیم زیرا اگر شما بتوانید در گوگل رتبه خوبی بگیرید ، در دیگر موتور های جستجو هم رتبه خوبی خواهید گرفت .) این کلمات کلیدی هم می توانند عام و هم خاص باشند . اما ابتدا لازم است تا قبل از انتخاب ، لیست ما را شامل طرفداران ومنتقدان هر کدام مطالعه نمایید .
در مباحث طراحی سایت، یک کلمه کلیدی عام کلمه ای است که بسیاری از مردم برای آن جستجو می نمایند زیرا آن ها ممکن است نظری مبهم و نامعلوم نسبت به چیزی که به دنبال آن هستند داشته باشند . کلمات کلیدی عام بسیار کوتاه هستند و خیلی خاص نیستند ( به عنوان مثال کفش یا ورزش ) . این کلمات کلیدی خیلی سخت می توانند در گوگل رتبه اول را کسب کنند زیرا تعداد بسیار زیادی وب سایت وجود دارند که در آن ها مطالبی شامل این کلمات وجود دارد .گرچه اگر شما بتوانید رتبه خوبی برای یک کلمه کلیدی عام به دست بیاورید ، ترافیک بسیار بزرگی را برای سایت خود به دست می آورید.
خلاصه : سعی کنید که برای کلمات عام رتبه بیاورید ولی به آن به اندازه زمانی طولانی بها بدهید . ما به مبتدیان پیشنهاد می کنیم که یک کلمه کلیدی عام را انتخاب کنند اگر که زمینه کاری آن ها خیلی رقابتی نیست .
کلمات کلیدی خاص:
کلماتی کلیدی خاص تشکیل شده از تعداد زیادی صفات و یا کلمات هستند که جستجو را بسیار هدفمند می سازند . کسانی که این گونه جستجو ها را انجام می دهند ، دقیقا می دانند که چه می خواهند . (به عنوان مثال : کفش پاشنه بلند سیاه) . این کلمات کم تر جنبه رقابتی دارند و دستیابی به رتبه خوب در موتور های جستجو برای آن ها آسان تر است . جنبه منفی این است که این گونه کلمات تعداد بسیار کم تری از جستجو را در ماه شامل می شوند . به عبارت دیگر شما نیاز به تعداد بسیار زیادی از کلمات کلیدی خاص با رتبه یک دارید تا برای شما ترافیکی معادل یک کلمه کلیدی عام را بیاورد .
خلاصه : به راحتی می توان برای کلمات کلیدی خاص رتبه های بسیار خوبی را بدست آورد و ترافیک حاصل از آن بسیار هدفمند است . تنها جنبه منفی اینجاست که بازدید کنندگان این گونه کلمات به مراتب کم تر هستند .
کلمات کلیدی منحصر به فرد و یا تجاری :
این ها کلماتی هستند که تنها به شرکت شما اختصاص دارند . آن ها یکی از آسان ترین راه هایی هستد که می توانید ترافیک جذب کنید .گرجه برخی از شرکت ها یک محصول جدید را با نامی منحصر به فرد عرضه می کنند ولی فراموش می کنند که کلمه کلیدی آن را در سایت خود بهبود ببخشند . در این صورت رقیبان زیرک آن ها می توانند با آگاهی از بهینه سازی سایت از فرصت استفاده کنند و رتبه بالایی را برای این گونه کلمات کلیدی برای خود کسب نمایند . اگر که شما یک نام تجاری و یا محصول معروف دارید ، خود را مطمئن سازید که سایتتان برای این کلمات کلیدی رایگان بهینه شده است .
ابزارهای بررسی کلمات کلیدی:
ابزارهای بررسی کلمات کلیدی شامل ۲ بخش جادویی و یک بخش آمارگیری سخت می باشند .
جمع آوری یک لیست کوتاه:
برای اینکه بتوانید از تکنیک های بهینه سازی که آموزش می دهیم به خوبی استفاده نمایید ، برای هر کدام از صفحات سایتتان بیش از دو تا سه کلمه کلیدی را نشانه نگیرید . یکی از اشتباهات متداول مبتدیان بهینه سازی سایت این است که برای هر صفحه بیش از ۵۰۰ کلمه ی کلیدی را مشخص می کنند و توقع دارند که در گوگل برای این کلمات رتبه یک بگیرند . این کار ممکن بود ده سال پیش جواب بدهد ولی در حال حاضر موتور های جستجو از الگوریتم های بسیار پیچیده ای استفاده می کنند و از این راه نمی توان به آن ها حیله زد . به همین دلیل است که بهتر است از تعداد کمی از کلمات کلیدی کوتاه و مختصر شروع شود . برای سایت های جدید تقریبا عیر ممکن است که از همان ابتدا برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی رتبه ی خوبی داشته باشند .

PageRank چیست؟
PageRank در لغت به معنای ” رتبه ی صفحه ” می باشد و سیستمی است که پایه گذاری آن توسط مشهورترین موتور های جستجو یعنی گوگل انجام شد . در ابتدا موتور های جستجو به تمام وب سایت ها به طور یکسان رتبه می دادند و نتایج جستجو تنها بر اساس محتوا و تگ های متایی که در آن صفحات قرار داشتند ، بود . با گذشت زمان سیستم PageRank یا همان رتبه بندی صفحات ، موتور های جستجو را دگرگون ساخت و یک فاکتور دیگر به معیارهای آن ها افزود یعنی : اعتبار سایت .
برای اینکه مشخص شود یک وب سایت تا چه اندازه مهم و معتبر است، گوگل سایت های بزرگ متعددی را انتخاب کرد، سایت هایی مانند cnn.com و dmoz.org و espn.com . این دسته از سایت ها به طور واضح معتبر بودند و گوگل اینگونه دریافت که اگر این دسته از سایت ها به سایت دیگری ( مثلا سایت B ) لینک دهند ، در این صورت سایت B می تواند بخشی از اعتبار آن سایت را کسب نماید و به همین ترتیب اگر سایت B به سایت دیگری ( مثلا سایت C ) لینک می داد ، در این صورت سایت C نیز می توانست بخشی از اعتبار آن را کسب کند و همین طور سایت کوچکتر نیز.
با استفاده از همین سیستم برای اعتبارسنجی یک سایت ، گوگل توانست به هر سایت بر اساس اعتبار آن عددی را از ۰ تا ۱۰ تحت عنوان PageRank (یا رتبه ی صفحه ) نسبت دهد. البته سیستم PageRank تا الان بسیار پیچیده تر شده است ولی اینگونه آغاز شد.
برای اینکه بتوانید بفهمید PageRank رتبه سایت شما و یا سایت دیگران در موتور های جستجو چند است ، میتوانید نوار ابزار گوگل را با نام Google’s toolbar نصب نمایید . گوگل یک نمودار کوچک سبز رنگ دارد که رتبه ی هر سایت را از ۰ تا ۱۰ نمایش می دهد . لازم است توجه داشته باشید که رتبه نشان داده شده در نوارابزار گوگل به صورت تخمینی است و ممکن هر سه ماه یکبار به روز گردد .
افزایش تعداد کلیک ها:
بهینه سازی سایت در موتور های جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات اولیه موتور های جستجو نیست ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکی است که شما از سایت خود انتظار دارید . اگر شما برای عبارت ” کلاه های رایگان ” رنک #۶ داشته باشید ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاه های رایگان ” را جستجو می کند ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان سایت شما موجود نباشد ، کاربر فرق زیادی میان سایت شما و دیگر سایت ها مشاهده نمی کند .
در صورتی که عنوان سایت شما شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد ، کاربر با جستجوی کلمه کلیدی ، عنوان سایت شما را به صورت پررنگ و مشخص ( bold ) مشاهده می کند و این به مقدار بسیار زیادی میل کاربر را برای مشاهده سایت شما افزایش می دهد .
بهینه سازی ساختار سایت
بهینه سازی ساختار سایت در بعضی موارد، نیازمند تغییراتی در وب سایت است. که انجام برخی از این تغییرات برای سایت شما، بسیار حیاتی هستند. اما در زمانی که این تغییرات در سایت اجرا شوند، تاثیر بسزائی در نتایج جستجوی سایت شما خواهند گذاشت.

ده نکته بسیار مهم
در صورت عدم آگاهی و داشتن اطلاعات نادرست از عملکرد سئو، انتظار پایان کار وب سایت و عدم حضور آن در موتورهای جستجو را داشته باشید.با این 10 توصیه ساده، از اشتباهات معمول جلوگیری نمایید:
1- عدم استفاده از فلش در طراحی سایت های بهینه
وب سایت های حاوی فلش بسیار چشم نواز بوده اما موتورهای جستجو قادر به خواندن و یا تشخیص این نوع محتوا نمی باشند. اگر وب سایت شما فلش محور بوده و عدم استفاده از آن برای شما غیر ممکن است و همچنین قرار گرفتن در صفحهء اول موتورهای جستجو از اولویتهای شما می باشد؛ حتماً باید نسخهء متنی html ارائه نمایید. دلیل اینکه موتورهای جستجو سایتهای حاوی فلش را دوست ندارند این است که اسپایدرها قادر به خواندن متون فلش نمی باشند و متعاقباً قادر به قرار دادن اینگونه وب سایتها در لیست رتبه بندی نیستند.
2- عدم استفاده بیش از حد از جاوا اسکریپت
رباتهای جستجو قادر به خواندن و درک کدهای جاوا اسکریپت نمی باشند. اگر وب سایت شما شامل چند خط متن با کد جاوا باشد، امکان اینکه موتورهای جستجو کلیه متون وب را مسدود نمایند بسیار زیاد خواهد بود. درست است! منوی جاوا اسکریپت به این صورت می باشد. سعی کنید استفاده از جاوا را به حداقل برسانید. روش دیگر؛ در صورتی که استفاده از جاوا برای شما الزامی بود، ایجاد یک فایل خارجی برای جاوا راهکار مناسبی می باشد.
3 استفاده از فایلهای robots txt
هدف اولیه برای استفاده از فایلهای robots txt به دست آوردن کنترل کامل بر روی داده هایی که توسط موتورهای جستجو لیست می شوند می باشد. اجرای فایل robots txt هنگامی است که می خواهید از قرار گرفتن وب سایتهای ناخواسته در لیست رتبه بندی جلوگیری نمایید. فایل robots txt همیشه در پوشه اصلی وب سایت که به آسانی در دسترس موتور جستجو می باشد قرار دارد.
4- استفاده هدفمند از کلمات کلیدی
قرار دادن کلمات کلیدی نادرست، اشتباه رایج بسیاری از سایتها وحتی بسیاری از متخصصین بهینه سازی وب می باشد. بازاریابان کلمات کلیدی انتخاب کرده که فکر می کنند این کلمات توضیحی از وب سایت شما می باشد اما موتورهای جستجو طبق همان کلمات عمل نمی کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند باعث افزایش و یا کاهش ترافیک در موتورهای جستجوی بهینه سازی باشد. بهترین کمک برای دریافت پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب، به طور مثال ابزار جستجو براساس کلمات کلیدی گوگل میتواند کمک به سزایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما باشد.
5- استفاده از کلمات کلیدی طولانی
با وجود یک میلیون وب سایت و رقابت کلمات کلیدی کوتاه، حدود 6ماه زمان لازم است تا برای رقابت بین 20 رتبهء اول کلمات کلیدی قرار بگیرد. در این مورد می توانید از کلمات کلیدی طولانی تراستفاده نمایید. این کلمات بسیار مشخص تر بوده و می توانید از نام محصولی خاص، نام تجاری و یا نام شهر استفاده نمایید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی تر نسبتاً آسان تر و سرعت تبدیل آن بالاتر از کلمات کلیدی کوچکتر می باشد. از این کلمات در تگ عنوان استفاده نمایید.
6- استفاده وحفظ ساختار یکنواخت آدرس URL
اگر وب سایت شما دینامیک باشد، نیاز به اصلاح و تغییر ساختار آدرس صفحهء وب خود را دارید. حفظ این یکنواختی به موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شوند کدام صفحه رتبه بندی می شود. حفظ ساختار لینک در وب سایت های دینامیک بسیار آسان تر می باشد.
وب نوشته های سیستم عامل مانند wordpress گزینه هایی برای permalink ارائه میدهد. برای داشتن و سفارش یک وب سایت دینامیک میتوانید آدرس خود را در htaccess فایل دوباره نویسی انجام نمایید.
7- عدم پیوند با لینکهایی با کیفیت پایین
ساخت لینک جنبه بسیار مهمی در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. موتورهای جستجو تعداد زیادی لینکهای ورودی به وب سایت شما که از محبوبیت نیز برخوردار هستند ارائه داده تا جهت وارد شدن به لیست، رتبه بندی شوند. بسیاری از مبتدیان قادر به تحقق بخشیدن و لینک شدن به وب سایتهای معتبر و با کیفیت بالا که بسیار مهم می باشد نیستند وبه اشتباه برای قرار گرفتن در رتبه بالای لیست، به وب سایتهای با کیفیت پایین و نامعتبر لینک می شوند. این تاکتیک باعث پایین آمدن اعتبار سایت شما و دربعضی موارد منجر به مسدود شدن آن در موتورهای جستجو می شود.
8- ایجاد رقابت هوشمند
قبل از شروع برنامه بهینه سازی سایت، از سایتهای رقابتی که در بالای لیست رتبه بندی موتورهای جستجو هستند بازدید کنید. و در مورد این سوالات تحقیق نمایید:
الف) چند وب سایت با یک کلمه کلیدی مشابه با هم رقابت می کنند؟
ب) وب سایتهای بدست آمده در رتبه بندی بالای لیست در صفحه اول چند ساله هستند؟
ج) چه تعداد بک لینک پشت وب سایتهای صفحهء اول رتبه بندی وجود دارد؟
د) کدام رسانه اجتماعی توسط سایتهای رقیب استفاده می شود؟
9- امکان استفاده از آنالیز گوگل
سال 2009 زمانی که استفاده از تجزیه و تحلیل ترافیک وب به خود شتاب گرفت، گوگل با معیارهای پیشرفتهء علم تجزیه و تحلیل و گزارشهای ویژه و هوشمند اطلاعات، انقلابی در ارائه ابزارهای رایگان بوجود آورد. شرکتها، مزایای استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل و استخراج اطلاعات را دریافته اند. شرکت گوگل در سال 2010 طرح افزایش ترافیک وب، conversion rate و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها را اجرا می کند.
10- ایجاد مطالب جدید
موتورهای جستجو در مجازات وب سایتها برای انتشار مطالب تکراری معروف هستند! با ظهور ابزارهای بررسی محتوا و دردسترس بودن آنها مانند copyscape، اقتباس ادبی برای بازاریابان سخت تر شده و آنها را محتاط تر کرده است.سایت یاهو از میان دیگر موتورهای جستجو، مجازاتهای سختگیرانه تری در نظر میگیرد. افزودن مطالب جدید در وب سایت، کمک بزرگی برای جذب مخاطب و افزایش اعتبار در موتورهای جستجو می باشد. این 10 راهکار کمک شایانی برای جلوگیری از اشتباهات جبران ناپذیر در بهینه سازی وب سایته کرده و باعث ایجاد اطمینان از افزایش رتبه شما در لیست می باشد.
در پایان
در عصر اطلاعات و ارتباطات امروزی بسیاری از امور سازمانها و به ویژه شرکتهای خصوصی از طریق وب سایت آنها انجام می شود. در واقع وب سایت مانند چهره آنهاست که می توانند جذاب ، رقابت بر انگیز پر محتوا و با کیفیت یا بلعکس ناشناس و غیرکاربردی باشد. با بکارگیری اصول بهینه سازی سایت براحتی می توانید وب سایت خود را در صدر جدول جستجوها قرار دهید و در بازاریابی شرکت خود بسیار موثر باشید.
برای ثبت نام در دوره آموزشی بهینه سازی سایت می توانید بر روی نام دوره با عنوان بهینه سازی سایت کلیک کنید.
منابع
1. بهینه سازی ساختار سایت برای موتورهای جستجو، علی نورهانی،

ثبت نام دوره بهینه سازی سایت (SEO)

برچسب ها : انتشار دهنده: احمدی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس