مدیریت انگیزه چیست و چرا مهم است؟

زمانی که هر کاری را انجام می‌دهیم، در واقع انگیزه‌ای داشتیم. صبح زود بیدار شدیم چون انگیزه داشتیم که امروز هم می‌توانیم کار کنیم و پول به دست بیاوریم. برای فرزندمان یک خوراکی یا اسباب بازی خریدیم چون انگیزه خوشحال شدن او را داشتیم. در واقع از ابتدای خلقت، بشر به دلیل انگیزه‌ای که داشته است پیشرفت کرده. قدم به قدم راه رفتن، پیشرفت کردن، اختراع کردن، متمدن شدن و در نهایت انسان امروزی شدن، به دلیل انگیزه‌ای بوده است که داشته‌ایم. این در حالی است که انسان امروزی، متاسفانه بعد از چندین میلیون سال زندگی بر روی کره زمین، حالا دچار بی انگیزگی شده است. در واقع باید در نظر داشت که ما کاملاً بی انگیزه نیستیم. تنها میزان انگیزه کمتری نسبت به دیگران داریم؛ اما آیا بدون مدیریت انگیزه می‌توانیم زندگی کنیم؟ این سوالی است که از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

 

مدیریت انگیزه چیست و چرا مهم است؟

 

انگیزه چیست؟

انگیزه، انگیختن و برانگیختن را می‌توان از یک مفهوم دانست. در نظر داشته باشید که این مسئله می‌تواند برای شما واژه‌ای بسیار آشنا باشد و شاید حتی در محاوره‌های روزمره از این کلمه استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که اگر بخواهیم یک تعریف دقیق و قابل درک از انگیزه بیان کنیم، می‌توانیم آن را یک نیروی درونی بدانیم که در راستای ایجاد هدفی مشخص می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این نیرو همچنین در شرایط نا آرام باشد می‌شود تا انسان بتواند از این موقعیت‌ها خود را خارج کند. سه مؤلفه اصلی برای داشتن و افزایش انگیزه بیان می‌شود:

 

جهت دادن به انگیزه‌ای که هر فرد دارد

پافشاری کردن در زمینه رسیدن به خواسته‌هایی که در مورد آن‌ها انگیزه داریم

شدت که بیان گر میزان انگیزه‌ای است که هر شخص برای رسیدن به خواسته‌های خود دارد.

با توجه به مسائل بیان شده، باید در نظر داشت که مدیریت انگپیزه باعث می‌شود تا بتوانیم این نیروی درونی را به سمتی هدایت کنیم که در نهایت باعث موفقیت ما شود. زمانی که انسان انگیزه داشته باشد، بهتر کار می‌کند. می‌تواند سریع‌تر به موفقیت دست پیدا کند و همین مسئله باعث می‌شود تا بحث مدیریت انگیزه در دنیای امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در نهایت داشتن مدیریت انگیزه یکی از موارد لازمی است که در بحث رسیدن به موفقیت باید به آن بها دهیم. در ادامه با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر در این خصوص با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم.

 

پیش از آن که بخواهیم در مورد مدیریت انگیزه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، باید بگوییم که ریشه تمام رفتارهایی که از یک شخص سر می زند، وابسته به انگیزه وی می‌باشد. پس با مدیریت انگیزه می‌توانیم از این نیروی درونی در جهت درست استفاده داشته باشیم.

 

با مدیریت انگیزه بیشتر آشنا شوید

حال ما می دانیم که انگیزه چیست. باید در نظر داشته باشیم که داشتن مدیریت انگیزه به معنای ایجاد یا رسیدن به محرک‌هایی است که در نهایت باعث می‌شود شخص در مسیری قدم بردارد. باید در نظر داشته باشیم که رفتار هر انسان، فیزیولوژی و همچنین گزارش نویسی شخصی می‌تواند سه عامل بسیار مهم در زمینه مدیریت انگیزه به شمار رود.

 

زمانی که از رفتارها در خصوص مدیریت انگیزه صحبت می‌شود، در واقع منظور ما استفاده از استقامت، تلاش و پایداری است که باعث می‌شود انگیزه ما بیشتر شود و ما به راه‌های جدید برای به دست آوردن موفقیت سوق داده شویم. همچنین فیزیولوژی را می‌توان به عنوان یک محرک محیطی و درونی دانست. در واقع ما باید برخی از فعالیت‌های بدنی را به صورت روزمره انجام دهیم تا در نهایت بتوانیم به مدیریت انگیزه دست پیدا کنیم. در نظر داشته باشید که گزارش شخصی، به یادداشت‌هایی در مدیریت انگیزه اشاره دارد که در نهایت باعث می‌شود ما بتوانیم از وضعیت انگیزشی خود اطلاع داشته باشیم. همچنین باعث می‌شود تا بتوانیم اقدامات بعدی را نیز انجام دهیم.

 

مدیریت انگیزه چیست و چرا مهم است؟ یک مقاله عالی و موثر

 

مدیریت انگیزه چه اهمیتی دارد؟

در دنیای امروز، از روش‌های سنتی برای مدیریت در سازمان‌ها استفاده نمی‌شود. در واقع می‌توان گفت که مدیران ترجیح می‌دهند به جای آن که به صورت دائم به نظارت کارمندان و پرسنل خود بپردازند، انجام کارها را به آن‌ها محول کنند و در عوض با ایجاد انگیزه، آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت و رهبری نمایند. پس می‌توان گفت که مدیریت انگیزه علاوه بر این که برای زندگی شخصی هر فرد می‌تواند مفید واقع شود، در سازمان‌ها نیز مورد استفاده بوده و یکی از مباحث مهم در زمینه مدیریت به شمار می‌رود. ما در ادامه با شما همراه هستیم تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم که قطعاً می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

 

آشنایی با کارآفرین جوان و موفق ایرانی در لینک زیر:

میثم شکری ساز

 

مدیریت انگیزه چیست و چرا مهم است؟ از دیدگاه میثم شکری ساز

 

انواع انگیزه چیست؟

هیچ شخصی در دنیا وجود ندارد که به طور کامل انگیزه خود را از دست داشته باشد. پس در صورتی که شخصی این مسئله را بیان می‌کند، در واقع می‌تواند دلالت بر آن داشته باشد که شخص تنها در مورد برخی از زمینه‌های کاری خود بی انگیزه شده است. از این روی لازم است که با انواع انگیزه بیشتر آشنا شوید:

 

بی انگیزه بودن: در واقع این مسئله نمی‌تواند دلالت بر تمامی وجوه زندگی یک شخص داشته باشد. برای مثال بی انگیزه بودن یک شخص به تحصیل، می‌تواند به این دلیل باشد که شخص احساس می‌کند درس فایده‌ای برای وی ندارد.

انگیزه بیرونی: از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که انگیزه‌های بیرونی مانند یک سری پاداش و تشویق می‌باشند. برای مثال پورسانت برای فروش بیشتر، اخراج در صورت عدم فروش به اندازه کافی از نمونه‌های بسیار مهمی هستند که به عنوان انگیزه به شمار می‌روند.

انگیزه درونی: مهم‌ترین و بهترین انگیزه در شخص می‌باشد. به معنای آن که شخص در درون خود احساس می‌کند که باید هدف گذاری کرده و به آن‌ها دست پیدا کند.

انگیزه یکپارچه: این نمونه انگیزه در میان اعضای یک خانواده، همکاران و یا جامعه به صورت یک شکل وجود دارد و باید حتماً مورد استفاده قرار گیرد.

 

سخن پایانی

امروزه از انگیزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مهم در زمینه رسیدن به رشد شخصی یاد می‌شود. دکتر میثم شکری ساز همواره افراد را تشویق می‌کنند تا بتوانند به مدیریت انگیزه دست پیدا کنند. این مسئله در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. باید در نظر داشته باشید که داشتن انگیزه می‌تواند یکی از مهم‌ترین نیازهای هر شخص باشد تا بتواند به موفقیت در زمینه کاری و شخصی برسد. در صورتی که قصد دارید در خصوص مدیریت انگیزه بیشتر بدانید، می‌توانید در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز شرکت کرده و به نتایج دلخواه خود برسید.

 

سؤالات متداول

انگیزه چیست؟

انگیزه به عنوان یک نیروی درونی شناخته می‌شود. از این نیرو می‌توانیم برای درک رفتار و رسیدن به اهداف استفاده کنیم. همچنین باید در نظر داشته باشید که این نیرو در مواقعی که سخت و دشوار می‌باشند می‌توانند به ما کمک کنند تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

مدیریت انگیزه چیست؟

به عنوان یک محرک شناخته می‌شود که اشخاص می‌توانند به کمک آن هدف گذاری کرده و در مسیر موفقیت گام بردارند. از مهم‌ترین نیازهای پیش روی هر شخص نیز به شمار می‌رود.

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس