اهمیت نتورک پلاس

اهمیت نتورک پلاس

نتورک پلاس | network+ چیست

نتورک پلاس، یکی از گواهینامه های سطح متوسط است که به افرادی  که در زمینه شبکه  آموزش دیده و تجربه کسب کرده باشند اعطا میشود. علاوه بر این، این افراد باید در زمینه عیب یابی در شبکه، راه اندازی سیستم ها، پیکر بندی درست و صحیح، کابل کشی و راه اندازی سیستم ها تخصص کافی را داشته و بتوانند به دیگران نیز در این زمینه کمک و مشورت بدهند. 
البته، آزمون هایی که برای دریافت مدرک نتورک پلاس برگزار میشود میتواند شامل انواع  سوالات موقعیتی وزمینه ای باشد و همه افراد واجد شرایط میتوانند در آن شرکت کنند. غالبا، در این آزمون ها، توانایی یک تکنسین در نصب، رفع مشکل، نگهداری، پشتیبانی و تست شبکه به طور دقیق بررسی میشود. علاوه بر این، این تکنسین ها میتوانند آموخت های خود را به دیگران انتقال داده و یاحتی در موقعیت های عملی از آنها استفاده کنند. 
 سر فصل هایی که در این مقال به تفضیل شرح میدهیم شامل اهمیت نتورک پلاس، آموزش نتورک پلاس، دوره نتورک پلاس ، مدرک نتورک پلاس ، گواهینامه نتورک پلاس ، بازار کار نتورک پلاس، مدل 0SI چیست و کارایی نتورک پلاس هستند.

اهمیت نتورک پلاس

اصولا، بحث شبکه در بین بحث های مربط با سیستم کامپیوتری از اهمیت دو چندان برخوردار بوده و به همین دلیل این مساله کاربرد وکارایی آن نیز هم با حساسیت بیشتری همراه است. از این جهت، مهندسین شبکه باید با در نظر داشتن اهمیت نتورک پلاس، با دقت بیشتری در این زمینه کار کنند زیرا کوچکترین اشتباهی میتواند به حدف حجم زیادی از اطلاعات منتهی شود. 
علاوه بر این، داشتن مدرک نتورپلاس، به معنای این است که مهندسین نتورک پلاس نه تنها در زمینه راه اندازی شبکه میتوانند فعالیت داشته باشند بلکه در حوزه هایی مانند یافتن عیوب وجود در سیستم ها و پیکر بندی انواع سیستم ها نیز تخصص کافی داشته و میتوانند با موفقیت به انجام پروژه های خود بپردازند. 

دارندگان گواهینامه نتورک پلاس براحتی میتوانند عیوب شبکه را شناسایی کنند.

آموزش نتورک پلاس

نتورک پلاس، جز مدارک بسیار ارزشمند و مهم حوزه شبکه است که مهندسین این حوزه میتوانند با کسب آن، اعتبار خود را بیش از قبل افزایش داده و در حوزه ها متفاوت تری به کار مشغول شوند. علاوه براین، داشتن گواهینامه نتورک پلاس نیز میتواند زمینه را برای اشتغال رسمی آنها فراهم کند و در واقع این گواهینامه نوعی مزیت محسوب میشود. 
در راستای آموزش و شناخت شبکه و اشنایی با مدارک نتورک پلاس، مرکز آموزش مجازی پارس، اقدام به معرفی و ارایه دوره آموزشی آموزش نتورک پلاس کرده است. دوره نتورک پلاس ، به دانش پذیران امکان میدهد تا با مفهوم شبکه اشنایی پیدا کرده و در مورد اصول و روندهای دریافت مدرک و گواهینامه های آن اطلاعات کافی به دست آورند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین حد نصاب نمره را به دست آورده باشند، مدرک نتورک پلاس اعطا میشود. 

بازار کار نتورک پلاس

با توجه به اینکه، کار مهندسین شبکه به نوعی به تحصیلات و تجربیات شان وابسته بوده و افرادی میتوانند در انجام وظایف مرتبط با انها موفق باشند که حساسیت های خاص آن را درک کرده است، با همه اصول کار اشنا باشند و بتوانند کار خود را به نحو احسن انجام دهند؛ از این رو ، این افراد میتوانند در هر شغلی که برمیگزینند، مانند مسئول رسیدگی به شبکه، مهندس شبکه، مدیری فناوری اطلاعات و مسئول اجرایی سیستم ها، بیش از قبل درخشیده و حتی الگوی دیگران نیز باشند.  
بنابراین، بازار کار نتورک پلاس تقریبا برای مهندسین پرکار و علاقمند به رشته و کارشان خوب و پرونق بوده و میتونند ادامه دار نیز باشد. همچنین، مهندسینی که مدرک نتورک پلاس را از موسسات معتبر دریافت کرد و تجربیات و توانایی هایشان در زمینه کاری خودشان فراتر از دیگران باشد، شانس بیشتری برای یافتن فرصت های شغلی بهتر دارند.

کابل کشی ،یکی از مهارت های دارندگان مدرک نتورک پلاس است.

مدرک نتورک پلاس

مدرک نتورک پلاس، یکی از مدارک بسیار معتبری است که میزان توانایی و مهارت فرد را در حیطه فناوری اطاعات نشان میدهد. این مدرک، علاوه بر شرکت  CompTIA، توسط شرکت مایکروسافت و کالج ها و دانشگاه های معتبر نیز صادر و ارایه شده و چند سال اعتبار دارد.  نکته مهم این درک ، جهانی بودن آن است که موجب میشود ارزش و اعتبارش برای خود فرد و همچنین سازمانی که فرد را استخدام میکند ، افزایش و ارتقا پیدا کند. 
علاوه براین، دارندگان این مدک میتوانند علاوه بر کار بر روی سیستم عامل های مختلف، علکرد شان را نیز بهبود بخشیده و به پیشرفت خودشان نیز کمک کنند.  همچنین، این افراد میتوانند به بهبود امنیت شبکه ها کمک کنند زیرا دانشی که کسب کردند از بحث شبکه و مشکلاتش جدایی ناپذیر بوده و به ان مرتبط است. 

مدل OSI | open system interconnection چیست

مدل OSI ، مدلی ست که به منظور مرتبط کردن دو کامپیوتر ارایه شده و غلی رغم اینکه در گذر زمان، تغییراتی در آن به وجود آمده اما، همچنان کاربردهای زیادی در شبکه دارد. هدف عمده ای که این مدل دنبال میکند این است که، به تولید کنندگان استانداردهای مشخص و تایید شده ای را معرفی میکند تا طبق آنها محصولاتی بسازند که با محصولات دیگر تولید کنندگان موافق و سازگار باشند. 
قابل ذکر است که این مدل بر اساس لایه بندی برقراری ارتباط بین دو سیستم بوده ( در 7 طبقه مختلف تعیین و تنظیم شدند) و همین موضوع، منجر به بهبود و ارتقا سرعت و دقت اینگونه ارتباط ها میشود. علاوه بر این، این مدل ، نوعی مدل کاربردی بوده و در موارد تئوری کارایی خاصی ندارد.  

دارندگان مدرک نتورک پلاس میتوانند شبکه راه اندازی کرده و از آن پشتیبانی کنند.

کارایی نتورک پلاس

امروزه، با شناخت بیشتر شبکه و اهمیت و کارایی آن برای همه و مخصوصا برای شرکت هایی که بیشتر با شبکه در ارتباط هستند، کارایی نتورک پلاس نیز افزایش یافته و به همان نسبت استقبال از آن به طور قابل توجهی رو به افزایش گذاشته است. علاوه براین، مندسینی ه در این زمینه کار میکنند ، دارای خلاقیت و استعداد زیادی بوده و روزانه موضوعات جدیدی را در این طمینه کشف و شناسایی میکنند. 
علاوه بر این، دارندگان گواهینامه نتورک پلاس باید بر اینترنت و سیستم عامل ویندوز، انواع سیستم عامل ها و زبان انگلیسی مسلط باشد تا بتوانند مشکلات موجود در شبکه را تشخیص داده و برای حل آنها راه کارهای مشخص و کارآمدی را ارایه دهند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس