نحوه پذیره نویسی سهام

نحوه پذیره نویسی سهام

مدیریت اموال چیست

مدیریت اموال، به نحوه کنترل و نظارت بر املاک و مستغلات اشاره داشته و به نوعی مشابه مدیریت کسب و کار است. علاوه بر این، مدیریت اموال به ، تجهیزات و اموال فیزیکی که برای ساخت، تعمیر و نظارت ضروری هستند، میپردازد و شامل روندها، سیستم ها و نیروی انسانی مورد نیاز برای مدیریت چرخه اموال میشود. 
از نظر حقوقی، هر چیزی که ارزش اقتصاد داشته و بتوانیم آن را به تملک خود در بیاوریم، مال نامیده میشود. علاوه بر این، یکی از ویژگی های مال این است که بتوان آنرا مخصوصا در معاملات به فرد مورد نظر(شخص حقیقی و یا حقوقی) انتقال داده و در کل قابل داد و ستد باشد. 
سرفصل های این مقاله شامل مدیریت اموال چیست، سیستم حسابداری اموال، انواع شرکت، آموزش حسابداری اموال ، دوره حسابداری اموال ، مدرک حسابداری اموال ، گواهینامه حسابداری اموال ، قانون ثبت شرکتها، تشکیل شرکتهای سهامی عام و نحوه پذیره نویسی سهام هستند. 

میتوان هر چیزی که ارزش مالی داشته باشد را جز سرمایه قرار داد.

انواع شرکت

شرکت ها، موسسات و یا بنگاه های تجاری هستند که معمولا توسط یک شخص حقیقی و یا حقوقی و یا ترکیبی از آنها اداره میشود. به طور معمول، شرکت ها قراردادی بوده و بر اساس قانون تشکیل شرکت ها تاسیس شده و اعضای آن میتوانند سود حاصله را به نسبت مشخص تقسیم کنند. انواع شرکت های موجود در کشور ما به چند دسته کلی تقسیم میشوند که عبارتند از : 
شرکت تضامنی : از این شرکت، برای انجام امور تجاری استفاده شده و در صورتی که شرکت بدهی داشته باشد و بودجه ان برای پرداخت بدهی کافی نباشد، همه شرکا مسئول پرداخت آنها هستند. 
شرکت با مسئولیت محدود: در این شرکت، هر کدام از سهامداران به نسبت سرمایه ای که برای تاسیس شرکت در نظر گرفتند، مسئول پرداخت بدهی های شرکت کلی هستند و طلبکاران نمیتوانند طلب خود را از محل بقیه اموال سهامداران وصول کنند. 
شرکت مختلط غیر سهامی:  غالبا، اسم یکی از این شرکا باید در نام اصلی این شرکت موجود بوده و یکی از شرکا نیز باید با توجه به قرارداد ، مدیریت شرکت را بر عهده بگیرد. 
شرکت سهامی (عام و خاص) : انواع شرکت های خاص با عام تفاوت داشته و هر کدام قابلیت هایی دارند که دیگری فاقد ان است؛ به عنوان مثال، در شرکت های سهامی خاص، انواع نقل و انتقال به موافقت مدیران وابسته است در حالی که در شرکت های عام ، اینطور نیست. 
شرکت نسبی: این شرکت، تا حدی شبیه به شرکت تضامنی بوده و در صورت بروز بدهی، همه سهامداران به نسبت سرمایه گذاری برای شرکت ، مسئول پرداخت دیون آن هستند. 
شرکت مختلط سهامی : این نوع شرکت ، مجمع عمومی داشته که از سهامداران تشکیل شده است و مدیریت آن را یکی از شرکا بر عهد دارند. 
شرکت تعاونی تولید و مصرف : غالبا، افراد هم صنف با تهیه سرمایه مشخص و با هدف کمک به دیگران، اقدام به خرید مایحتاج مشخصی کرده و شرکت تعاونی تولید و مصرف تشکیل میدهند. در این شرکت، سهم همه افراد یکسان نبوده و میزان سود به اعضا وابسته است. 

آموزش حسابداری اموال

اهمیت حسابداری هنگامی مشخص میشود که بدانید، میتوان از همین اموال برای انواع سرمایه گذاری استفاده کرد. در این موقعیت، فرد یا شخصیت حقیقی دارای مدرک حسابداری باید بداند کدامیک از شیو های سرمایه گذاری مفید تر بوده و سود بیشتری به همراه دارد. علاوه بر این، میتوان از افرادی که گواهینامه حسابداری اموال دارند، برای تعریف و توضیح انواع سرمایه گذاری کمک گرفت. 
با توجه به اهمیت حسابداری، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های انلاین دوره آموزشی آموزش حسابداری اموال را برای دانش پذیران معرفی کرده است. دوره حسابداری اموال، به دانش پذیرانی که قصد دارند حسابداری و سرمایه گذاری را توام یاد بگیرند کمک میکند تا درک درستی از بحث به دست آورده و برای موقعیت های عملی آمادگی لازم را پیدا کنند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیران کوشایی که در آزمون آنلاین حد نصاب نمره را کسب کنند، مدرک حسابداری اموال اعطا میکند. 

میتوان شرکت ها را با توجه به سرمایه ، طبقه بندی کرد.

قانون ثبت شرکتها

در کشور ما ایران و دیگر کشورها، قوانین و قواعد خاصی برای ثبت شرکت ها وجود داشته و یک شرکت هنگامی قانونی بوده و میتوان به فعالیت رسمی خود ادامه بدهد که بر اساس همین قوانین تاسیس شده باشد. قانون ثبت شرکتها شامل موارد زیر است :  
هر شرکتی که در ایران تاسیس شود، یک شرکت ایرانی محسوب میشود
حق ثبت شرکت های خارجی و یا ایرانی، با توجه به تعرفه تعیین میشود نه ملیت آنها
شرکا یک شرکت باید عاقل و بالغ باشند
انواع شرکت باید توسط مدیران ثبت شود 
در صورتی که نماینده و مدیر یک شرکت تغییر کند، مراتب باید به سازمان ثبت اطلاع داده شود. 
تشریفات ثبت هر یک از شرکت های خارجی و ایرانی با هم تفاوت دارند. 
هر شرکت خارجی که در ایران شعبه داشته باشد، باید طی 4 ماه شرکت را به صورت رسمی ثبت کند. 

تشکیل شرکتهای سهامی عام

شرکتهای سهامی عام، از جمله شرکت هایی است که هر یک از سهام داران آن  میتوانند سهم مشخصی داشته و میزان تعهد شان برای پرداخت دیون نیز به همان میزان است و ،غالبا، سهاداران آن ، افراد معمولی هستند. علاوه براین، این نوع از شرکت ویژگی هایی دارد که عبارتند از : 
توانایی انتشار اوراق قرضه
داشتن هیات مدیره 5 نفره
قابلیت انتقال سهام بدون نیاز به موافقت بقیه سهاداران
داشتن سهام دارام حداقل 5 نفره
توانایی ارایه سهام در بورس اوراق بهادار
علاوه براین، برای تشکیل شرکتهای سهامی عام باید روند خاصی را طی کرد که شامل مراحل زیر است : 
1.ایجاد یک حساب بانکی با عنوان "شرکت در شرف تاسیس" با استفاده از سرمایه شرکت
2.ارایه یک اظهارنامه به همراه اساسنامه و طرح پذیره نویسی
3.صادر کردن طرح پذیره نویسی توسط مراجع قانونی
4.دریافت اجازه برای منتشر کردن اعلامیه پذیره نویسی توسط مراجع ثبت انواع شرکت ها
5.چاپ اعلامیه پذیره نویسی در رزونامه ها و تعیین تعداد سهامی که قابل پذیره نویسی است 
6.تعیین میزان پرداخت نقدی برای هر سهام
7.مراجعه افراد به بانک و امضا ورقه تعهد سهم و پرداخت نقدی قیمت سهام 
8.تمدید کردن مهلت پذیره نویسی (در صورت نیاز )
9.تشکیل مجمع عمومی و انتاب اساسنامه

میتوان با استفاده از فروش املاک، برای سهام پذیره نویسی کرد.

نحوه پذیره نویسی سهام

پذیره نویسی، به این معنی است که شخصی برای پرداخت بخشی از سهام یک شرکت تعهد کرده و سپس، در سود آن شرکت شریک و سهیم شود. غالبا، شخصیت های حقیقی و حقوقی میتوانند در این پذیره نویسی شرکت کرده و البته این افرادب باید عاقل و بالغ نیز باشند. علاوه بر این، پذیره نویسی جز عملیات های تجاری محسوب نشده  و افراد برای اینکار نیازی به حق تجارت ندارند.   
علاوه بر این، هنگامی که پذیره نویسی برای یک شرکت انجام میشود،  باید اطلاعات کامل شرکت مانند مرکز اصلی شرکت،  مدت زمان ثبت شرک ، هویت کامل و اقامتگاه و شغل موسسان و سوابق یا اطلاعات تجاری ان ذکر شود تا سهامدار بداند در کجا و به چه مدتی و با چه سودی سرمایه گذاری میکند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس