نرم افزارمدلسازی جامدات (SolidWorks)

دوره آموزش نرم افزارمدلسازی جامدات (SolidWorks)


دوره آموزشی نرم افزار SolidWorks چه دوره ای است؟ دوره آموزشی نرم افزار SolidWorks یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه. درباره دوره: سالیدورکس (SolidWorks) برنامه ای برای  مدلسازی جامدات است که مبتنی بر پارا سالید بوده و از رویکرد پارامتری مبتنی بر ویژگی برای ساخت مدل ها و مونتاژها استفاده می‌کند. این نرم افزار توسط طراحان و مهندسان مکانیک ب...

توضیحات بیشتر...

توضیحات

دوره آموزشی نرم افزار SolidWorks چه دوره ای است؟

دوره آموزشی نرم افزار SolidWorks یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه.

درباره دوره:

سالیدورکس (SolidWorks) برنامه ای برای  مدلسازی جامدات است که مبتنی بر پارا سالید بوده و از رویکرد پارامتری مبتنی بر ویژگی برای ساخت مدل ها و مونتاژها استفاده می‌کند. این نرم افزار توسط طراحان و مهندسان مکانیک به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران سالیدورکس طیف وسیعی از کاربران خصوصی تا کارخانه‌های بزرگ را در بر می‌گیرند که پوشش دهنده بخش های اعظمی از بازار ساخت و تولید است. مجموعه آموزش مجازی پارس افتخار دارد که محتوای آموزشی این مجموعه را تماما بصورت مالتی مدیا(صدا ، تصویر و فیلم) در اختیار شما قرار داده است.

آموزش: مطالب این دوره در 140 ساعت به صورت بسته آموزشی ارائه می گردد.

 

  • اشنایی با مراجع هندسی، منحنی ها، پلان ها با آفست کردن صفحه، دستگاه مختصات جدید، منحنی های مارپیچ، شیب دهی به سطوح و قرینه سازی اشیا سه بعدی
برگزارکننده: مرکز آموزش مجازی پارس
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل بسته ی آموزشی

به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.

 

فصل اول آشنایی با کلیات نرم افزار    

  • محصولات شرکت سالیدورکس    
  • نرم افزار سالیدورکز چیست؟    
  • مقایسه نرم افزار کتیا با سالیدورکز    
  • مقایسه قیمت نرم‌افزارها    
  • معرفی کتاب کمک آموزشی    
  • مقدمه محیط نرم افزار    
  • معرفی پنل‌های اصلی نرم افزار    
  • نحوه سرچ کردن در نرم افزار سالیدورکز    
  • ایجاد یک فایل در نرم افزار    
  • معرفی بخشPart    
  • خصوصی‌سازی در نرم افزار    
  • موارد پرکاربرد در بخش Options    
  • فرمت‌های ذخیره سازی هر فایل در نرم افزار سالیدورکز    
  • کار با محیط Sketch  و نمای دو بعدی    
  • ایجاد فایل جدید    
  • رفتن به نمای Sketch
  • انتخاب یک صفحه طراحی و در نهایت فعال کردن Sketch    
  • ترسیمات خطوط و اشکال مورد نظر    
  • اندازه گذاری شکل    
  • یکی دیگر از روش‌های ایجاد    
  • دستور برش یا حذف    
  • دستور Fix و کاربرد آن    
  • غیر فعال کردن قید فیکس    

فصل دوم انواع قیود    

  • معرفی قید‌های پرکاربرد    
  • قید افقی    
  • قید عمودی    
  • قید تقاطع    
  • قید عمود برهم    
  • قید موازی    
  • قید برابری    
  • انواع ترسیم خط    
  • خط معمولی (خط دید)    
  • خط نقطه ( خط ندید )    
  • ترسیم خط در اسکتچ    
  • ترسیم انواع دایره در اسکتچ    
  • ترسیم انواع خطوط منحنی  Spline    
  • انواع منحنی    
  • رسم اشکال مستطیلی در اسکتچ    
  • روش دوم ترسیم مستطیل    
  • روش سوم رسم مستطیل    
  • رسم کمان در محیط اسکتچ    
  • Center Point Arc    
  • Tangent Arc    
  •  Point Arc    
  • ترسیم بیضی در اسکتچ    
  • Ellipse    
  • Partial Ellipse    
  • فعال کردن تیک   For Construction    
  • اشکال لوبیایی در اسکتچ    

فصل سوم ابزار های ترسیماتی دوبعدی    

  • چندضلعی در اسکتچ    
  • بخش‌های ویرایشی در اسکتچ    
  • نحوه تریم کردن بخش‌های اضافی    
  • انواع تریم در محیط اسکتچ    
  • دستور ویرایشی  Fillet    
  • دستور ویرایشی    

فصل چهارم ابزارهای ویرایشی و کمک ترسیماتی    

  • بخش‌های کمک ترسیماتی    
  • ابتدا انتخاب یک نما اسکتچ    
  • اجرای بخش کانوِرت    
  • ابزار اندازهگذاری    
  • دستور Text    
  • دستور Point    
  • Extruded Boss    
  • Revolve    
  • Swept    
  • Lofted    
  • نحوه ایجاد پلن    
  • دستورات برش در Features    
  • در محیط فیچرز  Fillet , Chamfer    
  • دستور Chamfer    
  • L Pattern, C Pattern , Mirror    
  • C Pattern    
  • Mirror    
  • دستور پرکاربرد  Shell    
  • مدیریت صحنه    
  • مدیریت نمایش مدل    

فصل پنجم دستورات ویرایش مدل و مدیریت صحنه    

  • کار با رنگ ها    
  • اعمال مواد بر مدل    
  • منابع نوری و دوربین    
  • منبع نوری    

فصل  ششم دستورات ویرایش مدل و مدیریت صحنه    

  • مقدمه بخش اسمبلی    
  • Insert Component    
  • کار با بخش متر    

فصل هفتم  کار با بخش اسمبلی    

  • انواع قید‌های فضا اسمبلی    
  • دستور پرکاربرد Mate    
  • میت‌های استاندارد و میت‌های مکانیکی    
  • میت مکانیکی    
  • نمای انفجاری    
  • کاربرد نمای انفجاری    
  • رندر گیری سه بعدی مدل    
  • رندر چیست؟    
  • رندر چه کاربرد‌هایی دارد؟    
  • رندر گرفتن در سالیدورکز    
  • محیط دراوینگ    
  • وارد کردن مدل در محیط دراوینگ    

فصل هفتم کار با محیط دراوینگ و رندر گیری    

  • کاربرد‌های A P View  (بخش آخر )    
  • کار با اسکتچ، ‌اندازه گذاری و نام گذاری مدل    
  • موارد پرکاربرد بخش  Annotations    
  • ایجاد چند شیت    
  • کار با نوار ابزار فایل    
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس