فیلمنامه نویسی

آموزش فیلمنامه نویسی


دوره آموزش فیلمنامه نویسی چه دوره ای است؟ دورهآموزش فیلمنامه نویسی یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه. درباره دوره: سینما هنری است که در آن حوادث به شکل تصویری و با ترکیبی خاص و توام با صدا نمایش داده می شوند و در لابه لای آن مفاهیم متنوع اخلاقی ، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ... به مخاطب انتقال داده می شود.امروزه سینما دیگر فقط هنر نیست، بلکه به دلیل تاثیرات گسترده اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که دارد به...

توضیحات بیشتر...

توضیحات

دوره آموزش فیلمنامه نویسی چه دوره ای است؟

دورهآموزش فیلمنامه نویسی یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه.

درباره دوره:

سینما هنری است که در آن حوادث به شکل تصویری و با ترکیبی خاص و توام با صدا نمایش داده می شوند و در لابه لای آن مفاهیم متنوع اخلاقی ، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ... به مخاطب انتقال داده می شود.امروزه سینما دیگر فقط هنر نیست، بلکه به دلیل تاثیرات گسترده اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که دارد به یک صنعت مهم در جهان تبدیل شده است.

آموزش: مطالب این دوره در .100 ساعت به صورت  بسته آموزشی ارائه می گردد.

برگزارکننده: مرکز آموزش مجازی پارس
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل بسته ی آموزشی

به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.

فصل اول    

  • داستان    
  • مقدمه    
  • تعریف داستان    
  • انواع داستان    

فصل دوم    

  • نمایشنامه    
  • فیلمنامه چیست؟    
  • الگوی فیلمنامه    
  • تعریف حادثه    
  • تعیین محل حادثه محرک    
  • موضوع    
  • نمودار موضوع    

فصل  سوم    

  • ساختار و شخصیت    
  • چگونگی خلق شخصیت    
  • تغییر شخصیت اصلی    
  • شخصیت یا پیرنگ    
  • ترسیم سفر شخصیت    
  • شخصیت و شخصیت پردازی    
  • شخصیت پردازی    
  • ساختار و کارکرد شخصیت    
  • تمرین برای خلق شخصیت    
  • چند راهنمایی برای خلق شخصیت    
  • قانون اگر طلایی    

فصل چهارم    

  • اجزاء فیلمنامه    
  • پلان، نما (شات)
  • صحنه    
  • سکانس    
  • پرده    
  • پیرنگ در داستان    
  • طرح یا پیرنگ    
  • پیرنگ های فرعی و پیرنگ های چندگانه    
  • مثلث داستان    
  • طرح کلاسیک (شاه پیرنگ)    
  • تفاوت های دیداری در درون مثلث داستان    
  • پایان های بسته در برابر پایان های باز    
  • کشمکش بیرونی در برابر کشمکش درونی    
  • قهرمان منفرد در برابر تعدد قهرمان    
  • قهرمان فعال در برابر قهرمان منفعل    
  • زمان خطی در برابر زمان غیرخطی    

فصل پنجم    

  • ساختار و موقعیت    
  • موقعیت    
  • قانون کشمکش    
  • انواع کشمکش    
  • تفاوت پیچ وخم با پیچدگی در داستان    
  • رابطه میان ساختار و موقعیت    

فصل ششم    

  • ساختار و ژانر    
  • ژانرهای سینمایی    
  • تلفیق ژانرها    
  • رابطه میان ساختار و ژانر    

فصل هفتم    

  • اصول طراحی داستان    
  • ایده در برابر ضد ایده    
  • برخورد کنایی با ایدۀ ناظر    
  • مادۀ خام داستان    
  • قهرمان    
  • ویژگی های قهرمان    
  • مسألۀ شکاف در داستان    

فصل هشتم    

  • طراحی و تحلیل صحنه    
  • نقطۀ عطف    
  • اصل غافلگیری    
  •  مقدمه / نتیجه    
  • انتقالهای عاطفی    
  • ماهیت انتخاب    
  • تحلیل صحنه    
  • متن و زیر متن    
  • فن تحلیل صحنه    
  • وحدت و تنوع    
  • ریتم و تمپو    
  • پیشروی داستان    
  • اصل انتقال    

فصل نهم    

  • بحران، نقطۀ اوج، گره گشایی    
  • بحران    
  • نقطه ی اوج    
  • گرهگشایی    

فصل دهم    

  • معرفی.    
  • اصل مشهور «نگو، نشان بده»    
  • بازگشت به گذشته (فلاش بک)    
  • سکانس رویا    
  • مونتاژ یا سکانس مونتاژی    
  • گفتار روی تصویر    
  • فلاش بک    
  • فلاش فوروارد    
  • خروج از زمان    
  • سرعت دادن، کُند کردن    

فصل یازدهم    

  • راه حل هایی برای نویسنده    
  • مسأله ی حفظ توجه بیننده    
  • مسأله غافلگیری    
  • تعلیق یا تنش روایی    
  • مسأله تصادف    

فصل دوازدهم    

  • نقطه دید و اقتباس    
  • نقطه دید    
  • نقطه دید در درون یک صحنه    
  • نقطه دید در درون داستان    
  • نقطه دید برای فیلمنامه نویس    
  • اقتباس    
  • بررسی ویژگی رسانه ها    
  • سینما    

فصل سیزدهم    

  • گفت و گو در فیلمنامه    
  • متن    
  • مشخصه های گفتگو(دیالوگ)    
  • برخی اشتباهات رایج در دیالوگ نویسی    
  • توضیحات صحنه    

فصل چهاردهم    

  • نگارش فیلمنامه    
  • تبدیل ایده به داستان    
  • نگارش فیلمنامه    
  • پیشنویس فیلمنامه    
  • طرح گام به گام یا توضیح صحنه به صحنه    
  • بازنویسی فیلمنامه    
  • بازنگری گفتگوها    
  • زمان نوشتن    

فصل پانزدهم    

  • فیلمنامه کوتاه    
  • فیلم و فیلمنامه ی کوتاه    
  • منبع فیلمنامهی کوتاه    
  • صحنه    
  • شخصیت    
  • کشمکش    
  • ساختار    
  • بازنویسی مجدد    

فصل شانزدهم    

  • آشنایی با سبک ها    
  • سورئالیسم ( فراواقع‌گراییSurrealism )    
  • مینیمالیسم    
  • نگرشي بر مينيماليسم و ساختار آن    
  • رئالیسم    
  • فرمالیسم    
     

مجوزات

فیلمنامه نویسی

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس