60 درصد اقتصاد دنیا در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط است

مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور:

60 درصد اقتصاد دنیا در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط است

مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور گفت: نیازی نیست همه افراد در کارخانه های جنرال موتورز کار کنند، بلکه باید به شرکت های دانش بنیان توجه داشته باشیم، چراکه 60 درصد اقتصاد دنیا را شرکت های متوسط تشکیل داده اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، میثم شکری ساز صبح امروز- سه شنبه- در اولین جلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه کارآفرینان خوب و مطرحی در اصفهان هم چون مسعود صرامی داریم، اظهار کرد: به این دلیل تصمیم برآن شد تا اجلاسی پیرامون این موضوع در اصفهان برگزار کنیم.

وی با انتقاد بر اینکه یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه می شود الگو سازی است، ادامه داد:‌ چرا باید از نویسندگان و افراد موفق خارجی الگو بگیریم در حالی که در کشور نمونه های موفق از این دست بسیار هستند.

مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور تصريح كرد: موضوع کارآفرینی و اشتغال یکی از معضلات مهم کشور است، بنابراین در سال اقتصاد مقاومتی و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، مسئولان باید به بنگاه های زودبازده توجه ویژه ای داشته باشند، اما دولت کمتر به این مهم توجه کرده است.

شکری ساز با تاکید بر ضرورت توجه به شرکت های دانش بنیان و و بنگاه های کوچک و متوسط، اضافه کرد: 60 درصد اقتصاد اشتغال در دنیا در بنگاه های کوچک و متوسط ایجاد می شود، بنابراین باید به بنگاه های زودبازده در کشور بها دهیم.

وي خاطر نشان كرد: در آینده ای نزدیک اجلاس بزرگی در مورد تعالی کیفیت و اقتصاد پایدار در در راستای رشد کارآفرینی در تهران برگزار خواهیم کرد.

رییس دانشگاه امین فولادشهر نیز در این اجلاس با بیان اینکه طی 17 سال گذشته بارها بر روي موضوعات اقتصادي تاكيد شد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز طی شش سال اخیر در پیام های نوروزی شان تاکید بر بسیج شدن ظرفیت های کشور برای اجرای شعارهاي اقتصادي سال را داشتند، اما متاسفانه کشور هم زمان با تفکر سازنده ایشان پیش نمی رود.

علیرضا انصاری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در پنج عنصر دیده می شود، اظهار کرد: اميدواريم در این جلاس حلقه کارآفرینی ایران در دهه چهارم انقلاب به سربلندی برسد.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس