مدیریت کسب و کار MBA

مدیریت کسب و کار MBA :

مدیریت در اصل اداره کردن جایی از سازمان است که هدف آن از مدیریت رسیدن به اهداف از قبل برنامه ریزی شده می باشد. روش به کار بستن در هر سازمانی تعیین شده است. هر یک از مدیران کسب و کار دارای وظایفی نیز هستند. هر یک از عملکردهای مدیریتی دارای کارهایی مثل : برنامه ریزی، سازمان دهی، مشخص کردن نیروی انسانی، جهت دهی به کارها، کنترل و بودجه بندی می باشد.
حال به هر یک از این عملکردها می پردازیم : 
برنامه ریزی : 
مسئولیت های یک مدیر کسب و کار برنامه ریزی برای کار می باشد که شرکت را به آن برنامه ریزی هایی که برای اهداف گرفته شده است می رساند. این برنامه ریزی برای کارهایی همانند بودجه، تحقیق درباره بازار و ارایه استراتژی می باشد. در کل این عملکردها برای قرارگیری سازمان، جهت گیری و چگونگی تدوین منابع می باشد.
سازمان دهی : 
وقتی که هدف ها مشخص می گردد، مدیر افراد را مورد بررسی قرار می دهد و وظایفی رابه آن ها می سپارد. در بخش سازماندهی بازبینی سازمان، پیشرفت تیم های جدید و یا به وجود آوردن شغل جدید می باشد. هدف از سازماندهی ایجاد کارهای موثر و نتیجه بخش است.
تعیین کارکنان : 
جستجوی فرد مناسب برای انجام کارهای مختلف از نمونه بخش مهم یک مدیریت کسب و کار است. و دیگر کارهای یک مدیر کسب و کار مشخص نمودن هر یک از کارها ، و آماده سازی کار می باشد. 

مدرک گواهینامه دوره آموزش

ویژگی های یک مدیر کسب و کار :

- انتخاب فرد مناسب برای هر مسئولیت در سازمان
- اخلاق دار (سخت و مهربان)
- سیاست مدار
-    و دیگر ویژگی های مدیریتی در کسب و کار
نظم دهی به کارها : 
با توجه به کارها می توان نظم دهی به وظایف داد در این صورت است که کارها با نظم خاص تری صورت می گیرد. این امر به وظایف انجام شده زودتر پاسخگو می باشد. یک مدیر کسب و کار باید با داشتن روحیه و شخصیت فردی بالا، باید بتواند به کارکنانش روحیه مثبت کاری دهد و از طرفی دیگر آن ها را برای رسیدن به هدف های مشترک آماده سازد.
کنترل :
کنترل شامل بررسی کیفیت در همه فرآیندهای سازمانی است. یک مدیر باید بتواند در با در نظر گرفتن کارها و برنامه ریزی ها، اشتباهات در کارها را کاهش دهد. نظارت و کنترل همانند  بررسی هزینه ها، مدیریت عملکردها، بررسی کارها و به موقع انجام گیری وظایف است.
بودجه بندی : دیگر وظایف کاری مدیریت کسب و کار همانند بازاریابی، منابع انسانی و ... نیاز است.  و دیگر مسئولیت ها شامل تصمیم گیری، بررسی مسایل پیش آمده و دیگر توانایی های شخصیتی است که شکل ضروری در مدیریت کسب و کار بر دوش گذاشته شده است.

اهداف گرایش مدیریت کسب و کار : 

هدف اساسی از دوره آموزش مدیریت کسب و کار، شامل آموزش های نیروی انسانی و انتخاب بودجه جهت برقراری نقش مفید در زمینه کسب و کار است. کسانی که می خواهند در رشته مدیریت کسب و کار یا همان دوره آموزشی مدیریت کسب و کار شرکت نمایند، کسانی هستند که به دنبال اطلاعات مربوطه در مدیریت و کارهای خود هستند و بیشتر کسانی هستند که قبلا تجربه کاری دارند و در رشته های فنی و مهندسی و یا علوم پایه تحصیل کرده اند شرکت می نمایند.
این را بدانید که کسانی که در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار MBA مشغول به گذراندن آن می شوند خود را برای مهارت های مختلف مدیریت آماده می کنند.


MBA مخفف کلمه انگلیسی Master of business Administration به عنوان مدیریت کسب و کار می باشد. با توجه به مدیریت کسب و کار به وجود آوردن مهارت های کاربردی و اجرایی مدیریت است. 

مدرک گواهینامه دوره آموزش

بازار کار مدیریت کسب و کار MBA  :

کسانی که دوره آموزش مدیریت کسب و کار MBA را گذرانده اند می توانند از علم مدیریت برای پیشرفت کاری خود و حتی ارایه مشاوره و خدمات مدیریتی به عنوان کسب و کارها وارد بازارکار خود شوند.
محتوای آموزشی در رشته مدیریت کسب و کار شامل : 
گرایش های بازاریابی : 
در دوره آموزشی مدیریت کسب و کار ، گرایش بازاریابی توانایی ها را شامل اصول بازاریابی، تهیه برنامه ریزی ها، ایجاد تبلیغات اثرگذار، بررسی بازار، مشخص کردن هدف بازار،سطح بندی بازار، نگاه به برنامه بازاریابی، و راه های جذب مشتری همگی در این گرایش آموزش داده می شود. بعد از آن افرادی که آموزش گرایش بازاریابی را 
گذرانده تبدیل به مدیر بازاریابی می شود زیرا اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده اند.
در این دوره آموزش MBA می توان به مسایل سازمان بیشتر رسیدگی نمود و عامل های مهم اصلی و مشکل ساز را پیدا نمود. فرآیندهایی را پیدا نماید و قبل از بررسی هر اقدام و ارایه را بازبینی نماید. 
با داشتن مدرک مدیریت کسب و کار MBA این را به یاد داشته باشید که یک برند برایتان به حساب می آید و حتی اعتماد به نفس دانشپذیران را در کار افزایش می دهند. 

نکته جالب : زمانی که مدرک مدیریت کسب  و کار MBA و یا گواهینامه مدیریت کسب و کار MBA دریافت می کنید چیزی فراتر از یک مدرک و یا گواهینامه به دانش های خود در طول دوره MBA دریافت کرده اید اضافه می شود.
دریافت توانایی و مهارت های مدیریتی،  توانایی در اجرای کسب و کار ، استراتژی در سازمان ها، ارتقای پیشرفت در مهارت های فردی از جمله مشورت، خلاقیت و نوآوری، مهارت در ارتباطات فردی و اجتماعی و بعد از دریافت مدرک ضروری تر می باشد.
اگر به دنبال دریافت مهارت و پیشرفت در توانایی های فردی می باشید باید بدانید که در دوره MBA می توان مهارت ها را توسعه بخشید.

درآمد بالا از مدیریت کسب و کار MBA :

کسانی که می خواهند در درآمد بالایی را دریافت نمایند و در کار خود موفق شوند می توانند به دریافت مدرک MBA  فکر نمایند و خود را برای دوره آموزش آماده نمایند. تجربه ثابت شده است کسانی که مدرک و یا گواهینامه MBA دارند دارای درآمد بالاتری هستند.

MBA در خارج از کشور:

 مدیریت کسب و کار MBA رشته ای است که با استقبال زیادی در خارج کشور مورد توجه قرار گرفته است. 
بازارکار MBA در کشور ایران ما دارای توجه خاصی است زیرا این رشته نیازمند شرکت ها و سازمان های دولتی قرار گرفته است که این تعداد کم نیست. بازار کار MBA  در خارج هم توجهی بی نظیری دارد و جایگاه بالایی قرار گرفته است و تعداد زیادی از کشورهای خارجی از گرفتن نیروی MBA غافل نمی شوند.
افرادی که می خواهند به درآمد بالا و روحیه رهبری دست پیدا کنند و همچنین همیشه موفق باشند و توانایی قدرت ریسک بالایی را دارند می توانند در رشته MBA شرکت نمایند.

اهمیت رشته مدیریت کسب و کار MBA :

یکی از پایه های مهم پیشرفت آموزش مدیریت رشته مدیریت کسب و کار MBA در تمامی کشورهای مختلف است. این رشته با سرعت بالا در کشورهای ایالات متحده و در دیگر کشورها در حال ارتقا توسعه است.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

دوره آموزش مدیریت کسب و کار MBA :

مرکز آموزش مجازی فن پردازان برای تمام کسانی که روحیه مدیریتی و حتی افرادی که می خواهند وارد بازار کار مدیریت شوند دوره آموزش مدیریت کسب و کار MBA را ارایه نموده است تا افراد علاوه بر آموزش به مدرک مدیریت کسب و کار MBA و گواهینامه MBA دست پیدا نماید، این مدرک از طرف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به دانشپذیران نیز اعطا می گردد.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس