معرفی سیستم عامل لینوکس

معرفی سیستم عامل لینوکس :

با توجه به تحقیقاتی که انجام شد، دریافتیم که بعضی از افراد لینوکس را به عنوان یک سیستم عامل می دانند و بعضی ها آن را به عنوان قسمتی از GNU/Linux می دانند ولی اگر ما بخواهیم آن را به شما بگوییم این است که لینوکس در اصل نام از اوبونتو می باشد.
ما نمی توانیم نظرهای آن ها را تکذیب کنیم ولی می توانیم این را بگوییم زمانی که لینوکس فقط به کار رفته باشد تنها به عنوان سیستم عامل گفته می شود در اصل GNU/Linux کل سیستم عاملی که شامل هسته لینوکس و ابزار گنو معرفی شده است.
تعداد زیادی از اجزاهای نرم افزار مخصوصی وجود دارند که می توانند در کنار یکدیگر سیستم عامل لینوکس را به وجود آورند. البته گاهی این اجزاهای نرم افزاری باید در کنار با هم سازگاری داشته باشند تا بتوانند نتیجه خوبی را بدست آورند.

مدرک دوره آموزش گواهینامه

سیستم عامل توزیع چیست ؟ 

سیستم عامل نرم افزاری است که می تواند اجرای نرم افزاری ها را بر روی سخت افزار فعال نماید. سیستم عامل از چند بخش لایه تشکیل گردیده است. در بخش اصلی لایه ها هسته قرار دارد که با درایوهای خود می تواند در ارتباط باشد و حتی اجازه دسترسی به دیگر سخت افزارها را بدهد.
در ابتدای هسته بخشی موجود است که مدیریت دستگاه های ورودی مثل فلش و یا غیره را بر عهده دارد. به احتمال زیاد آن چه در هسته قابل اتفاق است را دوس داریم درک کنیم که چه چیزی است. 
لینوکس همان هدف اصلی که مورد توجه سیستم می باشد. ولی این را باید بدانیم که هسته رابط نرم افزار برای سخت افزار سیستم می باشد. هسته با پردازشگر مرکزی CPU ، و حافظه و دیگر اجزای نرم افزاری در حال کارکردن و اجزای کامپیوتری ارتباط برقرار می کند. در اصل هسته در بخش انتهایی یعنی بخشی از نرم افزار سیستم است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر مشکلی در کرنل به وجود آید هر قطعه نرم افزاری در حال کار کردن روی کامپیوتر نیز دچار مشکل می شود.
هسته لینوکس یک بخشی است که تمام بخش های مهم سیستم عامل را در خود به اجرا می گذارد. مدل جایگزین این هسته ، میکرو کرنل است که تمامی کارها را عملکردهای خارجی انجام می دهند و هسته تنها کمی بیشتر از هماهنگی را به پایان می رساند.
در صورتی که هسته های یکپارچه در بخش های اولی که افراد برای سخت افزار خود هسته را Compile می کردند، بسیار منحصر به فرد کار انجام می دادند، این روزها ترکیب زیادی از سخت افزارها وجود دارد که ساخت آن ها به داخل یک هسته نتیجه ای غیر از تولید یک فایل بزرگ نداریم.

بازار کار سیستم عامل لینوکس : 

خبر خوشی که می توان به علاقمندان لینوکس داد این است که امروزه تعداد زیادی از سازمان ها و شرکت ها لازم دارند تا کارشناسانی استخدام کنند که حرفه کاری آن ها در ارتباط با کار سیستم عامل لینوکس است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است گفته شده که افرادی که در زمینه لینوکس تخصص دارند نیز تعداد این افراد کم است و بازار کار خوب خود را از دست داده اند، ولی ناامید نباشید هدف پارس از دوره آموزش ، وارد کردن افراد به بازار کار متناسب است. 
یکی از مواردی که شرکت ها از این سیستم عامل برای کار خود استفاده می کنند کارهایی است که در ارتباط با داده های عظیم و یا فناوری پردازش ابری استفاده می کنند رو به ارتقا است.

لینوکس و امنیت آن :

امروز که در دنیایی هستیم که روز به روز در حال پیشرفت و تکنولوژی است از دست رفتن اطلاعات سیستمی نیز اتفاقی است که کمتر می توان به جبران آن پرداخت. به همین علت همگان به دنبال پیدا کردن یک ستون قابل امن برای اجرا کردن برنامه های کاربردی مفید باشند هستند. بسیاری از کاربردهایی که در ویندوز وجود ندارند یا فقط با اضافه کردن نرم افزارهای اضافی قابل دسترسی می باشند، به طور عملی در لینوکس قابل اجرا هستند. لینوکس از اول برای بخش های شبکه ای و چند کاربره طراحی شده که سبب پیروی از قانون های امنیتی از اول تا به الان گردیده ، به صورتی که ویندوزها با این روش عمل نکردن و در حال حاضر از نظر امنیتی دارنده نقاط ضعف می باشد. به عنوان مثال یک برنامه ای که از اول دچار مشکل بوده است سیستم عامل را خراب می کند ولی اگر همچین اتفاقی در لینوکس بیافتد ، بیشترین ضرر را دایرکتوری های خانگی کاربری که اجرا کننده هستند وارد می شود ، نه تمام سیستم عامل.

مدرک دوره آموزش گواهینامه

کاربردهای لینوکس :

برای معرفی سیستم عامل لینوکس به روش سنتی آن را برای سرور مناسب شناسایی کردند. این گونه سیستم ها نقش اصلی خود را در سرورهای مخابراتی اجرا می کنند. کاربرد مهم لینوکس در main frame ها و سوپرکامپیوترها است. 

تفاوت ویندوز و لینوکس : 

لینوکس یک سیستم عاملی که همه جا وجود دارد و حتی نوشته های کد دهی در آن برای همه قابل دید است و هر فردی نیز می تواند در آن تغییراتی را به ثبت برساند و درخواست مورد نظر خود را در آن انجام دهد. در ویندوز سیستم عامل کدها به روش سری دیده شده که بر عکس لینوکس نمی شود از ویندوز سردرآورد، زیرا زیرساخت ویندوز نیز به صورت مخفیانه انجام گردیده و برای هرکسی قابل دید نیست، به همین علت برای دریافت ویندوز باید هزینه ای در قبال آن پرداخت شود.
لینوکس به کشوری متعلق نیست زیرا همه از همه جا در کد دهی آن شریک هستند و تعداد بسیاری برنامه نویس دارد ولی اگر شنیدید که تعداد برنامه نویسان مایکروسافت کمتر است دلیل بر کمیت آن نمی باشد و برعکس آن نیز صادق است.

کالی لینوکس چیست ؟ 

تعداد بسیاری نسخه به وسیله افراد و شرکت ارایه شد که هر کدام تکنیک خاص خود را داشته اند. جزیی از سیستم عامل ها کالی لینوکس است.
این سیستم عامل کالی لینوکس بر اساس دیبان است که هدف آن انجام تست نفوذ و شناختن نقاط آسیب پذیری گونه های سیستم های کامپیوتری ایجاد و ساخته شده از قبل است. قبل از کالی لینوکس، کارشناسان امنیت نیز برای نفوذهای خود از پخش بک ترک لینوکس، استفاده کردند.
راهنمای کامل خط فرمان لینوکس : 
محیط خط فرمان در لینوکس ها دارای اهمیت زیادی می باشد. تمامی عملکردهای مدیریتی باید از روش Terminal  در لینوکس  انجام گیرند. از این رو باید دانست که لینوکس دارای دستورات مختلفی می باشد که اغلب به طور همیشگی بر دستورات آن اضافه می گردد. هر دستوری هم برای کاری تدوین شده است.
ویژگی های سیستم عامل لینوکس : 
مهم ترین ویژگی هایی که از سیستم عامل لینوکس نام برده می شود :
- هزینه پایین آن
- امنیت و پایداری
- تطابق دادن با آخرین سخت افزارها
- فضاهای کاربری مختلف
- مطابق با نیارها 

مدرک گواهینامه دوره آموزش

دوره آموزش سیستم عامل لینوکس : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای افراد علاقمند به لینوکس ، دوره آموزش لینوکس را برای افرادی که می خواهند با مبانی سیستم عامل لینوکس آشنا شوند ارایه نموده است و هدف پارس از این دوره برای دانشپذیران فراگیری مهارت انجام فعالیت های اولیه راهبردی سیستم های لینوکس در محیط واقعی می باشد، از طرفی دیگر مرکز آموزش مجازی پارس به تمام آزمون دهندگان بعد از گذراندن دوره آموزش لینوکس ، مدرک سیستم عامل لینوکس و گواهینامه سیستم عامل لینوکس اعطا می نماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس