میلیونر شو
آشنایی با نمایش نامه نویسی

دوره آشنایی با نمایش نامه نویسی چه دوره ای است؟ دوره آشنایی با اصول نمایش نامه نویسی یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه. درباره دوره: نمايشنامه متني است که نمايش از روي آن خوانده، تمرين و اجرا مي شود و آن يکي از انواع متون ادبي است که براي نمايش تنظيم مي شود. در آغاز نمايشنامه بعد از آوردن نام آن اشخاص نمايش يا شخصيت هاي نمايشنامه نام برده مي شوندوسپس شرح مختصري از محيط داستان، سن وسال و قد و چهره ي...

توضیحات بیشتر...

توضیحات

دوره آشنایی با نمایش نامه نویسی چه دوره ای است؟

دوره آشنایی با اصول نمایش نامه نویسی یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه.

درباره دوره:

نمايشنامه متني است که نمايش از روي آن خوانده، تمرين و اجرا مي شود و آن يکي از انواع متون ادبي است که براي نمايش تنظيم مي شود. در آغاز نمايشنامه بعد از آوردن نام آن اشخاص نمايش يا شخصيت هاي نمايشنامه نام برده مي شوندوسپس شرح مختصري از محيط داستان، سن وسال و قد و چهره ي اشخاص داده شده و بعد گفتگوي اشخاص آورده مي شود. کارها و حرکات بازيگران داخل کروشه() و اگر حجم زيادي داشته باشد با حروف ريزتر چاپ مي گردد. نمايش اغلب به چند قسمت تقسيم مي شود و هر قسمت با پايين آمدن يا کشيدن پرده اي خاتمه مي يابدو قسمت بعدي با بالا يا کناررفتن پرده شروع مي شود، از اين رو هر قسمت از نمايش را " پرده " گويند

آموزش: مطالب این دوره در 100 ساعت به صورت  بسته آموزشی ارائه می گردد.

برگزارکننده: مرکز آموزش مجازی پارس
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل بسته ی آموزشی

به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.

فصل اول

  • مفاهیم اولیه
  • نمایش چیست؟
  • نمایشنامه چیست؟
  • تاریخچه نمایش نامه نویسی
  • تاریخچه نمایش نامه نویسی در جهان
  • تاریخچه ادبیات نمایشی در ایران

فصل دوم

  • انواع سبک‌های نمایشی
  • اکسپرسیونیسم ( Expressionism)
  • تئاترپوچی (Absurd)
  • دادائیسم (Dadaism)
  • رومانتیسم (Romanticism)
  • رئالیسم (Realism)
  • سمبولیسم (Symbolim)
  • سورئالیسم (Surrealism)

فصل سوم

  • ادبیات نمایشی
  • ادبیات نمایشی
  • پيوند داستان و نمايشنامه در ادبيات معاصر
  • چگونگی پیدایش تعزیه
  • تاریخ تعزیه وشبیه خوانی در ایران
  • شاهنامه و ادبیات نمایشی

فصل چهارم

  • اصول و مبانی نمایشنامه نویسی
  • کار نمایشنامه نویس چیست؟
  • بخش اول: ایده
  • بخش دوم: موضوع
  • بخش سوم : شخصیت
  • تحول یا دگرگونی
  • بخش چهارم: حرکت در نمایش
  • ایجاد ارتباط با تماشاگر
  • بخش پنجم: ساختمان نمایشنامه
  • بخش ششم : مراحل نوشتن نمایش نامه
  • مقدمه چینی
  • گره افکنی
  • کشمکش
  • ساختار درنمایشنامه
  • نقطۀ اوج
  • گره گشایی
  • نتیجه نهایی

فصل پنجم

  • نمایش نامه خوانی
  • یافتن نمایش نامه برای خواندن
  • مکان نمایش نامه خوانی
  • جایگاه کارگردانی در اجرای نمایش نامه خوانی
  • طراحی لباس در نمایش

فصل ششم

  • نمایشنامه کودک و نوجوان
  • تاریخچۀ تئاتر کودک و نوجوان در ایران
  • تعریف تئاتر کودک ونوجوان
  • تقسیم بندی تئاتر کودک و نوجوان
  • نقش آموزش در تئاتر کودک و نوجوان
  • نمایش خلاق چیست؟
  • روشهای نمایش خلاق
  • پانتومیم
  • شخصیت سازی در تئاتر کودک و نوجوان
  • بداهه پردازی
  • نکات مهم در اجرای نمایش خلاق
  • نورپردازي در صحنه تئاتر عروسكي
  • ضرورت‌ها و قابلیت‌های نمایش کودک ونوجوان
  • تحلیل دو اثر متفاوت در زمينه ادبيات نمایشی کودکان

فصل هفتم

  • نمایشنامه نویسی رادیویی
  • تفاوتهای مهم نمایشنامه و داستان
  • اصول فن نمایشنامه نویسی رادیوئی
  • خصوصیات یک نمایشنامه رادیوئی
  • شیوۀ نثر نمایشنامه رادیویی
  • صحنه ها
  • هنرپیشگان
  • صدا

مجوزات

         

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس