توجه به سامان یافتگی نظام اداری ضروری است

شالویی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توجه به سامان یافتگی نظام اداری ضروری است

آیین تکریم و معارفه مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین تکریم و معارفه مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمود شالویی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فهم؛ محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم  با اشاره به طبیعی بودن تغییرات در مسئولیت های اجرایی گفت: مهم این است که کار برای خدا باشد، وگرنه مسئولیت ‌ها به خودی خود اعتباری ندارد و همواره باید مراقب باشیم. به ویژه کسانی که در دفتر مدیریت عملکرد کار می کنند، مسئولیت بسیار سختی دارند و باید مراقبت و مواظبت در کار خود داشته باشند و مبنای کار آن ها، خوب دیدن افراد و خوب کار کردن آن ها باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: در حوزه مدیریت عملکرد نباید به دنبال بهانه جویی و وسیله‌ای برای آزار دیگران بود. در عین حال باید کسانی که در حوزه ارزیابی و مدیریت عملکرد سازمان ها و دستگاه ها فعالیت می‌کنند، سلامت محیط و اداره را هم در نظر داشته باشند تا خدایی ناکرده دچار از هم گسیختگی نشویم. 

شالویی گفت: سامان یافتگی نظام اداری یکی از موضوعات بسیار مهم است و باید کار دقیق انجام شود و نباید وقت خود را بی جهت برای آزار و اذیت افراد صرف کنیم، بلکه کارها باید بر اساس نظام یافتگی اداری تعریف شده و پیش برود.

وی با بیان اینکه افراد در حوزه کاری خود باید مسئولیت‌پذیر باشند، ادامه داد: اگر افراد کار خود را به درستی انجام دهند با کمترین مشکل در سازمان ‌ها و ادارات مواجه می‌شویم. انتظار از دستگاه‌ های نظارتی این است که نظام اداری را به سوی ساماندهی درست هدایت کند و فعالان این حوزه احساس مسئولیت عمیق در این زمینه داشته باشند، زیرا در غیر این صورت کار پیش نمی‌رود.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: فعالیت در حوزه ارزیابی عملکرد کار بسیار حساسی است و هر کسی که در این حوزه کار می کند، درباره قضاوت افراد باید خیلی مواظبت و مراقبت داشته باشد.

شالویی گفت: انسان هر چیزی را که می نویسد و یا هر چیزی را که می خواند و یا هر برداشتی را که از محتوایی دارد باید در آن دقت داشته باشد، زیرا برداشت گاهی با محتوای واقعی متفاوت است و باید ضریب دقت در کارها بالا برود.

سرپرست معاونت امور هنری در بخشی از سخنان خود با اشاره به عملکرد حسن صفرخانی مدیرکل پیشین دفتر مدیریت عملکرد این وزارتخانه گفت: آقای صفرخانی فردی خیرخواه با حسن نیت و خوش رفتار هستند. آقای صفرخانی نفوذ در قلب ها را در مدت حضور خود در این مجموعه داشتند و گزارش های ایشان درباره عملکرد بخش های مختلف همیشه با رعایت جانب انصاف بوده است.

شالویی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی اصغر امیرنیا مدیر کل جدید دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای امیرنیا را به نیکی، حسن اخلاق و نظر و خوش فکری می شناسیم و امیدواریم در دوره حضور ایشان در این دفتر دوره درخشان تری را تجربه کنیم.

در بخشی از این مراسم حسن صفر خانی مدیر کل پیشین دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مدت حضور در این دفتر سعی کردیم نگاه جدید و حرکت جدیدی را بر اساس زحمات دوستان قبلی پایه‌ ریزی کنیم.

وی گفت: در این دوره سه حوزه کاری ارزیابی عملکرد، بازرسی و شکایات را پیگیری کردیم. در حوزه ارزیابی عملکرد وزارتخانه، وضعیت وزارتخانه زیر متوسط بود، اما با تلاش همه همکاران در این دفتر این رتبه به مرتبه خوب هم رسید. در حوزه بازرسی هم بازرسی های میدانی کمتر شده بود و بنا به درخواست وزیر وقت، بازرسی های میدانی توسعه یافت. در بازرسی های میدانی نوع نگاه بازرسی برای بررسی و کمک به افراد بود نه شکست آن ها.

وی ادامه داد: در بخش بازرسی تلاش کردیم دوستان احساس کنند که نظارتی از مرکز وجود دارد، ولی در عین حال سعی کردیم انصاف و عدالت را نیز رعایت کنیم و آبروی افراد در بازرسی ها مورد توجه قرار بگیرد.

صفرخانی گفت: در بخش شکایات هم تلاش شد از هیچ شکایتی که به وزارتخانه می رسد چشم‌پوشی نکنیم و آن را پیگیری و بررسی کنیم. در این بخش هم تلاش شد تا بر اساس انصاف، شکایات بررسی شود.

در ادامه این آیین اصغر امیرنیا مدیر کل جدید دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه ارزیابی عملکرد جای مچ گیری افراد نیست بلکه باید این بخش مشاوری برای دیگران باشد. باید ابتدا نقاط قوت را بگوییم و ضعف ها را در مرحله بعدی ببینیم و به حل آن بپردازیم.

وی افزود: دفتر مدیریت عملکرد، چشم و گوش هر سازمان و وزارتخانه به شمار می‌آید. اگر نگاه ما این باشد که  به دنبال عیب جویی از دیگران و افراد باشیم کاری پیش نمی رود. بنابراین باید افراد خارج از مسیر را به سوی موارد قانونی هدایت کنیم. وقتی ما می‌گوییم صداقت و انصاف باید رعایت شود، ابتدا باید خودمان آن را رعایت کنیم.

امیر نیا ادامه داد: همه باید در جهت حفظ و ترویج اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: استفاده از فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از برخی موارد سنتی گذر کنیم. در دنیای امروز استفاده از فناوری از ضروریات است و باید از ظرفیت‌های آن بهره ببریم.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات صفرخانی در مدت مسئولیت اش و همچنین حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اصغر امیر نیا به عنوان مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی محمود شالویی به آن ها اهدا شد.

 

منبع :

https://saramad.farhang.gov.ir/fa/news/604767/%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86-%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa%da%af%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس