3DMAX در معماری

 3DMAX در معماری

تعریف نرم افزار 3DMAX

نرم افزار 3DMAX، اولین مرتبه به صورت یک محصول سه بعدی و توسط "گری یوست" ایجاد  ومنتشر شد. بعد از مدتی ، این نسخه برای ویندوز ان تی بانویسی شده و نام آن به " استودیوی سه‌بعدی مکس" تغییر پیدا کرده و مجددا به واسطه تلا ش های "گروه یوست" انتشار پیدا کرد. سپس، آتودسک نرم‌افزار، این نرم افزار را توسعه داده و با عنوان "تری‌دی‌اس مکس" منتشر نمود. 
آتودسک 3DMAX، یک نرم افزار حرفه ای گرافیکی سه بعدی است که از آن برای ساخت انواع بازی های سه بعدی، انیمیشن و بازی، جلوه های سینمایی و تهیه استوری بوردها استفاده میشود. علاوه بر این، این نرم افزار روی ویندوز قابل اجرا بوده و میتوان از آن برای انواع مدل سازی بهره برد. از این جهت، این نرم افزار بیشتر مورد توجه استودیوهای تبلیغاتی و  سازندگان بازی های ویدئویی قرار گرفته است. 
علاوه بر این، آخرین نسخه آتودسک 3DMAX، دارای قابلیت های متعدد و جدیدی (مانند نورپردازی، شبیه ساز، رندر و امکان سایه زنی ) است و میتوان از آن در حیطه های مختلفی مانند معماری نیز استفاده کرد. 

سرفصل های این مقاله عبارتند از : تعریف نرم افزار 3DMAX، کاربرد نرم افزار3DMAX، آموزش نرم افزار ساخت  مدل های سه بعدی(3DMAX ) ، دوره نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی ، مدرک نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی ، گواهینامه نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی ، بازارکار نرم افزار 3DMAX و3DMAX در معaماری.

از 3maxv برای تغییر بافت اشیا استفاده میشود.

کاربرد نرم افزار3DMAX

3DMAX، از جمله نرم افزارهایی است که کاربردهای فراوانی داشته و میتوان از آن در بسیاری از حوزه ها بهره برد. کاربرد های نرم افزار3DMAX عبارتند از : 
میتوان از این نرم افزار برای طراحی ماشین استفاده کنید. 
با استفاده از این نرم افزار میتوان انیمیشن های متفاوت و زیبایی ساخت. 
این نرم افزار میتواند، محیط های جذاب و متفاوتی بسازد. 
میتوان خصوصیات مواد را با توجه به جنس شان شبیه ساز کرد. 
کاربران میتوانند محیط این نرم افزار را به صورت دلخواه چیده و شخصی سازی کنند. 
این نرم افزار نیز مانند نرم افزار افتر اکت، برای ساخت جلوه های ویژه خاص کاربرد دارد.  
این نرم افزار در زمینه های صنعتی و برای ایجاد کاراکترهای بازی، حرکت ها و فضا مورد استفاده قرار میگیرد.
با استفاده از این نرم افزار میتوان، پیش نمایش انیمیشن و یا اشیا طراحی شده را پیش از تایید طرح نهایی، مشاهده کرد. 

از 3max برای ساخت محیط ها جالب و متفاوت استفاده میشود.

آموزش نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی

نرم افزار 3DMAX ، مانند بسیاری از نرم افزارهای کاربردی دیگر دارای ویژگی های منحصربه فردی است که میتوان از آنها برای ساخت انواح جلوه های ویژه ، بازی و انیمیشن بهره برد. با این حال،  صرفا افرادی میتوانند در این حوزه فعالیت کرده و آموخته هایشان را منتقل کنند که گواهینامه نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی داشته و عملا آز آن برای انجام پروژه های واقعی و عمل استفاده کنند. 
مرکز آموزش مجازی پارس نیز به منظور آموزش جامع و کامل این نرم افزار، دوره آموزشی آموزش نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی را برای علاقمندان به نرم افزارهای پویانمایی ارایه کرده است . دوره نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی برای همه دانش پذیران مفید بوده و فرصتی در اختیار آنها میگذارد تا با این نرم افزار، گزینه ها و تکنیک های آن آشنا شده و به اندازه کافی مهارت و تجربه کسب کنند. علاوه بر این ، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره موفق شوند ، مدرک آموزش نرم افزار ساخت مدل های سه بعدی اعطا میشود. 

بازار کار نرم افزار 3DMAX

افزار 3DMAX،  یکی از نرم افزا های است که به نسبت در ایران رشد و اتقا پیدا کرده و طرفداران زیادی را به طرف خود جذب کرده است. یادگیری این نرم افزا برای مهندسین و علاقمندانی که در این حوزه اطلاعات و تجربه کمی دارند، چندان دشوار نبوده  و یادگیری آن هم زمان بر نسیت. علاوه بر این، تسلط بر نرم افزارهای مشابه ، میتواند فراینذ یادگیری این نرم افزار را تسریع کند. 
تسط و آگاهی از گزینه های این نرم افزار و دیگر نرم افزار ها مانند "راینو" و "اتوکد" به  افراد کمک میکند تا بتوانند پروژه های پیچیده را به سهولت انجام داده و در نهایت موقعیت ها شغلی بهتری انتخاب کنند. بنابراین، بازار کار نرم افزار 3DMAX برای افرادی که تجربه عملی و تخصص کافی داشته باشند، پر رونق خواهد بود.  
همچنین، این نرم افزار در مقایسه با دیگر نرم افزارها،  در بین مهندسین و معمارها جایگاه خاصی پیدا کرده و بیشتر مورد توجه و استفاده است زیرا منابع آموزشی آن بسیار زیاد بوده، متریال های مورد استفاده در آن متنوع هستند و مدل های از قبل آماده شده آن نیز کمک زیادی به طراحی و آماه سازی تصاویر مورد نظر می کنند. 
قابل ذکر است که در بسیاری از شرکت های معماری و ساختمانی، تسلط به نرم افزار 3DMAX جز اولین شرایط کاری و استخدام هست و شواهد موجود نیز گویای همین مطلب است. 

میتوان نقشه برخی از تجهیزات را با استفاده از 3max رسم کرد.

3DMAX در معماری

یکی از کاربردهای مهم نرم افزار 3DMAX در طراحی  ایجاد نقشه های معماری است. غالبا، برای این حوزه یا از افراد و متخصصین این زمینه استفاده شده و طراحی ها به او واگذار میشود و یا اینکه طرح ها برون سپاری شده و افرادی غیر از کارکنان اصلی سازمان و یا شرکت، مسئولیت اینکار را برعهده میگیرند. 
کارایی 3DMAX در معماری این است که از آن برای، طراحی داخلی و خارجی، طراحی دیوار و دکور و انتخاب جای مناسب برای اشیا مختلف استفاده میشود. علاوه براین، میتوان از نرم افزار اتوکد نیز به همراه 3DMAX  استفاده کرده و طرح های جامع تری و بهتری ایجاد نمود. اخیرا نیز نسخه جدیدی با عنوانDS MAX DESIGN 3 برای 3DMAX ارایه شده که از نظر تعداد گزینه ها  کارایی تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد.
با توجه به اینکه، این نرم افزار جز ابزار کار اصلی معماران و به زبان انگلیسی هست بنابراین، معمارها ملزم هستند که : 
از این نرم افزار برای انواع طراحی ها بهره ببرند. 
به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.
ارتباط بین این نرم افزار با نرم افزارهای دیگر را کشف کنند.
با افرادی که به این نرم افزار تسلط دارند، در ارتباط باشند. 
از همه گزینه های این نرم افزار استفاده کنند تا به کارایی آنها مسلط شوند. 
از آخرین نسخه آن استفاده کرده و تمام ابزارها را بشناسند. 
سعی کنند کاربردی های جدیداین نرم افزر را کشف و اجرا نمایند. 
از تمام پلاگین های موجود برای این نرم افزار استفاده کنند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس