مديريت کسب و کار در مراکز درماني و بيمارستان ها

مديريت کسب و کار در مراکز درماني و بيمارستانی

تعريف مديريت کسب و کار |MBA

دوره هاي آموزشي کارشناسي مديريت کسب و کار | MBA دوره هايي هستند که در راستاي پرورش مديران کار آمد و با تجربه به منظور اداره کردن سازمان ها دولتي و خصوصي در کليه عرصه هاي اقتصادي ، اجتماعي ، توليدي و خدماتي فعاليت مي کنند . دوره هاي آموزشي مديريت کسب و کار |MBA شامل گرايش هاي بسيار متفاوت در سطوح مختلف هستند . عليرغم ذهنيت عموم رشته مديريت کسب و کار رشته اي بسيار گسترده با گرايش هاي بسيار متنوع است که مي تواند افرادي متخصص و متبحر به منظور ورد به کليه عرصه هاي کاري تربيت و به اجتماع تحويل دهد . 
هر حوزه از کسب و کار فراخور ويژگي ها و تخصص هاي خود نيازمند آموزش ها و تخصص هاي خاصي است که به طور حتم مي تواند منجر به بهبود کيفيت امور و افزايش راندمان کاري سازمان و ارگان مربوطه شود . در ايت ميان مراکز خدمات درماني و بيمارستان ها به جهت تردد زياد و شرايط خاص مراجعه کننده گان يکي از حساس ترين و پر اهميت ترين ها مراکز به شمار مي روند که رضايت مراجعه کننده گان در اين مراکز بسيار حائز اهميت است . 
اگرچه که برخي از مهارت هاي و قابليت هاي مورد آموزش در دوره هاي آموزشي مديريت کسب و کار عمومي بوده و قابليت انتقال و کاربرد در ساير حوزه ها و عرصه هاي شغلي را دارد اما با اين وجود رشته مديريت کسب و کار با ارائه گرايش هاي مختلف به ارائه دوره هاي آموزشي تخصصي مختص بههر کسب و کار فراگيران را در زمينه هاي شغلي خاص خود آموزش مي دهد . 
در ادامه به برخي از گرايش هاي تخصصي رشته مديرت کسب و کار اشاره خواهيم کرد . 
از آنجا که آشنايي و تسلط بر روند مديريت کليه مراحل کسب و کار در هر حرفه و شغلي مي تواند تاثيرات مثبت بسيار چشمگير و قابل توجهي بر افزايش راندمان کاري آن حرفه و کسب موفقيت داشته باشد افراد با زمينه اي شغلي مختلف در راستاي شرکت در دوره هاي آموزشي MBA اقدام کردند و همين امر منجر به پيدايش گرايش هاي تخصصي MBA در رشته هاي مختلف شد که در ادامه به برخي از اين گرايش ها اشاره خواهيم کرد . 
دوره هاي آموزش مديريت کسب و کار / MBA  به شاخه هاي زير تقسيم بندي مي شود 

MBA مراکز خدمات درمانی یک دوره کاملا کاربردی است.


1- بازاريابي و مديريت فروش  Marketing
2 - مديريت مالي و مديريت مؤسسات مالي Finance 
3 - مديريت توليد و سيستم‌هاي توليد و پروژه Operation
4 - مديريت منابع انساني Human Resources
5- مديريت مراکز خدمات درماني و بيمارستاني 

با توجه به حيطه وسيع نظارتي مديران در حوزه کسب و کار ،دوره هاي آموزش MBA در شاخه هاي مختلف ارائه مي شوند و علاقه مندان مي توانند با توجه به نياز شغلي خود در برخي اين دوره هاي آموزشي شرکت نموده و يا در راستاي دستيابي به تسلط کامل و همه جانبه بر مباحث MBA  کليه دوره هاي آموزش MBA را گذرانده  و پس از کسب مدرک مديريت MBA  از مزاي آن بهره مند گردند . 
علاقه مندان به گذراندن دوره هاي آموزشMBA مراکز درماني و بيمارستان ها مي توانند پس از شرکت در دوره هاي آموزش MBA با گرايش عمومي خود را براي شرکت در دوره هاي آموزشي MBA تخصصي مراکز درماني و بيمارستان ها کرده و از مزاياي اين دوره آموزشي در راستاي کسب جايگاه هاي شغلي مورد نظرو ارتقاي پست سازماني خود برخوردار گردند .
  دوره هاي آموزشي MBA مقدماتي فراگيران با مباحث آشنا خواهد کرد : 
آموزش کليه تکنيک هاي مديريتي براي سازمان هاي پيچيده  از ديدگاه استراتژيک
آموزش کليه روش هاي تجزيه و تحليل رفتاري در سازمان  و مديريت منابع انساني
آموزش کليه مباحث مربوط به اصول و مباني حسابداري مديريت د ر سازمان ها و ارگان ها 
آموزش اصول و مباني  مديريت تکنولوژي و نوآوري درسازمان ها 
آموزش کليه شيوه هاي مديريتي در طرح هاي توسعه برنامه ريزي شده در سازمان ها 
آموزش کليه تکنيک ها ، اصول و مباني بازاريابي
آشنايي با کليه سيستم هاي اطلاعات مديريت
آشنايي با کليه مهارت هاي عمومي مديريت 
اشنايي با انواع برنامه ريزي استراتژيک در مديريت سازمان ها
آشنايي با مديريت تحول و اجراي برنامه هاي استراتژيک
آشنايي با مديريت بيمارستان 
مديريت خدمات بهداشتي و درماني  يا مديريت بيمارستان| MBA مراکز خدمات درمانب و بيمارستاني يکي از زير شاخه هاي رشته علوم انساني است و عمده ترين  كاربرد آن در حوزه علوم پزشكي است كهدر راستاي رهبري و هدايت کردن  کليه منابع  انساني موجود ، اخذ تصميمات مناسب ، به کارگيري مؤثر منابع  مالي و انساني است . همچنين اين علم  بوسيله برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و نظارت در راستاي نيل  به اهداف مؤسسات و سازمان هاي  خدمات بهداشتي و درماني براساس نظام ارزشي موجود در جامعه به  ايفاي نقش مي پردازد .  

HMBA دوره مدیریت کسب و کار در مراکز خدمات درمانی است .

شرح وظايف مديريت مراکز درماني و بيمارستاني 

شرح وظايف مديران در مراکز ارائه دهنده خدمات درماني و بيمارستان ها با توجه به حساسيت ويژه و بسيار بالاي  پست مديريت  در مراکز درماني و بيمارستاني در زمره  مهمترين و پيچيده ترين حيطه هاي مديريتي به شمار مي آيد . در ادامه به برخي ازعمده ترين  و مهمترين وظايف مديران سازمان هاي خدمات درماني و پزشکي  اشاره خواهيم کرد :
 نظارت كامل ودقيق بر عملکرد واحد هاي اداري و مالي و ايجاد هماهنگي بين اين واحدها  کليه واحد ها ي اشاره شده بر عهده مديران مراکز خمات درماني وبيمارستاني است . 
 اتنخاب مديران سطوح مياني با تخصص هاي مربوطه ،  مجرب و با وجدان کاري در بخشهاي مختلف بيمارستان نيز بر عهده مديريت مراکز خدمات درماني و بهداشتي به شمار مي رود . 
 هدايت بيمارستان در راستاي اجراي برنامه هاي مصوب بيمارستان نيز در رديف شرح فعاليت هاي مديران مراکز خدمات درماني و بيمارستاني قرار دارد . 
بررسي و نظارت بر نحوه عملكرد و کيفيت ارائه خدمات واحدهاي مختلف سازمان از قبيل واحد تجهيزات پزشكي و تاسيسات بيمارستان، بخشهاي اداري، مالي، باليني، پزشكي و پيراپزشكي  برقراري همکاري و  هماهنگي بين اين بخش ها نيز از وظايف و مسئوليت هاي بسيار مهم مديران مراکز خدمات درماني و بيمارستان ها به شمار مي رود .
حضور منظم و مستمردر کليه جلسات هيات رئيسه بيمارستان ، به وجود آوردن تحولات  اداري به منظور به روز رساني سيستم ها ، تهيه و تدوين کليه برنامه هاي آموزشي مورد نياز در راستاي به روز رساني اطلاعات پرسنل نيز از مسئوليت هاي خطير مديران مراکز خدمات درماني و بيمارستاني به شمار مي رود . 
تعيين خط مشي هاي اصلي  بيمارستان  و نظارت بر حسن اجراي آن توسط کليه واحد ها و پرسنل مربوطه نيز از وظايف اين مديران به شمار مي رود .
تطبيق و ايجاد هماهنگي بين امور بيمارستان با توجه به استانداردهاي روز دنيا و با توجه به شرايط مرکز مورد نظر . 
تهيه ، تنظيم و ارائه گزارش هاي دوره اي  از روند کليه فعاليت هاي انجام شده  و مشكلات مربوط به کليه واحدهاي بيمارستان به همراه  ارائه پيشنهاد – راه کارهاي معقول ، مناسب و مقرون به صرفه  جهت ارائه به هيت رئيسه بيمارستان نيز در حوزه وظايف اين مديران مي باشد . 
يکي ديگر از وظايف بسيار مهم و خطير مديران مراکز خدمات درماني و بيمارستاني  نظارت كلي به روند چگونگي مصرف اعتبارات تخصيص داده شده به منظور حصول اطمينان از صحت اجراي برنامه ها مصوب مي باشد . 
از ديگر وظايف اين مديران  ايجاد هماهنگي و هدايت فعاليتها و عمليات كليه واحدهاي تحت سرپرستي در راستاي نيل به اهداف از پيش مصوب شده مي باشد . 
تنظيم  ليستي از شرح وظايف  براي  کليه پرسنل واحدهاي تحت سرپرستي و ارائه آموزش و راهنمايي آنان نيز در حوزه فعاليت هاي     مديران مراکز خدمات درماني و بيمارستاني قرار مي گيرد . 
ايجاد تدابير ضروري و مورد نياز سازمان  و ارائه راهكارهاي اساسي در راستاي افزايش انگيزه در کليه پرسنل تحت امر و در نظر گرفتن پاداش و مزايا براي آن ها نيز در زمره مسئوليت هاي اين مديران است . 
 نظارت بر نحوه عملكرد كليه واحدهاي تحت سرپرستي و تنظيم گزارش ، مقايسه آن با گزارش هاي قبلي و ارائه آن به هيئت رئيسه بيمارستان نيز از وظايف اين مديران است . 
حضور پررنگ ، فعال و مستمر در جلسات مربوط به امور بيمارستان نيز از ديگر وظايف مديران مراکز خدمات درماني و بيمارستاني به شمار مي رود . 
انجام رسيدگي به  شكايات بيماران درخصوص نحوه ارائه خدمات پرسنل تحت سرپرستي، بررسي و  بازديد از بخشهاي متفاوت بيمارستان نيز به عهده مديران مراکز خدمات درماني و بيمارستان ها به شمار مي رود . 
تهيه و تنظيم جداول و فرم هاي ارزشيابي ماهيانه و ساليانه به منظور ارزيابي راندمان کاري نيروهاي تحت پوشش نيز در حوزه وظايف و فعاليت هاي اين مديران قرارا دارد . 
هماهنگي و پيگيري کليه امور مرتبط با  تعميرات دستگاهها و رفع نواقص دستگاههاي بخشهاي مختلف بيمارستان نيز در حوزه کاري اين مديرات قرار دارد . 
نظارت بر كيفيت و حسن اجراي بهداشت و نظافت بيمارستان درکليه بخش ها و واحد ها . 
انجام و پيگيري کليه امور رفاهي پرسنل تحت تحت سرپرستي . 
صدور دستورالعملها و ضوابط مربوطه و نظارت بر اجراي آن ها .
نظارت دررويه  تنظيم بودجه واحد مربوطه در سازمان . 
شركت فعال و مستمر در کليه سمينارها، كميسيونها و تهيه گزارش هاي مربوطه . 
مطالعه ، بررسي و تحقيقات  در زمينه ساعات كار كاركنان و تهيه طرح تعيين ساعات كار براساس نوع و كميت فعاليت و نظارت بر اجراي طرحهاي تهيه شده و جاري در کليه واحدهاي مربوطه . 
جمع آوري اطلاعات مربوط به نيازهاي كلي بيمارستان از نظر ساختمان و تجهيزات و نياز به تعميرات اساسي و يا بازسازي و تهيه گزارشات مربوط پيرامون آن جهت مقام مافوق 
مطالعه و بررسي در مورد وسايل و لوازم مصرفي، غذايي و دارويي و تجهيزات مورد نياز بيمارستان و تهيه و تنظيم طرحهاي مربوط به خريد، توزيع، نگهداري و كنترل آنها به منظور استفاده صحيح از وسايل 
برنامه ريزي طرحهاي بيمارستاني كوتاه و درازمدت و فعاليتهاي مراكز درماني با توجه به امكانات هريك از آنها در مواقع 
ضروري به منظور ايجاد سهولت در پذيرش بيماران 

کسب گواهینامه HMBA به منزله شرکت در دوره های آموزشی HMBA است .

دوره  آموزش  مديريت کسب و کار در مراکز درماني و بيمارستاني  / MBA  مراکز درمان و بيمارستاني چيست ؟

دوره مديريت کسب و کار مراکز خدمات درماني  و بيمارستان ها و يا همان  MBA بيمارستاني، يک دوره كاملاً تخصصي  و کاربردي، بر پايه  کار در محيط ها و مراکز ارائه دهنده خدمات درماني مي باشد .  در دوره مديريت مراکز خدمات درماني و بيمارستاني  فراگيران با کاربرد و اجراي تخصصي  کليه تکنيک هاي MBA  در مراکز درماني و بيمارستاني آشنا خواهند شد . به زباني ديگر دروه مديريت کسب و کار بيمارستاني يا MBA  بيمارستاني دوره با کاربرد تخصصي در مديريت مراکز درماني و بيمارستاني به شمار مي رود .

مزاياي دوره آموزش مديريت کسب  و کار در مراکز درماني و بيمارستاني يا MBA  مراکز درماني و بيمارستاني

شرکت در  دوره هاي آموزش مديريت کسب و کار در مراکز درماني و بيمارستاني يا  MBA  مراکزدرماني و بيمارستاني   با افزايش قابليت هاي مديريتي فراگيران مي تواند  تاثيرات به سزايي در روند صرفه جويي در زمان ، انرژي و هزينه هاي  اين مراکز خواهد  داشت  و در نهايت منجر به رشد و پيشرفت اقتصادي اين قبيل مراکز خواهد شد .  

مخاطبين دوره آموزش مديريت کسب  و کار در مراکز درماني و بيمارستاني يا MBA  مراکز درماني و بيمارستاني

با توجه به اهميت و کاربرد وسيع اين دوره در مراکز درماني و بيمارستاني کليه پرسنلي که که در سطوح مديريت ارشد و مديريت مياني سازمان ها ي خدمات درماني مشغول هستند ، کارمندان و پرسنل اي نمراکز و کليه دانشجويان رشته هاي پزشکي و پيراپزشکي مي توانند با شرکت در دوره هاي آموزشي مديريت کسب و کار مراکز خدمات درماني و بيمارستاني زمينه تسريع روند کسب موفقيتها ي خود را فراهم آورند 
با توجه به اهميت و کاربرد دوره مديريت کسب  و کار در مراکز درماني و بيمارستاني يا MBA  مراکز درماني و بيمارستاني
علاقه مندان مي توانند به منظور بهره مندي از فوايئد اين دوره براي شرکت  دراين دوره آموزشي اقدام نمايند .
دوره هاي  مديريت کسب  و کار در مراکز درماني و بيمارستاني يا MBA  مراکز درماني و بيمارستاني 
دوره هاي  مديريت کسب  و کار در مراکز درماني و بيمارستاني يا MBA  مراکز درماني و بيمارستاني در بسياري از مراکز آموزشي معتبر از جمله مرکز آموزش مجازي پارس به صورت حضوري و غير حضوري برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند با توجه به شرايط خود پس از گذراندن اين دوره آموزشي و اخذ مدرک مديريت کسب  و کار در مراکز درماني و بيمارستاني يا MBA  مراکز درماني و بيمارستاني قابليت هاي شغلي خود را افزايش دهند و در نتيجه منجر به افزايش شانس ورود به ابزار کار و يا اتقاي سطح شغلي خود شوند و  از مزاياي اين دوره آموزشي برخوردار گردند .

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس