۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید دوره معماری را بگذرانید

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید دوره معماری را بگذرانید را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است.

۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید دوره معماری را بگذرانید

آیا شما هم می توانید شعبده بازی کنید؟ اگر بخواهید معمار شوید باید این کار ار به بهترین نحو ممکن بلد باشید. معماران فقط طراح نیستند بلکه آن ها می توانند رویاپردازی کنند و آن رویا را عملی نمایند. در سر هر معماری یک مغز منحصر به فرد قرار دارد، که با روشی فوق العاده می تواند اعداد و طرح ها را در کنار هم قرار دهد و طرحی زیبا را بیافریند.

۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید دوره معماری را بگذرانید

ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا اگر می توانید یک معمار حرفه ای باشد. اجازه دهید ببینیم برای این که یک معمار حرفه ای شوید دقیقا باید چه کارهای انجام دهید:

1.بسیار باهوش هستید، خیلی باهوش

چیزهای زیادی برای این که یک معمار شوید و جود دارد، کارهای زیادی هست که باید انجام دهید. معماران باید ویژگی های زیادی داشته باشند. آن ها باید توانایی بررسی دقیق و درک کامل از نظام های یک ساختمان را داشته باشند. این دانش اصولی تنها مر بوط به ساختمان نیست، بلکه سیستم برق و حتی مکانیک آن را باید به طور دقیق بدانند.
باهوش بودن صرف از شما یک معمار حرفه ای نمی سازد، بلکه زیربنای خوبی برای یک معمار خوب بودن است. بنابراین اگر به قدر کافی باهوش باشید می توانید به راحتی محاسبات ساختمانی را انجام دهید و با بررسی اصول و نظام های ساختمانی می توانید به راحتی بنایی زیبا و ایمن بسازید.
 
2.آیا دوست دارید سخت کار کنید، خیلی سخت

تعهد کاری یکی از مهم ترین ویژگی های هر کار حرفه ای است، اما برای یک معمار هر ساعت از زندگی اش باید در اختیار این حرفه باشد. این بدان معناست که ساعت های طولانی در اداره و کار کردن با جزئیات و همچنین کار تا ساعت هایی از نیمه شب از جمله شرایط خاص این حرفه است.
 
3.حلال مشکلات هستید

در حقیقت یک معمار حلال مشکلات است. بنابراین برای شما به عنوان کسی که می خواهید یک معمار شود باید توانایی حل مشکلات را داشته باشد. طبق خواسته و نیاز مراجعین باید بدانید برای هر مساله ای چه راه حلی و جود دارد. گاهی با متدهای هوشمندانه و خلاق باید کار را در مسیر خود هدایت کنید.
 
4. شما مهارت های گفتگو دارید

برای یک معمار بسیار مهم است که توانایی ارتباط اجتماعی خوب داشته باشد. باید به راحتی با مراجعین خود ارتباط برقرار کنید. به علاوه، باید بتوانید به سادگی ایده ها و طرح های خود را به اشتراک بگذارید. با داشتن مهارت ارتباطی اجتماعی به راحتی می توانید ایده های کاری و طراحی داخلی را به بهترین شکل، عملی کنید.

5. یادگیری برای شما یک تفریح است

معمار شدن کار ساده ای نیست و نیاز به پروسه ای بلند مدت دارد. باید بدانید برای رسیدن به این مهم چه مقدماتی لازم است. اول، باید مدارک لازم برای این کار را فراهم کنید، معمولا سه مرحله مقدمه این کار مهم است: تحصیل، تجربه و آزمایش. باید دانشگاه معماری مناسبی برای این کار پیدا کنید، این دانشگاه باید مورد تایید هیئت های معماری بین المللی باشد. در کنار دانشگاه باید کار و تجربه در این زمینه را داشته باشید. در این مرحله بحث تفریحی به میان می آید، باید با مدرکی که در اختیار دارید با گروه های مختلف کار کنید و در ضمن کسب تجربه، از کار و زمینه کاری خود لذت ببرید.
 
6. شما متفکر و خلاق هستید

شاید یکی از ویژگی های مهم در مورد معمار قوه تخیل و تفکر او است. گاهی در یک گوشه نشسته اید و ایده های بسیار زیبایی از طراحی یک بنای بسیار شیک و خاص به ذهنتان می رسد. تنها عامل، خلاقیت شماست. معمار باید بتواند به راحتی از نیمکره راست و چپ مغز خود برای کنترل و مهار کردن افکار منطقی و ریاضیاتی استفاده کند و آن را به یک فکر متحد و متسجم تبدیل نماید. اگر عاشق طراحی هستید، اگر در محاسبات ریاضی بسیار سریع عمل می کنید، به نظر شما می توانید معمار خوبی شوید.
 
7. ذهن ریاضیاتی دارید

همان طور که در بالا گفتیم، معماری حاصل ترکیب دو فاکتور بسیار مهم است: هنر و علم. همان طور که برای خلق یک ساختمان زیبا باید ایده های ناب داشته باشیم بنابراین عناصر ضروری ریاضیات هم باید در معماری دخیل باشند. معمار باید بداند چگونه عناصر و مفاهیم را با هم ترکیب کند و از طرفی نسبت به این موضوع آگاه باشد که شاید مواد و عناصر با هم تناظر مناسبی نداشته باشند. با این ویژگی ها می توانید ساختمانی را بسازید که تمام ویژگی های لازم را داشته باشد.
 
8. هنوز تمایل دارید با بلوک های ساختمان سازی بازی کنید

یک معمار باید علاقه زیادی به کار، طراحی و حتی سازه های مختلف داشته باشد. مانند زمان کودکی که با لگوهای ساختمان سازی بازی می کردید، باید برای این حرفه هنوز این حس را در خود زنده نگه دارید. واژه مهم در معماری کار با ساختمان و طراحی است. بنابراین اگر هنوز دوست دراید با لگو ها کار و یا طراحی کنید، پس شاید قرار است معمار حرفه ای شوید.
 
9. شما منبع اطلاعات هستید

معمار شدن بیش از فکر کردن است. معمار باید دامنه وسیعی از مهارت ها را داشته باشد که به طور غیر مستقیم با حرفه شما در ارتباط است. این ابعاد شامل توانایی برقراری ارتباط اجتماعی مناسب، تجارت، بازاریابی و موضوعات مربوط به طراحی و ساختمان سازی است. مهم تر از همه، دانستن این مهارت ها کافی نیست، بلکه معمار باید توانایی به کار گرفتن این مهارت ها را در کار داشته باشد.
 
10. عشق به طبیعت دارید

برای لحظاتی هر چیزی که فیزیک و ریاضی است کنار بگذارید. یک معمار باید عشق عمیقی به طبیعت داشته باشد. معماران مشهور مانند فرانک لیود رایت معتقد بود که طرح های خلق شده نباید در طبیعت خللی ایجاد کنند بلکه باید برگرفته از طبیعت باشند و زیبایی طبیعت را چند برابر کنند.

مقاله ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید دوره معماری را بگذارنید توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است.

منبع : مساحت دات آی آر

ثبت نام در دوره معماری داخلی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس