نمای بازار بورس

نمای بورس بازار :

تقسیم بندی بازار سرمایه نیز از بورس و بازار می باشد. که عملکردهای شرکت و سهام های وجود داشته نیز در بازار به چگونگی خرید و حتی فروش  بر اساس قوانین و مقررات مخصوص به خود انجام می گیرد.
برای آن که مجوز ورود به بازار دریافت کنید نیز باید تحقیق و بررسی های درباره شرکت را برای وارد شدن به بازار دریافت نمایید.
اغلب شرکت ها سرمایه های مالی خودشان را در مواقع مشخص شده برای سازمان بورس باید بفرستند ولی اگر در این خصوص کوتاهی نمایند با آن ها مطابق با دستورالعمل ها و قوانین برخورد می گردد.
سازمان بورس و اوراق بهادار از مسئولیت هایی که بر عهده دارد کنترل بر فعالیت ها، شرکت های وارد شده در این بازار و ... می باشد و در صورتی که با هر گونه رابطه با سهم یک شرکت در کارها به مشکل مواجه شوند و یا با مورد مشکوکی بربخورند نیز  با آن ها طبق قوانین و دستورالعمل ها برخورد قانونی می گردد.

دارندگان مدرک بورس شما را قادر می سازد تا در تصمیم گیری های بورس بهتر عمل نمایید

تاریخچه بورس : 

بورس یا Bourse نیز نام شخصی بود که در قرن پانزدهم میلادی در بلژیک به نام واندر بورس ریشه گرفت که در نزدیکی محل زندگی آن کارهای خرید و فروش اوراق بهادار توسط صرافان انجام می گرفت.
بعدها این اسم بورس بر روی زبان ها جاری گردید که در فرانسه به معنی کیف پول شناخته شد و به جاهایی که فعالیت های همانند خرید و فروش اوراق بهادار و کالا و .... در آن انجام می گرفت می گفتند.
بورس کجاست ؟ تالار بورس چه محلی می باشد؟ 
بورس در ایران نیز از سال 1346 شروع به کار کرد و همچنین سازمان های بورس نیز تشکیل شدند.
اشخاصی که در بورس کار می کنند همانند سهامداران با شرکت در تالار به روش حضوری و با استفاده از نمایشگرهای نصب شده در این تالار به روش لحظه ای در مسیر تغییر قیمت سهم ها و شاخص ها قرار می گیرند.
علاوه بر نمایش لحظه ای بر روی تابلوهای که در سالن بورس گذاشته شده است نشان می دهد که سفارش و درخواست تقاضا یک سهم آگاه خواهند شد، به علاوه بر آن از برشورهای اطلاع رسانی و خدمات در تالارهای دیگر استفاده می کنند.
علاوه بر یک تالار، تالارهای دیگر به وسیله سازمان های بورس یا کارگزاری ها در بعضی از شهرها به انجام گرفته و همچنین خدماتی را در این خصوص نیز به بازار عرضه کرده است.
معاملات خرید و فروش در تالار بورس به روش آنلاین برگزار گردیده است که با توجه به گذشته افراد می توانستند در محل زندگی یا کارشان نیز به تمامی موارد دست پیدا کنند و نیاز به شرکت یا بودن در تالار بورس نداشته باشند.
بنابراین برای کارهایی که در این بازار به اختصاص دادن انجام می گرفت زمانی بود برای حضور در تالارها وقت نداشتند.
به راحتی می توان به این موضوع دریافت که ، در هر مکان و هر موقعیتی نیز خودتان می توانید ارزیابی و بررسی های لازمه را درباره سهام را انجام دهید.
هنوز در بعضی از تالارها افراد بسیاری وجود دارد به صورتی که سهامداران برای معامله در رابطه با خرید و فروش سهم خود با دیگر اعضای معامله صحبت می کنند  و نظر خود و بقیه را در رابطه با هدفشان از این کارشان آگاه می سازند. 

وظایف کارگزاری :

اشخاصی که در رابطه با بورس فعالیت می کنند برای معامله نیازمند خرید و فروش سهام لازمه کار خود می دانند که با یک واسطه و یا وکیل کارشان را در میان گذارند.
حال چه اشخاصی به عنوان واسطه هستند تمامی کارگزارها و کارگزاری ها افراد را وارد دنیای بورس می کنند.
هیچ شخصی بدون داشتن یک کارگزار توانایی خرید و فروش سهام را ندارد.
در اصل برای خرید و فروش سهام باید بتوانید به کارگزاری مراجعه نمایید و مراحل مورد نیاز را برای تدوین کد بورسی به آسانی  شروع به خرید و فروش سهام نمایید.
راه مورد نظر برای موفق شدن به پیدا کردن کارگزار بورس باید در اینترنت و موتور جستجو گوگل که فهرستی از کارگزاری ها موجود است به دنبال آن بگردید.
با مراجعه به هر کدام از سایت ها می توان شعب مورد نظر را در آن جا پیدا نمود.
همچنین با گشتن کارگزاری به نام شهر خود می توان به شعب کارگزاری در شهر خود به آن فرد دست پیدا نمایید. 

در اموزش بورس یاد می گیرید که سرمایه گذاری در بورس را به عنوان کسب درآمد ماهیانه در زندگی در نظر نگیرید


کد معاملاتی چیست ؟

بعد از مراجعه به خود کارگزاری ها و با ارایه مدارک مربوطه می توان نسبت به کارگزار با ذخیره نام در سیستم کدگذاری کد بورسی یا معاملاتی ثبت کرد.
این کد دارنده نام می باشد و تشکیل شده از یک عدد 5 رقمی که در اصل در دنیای بورس و سیستم با مشخصات داده شده شناسایی می گردند.
در اصل کد معاملاتی یک نام را برای حضور و معامله در دنیای بورس قرار می دهند.
و بدون دریافت هیچ کدی توانایی خرید و فروش نیست و حضور شخص در بورس لازمه داشتن کد است که فقط می توان با رفتن به کارگزاری ها به آن دست پیدا نمود.

اصول سرمایه گذاری در بورس : 

بازار بورس مثل تمامی بازارها دارنده ها یک سری اصول و شرایط است که با در نظر گرفتن این اصول ها می توان به اصول اولیه، که نشان دهنده سرمایه گذاری با دریافت کمترین خطرات مشغول به کار شوند.
سرمایه گذاری با وجود سرمایه مازاد : 
یکی از مهم ترین بخش های اصلی نیز که مورد تاکید و بررسی بوده مورد توجه توصیه مسئولان و سابقان بازار قرار گرفته است. در اصل از آن موقعی که این بازارها به علت کم کاری وضعیت ثابتی نداشته، معمولا سرمایه گذاری می تواند با امنیت کامل تنش های مقطعی بورس را انجام دهند که با سرمایه اضافه خود در بازار حضور داشته باشند. اغلب سرمایه گذاری ها می توانند با نادیده گرفتن لازمه های اولیه زندگی خود، سرمایه اضافی خود را به بازار وارد نمایند.

شاخص بورس چیست :

شاخص بورس همانند یک عددی می باشد که نشان دهنده وضعیت کلی بورس و حتی روند چگونگی رشد و یا کاهش بازار می گردد. در بورس یک شاخص وجود نداشته بلکه چند شاخص گوناگون است که هر کدام از آن ها وضعیت بورس را از نمونه های گوناگون به ما نشان می دهد که با حساب کردن هر کدام از شاخص ها می توان دستورالعملی نیز به کار گرفت. 
پس برای بررسی آن باید دانست که کارکردهای شاخص چیست. این گونه شاخص ها نشان دهنده معیارهای ضروری هستند که با ارزیابی آن ها می توان از وضعیت قبلی و اکنونی بورس از نظرهای مختلف آگاه شد. در میان این شاخص ها چند نوع دیگر شاخص با توجه به بقیه دارای اهمیت بالایی در رابطه با فعالان بورس بوده است.

شاخص کل بورس چیست ؟

شاخص کل بورس همان شاخصی است که نشان دهنده حضور پر رنگ بازار و سرمایه گذاران از نمونه های مهم پرکاربرد ترین شاخص ها قرار گرفت. این گونه شاخص ها نشان دهنده سطح عمومی قیمت و سود سهام شرکت ها شناخته شده در بورس است. باید توجه داشته باشید که هر چقدر یک شرکت عظیم تر باشد سرمایه بیشتری در دسترس است و تاثیر بسیاری بر روی شاخص کل خواهد داشت. 

آموزش بورس یک بازار سازماندهی شده است

دوره آموزش بورس :

هدف مرکز آموزش مجازی پارس از بورس به علاقمندان تصمیم گیری به موقع و در نهایت چگونگی به دست آوردن درآمد بیشتر از بورس می باشد، مرکز آموزش مجازی پارس دوره آموزش بورس را برگزار کرده است تا علاقمندان بتوانند به مدرک بورس و گواهینامه بورس به راحتی دسترسی پیدا کنند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس